Jump to content

Supraincalzire lichid racire


mardistrans
 Share

Postare recomandată

C o s m i n

In acest caz ar trebui sa duci chiulasa la un atelier specializat. Pentru un pret modic ti-o vor testa daca nu cumva are fisuri.

PS: daca tot ai demontat chiulasa, scoate si pompa de apa. Nu cumva sa aiba paletii rupti sau desfacuti de pe ax.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uitete bine la chiulasa si vezi daca ai niste chesti de genu

post-4720-1273036301_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosminionutn

in cele din urma i am schimbat garnitura,scapa pe la un cilindru,acum nu mai fierbe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am de ceva timp niste probleme: am o bataie in motor, care se simte si in ambreiaj. Am schimbat de 2 ori volant, dar asta e alta poveste.

Azi masina a mers foate prost, in sensul ca bataile s-au accentuat, parca ar fi ceva rupt in motor, nu ma pricep prea tare, asta e senzatia. Am deschis capota si am ascultat: zgomot din partea distributiei, ca un harait, neregulat, de undeva din partea de jos a distributiei. Zgomotul e sesizabil si din masina. Ma uit la vasul de expansiune si ... lichidul, pentru prima data, il vad cu aproape 2 degete peste maxim. Desfac usor capacul si nivelul creste (asta stiu ca e normal, dar parca prea mult) Temperatura nu a depasit niciodata in 2 ani de cand am masina 90 de grade, dar ma gandesc sa nu patesc ca ceilalti care au postat aici.

Am citit tot postul , si ma gandesc ca ar fi pompa de apa. Distributia schimbata de 30 000 km la cineva care mi-a dereglat-o de la punct, de am fost apoi la PBV sa o regleze. Problema cu bataia in motor o am de 20 000 km, numai ca acum s-a agravat. Si mai e ceva, ca am vazut ca zicea cineva de fum alb: acum vro 2 zile i-am dat masina lu taica-meu si cand a plecat am sesizat ca a dat cu fum albicios... ;)

Mentionez ca atunci cand am schimbat distributia, am schimbat si pompa (producator, dar nu mai stiu care), si mi s-a completat cu antigel albastru. Mai tarziu, peste vro 2 luni am schimbat tot lichidul de racire cu G12 plus plus oem, pentru ca stiam ca nu e ok ce au facut aia.

Modificat de ksinocooler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Va cer ajutorul cu urmatorea problema:

Posed un Golf IV 1.9 TDI ALH 90CP+chip. Am observat ca la viteze mari imi fierbe lichidul de racire. Daca pornesc aerul conditionat, pare sa mearga cum trebuie. Din pacate, avand climatronic, nu stiu cum pot sa setez compresorul sa mearga continuu (sau macar ventilatoarele de pe radiator), si totusi sa pot regla si temperatura asemenea sistemelor cu AC manual.

Se pare ca termostatul se deschide, si ca ventilatoarele pornesc. Am totusi senzatia ca pornesc mai tarziu decat ar trebui. Cum am pierdut lichid pe la supapa vasului de expansiune (la roata dreapta-fata) am oprit motorul. Dupa cca. 1 minut in bord imi arata acul o temperatura tot mai mare de 90 grade si am repornit motorul. Am observat ca ventilatoarele au pornit relativ tarziu... dupa vreo doua minute de mers la ralanti.

Inainte sa observ faptul ca mai fierbe motorul am remarcat ca pierd lichid, si dupa ce am fost la 3 mecanici, toti mi-au zis ca masina nu are nimic.

Masina nu pare sa scoata aburi pe esapament, uleiul este in regula - negru si la nivelul nominal, si nici in vasul de expansiune nu par sa apara bule de aer sau ulei.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tine climatronicul pe auto si atunci merge sigur compresorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune ventilatoarele pe direct si vezi daca functioneaza in ambele trepte de turatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze pentru raspunsul intarziat. Am fost plecat in weekend.

Sambata am schimbat termocupla (cred ca asa e denumit acel senzor de pe radiator cu 3 contacte electrice care cupleaza pe cele 2 viteze ventilatoarele). Cum am plecat din service, am incalzit motorul la 90 grade, si am repetat testul. Am accelerat pana la 190, si totul a mers minunat. Apoi, la cateva ore am pornit din Iasi spre Suceava, si dupa vreo 30 Km de tras de masina, pe la Sarca, desi climatronicul era pe auto (22grade) incepea sa bage aer cald in masina, si m-am trezit ca iar imi fierbe motorul. Am asteptat sa se raceasca de pe la 110 la 90, am completat, si am plecat mai departe. Pana in zona Sucevei am fost nevoit sa mai completez de vreo 3 ori, desi temperatura apei era 90 grade.

