Jump to content

Supraincalzire lichid racire


mardistrans
 Share

Postare recomandată

Multumesc pentru mustruluiala :). Masina am luat-o "cuafata". Deci stiam ca trebuie sa mai bag ceva bani. Stiti cumva pe unde sa ma duc cu ea la un service in Buc?

(Scuze daca nu postez unde trebuie)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare ,sunt posesoril masini din semnatura Seat Leon 1.9 Tdi ALH 90Cp - 160000km , in acest weekend am fost la cota 1400 in momentul in care am ajuns in paracre am observat abur iesind de sub capota , am pierdut aporximativ 1,5l lichid de racire .

precizez ca temp motorului nu a urcat pese 90 grade pe acul din bord , nici un led de avarie nu s-a aprins pana in momentul opririi,lichidul de racire l-am pierdut pe la vasul de expansiune

care ar putea fii cauza ? sa fie termostatul(termocula porneste ) , radiatorul infundat ( nu am utilizat dcat lichid de racire recomandat G62)sau garnitura de chiuluasa (cum imi pot da seama de acest lucru)?

- dupa ce am copletat acei 1,5 l cu apa distilat ca altceva nu am gasit am parcurs 80km Sinaia - Ploiesti fara probleme pe un drum destul de aglomerat bara la bara si nu s-a mai intamplat nimic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate sa fie un inceput pt garnitura de chiulasa.... asv,alh au probleme cu garnitura de chiulasa.... cam pe la 200 000mii km

dar mai intai trebuie verificat termostatu, pompa de apa... si daca toate merg ..ramane garnitura

post-4720-1246903432_thumb.jpg

post-4720-1246903437_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut merci pt sfaturi

problema rezolvata - lipsa supapa capac vas expansiune (nu se facea presiune in sistemul de racire) , l-am inlocuit si gata tot a revenit la normal

Modificat de c o s m i n
Nu mai da quote la mesajul anterior. Foloseste butonul ADD REPLY.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

