Jump to content

Probleme senzor sau termostat


ciocanel
 Share

Postare recomandată

Salut! anomalia in cazul meu e data de faptul ca timp de 3 ore, 220km :Driver: temperatura NU a urcat pana la 90, stand o lini-uta sub 90, ca mai apoi dupa ce ajung la destinatie, 10 minute motorul ramane in relanti si urca la 90 perfect aliniat dupa numai 10 minute. Suntem totusi in iulie si nu cred ca daca rulezi in parametri normali chiar si noaptea, motorul beneficiaza de vreo racire suplimentara :frigbaitata: , ca mai apoi sa te opresti din mers, dai bagajele jos din masina si acul urca la 90. Pot suspecta cumva termostatul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 137
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • F l o r i n

    12

  • Al Bundy

    11

  • ionel.d.2007

    10

  • Aditu

    10

Exact!Banuiesc ca si temperatura iti urca mai greu daca pleci la drum direct.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am urmarit cu urca acul cand plec la drum - temperatura urca normal (asa cum m-am obisnuit de 7 ani) pana la un anumit punct. Acuma va intreb si pe voi...in ce masura poate afecta "problema" asta performanta masinii. Deja am parcurs 600km de cand am sesizat problema. Masina e ok, trage, nu fumega, uleiul e ok. Cum pot evolua lucrurile in urmatorii 3000km? :huh:

Modificat de veweu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum ca e vara esti afectat la consum dar insesizabil,dar la iarna nu o sa urce temperatura cind esti in deplasare cu masina.Inafara de asta termostatul se poate bloca si in functie de pozitia de blocare a acestuia,poti supraincalzi motorul.Atita vreme cit acul sta la 90 gr sau mai jos nu e problema mare dar daca trece de 90 gr,termostatul lucrind necorespunzator,nu e de bine.De asemeni,eu ma pot insela,si nu termostatul poate sa fie cel vinovat.O constatare amanuntita ar fi cel mai indicat lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, se pare ca eu am inteles gresit. My bad :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

si eu am aceeasi problema la sharan.poate fi termostatul sau senzorul de temperatura...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

va salut , vin si eu cu o problema: la masinutza din semnatura in fiecare dimineatza sau la prima pornire din zi(indiferent de temperatura de afara) dupa pornire fluctueaza turatia intre 1200-800 aproape ca se opreste motorasu, am curatzat clapeta ( era afumata bine)a fost remapata cu vag-comul si tot asa face .Toata treaba dureaza aprox 2 minute, dupa care se regleaza singura turatia la 800 rot/min, pornesc la drum totul e ok apa urca la 90de grade fix, in rest dupa calculul meu consuma cam mult in orash, undeva la peste 10%, mentionez ca am 85.000 de km . daca stie cineva rezolvare la problema ii raman recunoscator:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna ziua,am un vw polo din 2003 1.4 16v 75cp si de 2 luni am o problema cu INDICATORUL DE TEMPERATURA DIN BORD si martorul LAMPA DE AVERTIZARE GAZE DE EVACUARE(ramane aprins).Indicatorul nu sta la 90 de grade,iar daca las motorul pornit indicatorul urca la 90 de grade dar martorul ramane aprins.Dupa ce opresc si pornesc motorul indicatorul nu mai urca la 90 dar martorul se stinge.am schimbat de 2 ori senzorul temeperatura apa si termostatul.Din ce cauza indicatorul de temeperatura nu lucreaza cum trebuie si martorul sta aprins?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am schimbat al doilea senzor de temp si termostatul a mers bine cateva zile dupa care iar a inceput sa cada acul si sa se aprinda martorul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faptul ca ai martorul aprins inseamna ca ai stocata o eroare. Cum a zis si colegul mai sus, du-te la o diagnoza si posteaza eroarea. Altfel ne dam cu parerea aiurea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu in astfel de cazuri este o problema de parte electrica. Orice senzor care functioneaza o perioada de timp (de obicei) scurta sau care ba functioneaza in parametri, ba nu, este dat peste cap de un contact imperfect sau de socuri aparute pe instalatia electrica. Eu zic ca degeaba te pui si mai schimbi senzori pentru ca vei cheltui banii degeaba. Presupun ca diagnoza ai facut (asta e motivul pentru care ai schimbat senzorul), incearca la un electrician ca sa faca o verificare pe circuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai este si varianta cu "materiale proaste". Daca ai rabdare sa citesti pe diferite topic-uri vei descoperi ca si alti colegi au patit ca tine si s-a dovedit ca termostatul tocmai schimbat la reprezentanta, a fost defect deci se practica si la case mai mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionel, nu are legatura termostatul cu faptul ca nu-i functioneaza indicatorul de la bord. Un termostat defect ramane blocat pe deschis sau inchis, iar simptomele sunt cu totul altele. Ce are colegul seamana mai mult cu un senzor g2/g62 defect, dar daca l-a schimbat si tot asa face inseamna ca e altceva. Faptul ca are si un martor aprins in bord inseamna ca ceva a detectat ECU. Parerea mea ca vreun "open circuit" pe undeva, dar pana nu vine cu eroarea ma abtin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din punctul meu de vedere, simptomele descrise in postul nr #1 indica termostat defect - blocat pe deschis iar din postul nr.#3 rezulta ca "este posibil" ca si termostatul cel nou sa fi fost defect (a mers totul OK numai cateva zile). Poate ma insel eu. Rog pe "lorinr" sa posteze modul de remediere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Mai nou ma regasesc si eu in problema enuntata de veweu .

