Jump to content

Supraincalzire lichid racire


mardistrans
 Share

Postare recomandată

ai schimbat distributia la masina sau a fost schimbata?

DA acum 22000 km sau cel putin asa mi scrie in carte de service eu am cumparat masina de vro 3 luni avea 116000 cand am luat-o si acum are 128000 distributia a fost scimbata la 106000

Modificat de PH09NYU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca prob a fost constata la timp nu iti fa griji.

daca nu ai pierderi e ceva f ciudat

,verifica zilnic nivelul lichidului,chiar daca fierve el e inchis deci vapori tot in circuit revin,poti avea un furtun intepat care se dilata doar la temp mai mari si abia atunci pierde

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.... temperatura din bord nu a depasit 90 grade cel putin asa indica acul .... a trebuit sa completez aprope 1 l, avetii idee de ce a pierdut lichidul de racire?( nu exista nici o pierdere de lichid in sistem e perfet etans ) lichidul s-a pierdut pe la vasul de expansiune ( a fiert ?)dupa ce am completat lichid totul a mers perfect .

Mai pune te rog o virgula doua si revizuieste semnul ala de intrebare ca nu se intelege foarte clar ce s-a intamplat.

1. E foarte posibil ca senzorul de temperatura sa iti indice tot "90" cand de fapt temperatura sa fi urcat la 100+. Ca urmare ar fi putut fierbe cu adevarat, dar asta era evident daca ai ridicat capota. Se vedeau aburi? Fasaia? Avea presiune? Pe la capac ti-a curs? In alta ordine de idei il si vedeai bolborosind daca erai destul de rapid si mai fierbea cu adevarat. Lichidul deci l-ai pierdut sub forma de vapori.

2. Temperatura era normala, nu s-a supraincalzit, lichidul pe care l-ai pierdut s-a datorat unei neetanseitati neobservate.

Cam astea sunt variantele. Prima ar putea fi cauzata de multe, termostat blocat ( sau care nu deschide suficient), radiator imbacsit ( mai probabil), circuit de racire restrictionat undeva ( mizerie sau nu ). A doua e clara.

de asemenea eu cred ca nu ai patit mare lucru si daca nu mergi des pe munte poti uita de eveniment :)

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cineva de incredere ti-a zis ca a fost schimbata ? Trebuie un pic vazut gradul de uzura al curelei (daca se poate).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA acum 22000 km sau cel putin asa mi scrie in carte de service eu am cumparat masina de vro 3 luni avea 116000 cand am luat-o si acum are 128000 distributia a fost scimbata la 106000

masina a fost cumparata din gemania de la o reprezentanta seat iar cei de acolo mi-au zis ca a fost shimbata distributia de altfel pe carcasa de plastic a motorului este mentionata data ora si nr de km la care a fost shimbat kitul de distributie..... eu zic ca nu e pus de teapa asa.... oricum distributia sa fie problema ??? si daca da cum as putea a verific uzura curelei ?

Modificat de PH09NYU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma gandesc ca atunci cand au schimbat distributia au schimbat si pompa de apa si au uitat sa completeze cu lichid de racire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma gandesc ca atunci cand au schimbat distributia au schimbat si pompa de apa si au uitat sa completeze cu lichid de racire.

se poate dar aum vro 2 -3 saptamani chiam a verificat lichidul de racire si uleuiul si erau pe normal amandoua ..... nu stu ce sa mai zi in momentul de fata masina merge perfect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zi-mi mai exact, unde era nivelul lichidului de racire?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

putin mai sus fata de unde scrie minim pe vasul de expansiune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu esti sigur ca a fiert se poate sa nu fi fiert deloc, am explicat de ce. Ce se mai poate, desi putin probabil, daca ai luat o curba in panta mai ales mai brusc, daca aveai lichid putin sa ti se aprinda de fapt alerta din cauza NIVELULUI si nu din cauza temperaturii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Am un Passat din 2000, motor AJM, si are urmatoarele simptome:

Dupa cateva minute cu motor turat la 2500 temperatura apa creste la ~126 grade si se aprind martorii pe bord, apa dispare din borcan, furtunele sunt tari, inclusiv cela care merge catre termostat, daca deschid dupa cateva minute capacul, apa navaleste in borcan inapoi, dar se pierde o mica cantitate din ea, iar radiatorul de racire e RECE, iar incalzirea in masina e ok, adica baga aer fierbinte, asta doar daca temperatura apei e sub 100 grade. Masina a fost adusa din Franta, si a facut drumul pana aici fara termostat, temperatura motorului neurcand pana la 90, dar manifestarea cu disparitia apei din borcan s-a pastrat, inclusiv scaderea cantitatii de apa din borcan. Aici am montat termostat nou, si am aerisit instalatia pe la furtunul care intra in stanga caloriferului, acolo apa a iesit cu presiune pe gaura din furtun, ma gandesc ca pompa de apa lucreaza.

Ce ma dereanjeaza e de ce radiatorul nu se incalzeste ? Se poate ca termostatul sa nu lucreze din cauza asezarii incorecte ?

Oricum o sa il dau afara sa il testez in apa calda. Sau se poate ca radiatorul sa fie infundat ?