La Multi Ani dragi colegi.Se pare ca eu am inceput anul cum nu se poate mai prost.Haideti sa o iau de la inceput:pe data de 28 decembrie am ridicat masina din semnatura de la service unde a avut o interventie de anvergura asupra partii frontale mai precis inlocuit fata complet adica radiatoare(cel de racire si freon),bara,capota,trager,aripi,vascocuplaj,electroventilator bonus am schimbat senzorul de temperatura & termostatul(toate piesele tehnice cat si estetice au fost O.E.M.) majoritatea achizitionate de la reprezentanta.Bun...masinii cica i-a fost verificata distributia,sa fie ok si motorul sa fie pus la punct, raspunsul a fost ca e totul in regula.Am fost sa ridic masina dar numai era mecanicul acolo...am fost nemultumit cand am vazut ca sitemul de racire avea un antigel albastru in loc de rosul G12 sau violetul G12plus...am scrasnit din dinti si am zis ca nu e bai il voi inlocui eu dupa revelion cand se vor deschide magazinele.Am pornit masina si am plecat...totul normal chiar foarte bine,masina rupea asfaltul la propriu...i-am schimbat uleiul imediat ca statuse ceva si cel care il avea inainte de accident era spre 15000km de cand nu fusese schimbat(am pus LL3 5W30 de la Motul daca conteaza per ansamblu).Masina merge de ma undea pe suflet,ramsesem cu pata pe creier cu antigelul insa...pe data de 30 a inceput sa se auda un zgomot sporadic de fier pe fier...am fost repede la un prieten mecanic la Porsche si mi-a spus ca este o rola gripata la distributie(dupa o turare a motorului peste 3000-3500 ture zgomotul diparea pentru cateva minute)...mentionez ca motorul functiona normal,fata vreo trepidatie,fie ea cat de mica,fara intreruperi,fara cresteri de temperatura indiferent de modul de mers.Pe data de 31 spre 1 am mers ceva mai mult...fiinde prins intre petreceri si obligatii fata de prieteni...la 5 dimineata cand am ajuns acasa si am parcat masina am observat ca nu se mai aude nici un zgomot suspect(eu lasa masina sa mearga la relanti 3-5 minute maxim cand ajuns acasa).Am zambit oarecum linistit si am plecat acasa,sperand ca am fost norocos si rola sa degripat.Pe 1 ianuarie seara am urcat in masina(eu fiind domiciliat in militari) & am plecat destul de alert spre baneasa masina sa comportat normal,cand am ajuns in primaverii am boservat ca numai baga cald...in masina intrand brusc aer rece indiferent de setraile tempraturii(mergeam pe modul Economic al climatronicului...cu temperatura la sofer setata pe 25 grade iar la pasager pe HI)...am continuat totusi sa ma deplasez iar in aproximativ 30 secunde la primul semafor la ca care ma stationat am vazut un abur-fum alb de sub compartimetul motor si a inceput acul la temperatura sa se ridice ajung doar la prima linise alba dintre 90 si maximul de 130 sa aprins pe OBC avertizarea de COOLANT,dar nu level sau altceva ci doar coolant...am intrat in prima benzinarie si am ridicat capota fara sa opresc motorul de frica sa nu prajesc garniturile de chioluoasa...am observat ca nivelul antigelului(care nu este inca cel recomandat de producator) era ridicat peste maxim inainte fiind idiferent de conditie la maxim,intre timp temperatura pe bord scazuse la 90 de grade si avertizarea disparuse,am lasat masina sa mearga asa vreo 5 minute,am oprito si ca un intligent am zis sa desfac capacul vasului de expansiune(nu ma-m parlit) dar lichidul a inceput sa sara afara ca la un motor fiert,am luat apa distilata am complatat cam un litru & am pronito sa o aerisesc, a pornit fara nici o problema,mergea normal,am lasato sa se aeriseasca sau asa am crezut,nu baga inca caldura & am plecat dupa aproximativ 3 minute iar sa aprins avertizarea de COOLANT si temperatura a inceput iar sa creasca,am deschis capota am scos capacul la motor si dupa ce l-am pus in portbagaj am observat ca am observat ca temperatura revenise la 90 de grade,dar motorul incepuse sa mearga ciudat se auzea un zgomot urat de bataie...nu tremura dar parca erau toate rolele care erau gripate.L-am oprit,am scos capacul vasului de expansiune ca sa il las se raceasca & am chemat acelasi prieten mecanic la Porsche(cel care imi diagnosticase zgomotul ciudat d eprima oara ca fiind o rola gripata) care oricum pornise spre locul in care se presupunea ca trebuia sa ajung.A ajuns el,am pornit motrul 10-15 secunde maxim & el dupa ce l-am orpit a purces direct la a despaface carcasa filtrului de aer,a desfacut capacele superioare de la distirbutie & acolo a descoperit depuneri destul de mari de caucicuc cu fier pe curele si cureaua de la axa cu came a bancului drept al motorului slaba in parte inferioara(adica in jos inspre vobrochen numai era intinsa destul putand fi apasata destul de usurel.iar sus era intinsa bine).El a spus ca motorul este sarit de la punct sau asa am inteles eu...ceva gen ca momentele pompei nu se suprapun cu ale motorului.Am tinut mortis sa va spun toate informatiile ca sa va puteti exprima parerile in cunostinta de cauza.Ceva cer eu este sa-mi puteti spune cauzele fiecarei ciudatenii,fierberea aparenta a motorului,sarirea de la punct sau cum o numiti voi & eventualele repercusiuni.Astept cu maxim interes si speranta ca nu e asa rau raspunsurile voastre.Cu respect Alex.

p.s.:daca mai este nevoie de orice detaliu va stau la dispozitie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea ca belelele tale se trag de la termostat. Are momente cand ramane inchis si asta duce la fierberea motorului. Probabil era mai bine daca nu-l schimbai pe cel vechi.

Cat despre distributie... ori ceva rola de intindere a fost afectata de impact (am inteles ca a fost putin sifonata fata), ori cand s-a verificat distributia, cineva si-a bagat degetele pe unde nu trebuia, ori... e pura coincidenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sper sa fie doar atat colegu' Cosmin.Iata parerile celor din afara forumului mai mult sau mai putin avizati in VW-Audi(unii dintre ei sunt mecanici la Po.Ro):

-temperatura ridicata:termostat blocat sporadic ,nu deschide bine,sa gandit la garnitura prajita,fisurata,etc...dar avand in vedere ca motorul nu scotea fum si nici aburi,nivelul uleiului era ok & curat fara urme de contaminari,in vas nu apareau nici urma de bule de aer,ulei sau din nou nici urma de contaminari;eventual vre-un dop pe termostat sau prin radiator din cauza unor mizerii aparute pe timpul sederii masini fara antigel sau reactii aparute cumva din cauza folosirii cretinului de mecanic a unui antigel neadecvat...nu prea probabile dar omul si-a dat cu parerea.

-nimeni in afara de 1 mecanic de la porsche nu mi-a dat un raspuns legat de caldura in masina...el spunandu-mi ca pe radiator exista o sonda sau ceva care in caz de supraincalzire a sistemului de racire opreste caldura in habitaclu.

