Jump to content

Supraincalzire lichid racire


mardistrans
 Share

Postare recomandată

Va salut

Sambata in mers in afara localitatii a aparut semnul galben pt.temperatura apei si un STOP pe comp.de bord. Am oprit masina si am vazut ca temperatura apei este de 130 grade , am deschis capota motorului , lichidul de racire era la nivel normal , dar ventilatorul mic nu functiona. Am continuat deplasarea cam 30 Km dar in viteza a 3 a deoarece in viteze superioare temperatura apei crestea amenintator. Azi am observat ca ventilatorul mic porneste doar cand este pornit climatronicul nu si cand temperatura apei este de 90 grade. Sa confruntat cineva cu asa ceva? Recomandati-mi va rog un service in Galati cu meseriasi priceputi pt. VW!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand evita sa mergi cu masina in momentul cand ai probleme la instalatia de racire!!! Ce citesti tu pe bord poate sa fie complet eronat, adica in loc de 130 de grade sa aiba 150 de grade!

Problema ta ar putea fi de la termostat, termocupla ( care se afla pe radiator), sau radiator de apa infundat!

Incepe sa verifici cu cei mai usor, adica ia-o cu termocupla, dupa aia cu termostatul si de-abia la urma cu radiatorul!

Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apa chiar fierbe sau e doar o indicatie eronata?

Nu de alta, dar... http://vwforum.ro/index.php?showtopic=5564

Daca chiar fierbe, atunci ce a postat redeagle este corect si poti sa aplici, cu mentiunea ca mai exista si un "modul" care comanda ventilatorul electric si care se poate "praji".

Vascocuplajul tine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la IVAS Galati si am facut o testare VAS = 53.5 ron , care nu a aratat erori.

Mecanicii au verificat deschiderea termostatului turand motorul si au constatat ca acesta functioneaza , explicatia lor fiind ca termostatul se putea bloca pentru putin timp , ceea ce ducea la incalzirea apei .

Deocamdata la mersul in oras nu au fost probleme, acul sta fix la 90 grade , dar mai am emotii pana la prima deplasare mai lunga . Sper sa nu se mai intample din nou .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum sa stii ca la mersul in oras motorul este mai "fierbinte" fata de mersul pe afara, mai ales pe caldurile astea.

Asa ca stai geana si cand esti in oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca nu tebuie sa stai cu frica deloc, la o adica ai o masina buna. Eu zic sa mai incerci sa vezi care a fost problema sau daca nu cumva este de la senzorul de temperatura, daca are cumva un contact imperfect, poate sa-ti indice linsitit o teperatura mai mare decat cea reala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoarele astea is destul de rezistente. Insa eu nu m-as baza pe asta. :( Trebuie verificat in principal daca indica bine bordul. Dupa aia se verifica termostatul .radiatorul.

Sau cel mai simplu schimbi termocontactul care se ocupa de electroventilator cu unul bun si il lasi sa se incalzeasca . Si cand cupleaza ventilatorul vezi cat indica pe bord. Stiind la cat cupleaza electroventilatorul (scrie pe termocontact) poti face o comparatie cu ceasul.

Sper ca a-ti inteles ceva :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ventilatorul mic (ma refer la ventilarorul aflat in dreapta celui mare, vazut din cabina) este exclusiv ptr. climatronic, el porneste cand activezi compresorul de aer conditioanat si se opreste cand apesi butonul "econ".El nu are nici o legatura cu temp. ridicata a apei !

Modificat de adyxon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este adevarat. Este activat si de termocupla, in caz de nevoie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum sa stii ca la mersul in oras motorul este mai "fierbinte" fata de mersul pe afara, mai ales pe caldurile astea.

Asa ca stai geana si cand esti in oras.

