Jump to content

Diy: Reparare Inchidere/deschidere Hayon La Variant


puricele
 Share

Postare recomandată

Am o problema cu inchiderea haionului la un golf variant(acelasi mecanism).

 

Problema este ca nu revine actuatorul la pozitia initiala. L-am si desfacut, si nu are acel arc inauntru. Problema zic eu ca e undeva pe partea electrica, pentru ca, cu mufa bagata, actuatorul merge foarte greu cand il misc cu mana, insa la deschidere merge normal. Masurat voltaj in repaos 5-6mV.

De ce ar merge mai greu cand e mufa de alimentare bagata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 87
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • F l o r i n

    15

  • liviu-lfi

    8

  • Al Bundy

    6

  • kelu

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Actuatorul hayon variant revine in pozitia initiala in virtutea spiralei tensionate si nu cu ajutorul curentului. este spirala obosita si sanse foarte mici sa faci ceva din el. cost unul nou, aprox 100 ron

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singurul arc ce-l are este pe parghia care o actioneaza. Eu spuneam ca merge greu cu mufa de alimentare bagata, si nu vad cum ar fi de vina el cu ceva. Deci inchiderea trimite ...ceva ce nu-i da voie motorasului sa se invarta usor. Probabil se comporta ca un generator, nu stiu ce se intampla.

 

O sa probez cu un actuator universal de inchidere, daca merge cu ala, poate chiar o sa-l montez, sa scap de batai de cap. :dry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se potriveste unul de la hatchback sau de deschidere usita rezervor. Trebuie tot de variant. Motorasul este pur si simplu obosit. Daca te vei uita pe el, are si niste simboluri care difera in funtie de unde a fost folosit(iti indica puterea lui)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o problema cu inchiderea haionului la un golf variant(acelasi mecanism).

 

Problema este ca nu revine actuatorul la pozitia initiala. L-am si desfacut, si nu are acel arc inauntru. Problema zic eu ca e undeva pe partea electrica, pentru ca, cu mufa bagata, actuatorul merge foarte greu cand il misc cu mana, insa la deschidere merge normal. Masurat voltaj in repaos 5-6mV.

De ce ar merge mai greu cand e mufa de alimentare bagata?

 

 

Actuatorul hayon variant revine in pozitia initiala in virtutea spiralei tensionate si nu cu ajutorul curentului. este spirala obosita si sanse foarte mici sa faci ceva din el. cost unul nou, aprox 100 ron

 

Kelu, este actuator de Passat B5 si nu B5.5. Actuatorul nu revine in pozitia initiala, dupa actionare.... ci numai la comada electrica - clapa este mecanica la B5, actuatorul incuie/descuie - la comanda inchiderii

 

David - incearca sa-i cureti colectorul la motoras si vezi daca isi revine.... daca nu, altul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Florin- omul a spus in primul post in care relata problema ca este vorba de un golf variant

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am  inteles, m-am uitat doar in semnatura.....

 

David - probeaza actuatorul direct la 12v... si vezi cum lucreaza. Daca lucreaza perfect, trebuie sa mergi pe circuit.

 

altfel - actuatorul pare sa fie de vina....

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salutare ,

 

Subscriu si eu postul #20 si #25  aceeasi probelma . Acuator ars . La 2-3 apasari ramane tensiune continuu  pana imi arde acuatorul . L am mai schimbat acum 3 ani de atunci am observat ca anulare tensiuni ,dupa apasarea butonului de deschidere,  este mai intarziata (4-5 sec) . Dar acum ramane blocat mult timp .

 

Bundy zicea ceva mai sus  de  calc confort  a rezolvat-o cineva schimband acel calculator.

 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, poate sa fie si din modulul confort - trebuie sa desfaci si sa vezi ce se intampla in mufa actuatorului. Daca primeste comanda mult timp dupa deschidere sau nu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact asta am facut , la 3-4 apasari ramane tensiune mult timp de ordinul minutelor , nu ama asteptat sa vad dupa cat timp decupleaza tensiunea .

Am scos chiar si mufele de la switchului si tot cu tensiu e a ramas

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci probeaza cu alt modul confort - sa fie de la aceeasi varianta de caroserie/model - ca sa nu stai sa modifici eepromul, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am patit cu motorasul ramas pe deschis pana se ardea. Am schimbat vreo 4 buc. Pana la urma am gasit problema: in broasca (nu in maner) am facut un strap intre contacte ca si cum ar vedea ca portbagajul este inchis si asa a ramas. Bineanteles ca de cate ori deschid portbagajul nu se mai aprinde becul nici in bord si nici cel din portbagaj, dar am ales sa fac traba asta cu strapul (fir legat intre pini de la contact) decat sa schimb toata broasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nici nu e nevoie sa schimbi totata broasca. Se schimba doar switch-ul si totul va functiona asa cum trebuie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit si eu G4 cu problema la acel switch de la butuc, deschidea tot timpul masina si geamurile.

