Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

Mangalia- bucuresti - ploiesti-brasov-sf gheorghe-miercurea ciuc-toplita-Praid-sovata-sighisoara-brasov-ploiesti-buc-mangalia 
Am mers pe pilot 140/h autostrazile si normal in rest . S-a mers tot drumul pe normal, nu pe ECO . 4 adulti + bagaje full.
Facut in total 1300 km si bagat 91.44 litri gaz in valoare de 285 lei.
Cu siguranta daca mergeam mai lejer cei 500km de autostrazi (la 120km/h) as fi avut consum semnificativ mai mic.
Insa ma declar extrem de multumit de rezultat.
Singura observatie: la intoarcere am mers pina mi s-a terminat de tot gazul. Am facut plinul la pompa si au incaput doar 36.29 litri desi am un rezervor de 53l in care teoretic ar trebui sa incapa vreo 42 litri....

P.S Am uitat sa spun, am cauciucurile de vara Bridgestone Ecopia (clasa A la rezistenta ininaintare) la 2,5 atmosfere .Datorita acestui lucru am scos cu 1/100km mai putin gaz decit cind le aveam pe cele de iarna. 
de asemenea mai mult de jumatate din drum a condus un amic care prin stilul de condus nu are nici o treaba cu economicul.

 

Aaaa....si am uitat sa va zic lucrul cel mai importanta : toate astea cu un Toyota Prius 2010 :)

 

In oras scot consum 5% PE GAZ .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt 2-3l de gaz in minus nu as lua Koyota :) si fac comparatie cu 1.8T /150CP condusa "energic" si echipata de sezon ...

In oras cred ca scoate un consum sensibil mai bun...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iep :)

Pe aici discutam de masini "normale" :)

Prius e ceva mai exotica/ecologica...o exceptie...depinde din ce punct de vedere privesti lucrurile...am mai vazut o chestie din asta pe GPL...nu intelegeam ce calic pune o masina hibrid pe GPL...dar se pare ca nu e chiar asa economica precum pare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

Aaaa....si am uitat sa va zic lucrul cel mai importanta : toate astea cu un Toyota Prius 2010 :)

 

In oras scot consum 5% PE GAZ .

 

:winter:   pe bune? 5%?

si cu 36 litri de gaz cat zici ca iti incap in rezervor,ai facut 1300 km,la 140 km/h, cu soferi neeconomici...

daca mergeai cu 120/h si condus eco,cit scoteai? 1500 km?

nu e inca 1 aprilie.

Modificat de stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am instalat pe masinuta mea o instalatie BRC sequent 24.11

Am facut plinul cu gaz Rompetrol, doresc sa merg pe gaz pana cand se termina pentru a-i face consumul real, cred ca asa este cel mai corect, nu?

Acceleratia este identica pe gaz, am mers de la Onesti la Iasi, 180km, 2-3 pasageri si niste bagaje, consumul aratat de BC era de 5,6%, curios cat a fost pe gaz...

Off topic: am observat ca statia MOL din Iasi se aproviziona cu GPL de la ButanGas .

 

Revin cu detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde scrie ca nu am alimentat pe drum ? Cum as putea face 1300km cu un plin....

Interesant e altceva: cum apare unu cu o chestie mai extrema, toti incep sa-l faca calic ..... Daca am pus gaz pe prius sunt calic....daca puneam pe Cayenne iar eram calic.... Priusul e economic dar tre sa sara cite unul ca de fapt nu e .....Si tot asa...

Ca asa-i romanul....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prius cu gaz e ceva de vis in oras.Am mai citit pe diverse siteuri de combinatia asta.
Acolo ai specificat ca ai facut 1300 km cu 91.44 litri.Iti iese un consum de 7.Probabil stealth a fost neatent cand a citit ce ai scris tu.
In legatura cu mentalitatea de la noi sunt de acord cu tine. :icon_thumleft:

Da Moog e adevarat ce zici tu , dar pentru asta ar trebui sa ai un Prius pentru oras si un 1.8T pentru exterior.

