Jump to content

Probleme senzor sau termostat


ciocanel
 Share

Postare recomandată

mai exista alt senzor pt temperatura dupa care se regleaza amestecul in afara de cel de la lichidul de racire ?intreb asta pt ca acest senzor tocmai l-am schimbat si am o ciudatenie ,la mine motorul functioneaza absolut perfect pana ce temperatura motorului ajunge la 90 , dupa ce a ajuns la 90 grade relantiul incepe sa nu mai fie regulat si motorul (azq)se scutura usor , stie careva pt ce este senzorul care se afla pe baia de ulei (se poate observa in partea stanga jos cum te uiti la motor din fata masini cu capota deschisa )la motorul azq ,este si de temperatura sau doar nivel ulei presiune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 137
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • F l o r i n

    12

  • Al Bundy

    11

  • ionel.d.2007

    10

  • Aditu

    10

In afara de G62(senzorul de temperatura al lichidului de racire) mai este senzorul G42(senzorul de temperatura a aerului din galeria de admisie) care este cuplat fizic cu senzorul G71(senzorul de presiune a aerului din galeria de admisie) si care se afla montat pe galeria de admisie in partea stanga vis-a-vis de pompa de ABS. Pe baia de ulei se afla senzorul G266 care masoara nivelul si temperatura uleiului. Senzorul de presiune a uleiului este undeva pe chiulasa in dreapta catre radiator. Mersul neregulat la ralanti are mai multe cauze printre care: clapeta de acceleratie murdara;bobine de inductie;bujii;injectoare;...Vezi ca sunt foarte multe topic-uri cu acest subiect (Polo,Fabia1,etc. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

senzor de presiune ,bujiile si bobinele de inductie sunt noi ,la fel si sonda lambda(prima cu 6 poli) e noua clapeta e curatata , mai raman injectoarele ....

mai am o nelamurire ,senzorul temperatura exterioara acela din bara fata ,eu s-ar putea sa nu il am si am climatic ,am ceva mufe sub bara care nu sunt legata la nimik ,doua ma gandesc ca sunt pt proiectoare ,poate cineva sa imi explice cum arata mufa de la acel senzor de temperatura ,ca eu am impresia ca climaticul meu merge tare aiurea ,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E o mufa cu 2 pini, mai mica decat cea de la proiectoare. Cele 2 fire care vin la mufa au culorile: maro/galben si maro/alb.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am o mare nelamurire in legatura cu senzorii care indica temperatura "motorului" sa zic asa ,de unde isi ia informatia instrumentul de bord care indica temperatura motorului?? ca eu am pornit masina am lasat-o sa mearga pana ce indicatorul de temperatura a inceput sa urce cand a ajuns pe la un sfert am scos mufa de la senzorul pus pe lichidul de racire g62 si nimica temperatura la bord arata la fel ,ba inca deoarece motorul era pornit continua sa urce usor ,am scos si mufa de la senzorul ulei-temperatura si tot la fel ,atunci intreb de unde mai poate lua instrumentul de bord temperatura motorului?

Modificat de cumpartot69
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca temperatura lichidului de racire este citita atat pentru ECU cat si pentru indicatorul din bord, numai de catre senzorul de temperatura al lichidului de racire G62(in cazul nostru acest senzor are 2 fire). Daca acest senzor este defect atunci ECU merge dupa niste valori prestabilite. Referitor la G266 eu stiu ca trimite informatii legate de nivelul si temperatura uleiului dar afisaza numai avertizare privind nivelul minim prin aprinderea LED-ului galben. Stiu ca nu afiseaza/avertizeaza pe nicaieri temperatura/depasirea temperaturii uleiului(nu vorbim de VagCom). Nu am idee cat si de ce se mai ridica acul la temperatura(cu G62 decuplat). Probabil se ridica pana la 45 grade pentru a indica o defectiune. Ciudat fenomen. Ar fi bine daca ne-ar putea lamuri cineva mai documentat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am pus nou senzorul g62 ,mai in vara am patit o chestie foarte interesanta ,cateodata motorul nu pornea indiferent cat dadeam la automat ,lasam masina sa stea 5-10min si pornea la prima cheie ,apoi o zi sau doua chiar si o saptamana pornea fara probleme ,alta data se intampla chiar si de doua trei ori pe zi sa nu porneasca ,ce am observat eu a fost ca atunci cand nu pornea (desii motorul era cald) cand puneam contactul acul de la temperatura nu urca deloc, si atunci stiam ca daca pun contactul si acul nu misca motorul nu va porni ,asteptam cateva minute si dupa aceea cand pumeam contactul si acul se ridica motorul pornea ,din aceasta cauza am schimbat senzorul g 62, bine, am mai schimbat atunci si sonda lambda ,senzor presiune ... de atunci nu am mai patit sa nu porneasca ,dar totusi de ce acul la temperatura urca cu toate ca mufa e deconectata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare cumpartot69,

am avut și eu faze din acestea ceva timp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand temperatura lichidului de racire este intre 70-105 gr.C, indicatorul de temperatura din bord sta fix la 90. Daca iese din aceasta plaja atunci se misca corespunzator. Temperatura lichidului de racire este mentinuta de catre termostat care inchide si deschide in functie de necesitate. La noi termostatul deschide la 87 gr.C. Daca intereseaza pe cineva atasez temperaturile de deschidere a celor 2 trepte ale ventilatorului.

post-10189-0-42147200-1293200165_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

totusi eu nu pricep un lucru ,am repetat experimentul ,mufele de la senzorul g62 si senzorul nivel- temperatura ulei scoase ,motorul rece ,pornit masina ,dupa un minut acul indicatorului din bord incepe sa urce si urca la fel ca si cand mufele sunt puse ,deci de unde citeste acesta temperatura???????????????????????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine ma depaseste problema asta. Daca afli raspunsul te rog nu ne lasa in ceata. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema cu un connector care banuiesc ca e legat la senzorul de temperatura.