De asemenea mentionez ca apa nu bolboroseste in borcan cu capacul scos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E clar ca termostatul nu lucreaza. Verifica-l in apa calde (fiarbinte) si vezi sa fie asezat corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai bine pune un termostat nou. Unul mai de firma. Nu vreau sa fac reclama :D Asa am patit si eu si in apa termostatul se deschidea , iar pe masina nu .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, in apa calda se deschide, incepe de la 85 si la 105 e la maxim, si are cursa de ~7mm cum scrie si in manualul de service. Am montat fara termostat, se incalzeste apa abia pana la 70, dar acu e cald si radiatorul. Cred ca o sa iau alt termostat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Inainte de a cumpara un termostat nou:

Desfa furtunul de retur la vasul de expansiune si cu motorul ruland, introdu capatul furtunului intr-un borcan cu apa. Daca apar bule de aer, mai ales cand turezi motorul, ai garnitura de chiulasa perforata.

... cineva a scos termostatul din motor si nu a pus altu nou in loc... :)

Modificat de srudolf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum nu stiu daca-i folclor sau nu, dar atunci cand verifici termostatul in ibric ai toate sansele sa-l dereglezi.

De ce spun asta? Pentru ca in primul rand mie mi s-a intamplat odata. Eram curios cum lucreaza. Odata pus inapoi pe masina nu mai deschidea.

In al doilea rand, atunci cand il scoti din apa fierbinte la temperatura camerei trece brusc de la o extrema la alta.

Asa ca din cate stiu, daca se face testul asta, sa se evite introducerea sau extragerea lui din apa fierbinte. Adica sa se incalzeasca sau sa se raceasca treptat odata cu apa.

Sunt deschis la eventualele pareri pro sau contra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

mr_x4you

Si eu am patit aceeasi chestie....dupa alimentari cu antigel succesive cu zeci de litri si dupa sfaturi ale mecanicilor ramasi prin RO sa strice masini si sa ne rupa de bani, ba ca e termostatul - l-am schimbat, ba ca poate e vascocuplajul, am ajuns la singurul pasa care a mai ramas...garnitura chiulasa...am schimbat si merge perfect de atunci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut ,

Am un VW Touran, 2004, de la 0 km. Acum am ajuns la 200.000 km. Mici probleme au inceput de la 150.000 km.

Nu stiu cum sa rezolv doua probleme :

1- zgomote la caseta directie(electrica), intr-o anumita pozitie. La viteza, daca trag stanga, dreapta de volan , dupa aceea nu mai revine singur. Am gasit caseta reconditionata la 1800ron ( cea veche la schimb). Un mecanic ( parea sigur de el) a spus ca sigur sunt rulmentii din caseta - reparatia- cca 600-700 ron.

2- motorul se supraincalzeste, daca am peste 130 km/ora si AC pornit. Destul de repede ajunge in zona rosie, tb. sa opresc AC sau chiar motorul. Am verificat stationar, daca pornesc AC, imediat pornesc si cele doua ventilatoare in viteza 1, apoi trec in vit 2. In oras, chiar si cu AC pornit, acul temp sta fix pe 90 gr.

A mai avut cineva situatii asemanatoare sau are o idea despre cauze? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Revin dupa 8 luni de zile...Problema rezolvata in sfarsit dupa indelungi asteptari.. motor desfacut, garnitura de chiulasa piscata in 2 locuri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

salutare.....am si eu o intrebare.am un golf4 1,9diesel 101cp motor alh.zilele trecute am oprit motorul si am auzit apa bolborosind in vasul de expansiune,mentionez ca acul nu sa ridicat mai mult de 90 grade si nici un martor nu mi sa aprins in bord....aveti idee ce poate fi?m-am uitat si la apa din borcan si e aproape de minim...a trebuit sa completez(aveam apa la maxim)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca temperatura era normala, eu cred ca e arsa garnitura de chiulasa si iti baga compresie in instalatia de racire. Cand ajunge la o anumita presiune, supapa din busonul vasului de expansiune refuleaza, iar zgomotul ce l-ai auzit tu o fi provenit de la asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
am un golf4 1,9diesel 101cp motor alh.

;)

E resoftat sau ce?

Ca ALH-ul e 90 Cp, nu 101. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@bixtonim sigur este garnitura de chiulasa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am un golf din '93 1,9 TD, AAZ parca si mi se ridica apa si la 120 in conditii de trafic aglomerat in oras. In afara, cand am viteza, scade la 80-90. Ventilatoarele functioneaza, termostatele le-am schimbat (sunt doua din cate am inteles unul langa ventilator si unul prin alta parte). De la o vreme nu imi mai functioneaza nici instalatia de aer nici cald nici rece. Si cam scartie la pornire vreo curea, banuiesc ca pe la pompa de apa. Nu mai spun ca-mi consuma 1-1,5 l ulei la 700 km.

Stie careva pe unde sa ma duc la un service/mecanic bun ca sa-mi rezolve probleme enumerate? Sau aveti idee cam ce are masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate problemele astea s-au acumulat IN TIMP. De ce ai asteptat atat ca sa o duci in service?

Oare cand o sa invete oamenii sa repare masina la primele probleme si sa nu astepte sa pice toata masina?

fierbe apa - termostat sau garnitura de chiulasa (sau chiar chiulasa)

consum ulei - turbo uzat sau motor uzat

scartait de curele sau role - neschimbate la timp, odata cu distributia

Scuze de explicatii, dar nu asa se are grija de o masina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!