Modificat de danutzZeu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles gresit,intr-adevar cu litrii extraurbani.

dar cu 5% urban,nu  pot crede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai putea sa crezi ca priusul la viteze mici e electric:)) si in oras nu prea te omori cu raliuri si in un trafic aglomerat de bara la bara el nu consuma ca si noi, ce ii drept si cand bateriile se vor schimbate nu mai e asa de placut dar oricum, felicitari pentru idee, iar pentru cei care zic ca esti calic, pot sa le spui ca daca ei auasa multi bani sa iti dea si tie, si mie si peste tot in jur. Ce daca ai Prius si poti sa il faci si pe ala mai econom sa nu il faci doar din cauza ca x, y se oftica ca mergi mult mai ieftin ca el si automat sare la atac si te face calic. Astfel de texte le-am auzit si ca am pus masina de 1,6 pe GPL, ca cica daca vroiam sa dau putin pe deplasare trebuia sa imi iau matiz, dar unde pui faptul ca e o diferenta considerabila de putere, spatiu, aspect comfort si siguranta care fac matizul sa nu ajunga nici pana la oglinda unui golf.

Plus ca de ce sa platesc mai mult pentru aceeasi kilometrii? daca se poate sa economisesc de undeva niste bani, o fac, pentru ca eu ma bucur si fac altceva cu banii economisiti, eu am putut sa merg cu masina la mare din Timisoara, nu cu trenul ca si ei, si implicit acolo sa pot sa ma plimb si in afara statiunii fara sa depind de nimeni, asa si tu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca citeati cu atentie era vb de alta masina, si a fost prima impresie... cei drept era mai veche...2006-2008 cred...

Omul la taxi avea consumul destul de mare, plus ceva extrareparatii.. nu era foarte incantat de ea...zicea ceva de 8% ...

Si daca merge electric se incarca de la soare? Randament mai bun pe franare, nu da caldura pe placute :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar de instalatiile pe metan ce ziceti?Multe din taxiurile din Chisinau merg cu asa ceva.In R.Moldova metanul costa 1.85 lei (Ron) , iar o asemenea instalatie in Chisinau costa in jur de 800 de euro pentru un Logan.Consumul e in metri cubi sau ceva de genul asta , e practic gazul care il are fiecare la aragazul din bucatarie.Un dezavantaj ar fi ca sunt rare punctele de alimentare cu metan si ca cica e diferenta sesizabila de putere intre metan/benzina.Dar pentru facut taximetrie nu cred ca e asa relevant avand in vedere ca faci 100 km in oras cu 20 de lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citi mc cari dupa tine la un plin, si ce autonomie ai?

Parca autobuzele pe vremuri erau cu asa ceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Italia sunt destule masini care merg cu metan (circa 800.000 fata de cca. 1.800.000 cu gpl). Dezavantajele sunt punctele rare de alimentare (ex. Italia: 1000 puncte distributie metan versus 2500 gpl), pretul semnificativ mai mare al instalatiei (comparativ cu cea de gpl), pierderea de putere de care aminteai si autonomia: rezervorul mai mare, mai solid si mai greu decat cel de gpl (deci greutate suplimentara). Metanul nu se lichefiaza, ramanand gazos, ca atare daca cu gpl umpli cam 80% din rezervor, cu metanul e exact invers, umpli doar 20% din capacitatea rezervorului. Daca mi-aduc bine aminte, intr-un rezervor de 100 litri bagi maxim 25 mc de metan cu care faci probabil 320-350 km in conditii optime de drum.

La avantaje puncteaza la capitolul "cel mai ecologic" si "cel mai economic". In Italia, toate clasamentele arata asa: metan > gpl > diesel > benzina.

Avand in vedere infrastructura din Romania si pretul initial al investitiei, ma-ndoiesc ca vom vedea foarte curand masini cu metan in trafic.

Modificat de cri-cri
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal. Au lucrat ok băieții . Dc treci prin ploiesti poti sa dai o fuga pe la ei și să vb. Chiar langa stadionul astra (în curtea cu spalatoria) . Au si pagina pe net testclau-auto nu vreau sa le fac reclama dar ala de pe gageni( de lângă autogara) imi lua 3100 ron pt. aceeași instalație

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CNG-ul ca despre asta adusese omul vorba, m-am prins si eu ce zice, nu prezinta interes in Romania in viitorul apropiat...e vorba de distributie, transport, omologare instalatii etc...

Si asta ca sa intri in concurenta cu deja cunoscutul GPL...

Vorbim discutii :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles gresit,intr-adevar cu litrii extraurbani.

dar cu 5% urban,nu  pot crede.