Am postat un filmulet pe youtube, are un fir rupt(sau aproape rupt). Recunoaste cineva locatia?

http://www.youtube.com/watch?v=11i4OVN_DTY

PS: Nu stiu daca are importanta dar masina e cu volan pe dreapta.

Modificat de freak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca e bulbul de pe radiator care porneste termocupla

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e pe radiator, e pe motor/gearbox

Modificat de freak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum sunt 95% sigur ca era un senzor de temperatura. Zic 95% pt. ca nu am reusit sa gasesc part numberul dar ca aspect ala e

VW Audi, (E65 sau ES5) - MA-100

2 fire: maro+rosu si maro+albastru.

Amandoua firele erau facute varza imediat inainte de connector. L-am taiat + reparat firele, am dat o tura si parca merge mai bine.

Pun cateva poze, poate ajuta pe cineva.

PS: Intrebare, in poza 376 e senzorul O2 post cat. cumva urmele alea albe sa fie de silicon?

post-76278-0-59138000-1293986739_thumb.j

post-76278-0-56342600-1293987217_thumb.j

post-76278-0-01832700-1293987227_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Vin si eu cu o intrebare fiindca sincer sunt batut in cap si nu am inteles nimic. :D Am ramas fara bara fata in urma unui incident rutier si imi atarna un senzor pozitionat in zona claxoanelor din partea stanga fata a masinii. Ce senzor este, ce rol are si unde trebuie conectat/pozitionat. Am cautat in ETKA part numberul scris pe el 1j0973702 dar nu corespunde lui ci mansonului aluia in care sta. Multumesc.

Modificat de DJ835EM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e senzorul de temperatura exterioara, la mine parca se fixeaza pe bara... langa proiector

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut...de la postul 40 in prima poza....unde gasesc asa mufa de cumparat???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

ori la dezmembrari - it taie mufa de pe o masina, ori pe comanda, la reprezentanta.

Daca vrei sa o comanzi

Carcasa-1J0973702

Iti mai trebuie 2 pini - 000 979 131

si 2 buc izolatie - 357 972 740 F

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am si eu o problema cu un Polo 1.4 TDI, 55KW. Indicatorul din bord, de temperatura lichid racire motor trece peste 90. Niciodata nu trecea de 90 grade indiferent de temperatura exterioara. Acum, la drum intins la 100 KM/ora, a trecut uneori si peste prima line de dupa valoarea de 90 grade. Ventiltorul porneste (dar din cat am observat doar cand AC este pornit - masina nu are Climatronic), dar nu se reducea prea mult temperatura. Sa fie sonda de vina, sau termostatul sa fi ramas blocat pe pozitia inchis? A mai avut cineva problema asta? E posibil ca temperatura ridicata sa afecteze garnitura de chiulasa? Multumesc.

Modificat de Dany(el)
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as verifica prima data termostatul(asa cum ai banuit si tu: blocat pe semi-inchis). Ma gandesc ca daca ar fi inchis 100%, pe caldurile astea sarea mult temperatura. Daca ai acces la un VCDS, poti verifica si G62 si termostatul (in Engine-01, group 001, pozitia 2),faci log de cand pornesti motorul(rece) si pana trece de 87 gr si incepe sa deschida termostatul. Urmaresti daca termostatul inchide si deschide.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Ionel! Problema a fost rezolvata. Termostatul si-a dat obstescul sfarsit. Am fost la mecanic si am rezolvat problema. Totul e in ordine acum. Mai trebuie sa-i schimb lichidul de racire pt. ca a fost diluat destul de mult,si nu mai este in parametri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut tuturor. Din ciclul "cate bordeie atatea obiceiuri" vin si eu cu o problema. POLO 1.4 TDI 75 CP. De curand schimbat senzor temperatura (cel din stanga motorului ) intrucat indicatorul din bord oscila tot timpul intre 0-90 grade. Toate bune si frumoase pana ieri (dupa aprox 3000km de la schimbarea senzorului) cand am plecat din Bucuresti spre Braila, la oesirea din Bucuresti desi mersesem destul, temperatura nu urcase la 90 ( totusi am facut o ora pana am iesit din B), pana in Braila acul indicatorului de temperatura a stat sub 90 grade cu un nivel de gradatie sub. Pe toata distanta de 212 km masina a mers perfect,nimic anormal. Am ajuns in Braila si am lasat-o pentru 10 minute in relanti in garaj, pornita. AM revenit dupa 10 minute acul indicatorului era la 90 perfect aliniat. A mai trecut cineva prin asa ceva?

Modificat de veweu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si ce e anormal?

A, da poate ca ar fi trebuit sa scada sub 90 cat ai lasat-o tu in garaj la relanti. Dar tine cont ca e vara si motorul nu se mai raceste asa repede. Iar dupa un drum destul de lung cum ai facut tu pe timp de vara fii sigur ca nu se raceste asa repede. Daca ai fi deschis capota motorului ai fi dedus ca nu se va raci asa repede. Mai ales in relanti care chiar iti mentinea temperatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aditu, omul avea o problema, de ce nu i-a crescut indicatorul la 90 cat a fost pe drum intre Bucuresti si Braila....nu ca i-a crescut cat a stat masina in garaj.

Intr-adevar este ciudat...la mine sta in 90 tot timpul...numai iarna cand este foarte frig afara si o lasi pe loc la relanti scade indicatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!