Jump to content

Supraincalzire lichid racire


mardistrans
 Share

Postare recomandată

Am facut verificarea in service, problema a fost pompa de apa, care a fost schimbata pe garantie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Va salut !

 

In urma cu 2 saptamani ma-am trezit cu un piuit, indicatorul de la apa(rosu) si un triunghi rosu de avertiza aprinse, culmea dupa ce am facut un popas, la putin timp dupa ce m-am pus in miscare. Pe display mesajul ca trebuie sa verific nuvelul lichidului de racire si simbolul de la apa aprinzandu-s esi stangandu-se la fiecare ~20s. Am oprit, nivelul lichidului de racire peste max. cu ~1 cm, ceea ce cred ca e normal (inaintea calatoriei cu motorul rece nivelul sta la gradatia max.). Am bagat mana prin grila si am simtit ca radiatorul nu este cald precum ma asteptam la fel si furtunul din stanga (cum privesti motorul) ce intra in radiator. Am desfacut capacul de la vasul de expansiune si a iesit putina presiune apoi am plecat mai departe iar alarma nu a mai aparut. 

In Weekwnd dupa un drum de ~130 km pe autostrada, cand am ajuns in parcare iara s-a declansat alarma.

Tot timpul acul indicatorului temperaturii apei nu a depasit 90 de grade nicio data.

 

Intrebari :

Sa fie problema cu supapa de la capacul vasului de expansiune ? Sa fie vre-un termostat care nu mai functioneaza? Sa fie probleme cu senzorul  din vasul de expansiune ?

Ati mai intalnit aceasta situatie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salutare,

 

Sunt nou proprietar de Tiguan 2012 facelift, 4 motion, 2.0 tdi, 140 CP. Am o problema care suna cam asa: la viteze mari (turatii mari sau la urcari pe munte), uleiul ajunge la temperaturi de 125-129 grade si apa a ajuns prima data la 115 grade. Am verificat si testat (cu lichidul acela care se coloreaza daca chiulasa e ciupita) si nu am probleme la chiulasa. Ventilatorul functioneaza. Mentionez ca masina a avut in trecut un accident dar are radiatoare noi de AC si apa. 

Pe tester nu da nicio eroare. Pompa de apa este OK, si cea de a doua electrica este OK.... ce mai pot face? Am fost si la Midocar si la Porsche si nu mai am nicio idee.

Multumesc anticipat

Alex

Modificat de Rave
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Alex Tig

Am mutat aici postarea ta, cam aici trebuia să postezi. Îţi recomand să foloseşti funcţia Search înainte de a deschide un topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@AlexTig,pompa auxiliara de apa nu cred ca iti functioneaza.

De verificat si pompa de apa din motor (demontata de mecanic), poate ca ai pale rupte de plastic din pompa si nu ai debitul suficient de lichid de racire,de acolo si supraincalzirea.

Sper ca ai pus pompa de apa noua OE cand ai schimbat distributia,ca daca ai facut economie si ai pus aftermarket,ca e mai ieftin, de acolo ai probleme. Nu sunt facute la fel pompele,e arhicunoscuta problema prin serviceuri. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Salut,

Am si eu o mica problema la un Audi A3 8P ,în urma cu câteva zile la prima pornire la rece mi s-a aprins martorul de temperatura ca si cum as avea lipsa antigel, am completat pana la maxim și am curățat și cele 2 lamele din borcan,pe tester nu am erori, dar în schimb când pun doar contactul nu se aprinde martorul de temperatura 

( termometrul) și nici lampa de ulei  ,care ar fi cauza.

Specific ca am testat ceasurile și becurile sunt ok.

 

Modificat de bebeadi35
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,


Am decis sa postez in acest topic desi problema mea e inversa: lichidul de răcire uneori se răcește.

 

Am o Skoda Superb 3U4 (2007), 1.9 TDI, 115cp, cod motor BPZ și am observat ca uneori apa scade sub 90.

 

De exemplu, la un drum lung de autostrada dacă e frig afara și trag intr-o benzinărie și tin motorul PORNIT sau merg mai încet, temperatura apei scade sub 90 pana pe la 70.