Priusul are un consum de 4% benzina in carte. Poti scoate si sub acest consum, insa trebuie sa melci ca melcul prin oras , sa fii f atent cum accelerezi etc....

Eu am ""rotunjit"" intrucitva cifra stiind cu totii ca se consuma mai mult gaz decit benzina. SI de aia am pus 5%, desi diferenta asta de un litru normal era la masini care maninca minim 6% ....

Nu am nici o intentie sa mint sau sa ma laud, mai am acasa 3 dieseluri insa am optat prius pentru silentiozitate , consum si intretinere minima.

Da, priusul dotat cu trapa are panouri solare ,astfel incit vara lasi masina afara in soare si el ia curent de la lumina pe care o transforma in energie pentru ventilatia din masina. In felul asta tu cind te intorci la masina ai temperatura din exterior inauntru , nu te coci.....

In plus, la prius nu exista curea sau lant de distributie, ambreiaj , volant etc.....

Uleiul la cutie nu se schimba ca la alte automate ci doar se completeaza la 200.000 km. COstul e sub 10 $.

Bateriile sunt garantate de producator , pina la ora actuala in europa sunt doar citeva cazuri in care au cazut bateriile dar in toate aceste cazuri masinile erau taxi. Iar la baterie inlocuiesti doar celula defecta , nu toata bateria....

 

Nu vreau sa laud priusul dar e ALTCEVA din toate punctele de vedere fata de o masina normala....

Hibridurile sunt singurele masini din lume care au consum mai mic in oras decit in exterior. Iar de incarcat bateriile se incarca de la generattorul masinii sau din frinare. CInd se termina bateria porneste automat termicul care si propulseaza masina si umple bateria la loc...

 

Repet , dintr-o masina economica am facut una supereconomica....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aici te contrazic...motorul pe benzina ce il are priusul are distributie pe curea, diferenta e ca se schimba mai rar decat la cel folosit pt propulsie direct...si are si filtre si ulei. 

problema e servisarea la prius, nu se poate face in orice service...stiu caz in care masina era cu uleiul scos din motor si avea bateria pe terminate si motorul a pornit fara ulei sus pe elevator ca sa incarce bateria. fereasca sfantul sa fii cu distributia scoasa si sa il invarta electromotorul pt pornire. inafara de pagube materiale si motor distrus poate mai ramai si fara ceva degete.

sunt niste proceduri mai speciale pt a face aceste reparatii la prius.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, priusul dotat cu trapa are panouri solare ,astfel incit vara lasi masina afara in soare si el ia curent de la lumina pe care o transforma in energie pentru ventilatia din masina. In felul asta tu cind te intorci la masina ai temperatura din exterior inauntru , nu te coci.....

In plus, la prius nu exista curea sau lant de distributie, ambreiaj , volant etc.....

Uleiul la cutie nu se schimba ca la alte automate ci doar se completeaza la 200.000 km. COstul e sub 10 $.

Bateriile sunt garantate de producator , pina la ora actuala in europa sunt doar citeva cazuri in care au cazut bateriile dar in toate aceste cazuri masinile erau taxi. Iar la baterie inlocuiesti doar celula defecta , nu toata bateria....

 

 

Domnule Kye, ignoranta ta in materie de mecanica este amuzanta...pana la un punct...

Motorul "benzinar" de pe Prius lucreaza ~la fel ca cel de pe orice masina de pe forumul asta...e cu de toate...si distributie, ambreiaj etc...chiar mai pretentioase decat cele normale...ca are ore de functionare/nr.km ceva mai putine e alta poveste...

 

Daca ai fi fost atent la fizica, ai fi stiut mai multe despre randamentul unor motoare etc...

Bateriile principale nu se incarca de la panourile solare...motorul cu ardere interna face asta...iar cheia e in recuperarea energiei pe franare...nu irosirea ei cum se face uzual la masinile normale...