-partea cea mai ingrijoratoare apare la distributie:sa nu fi sarit prea mult de la punct & sa apara supape strambe,biele strambe,pistoane fisurate...etc,mentionez inca odata ca totusi in momentul in care motorul scotea zgomotul ala ciudat de parca toate rolele erau gripate am facut imprudenta sau prostia de al tura gospodareste...sa turat fara nici o restrictie,zgomotul parca disparea,nu era fum de nici o culoare,nici vreo trepidatie dar imediat ce l-am lasat la relanti zgomotul infernal a aparut si am oprit.Astept parerile voastre cu maxim interes fiindca maine masina va intra la mecanic si nu vreau sa ma duc acolo nepregatit & sa ma ia ala ca nu e vina lui sau alte porcarii sau daca nu e vina lui nu vreau sa imi puna vre-un diagnostic pagubos ca sa ma arda la bani si sa fie vreo rezolvare simpla.Cu respect Alex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea: daca nu baga caldura la interior mai mult ca sigur este de la pompa de apa sau de la antigel (nivel sub limita) sau chiar de la supapa de presiune de la capac de la borcanul de antigel (lucru patit la vechea SN). Termostatul chiar daca ar fi defect el are legatura doar cu circuitul extern de apa, si nu cu radiatorul din bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e un detaliu care nu l-am observat. Spui ca nu aveai caldura. Pompa de apa e singura care in caz de nefunctionare nu mai asigura nici caldura in habitaclu. Termostatul nu are acest efect.

Posibil ca la impact sa se fi rupt paletii de pe pompa de apa (sunt din plastic) si atunci pompa functioneaza doar cand mai agata axul in paleti.

Uite un exemplu: http://vwforum.ro/index.php?showto...63&hl=pompa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi utila si o scanare - mirama-s sa nu fie ceva stocat pe-acolo.

Antigelul dupa culoare pare a fi G11 - inlocuieste-l imediat cu ce trebuie sa ai.

Vis a vis de temperatura lichid nu stiu cum e la motorul asta dar pe forum sint multe plingeri legate de preabinecunoscutul senzor G62.

Iar depunerile de cauciuc de la distribuitie eu zic ca n-au ce cauta acolo. Poate nefiind intinsa cureaua s-a deplasat lateral si a atins vreo margine. Deci ar trebui aruncata o privire si pe alinierea pinioanelor/rolelor sau a posibilei miscari laterale chiar a acestora (joc lateral). Adica daca a sarit de la punct asta s-a datorat unei cauze si pe asta as pedala eu.

Oricum trebuie refacut si reglajul distributiei dupa schimbarea kitului.

PS: 1. Daca se mai intimpla sa arunce lichidul de racire in cantitate mare, nu mai completa decit dupa ce motorul s-a racit cit de cit, adica lasa-l oprit una, doua ore - functie de temperatura de afara.

2. La orice motor daca desfaci capacul vasului de expansiune imediat dupa oprirea motorului, cald fiind, va arunca afara o cantitate de lichid. Ai avut sansa ca nu te-ai oparit.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate cineva sa imi arate o poza cu distributia la 2.5TDI V6 pusa pe motor sau o schema tehnica sa vad si eu exact cum ar trebui sa arate.Astazi nu am apucat sa ajung sa vad masina desfacuta,dar am primit informatia cum ca ar fi dusa pompa de apa dar inca nu au demontato...ciudat totusi fiindca stiu ca pompa se afla pe partea stanga a motorului(dreapta cum stai cu fata spre masina) iar cureau mea este slaba pe partea dreapta a motorului(stanga cum stai cu fata spre masina).As vrea sa stiu ce curea antreneaza pompa de apa,daca este cureaua axelor,de anexe...repet pentru motorul meu.Astept cu nerabdare informatiile voastre.Cu respect Alex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite aici schema la distributie la BDH. Parerea mea? S-a rupt pompa de apa. De aici toate problemele Am intalnit la un A6 2005 3.0. Aici pompa de apa numai ca nu era pe distributie....era pe cureaua de accesorii

post-14575-1262718515_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca mecanicul e cam carcotas si imi spune ca e foarte posibil sa nu imi mai porneasca motorul...ca e sarit prea mult de la punct(el sustine 2...3 dinti).Dioagnosticul fiind o rola sparta si pompa de apa explodata...restul fiind de domeniul norocului,vedem dupa ce punem distributia noua a zis el.Am achizitionat un kit de dsitributie cu role,pompa apa SKF & curele GATES.Voi ce parere aveti despre pesimismul mecanicului avand in vedere ca motorul pornea fara ezitare si ca se tura Ok,la relanti fiind zgmotul infernal & as vrea sa stiu daca kitul de distributie e totusi unul calitativ?Cu respect Alex.

p.s.:mi sa recomandat de un cunoscut sa schimb termostatul desi e nou,avea doar 3 zile,fiindca vezi doamne motorul a fiert si ar fi dereglat termostatul.E intemeiat sfatul sau nu?