 

Aveți idee ce ar putea fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica termostatul,posibil sa nu inchida complet si trebuie inlocuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare,

 

De cateva luni am observat ca motorul se supraincalzeste. Masina este un Passat B6 2.0 TDI BMR 170cp cu cutie DSG (mentionez acest lucru fiindca la DSG circuitul de racire include o componenta suplimentara pt. racirea cutiei).

Monitorizez foarte atent temperatura cu un conector OBD2 bluetooth si aplicatia android OBD Mary.

 

Apa sta permanent la minim 95 de grade si uneori urca in intervalul 107-115 grade.

Daca in acel moment turez masina in gol timp de 4-5 secunde, temperatura scade rapid la 92-93.

Supraincalzirea se produce in general aleatoriu, si in special in urmatoarele cazuri:

- cand masina e subturata (viteza 6 la 80-90 km/h)

- cand urc o panta mai lunga

- cand se face regenerarea FP (la mine se face foarte des, aprox. la fiecare 60-70 km prin oras)

- nu conteaza temperatura de afara (0-40 de grade, acelasi comportament).

 

Pe bord totul pare ok, abia la 107 grade acul se muta putin la dreapta (comportament absolut normal, by design acul sta la 90 in intervalul 75-106 grade).

 

Pana acum am inlocuit urmatoarele, in aceasta ordine, problema persistand in continuare:

- termostat (a fost schimbat la un service din Turcia, prin partea de sus, si daca nu ma insel a ramas nemontat un capacel din plastic?? sper sa nu confund lucrurile...)

(am fiert termostatul vechi la ibric si deschidea corect cu putin timp inainte de fierbere)

- radiator apa

- pompa apa si buson vas expansiune.

 

Garnitura de chiulasa a fost verificata si este OK - antigelul este perfect curat, la fel si uleiul din motor.

 

M-am uitat pe niste loguri mai vechi (din 2012-2013) si temperatura statea constant intre 87-91 de grade.

 

Ce anume ar putea cauza problema?

 

multumesc frumos

Modificat de tlc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ar fi garnitura de chiulasa, ar mai scadea rapid temperatura cand turez motorul in gol la 4000 rpm?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde unde e arsa garnitura sau crapata chiulasa.

Fa un test CO2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt. sfat.

 

Testul CO2 se face la orice service?

Mai poate fi si alta cauza in afara de garnitura de chiulasa sau chiulasa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Test co2 ,la service-uri specializate.

-Termostat (se pune doar oe)

-Radiator 

-Sistem de racire colmatat

-Garnitura chiulasa

-chiulasa 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...
On 10/10/2023 at 2:59 PM, EEXCALADE said:

Depinde unde e arsa garnitura sau crapata chiulasa.

Fa un test CO2

BMM la 81*C pe VCDS incepe si se ridica nivelul antigelului in vasul de expansiune. Am pornit clima, au pornit ambele ventilatoare si a inceput sa scada antigelul. Nu am reusit sa o fac sa sara de 81*C (pe loc la ralanti sau accelerata la 2500rpm).
I-am facut doua teste de gaze, solutia nu si-a schimbat culoare. Am bagat "seringa" cu solutie pe esapament si s-a colorat in galben...
Ar trebui sa porneasca ventilatorul pe prima treapta si de aia fierbe? Masina nu da cu fum, nu porneste greu, nu are erori... Sau o fi vre-un radiator infundat

l.e. exact asa face si la mine, putina spuma deasupra antigelului. VIDEO

 

Modificat de UNHleaSHD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, UNHleaSHD said:

Ar trebui sa porneasca ventilatorul pe prima treapta si de aia fierbe?

La 81 grade sigur nu fierbe ,asta inseamna ca intra presiune mare in instalatia de racire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc! Dar de ce incepe abia atunci sa se ridicee antigelul si nu mai devreme? Si de ce a scazut nivelul antigelului cand am pornit ventilatoarele? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imposibil de ghicit fara investigatii.

Verifica sezorii de temperatura dimineata ,pe contact doar.

Temperatura lor trebuie sa fie aprox egala cu temp de afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezolvat. Ati avut dreptate. Dupa ce i-am facut trei teste de CO2, mi-a rezultat CO2 in antigel. Treaba e ca gazele apareau abia aproape de 90*C si doar in acceleratie. Multumesc pentru ajutor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!