Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

Rog moderatorul sa mute toata discutia despre hibrizi pe topic dedicat. Eu voi da un raspuns tehnic aici.

 

1. Nu mai da quote la postul anterior. E o regula elementara pe toate forumurile.

2. Eu pesrsonal sustin aceste masini, pentru oras sunt ideale, am ramas uimit cum merg in Italia cam toate taxiurile cu hibride...

Cel putin pentru Bucuresti sunt solutia ideala. Chiar si asa trebuie sa ai instalatia trifazata care sa-ti incarce acei acumulatori in cateva ore.

La instalatie monofazata ( sa zicem ca stai la curte ) de seara pana dimineata poti baga sa zicem 30 Kw in baterii si ai vreo 50 de km autonomie a 2-a zi.

3. Principiul de functionare e acelasi la toate masinile electrice, acumulatorii se inseriaza pentru ca sa nu ai nevoie de sectiune imensa a conductorilor. E suficient sa cada una din baterii si adio amperaj. Si cum spui, vara sunt pe la noi si 50-60 de grade in compartimentul acumulatorilor, in 2 veri ai terminat acumulatorii aia chiar daca sunt ei YUASA long-life cu durata estimata de viata 15 ani !

4. Un set de acumulatori costa cateva mii de euro buni, e una din cele mai mari piedici in calea automobilelor electrice. Costul acestor masini e prohibitiv nu din cauza ca sunt poleite cu aur ci tocmai din cauza acestor baterii care constituie sursa de energie si au cel mai important procent din costul vehiculului.

 

Dar ca sa revin in nota optimista exista o sansa ca in cativa ani sa existe pe piata acei acumulatori descoperiti anul trecut de cercetatori, care ofera de 10x mai multa energie in acelasi spatiu de acum. Daca se va intampla va fi o realizare epocala si va fi o rampa adevarata de lansare pentru viitoarele vehicule electrice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Greseala mea, se pare ca au alt motor de prin 2009...intradevar la service sta ceva mai bine...

Electricul ajuta benzinarul care sta bine la consum dar prost la cuplu, vezi ca are un sistem electromecanic de transmitere...

Incarcarea bateriilor e pe franare si plus de putere in mers...

 

Apropo de pret /km raman la aceeasi parere...ca sa scoti ~10.000euro in plus la pret initial trebuie sa faci al naibii de multi km...asta daca compari 2 masini noi...

Una e sa-ti amortizezi investitia de 700-800e pe conversie GPL alta amortizarea unui hibrid...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pina in 2009 au avut acelasi motor doar ca era de 1,5 in loc de 1,8 cit e acum... Motoarele sunt VVT si au ciclu atkinson nu otto ca la benzinarele clasice....asta inseamna un minus de 30% cai putere dar un consum diminuat cu 10 % ...

 

@120L faci confuzie intre hibrid si electric. Hibridul nu se incarca la priza. Exista anumite kituri speciale prin care il poti incarca si exista serie speciala (se numeste Prius Plug In) care se poate incarca la priza . Nu exista masina electrica care se incarca la 380 , toate se incarca la 220 ...

Bateriile au sistem priopriu de ventilatie , in cazul in care crapa acest sistem ai pus-o ....insa si asa are protectie si te avertizeaza ca e in neregula ceva cu masina, nu asteapta sa crape....

S-au vindut 3 milioane de priusuri in lume http://www.autoblog.com/2013/07/07/toyota-sells-3-millionth-prius/ , tu crezi ca mai cumpara lumea daca tineau 2 veri masinile ? Cauta si in ro si vei vedea ca exista oameni care au prius sin 1999 si o duc bine merci.... SI nici unul nu a schimbat bateria....

Pentru mine a fost simpla ideea: am avut 17.000 euro disponibili pentru o masina. Puteam sa aleg seria 7 sau prius. Am ales prius. (multi vor fi scandalizati de ce nu mi-am luat septar de banii aia) 

Iar apoi am ales gpl. De ce? PENTRU CA E MAI ECONOMIC . Daca esti economic nu esti zgircit. Prefer sa plec mai des in concediu de banii aia decit sa am septar si sa-mi ia pina la bucuresti cit imi ia priusul in turul tarii.