Costul initial al unei hibride si costurile pe termen lung de intretinere nu-l face foarte atractiv ...chiar daca la prima vedere este supereconomica...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Moog are dreptate,bateriile se incarca ""real'' doar la mers inertial sau franare foarte lenta, in rest randamentul total pe incarcare cu motorul termic este destul de slab ,intr-un fel masina are o transmisie electrica,iar transmisia electrica are randament inferior transmisiei mecanice . mai ales ca intra in ecuatie si o baterie de acumulatori a carei incarcare are randament scazut.

eu sunt convins ca un tdi de cilindree mica si start-stop este per total superior unui hibrid gen Prius in ciclu urban,vara-iarna, costuri initiale si impact global asupra mediului.

 chestia cu panoul de pe trapa , care mentine temperatura in habitaclu... e o gluma. maimult de 50W nu poate genera,cu asa ceva nu mentii nimic inauntru, doar o ventilatie eventual, adica mutarea aceluiasi aer incins dintr-un loc in altul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia cu ventilatia e o chestie bunicica...sub tabla treaba se "incinge" mai tare decat in aer liber...o circulatie a aerului este binevenita...

Am mai auzit-o pe undeva :)

Un fel de Webasto dar pe invers :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Danubius , Moog , stealth 

 

Citind posturile voastre imi aduc aminte ca traim in Romania, acolo unde ala care iti repara caloriferul iti repara si calculatorul si sifonierul.....

Nici macar nu ati catadicsit sa va interesati cum functioneaza priusul si deja veniti cu pareri de experti , desi cu siguranta in viata voastra nu v-ati uitat sub capota unuia....

@ Danubius  tu cind iti schimbi uleiul la masina , o faci cu motorul pornit sau cu el oprit ?? Cum poti abera o asemenea timpenie , ca porneste motorul cind are el chef.....

Servisarea se face oriunde , pentru ca se serviseaza doar motorul pe benzina caruia i se schimba uleiul si filtrele.

Curele nu exista in toata masina , nici macar la aer conditionat, totul este electric pe masina ( la generatia pina in 2010 singura curea pe masina era la pompa de apa, dupa 2010 a fost eliminata si asta)

@ Moog daca te-ai interesa cit de putin ai intelege cum functioneaza motorul la prius : electricul merge non stop si invirte cutia care e o cutie e-cvt , cind electricul nu mai are curent pleaca benzinarul, care benzinar nu transmite direct la cutie forta ci doar invirte electricul..... in felul asta nu numai ca ajuta electricul sa propulseze cutia sa mearga mai departe ci si invirte cel de-al doilea motor electric (masina are 2 motoare electrice) care nu are alt rol decit de a incarca bateriile ca un dinam...

 

SI cind ma gindesc ca mai mergeti si la vot.... ma apuca disperarea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe langa multe aberatii care sunt spuse despre masinile electrice hibride, iti pun o intrebare simpla: cat te costa schimbarea acumulatorilor ?

 

Trebuie revenit totusi ontopic dupa devierea aceasta...

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe langa multe aberatii care sunt spuse despre masinile electrice hibride, iti pun o intrebare simpla: cat te costa schimbarea acumulatorilor ?

 

Trebuie revenit totusi ontopic dupa devierea aceasta...

Te rog corecteaza-mi aberatiile , nu doar acuza. 

Raspuns: la masinile electrice acumulatorii sunt garantati de fabrica 500.000 km. 

In romania nu exista nimeni care sa fi avut probleme. In afara au fost 3 taximetristi in grecia care au trebuit sa schimbe cite o celula sau 2 , dar asta se datoreaza exploatarii exclusiv in regim de taxi la calduri mari ( inamicul bateriilor nr1 este caldura) .In astfel de cazuri s=a rezolvat schimbarea celulelor defecte cu altele luate din dezmembrari (masini relativ noi care au avut dauna maxima pe fata dar a scapat portbagajul unde se afla bateriile).

Pina la ora actuala s-au vindut 3 milioane de priusuri. Daca vreunul din voi ar fi iesit din tara pina acum ar fi observat in anglia, spania, franta etc o tona de taxiuri prius . De prosti credeti ca au luat companiile respective masinile astea ?

La noi in tara sunt citeva sute de priusuri si nici macar unul nu a avut probleme cu bateriile.

Deci noi astia cu hibridele sunt aia prostii care-si cumpara masini de idioti, ca nu au ce face cu banii ,corect ? 

Stiti cum sunteti voi acum? Paradoxal, ca aia care daca le zici ca-ti pui GPL pe masina or sa inceapa cu arde uscat, iti distruge motorul etc.....

V-ati pus gpl si v-ati convins ca nu e asa....

Acum vin eu cu hibridul si iar incepe isteria fara sa va interesati mai exact cu ce se maninca....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!