Modificat de alex_zuz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia se poate verifica daca deshide sau nu inmod clasic, daca nu e electronic termostatul :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca prima s-a gripat pompa de apa, asta a dus la cresterea tensiunii in curea si astfel in final a cedat si rola de ghidaj sarind distributia de la punct. Daca a apucat sa lovesca pistonul in supape si le-a strambat o sa mearga motorul neregulat si inainte de pornire sa verifice bine si la tacheti sa nu fi spart ceva pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Noutati aparute:trebuie schimbat & capacul de aluminiu din interiorul distributiei...se pare ca este fisurat.Nu stiu in ce circumstante a ajuns sa aiva fisuri dar...2000lei da-ti pe el plus banii de pe distributie si inca nu am primit un raspuns daca motorul a scapat sau e avariat.Cu respect Alex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E pacat pentru ceea ce ti s-a intamplat. Adevarul e ca la 800 de euro puteai cumpara un motor de 2.5 insa nu stiai istoria lui. Deci pana la urma cel mai bun lucru pe care-l poti face e sa faci tot ce poti sa-l salvezi pe al tau (daca se poate).

Arborele cotit trebuia rotit cu mana, chiar daca e slaba cureaua. Daca face cateva cicluri complete fara a intampina rezistenta mai mare in vreo pozitie, atunci e ok. Daca nu s-a rupt vreo supapa, precis nu s-a strambat nici o biela.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Dragi colegi vin cu noutati.Se pare ca motorul a scapat teafar & merge ok dupa blocarea pompei de apa si dupa spargerea rolelor(nu stiu daca am mentionat dar pe masina mea nu exista o rola in regula-mentionez ca anterioara distributie cu tot cu pompa de apa nu aveau mai mult de 30000km).Mecanicul a montat intr-un final distributia noua si a pornito,apoi ma chemat sa o aud si eu...sa ma linistesc.Merge bine,acum sa vad si cum se va comporta in sarcina.Voi reveni cu ultimele concluzii dupa ce voi lua masina acasa,sper astazi dupa-amiaza.Cu respect Alex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde dai si unde crapa.Astazi am fost sa iau masina,inca nu era gata...dar culmea ca acum numai mergea telecomanda(numai inchidea si numai deschidea usile) mergand doar mecanic,tot umbland la masina a inceput sa se deschida si sa se inchida usile din telecomanda dar nu pot nici din telecomanda si nici mecanic sa deschid geamurile(modul confort cand la apasare lunga pe butonul de pe teleconada inchis se ridica geamurile si pe deschis lung se deschid) ele mergand normal la butoanele din masina,intreband la service mi sa spus ca e din cauza bateriei de pe masina,nefiind incarcata optim si astfel pastrandu-se energie pt pornire.Voi ce parere aveti?Cu respect Alex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cheia isi face treaba cum trebuie acum,motorul merge cum trebuie dar se incalzeste greu iar cand ajunge la 90 de grade daca dau drumul climei scade temperatura iar daca dau temperatura la clima pe HI temperatura din bord a lichidului de racire scade in jur de 70 de grade...& inainte se incalzea motorul un pic mai greu dar nu scadea temperatura odata ajunsa la 90 de grade decat daca era crancen de frig,gen -10,-15 grade nici decum +2,3 grade.Aveti idee care este problema?Cu respect Alex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca raspunsul e simplu:termostatul.Sper sa nu fi zis vreo tampenie.Cele bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termostatul, cel mai probabil, sau senzorul de temperatura daca are variatzii haotice acul!

Trista povestea ta. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e termostatul nu e de loc distractiv,iar trebuie data toata fata masinii jos(desi nu imi dau seama cum sa se strice din prima este nou termostatul Wahler) cat despre senzorul de temperatura nu e haotica variatia ci este cursiva si in functie de sarcina motorului(& acest senzor este nou dar original).Si totusi e un lucru bun ca este probabil blocat pe deschis.Exista vreo metoda de a vefica acum pe masina daca inchide termostatul...ma gandesc dimineata cand motorul este rece...imi pot da seama daca termostatul este inchis sau blocat pe deschis?Cu respect Alex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa vreo 30 de km (timp in care "te dai" putin la masina), apoi opreste-te (temperatura sa fi ajuns de vreo 5 minute la 90 de grade) si lasa motorul in ralanti vreo 15 minute (cu ventilatia la 20-30% din maxim) si vezi daca mai scade temperatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Va salut,detin un seat leon an 2001 1.9tdi 110cai,problema este urmatoare,cand merg cu masina tare adica 170km/h incepe sa imi urce temperatura apei si imi arunca lichidul din borcan pe urma daca merg incet isi revine dar trebuie sa ii pun apa(1,5l) ca imi ramane becul aprins in bord.Daca merg cu ea in oras sau cu 120,130 nu imi face nimic doar cand merg tare,care poate fi cauza?ventilatoarele imi pornesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!