Mi-a oscilat intr-o seara acul de la temp lichid racire, a coborat de la temperatura indicata pana in 0 si dupa 3 secunde a urcat la loc.

In seara asta la un drum de 60 km, tot bine si frumos, urca temperatura lichidului de racire la 90 si asa sta. Dupa vreo 40 km ma uit si vad ca era cu o jumate de gradatie mai jos de 90. Si pana la destinatie nu a mai urcat. Am mai oprit apoi prin oras, am mai pornit, dar nu a mai urcat deloc pana la 90, ci doar cu jumate de gradatie sub 90 a stat. Asta pana cand intr-o curba in panta a urcat bruc pana la 90 si acolo a ramas. Am mai oprit vreo 15 minute, am plecat iar la drum si a urcat frumos pana la 90.

Senzor temperatura racire sau termostat? O poza ceva cu locatia lor? pentru ca nu am mai avut probleme cu ele pana acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deocamdata am scos mufa si i-am dat cu spray de contacte. Sa vedem.

Cu aceasta ocazie am observat sub capota ca intre motor si buretul de pe capacul de la motor au stat niste soareci. Am gasit buretul capcacului de motor ros si 2 cubulete de paine.

Am verificat cat am putut si nu am gasit cabluri roase si nici furtune, atat ca am avut acces. Sper sa nu am surpize din cauza lor. Deja voi schimba locul de parcare si voi verifica daca s-au mai culcusit sub capacul motorului in fiecare zi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deocamdata nu mai acuz probleme cu indicatorul temperatura lihcid racire motor.

Totusi tin situatia sub observatie.

Referitor la asta, mai pun mana pe furtune.

Am vazut cum ar trebui sa arata termostatul insa nu il identific. Care este termostatul si ce furtune are trebui sa nu fie calde cand indicatorul arata 50 grade?

post-17144-0-52971500-1322115910_thumb.j

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca e pozitionat ca la 1,9 Tdi PD - scoate buretele ala de sus, si o sa vezi flansa lipita de chiulasa. Acolo trebuie sa fie.

post-30007-0-29097000-1322134543_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am zis si eu. Si vurtunul ala zici ca trebuie sa fie rece cand e apa pe la 50? sau chiar si la 90?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand apa e pe la 60-70, furtunul nu trebuie sa fie cald - caldut. Daca e, inseamna ca apa circula deja prin el....pe cale de consecinta, termostatul nu a tinut inchis pana la 87 de grade (sau cat are termostatul care e acum pe masina ta)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu m-am mai oprit in trafic sa vad cum e furtunul. Acul incepe sa urce cam in 2-3 km si ajunge la 90 cam in 6-7km. In conditiile in care am plecat din garaj unde erau 10 grade C.

Daca plec din ger de afara acul incepe sa urce cam dupa 4-5 km.

Dar 2 km suntmai mult la vale mai mult in frana de motor si semafoare, eu mergand 10km pana la job.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ajunge la 90 de grade cand e frig afara, inseamna ca termostatul e bun. Cat de repede ajunge, e alta poveste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!