 

Topaul, nu de acolo iti deschidea tot timpul portbagajul, tocmai ca daca il vede inchis, il deschide, daca il vede deschis, degeaba apesi pe clapa, nu da comanda de deschis catre actuator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se vede in VCDS, in 46 - blocurile de masura - vezi starea acelui switch.

 

am gasit pana acum mai multe, care sa aibe problema asta - si Bora si Passat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi nu am avut timp decat sa testez cu mufa scoasa de la broasca . Initial am crezut ca s a rezolvat pana cand a ramas blocat din nou . am pus inapoi mufa sa vedem ce se mai intampla . saptamana viitoare sper sa mai mult timp de ea sa vad ce si cum .

@topaul cum anume ai facut legaturile si unde poate incerc si asta .merci

@ florin cum s a rezolvat cand ai intampinat problema ?

Modificat de adrian2010
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vb de comanda pe motoras ? a fost de inlocuit modulul confort.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi cer scuze pt intarziere. http://vwforum.ro/topic/82161-diy-reparareschimbare-switch-haion/in a 10-a poza se vede cum e facut strap-ul dintr-o bucata de sarma . Au trecut mai bine de 3 ani de cand nu am mai avut probleme cu haionul. Sper sa-ti fie de ajutor .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
florynbadescu

Salutare tuturor. Am schimbat actuatorul deschidere hayon acum 6 luni (cel vechi ramasese actionat- tija scoasa in afara) si acum s-a ars cel nou (hella made in germany 120lei)---- binenteles ca nu -l montasem in service (ca imi cereau o groaza de bani) asa ca nu am avut garantie ca sa mi-l schimbe. Acesta a ramas blocat pe inchis-  tija inauntru (pur si simplu nu am mai putut deschide portbagajul). Dupa desfacerea capitonajului prin interior (a iesit foarte usor- chiar mai usor decat cu portbagajul deschis fara a se rupe vreo siguranta) am verificat cu un bec si 2 fire conectat la mufa actuatorului daca acesta primeste curent. Era ca la carte- la actionare clapeta da curent actutorului pentru 2-3 sec. Am desfacut totusi clapeta si nu mi s-a parut nimic defect la ea sau la contactul intrerupator. Asadar ce s-ar fi putut intampla cu actuatorul? De ce nu mai functioneaza? 

Mentionez ca becul din portbagaj nu functioneaza si nici martotul "portbagaj deschis" din bord nu se aprinde la deschiderea portbagajului (switch-ul din broasca este defect). Am dat broasca jos si dupa ce i-am dat putin spray a functionat pt cateva zile apoi pa. Am citit ceva despre modulul confort cum ca nu vede portbagajul inchis si din cauza asta clapeta nu da comanda, dar la mine nu cred ca e de acolo (v-am spus clapeta da curent la actuator exact cat trebuie). Mai ca imi vine sa cred ca atat a fost viata lui-- 6 luni si chiar ca sunt suparat pe toti comerciantii de piese contrafacute cu etichete originale pe ele. Chiar nu stiu ca sa fac, sa iau alt actuator si apoi sa patesc cum au patit altii care zic ca li s-au ars 2, 3 bucati, sau sa ma apuc sa desfac butucul sa incerc sa-l repar si sa desfac portbagajul numai la cheie. Toate cele bune, orice sugestii sunt binevenite.

Modificat de florynbadescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, aceeași pățanie am avut și eu la golf , unul nou m a ținut 4 ani și s a ars . Când l am înlocuit pe cel nou am văzut cu ochi mei ca a rămas blocat pe deschis deși clapeta nu era acționată . Cele 3 sec s au transformat în 20 . Și eram cu hayon ul deschis . După câteva teste și a revenit și acum văd ca merge . O perioada am stat cu teama ce se va arde . Colegi noștri spun ca este de la modulul de confort ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
Guest ionut160

Salut,am si eu o problema cu hayonul la un vw Bora din 2001 nu se mai inchide hayonul.incuietoarea din broasca nu se mai blocheza nici macar cu cheia.Daca ma poate ajuta cineva.Multumesc(am schimbat motorasul la incuietore cu doua luni in urma, avea doi dinti sariti)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salutare,tuturor! Ma poate ajuta si pe mine un coleg,sa-mi spuna cum as putea desface acel actuator,care imi da si mie dureri de cap? Ce ar trebui sa folosesc pentru al da jos de pe haion?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la actuatorului de pe haion,tind sa cred,ca si la mine,problema ar fi acel switch...astazi am observat ca,inmomentul in care deschid haionul,nu mi se aprinde nici plafoniera din portbagaj :(  ... Ma poate ajuta,cineva,in Iasi,care a schimbat acel switch (contra cost)? Multumesc anticipat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Switchul de la broasca nu prea se poate schimba fara ceva improvizatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!