Ii iert pe cei care au scos ""parerile de expert" care nu au nici o legatura cu masina, nu de alta dar nu stiu ce vorbesc.

Repet, mai am 3 dieseluri acasa, dar m-am saturat de turbine schimbate, volante, furtune de presiune crapate etc .....

Revenind la subiect, da , poti face lejer turul tarii cu un prius cu doar 300 lei .....

Va rog sa incheiem subiectul hibride, daca va intereseaza acest lucru intrati pe forumurile dedicate modelului , va interesati si abia apoi va dati cu parerea...

Multumesc de intelegere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnule draga,mai vad uneori si pe Discovery care o emisiune cu si despre masini hibride,electrice,unde un ins spalat pe creier si megatampit (NU te includ) vorbeste exaltat,voala,zero emissions, motorul electric trage urban, ala pe benzina e oprit, zero fossils etc etc...

Fratilor,curentul ala pt motorul electic la masina ta ,de unde vine? Sper ca nu o sa raspunzi ''din baterii,desteptule cu drept de vot''.

energia electrica pentru a incarca bateriile vine de la generatorul antrenat de motorul pe benzina 90% si 10% din ceva recuperari la franare.

Singurul scop urmarit cind s-a creat masina hibrida a fost recuperarea partiala a energiei pierduta la frinare. Atat si absolut nimic in plus.Iar ca sa recupereze ceva,trebuie evitate frinarile mai rapide, ca intra in functiune sistem clasic de frinare cu discuri, rezistenta mecanica oferita de motorul de tractiune in regim de incarcare nu e asa mare,pentru ca bateriile nu sunt capabile de a stoca curenti mari de sute de amperi in timp scurt de cateva secunde. Sistemul nu poate transfera decat o parte din energia cinetica a vehiculului,energie care in realitate e destul de mare. Este energia consumata la demaraj.Bateria are o capacitate foartemica, cca 2kwh.

Intr-adevar, Priusul este no 1 si masina cu cel mai mic consum alimentatta cu combustibil fosil dar in USA! la tipii aia care merg cu camionete cu consum de 18%,normal ca un Prius e o minune.

Rog si eu un moderator sa deschida un topic ''Hibrid'' unde sa mute aceste offtopicuri,sper sa nu fiu penalizat,dar trebuie sa ne edificam  cunostintele.

Modificat de stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In concluzie priusul consuma putin doar in america....

Consumul de 4% in oras e valabil doar acolo...aici in romania e probabil dublu....

E f ciudat, ptr ca eu detin o astfel de masina si tu nu..... Inseamna ca masina mea e defecta si arata consumul la jumatate..... SI culmea ca si la pompa la fel arata....probabil vine un pitic noaptea si mai umple juma de rezervor...

Stiti unde se consuma cel mai mult combustibil la o masina? La plecare si la stopuri....

Prisul le face pe ambele electric .... 0 consum....

E greu stiu.... e greu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

priusul pe gpl este o idee ft buna fie ca esti in SUA fie ca esti in Romania, daca chiar e sa o iei asa acum el se bucura de prius ca si americanul, intrucat la american galonul e 3,5$ galonul deci cam 3 ron/litru, asa are si el acum. Chiar nu inteleg ce ati sarit pe om sa ii spuneti voi si sa ii dati lectii despre cum ii merge lui masina hibrida si cat este el de ,,prost" dar spus de voi in alte cuvinte ca si-a luat o masina hibrid si ca pentru momentele cand merge pe motorul termic a pus gpl pentru a economisi si mai multi bani. Cat despre baterii si costuri, omul poate a avut acum banii si si0a luat masina, poate a avut o oferta, nu a venit sa dea socoteala de unde si cati bani l-a costat pe el sa isi ia priusul si sa il mai puna si pe gaz. Si daca e sa o luam pe teoria hibridului sa stiti ca merge mai mult pe electric decat spunea cineva mai sus, si da am zis si eu de baterii, dar cu siguranta nu m-am referit la faptul ca i se duc bateriile in 2 ani, ca nu o mai cumpara nimeni. Si ca sa fim din nou pe topic ce tip de instalatie ai pe masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am Zenit pro obd. 