Mai curios a fost comportamentul la intoarcere. Suceava-Iasi, viteza medie = 75 Km/h, nu prea am depasit turatii de 2500-3000 rpm, si nu prea am depasit 110-120 Km/h. Am ajuns in Iasi, am verificat nivelul si era totul in regula. Am depresurizat instalatia desfacand capacul de la vasul de expansiune, si crescuse evident putin nivelul, dupa care am strans capacul la loc. Dupa vreo jumatate de ora am mai mers vreo 4-5 km prin oras, si m-am trezit iar ca am ramas fara lichid in vasul de expansiune.

Azi am facut vreo 40 km prin oras, si toate-s bune si frumoase. Am mai intrebat prin ateliere, si ramane sa incerc totusi sa schimb termostatul si eventual sa dau jos radiatoarele ca sa le curat.

Sa fie totusi decalibrata acea termocupla noua? Se pare ca e ceva made in Italy, Facet.

Orice sfat e binevenit. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti incerca sa cureti radiatorul.

Apoi schimba termostatul (desi ma indoiesc ca el se comporta asa).

Dar parerea mea e ca iti trebuie alta garnitura de chiulasa si eventual planata chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e termocupla ca tu pierdeai inainte de ea apa?Nu stiu cat costa dar exista un tester care iti indica daca ai gaze de ardere in apa si atunci de clar ca e de la chiulasa sau poate iti scapa prin alta parte.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt foarte interesat de un astfel de dispozitiv. Daca stie cineva un loc in Iasi unde pot testa daca am pe esapament vapori de lichid de racire, va rog sa-mi dati de stire. Oricum, cred ca e destul de greu de testat. Am senzatia ca pierderea de lichid are loc in sarcina, si nu in gol, oricat de tare as tura motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare,

Am o problema de supraincalzire a lichidului de racire, masina: VW Caddy 1.9 TDI motor ALH.

Cum se manifesta:

In anumite conditii temperatura lich. racire urca peste 90 ,pana pe la 95-100. (Nu a urcat peste 100 pt. ca in aceasta situatie iau masurile descrise mai jos)

Cand apare:

E necesar sa se intruneasca cateva conditii.

1. Temperatura exterioara peste 30 gr.C.

2. Motor solicitat ( urcari lungi , sau urcari cu masina incarcata)

3. AC pornit , favorizeaza incalzirea.

4. Daca temperatura afara e peste 40, lichidul se supraincalzeste si cand masina sta pe loc ( mai mult de cateva minute) cu AC pornit .

Masurile pe care le iau:

1. opresc AC

2. Cu ventilatia pe 4 dau caldura la maxim in habitaclu. :( astfel in cca. 30"-1' temp revine la 90.

Mentionez ca: E a doua vara in aceasta situatie, am facut aprox. 70.000 km intre timp, am schimbat o distributie + pompa apa, nu exista pierderi de lichid de racire,ambele ventilatoarele functioneaza si pe turatie maxima, nu exista emisii de fum , masina are 450.000 km,la 10.000 km complectez 500 ml ulei, nu exista bule de aer in vasul de expansiune, am scimbat busonul de la vasul de expansiune.

Daca cineva are pareri , idei, ..etc, m-ar ajuta. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica termostatul. Daca iti deschide, si la ce temperatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca e posibil sa fie murdare (partial infundate) radiatoarele.

Eventual incearca sa scoti returul de la instalatia de racire, pune-l intr-un vas cu apa si vezi daca nu apar bule de aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Electtoventilatorul de AC porneste, cand lichidul de racire depaseste 92 de grade ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica termostatul. Daca iti deschide, si la ce temperatura.

Termostat verificat. Deschide si inchide cand trebuie.

Eventual incearca sa scoti returul de la instalatia de racire, pune-l intr-un vas cu apa si vezi daca nu apar bule de aer.

Am scos returul (de la vasul de expansiune) . nu exista bule de aer.

Electtoventilatorul de AC porneste, cand lichidul de racire depaseste 92 de grade ?

Scuze F l o r i n , nu am prea inteles ce vrei sa intrebi.Ce pot raspunde este ca electroventilatoarele pornesc pe ambele turatii, in functie de necesar; nu stiu exact la ce temperaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca temperatura care crezi ca o are motorul in acele momente e REALA ? A aruncat antigel pe la supraplin?