Ce imi place la instalatie este ca are injectoare hana care-s fff silentioase. In plus se conecteaza la obd-ul masinii si citeste direct parametrii motorului si in functie de aia face amestecul mai bogat sau mai putin bogat...

SUnt nou in domeniu deci nu stiu cit de buna sau nebuna este. Insa ideea conectarii la obd mi se pare bestiala...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kye04,nu inteleg de ce nu poti scapa de tonul arogant,eu si altii am explicat niste chestiuni de natura elementara,cand tie iti ajuta motorul electric la plecare,energia aia nu vine de nicaieri ci uneva mai devreme ceva a trebuit sa se consume si stocat in baterie. pe scurt curentul din baterie te tine doar 15 km,esti multumit? dupa aia trebuie sa arzi benzina sa o incarci la loc. si putin din franare recuperativa. as putea sa te iau si eu acum cu ''e greu,stiu e greu'' ca nu pricepi?

eu am spus ca un USA si numai acolo este catalogata masina cu cel mai mic consum de combistibil fosil ,in Europa nu detine acest titlu,pentru ca sunt alte masini care au consum si mai mic.

 

Priusul isi are atuurile lui, performantele vin si din alte parti, e foarte aerodinamic (de unde aspectul urat),are roti mici,inguste (iarasi alta aspect éstetic neplacut), profilul cauciucurilor este unul economic,lipste cureaua de accesorii, coolantul sta intr-un vas izolat termic, motorul termic este unul foarte eficient,deci putin de ici,putin de colo, scoate o performanta,nimic de zis,dar tu chiar ai niste lacune de mecanica elementara, Nu itimai imagina ca daca ceva e ''electric'', energia vine gratis din neant. Legea conservarii energiei se aplica peste tot,inclusiv si la Mangalia.

Modificat de stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@stealth bateria tine maximum 2 km ....in nici un caz 15 . Deci esti din nou prost informat. Doar la prius plug in tine 45km maxim...

NU e vb numai de asta. Eu la prius cind iau piciorul de pe acceleratie se opreste automat termicul, chiar daca sunt in mers. Hai sa luam urmatoarea ipoteza: ne apropiem de stop. De la 100 m tu scoti din viteza, frinezi pina la stop (motorul merge deci consuma),stai la stop (motorul merge deci consuma) pleci de pe loc (motorul consuma f mult atunci).

Eu la 100 m de stop iau piciorul de pe acceleratie si pun frina. Nu numai ca se opreste termicul (deci nu consuma) dar frinarea imi incarca si bateriile. Ajung la stop si stau 1 minut (nu se consuma nimic, termicul e oprit de demult) dupa care plec. La plecare folosesc curentul din baterie dupa care cind deja greul a trecut (masina e in miscare) intra si termicul si ajuta electricul. Fa tu toata ziua asta intr-un oras si o sa ramii socat de ce  masinile clasice consuma mai mult in oras decit in afara si hibridul mai putin.....

La fel si in mers, da, foloseste termicul pentru incarcarea bateriei, insa dupa aceea foloseste curentul din baterie in alte situatii care ar necesita mai multa benzina decit ceea ce a cheltuit pentru incarcare.

Mai mult, in mers, daca mergi putin la vale, benzinarul tau va consuma  in timp ce priusul iei piciorul si restul il tii din inertie cu bateria.....

Stiu exact ce zic, am prius si am fost si eu extrem de reticent inainte de a-l lua. Insa din toate aceste ""putinuri"" cum ai zis si tu iesi cu o diferenta notabila la sfirsit....

Modificat de kye04
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Continuind offtopicul, de la reticenta ai ajuns la superentuziasm...intradevar ai ceva mai putine cheltuieli de intretinere, e o masina care nu prea sta in service cel putin modelele noi...

Dar ca varianta economica nu cred ca e cea mai buna...pe langa faptul ca mai sant si alte hibride, daca ne uitam la dieseluri si chiar la unele benzinare, au consumuri asemanatoare cu Prius sau chiar mai mic...cel putin declarat...