E posibil ca senzorul de temperatura sa indice aiurea iar motorul sa nu aiba nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa nu fie o pb la pompa de apa dar spui ca si inainte de schimbare erau pb? Verifica cu vag-comul temperatura de la motor ca sa vezi daca corespunde cu ce ai in bord desi o sa fie cam dificil ptr ca atunci cand se incalzeste tu esti ocupat sa racesti motorul...schimba atunci sonda de apa in prima faza. Verifici iar termostatul, daca poti, si vezi exact cand deschide si inchide.

Sistemul de racire a devenit ineficient si mai devreme sau mai tarziu tot se va arde garnitura de chiulasa daca nu e afectata deja.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

salut baieti . am si eu un touran 2.0 tdi din 2007 si imi face presiune de aer in vas. imi scade nivelul la apa sub minim. cind deschid capacul se ridica nivelul la normal . ce ar putea sa fie? eu am avut niste probleme cu incalzirea in masina si dupa ce am curatat radiatorul de caldura din masina si am curatat pompa de retur de la caldura,acum merge caldura dar inca mai am probleme cu presiunea la apa. am schimbat si termostatul. cine ma poate ajuta 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Salut.Am si cateva belele dupa ce am schimbat antigelul.Era destul de murdar si am zis sa ii pun ceva bun.Au incercat cei de la service sa curete putin instalatia dar tot a ramas mizerie.Ideea e ca a 2 zi cand am desfacut busonul era numai mazga (ca un fel de noroi cu rugina).Am fost din nou la service si mi.au spus ca asa face pt ca e foarte murdara instalatia.Problema e ca saptamana trecuta eram pe autostrada cu caldura pornita si dintr.o data a inveput sa bage aer rece si a crescut si temperatura apei ajungand pe la 110-120 grade dar fara sa se aprinda nimic in bord.La nici 30 secunde a inceput din nou sa bage caldura si a scazut si temperatura.Nivelul in vas este ok dar este destul de murdar..A fost singura data cand mi.a facut asa,de atunci nu a mai facut.Am verificat dupa un drum mai lung furtunul ce duce in radiator si este fierbinte dar si putin sub presiune..dupa ce opresc motorul este si mai moale..sa fie garnitura ori nu este aerisita?Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Problema rezolvata cu incalzirea pe timp de vara la ALH, situatie postata pe pagina anterioara.

Imaginea spune totul.

Acea mizerie era intre radiatorul de clima si cel de racier, astfel nu a fost vizibila decat dupa demontarea radiatorului de clima.

Dupa curatare ... never problems de acest fel.

post-90151-0-61885600-1368463596_thumb.j

Modificat de Col Cohu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zici ca e fagure din stupul de albine :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Salut,

De cateva zile am inceput si eu sa am probleme cu supraincalzirea motorului la masina din semnatura.

Am citit o gramada de post-uri dar tot nu sunt foarte lamurit in situatia mea.

Idea e ca temperatura apei pare sa fie normala pana la 8 km parcusi dupa aceea incepe sa creasca. Ciudat este ca, nivelul apei din borcan nu creste sau scade, nu am completat niciodata cu antigel/apa, spuma de apa in ulei nu pare sa fie si nici pic de fum alb. Am pus mana pe furtunul de sus care intra in radiator si e fierbinte iar ventilatorul functioneaza la turatie maxima. Distributia si pompa au fost schimbate acum 40k km. Clima functioneaza foarte bine, daca ii dau pe caldura baga si evident temperatura scade.

Pana acum temperatura nu a ajuns pe rosu, sta sau creste in cadranul cu gradatia rosie dar nu a ajuns efectiv sa ma atentioneze. Inca nu am facut o scanare cu vag-ul, dar o sa merg...

Inca ceva ciudat este este ca oricat as merge in oras (Bucuresti) scade usor cand stau la stop , pe urma mai creste un pic.. ideea e ca ramane undeva constant iar cand merg mai tare atunci pare ca temperatura creste constant.

 

 

Modificat de AlexGo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa opresti clima si vezi daca mai face. Daca nu mai creste temperatura inseamna ca e din cauza ventilatoarelor. Daca atunci cand pornesti clima ventilatoarele pornesc direct pe treapata a2-a de viteza, motorul fiind rece, inseamna ca sunt duse.

Modificat de mihaita27
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!