Si toate astea la un pet considerabil mai mic...din punctul meu de vedere, iau in consideratie si un potential defect sau accident si ajung cu tigaia in service...ma intereseaza sa stau cat mai putin acolo si sa ma coste la fel de putin  ... Priusul aici sta prost, ca multe alte japoneze...foarte putini producatori AM s-au bagat pe zona asta si depozitele mici nu tin pe stoc...compar cu gama VAG, la care aproape toate piese uzuale le gasesti in fata usii in 24h max 48h...

 

Revenind ontopic, Zenit Pro OBD este o varianta destul de buna...injectoarele HANA le poti gasi si la Tomasetto, iar INO de la BRC sant si ele silentioase...Conectarea OBD e destul de veche, e de cel putin 4-5ani, si e gasita in oferta la multe din firmele serioase...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conectarea asta OBD e o fita...sa fim seriosi, nu castigi nimic la consum daca o ai sau nu.

Marketing...pentru necunoscatori....

 

kye04: Daca ai doar 2 kwh in baterii asta inseamna 2 acumulatori de 12V /90 Ah, care iti pot livra instant la pornire 24 V / 500 A, deci cam 10Kw.

Putin, foarte putin...

Eu nu cred ca ai doar atat dar vino cu date mai concrete, ne place tehnica, intra in amanunte daca tot mergem off-topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ai ajuns la concluzia ca a lega OBD-ul este o fita? Spune pt ca sunt foarte curios.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e o fita sa se ajusteze amestecul automat...smecherie este cand e prea bogat sau prea sarac

lasand gluma la o parte nu cred ca se simte la consum ... probabil foarte putin ... dar eviti erori de amestec  si ardere proasta

Modificat de CrackerX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gabigpl

 

cum este mai corect, care varianta:

 

1.o presiuna mai mica a gazului si un multiplicator mai mare ? de ex mai mare de 1

 

2.o presiune mai mare a gazului si un multiplicator mai mic de 1 (cazul meu cand am presiune de 1bar si multiplicator care pleaca de la 0.9)

 

si de ce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiunea este ideal sa fie intre 1 si 1.3 iar multiplicatorul poate pleca de la 0.9 cea mai mica valoare si 1.7 cea mai mare. Asta la Compact la alte tipuri de instalatii sunt altele. Ideal este presiune de 1.3 si multiplicatorul de la 1 pana la 1.6. Asta se regleaza si din duze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se ajusteaza diuzele/presiunea pt a obtine multiplicator 1.3-1.4 chiar si mai mare pina la 1.6 pt injectoare low cost gen Valtek.

Nu discut de tigai semisecventiale /fullgroup etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este dar o presiune peste 1.5 in momentul in care o calibrezi presiunea minima va fi de maxim 0.8 si la un gaz prost trece pe benzina. In concluzie duze potrivite si presiune cat mai aproape de 1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi de porc sa pui duze pt drujba pe motor de 100CP si sa bagi presiune ca disperatul...nu ai ce cauta la 1.5...oricum nimeni nu a zis de asa ceva...

Eu merg cu presiune de 0.95-1 /min setat la 0.4 si multi ~1.3-1.4 si se simte superfericita ragalia si la 5000rpm si la GPL de cacao...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da merge bine asa. Am inteles eu gresit

La gazul nostru de iarna care nu are compozitia corecta niciodata si nu verifica nimeni pentru ca nu exista interes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de minim...stiati ca se poate modifica aia pusa de autocalibrare ? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De prin 2005, dar exista si o mica problema daca o lasi la 0.4 in momentul cand gazul se termina te cam smuceste la trecerea pe benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu chiar ...daca esti in sarcina mare se simte ceva...si asta dupa ce am mai trecut-o inapoi pe GPL de vreo 2-3 ori...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este posibil ca gpl-ul sa afecteze functionarea senzorului MAP si acesta la randul lui sa declanseze trepidatii la relanti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU... dar un reglaj prost DA :)

Nu are treaba cu senzorul MAP, nu functionarea lui este afectata.

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!