Indraznesc sa te corectez! Nu prea este adevarat ce spui. In oras temperatura reala citita pe climatronic rar sare de 89 de grade. In schimb afara pana la 150 se mentine la 90- 91 de grade. Dupa 150 ajunge si la 94 de grade.

daca radiatorul este infundat face fata pentru un trafic de oras. In schimb cand iesi in afara orasului, lucrurile se schimba radical. Degeaba ai viteza si bate vantul in radiator daca el este infundat!

Dar noi nu stim cauza reala, asa ca facem numai presupuneri.... :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sonda de temperatura a motorului este G62 iar a indicatorului de temperatura din bord G2 si amandoi sant in aceeasi bulb, dar cu pinii de conectare diferiti. Oare amandoi senzorii arata aceleasi valori ?, pentru ca s-ar putea ca cel din bord sa fie defect iar cel de la motor corect si atunci normal ca nu porneste ventilatorul de racire la supraincalzire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din nou aceeasi problema.

Dupa ce am mers in timpul saptamanii in fiecare zi aproximativ cate 20 km fara ca acul de la lichidul de racire sa depaseasca 90 grade , astazi plin de sperante am plecat la ora 7 la pescuit . Dupa aproximativ 30-40 km acul incepe sa urce vertiginos spre 100-120-130 , se aprinde indicatorul galben de la temp.apei , pe displai un STOP mare si rosu , apoi imi spune sa verific lichidul de racire si sa citesc manualul .

Am deschis capota , furtunul din motor spre radiator foarte fierbinte , radiatorul fierbinte , furtunul care iese din radiator spre motor cald , furtunul care intra in vasul de expansiune foarte fierbinte , furtunul care iese din vasul de expansiune fierbinte. Am incercat sa vad daca apa din vas chiar fierbe , am desfacut 2 ture si apa a inceput sa tasneasca afara , deci era foarte fierbinte .

Va rog sa-mi raspundeti si mie la cateva intrebari deoarece am masina din semnatura doar din ianuarie , pana atunci am avut un ford mondeo an 1993 pe benzina care a mers impecabil timp de 3 ani , ca un facut passatul din semnatura a iesit din garantie pe 25.05 iar pe 03.06 au inceput problemele si luni vreau sa merg din nou la IVAS si nu vreau sa -mi spuna ca trebuie schimbat tot motorul :( :

- Ventilatorul mic trebuie sa porneasca si cand temp.lichidului creste ? (intreb pantru ca am primit raspunsuri contradictorii in acest post si am auzit la alte masini diesel ca porneste un ventilator cu o viteza foarte mare cand e nevoie)

- termostatul este la intrarea in radiator sau la iesirea din radiator?

- CE POATE AVEA MASINA ? :( HELP

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca este termostatul. La fel am patit si eu la fosta masina, un golf 3, in oras nu aveam nici o problema, in afara imi crestea temperatura apei de fierbea in vas. Am schimbat termostatul si a fost OK. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia spune furtunul ala gros care vine dinspre termostat spre radiator nu se intareste dupa ce creste temperatura.

Eu am patit asa si era de la RADIATOR INFUNDAT.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia spune furtunul ala gros care vine dinspre termostat spre radiator nu se intareste dupa ce creste temperatura.

Eu am patit asa si era de la RADIATOR INFUNDAT.

Nu se intareste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dus masina la ECOTECH si un mecanic in 2 min. a hotarat ca e de vina garnitura de chiulasa.

Ce parere aveti? Ma gandesc cu groaza ca trebuie desfacut motorul si distributia. Oare le mai nimeresc sa le regleze? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa reusesti sa arzi o garnitura de chiulasa e cam greu :lol:. Dar e posibil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica un pic daca boloboroseste apa in borcan, asta cu capacul dat jos, dac nu e foarte putin probabil sa fie garnitura, mai intai verifica radiatorul, dar ventilatorul porneste?,am mai intalnit un caz la cineva la care se urca apa la 130 dar nu mai am nr lui de tel sa vad daca a rezolvat, ideea e ca la persoana respectiva eu am considerat ca era infundat radiatorul, deoarece ventilatorul pornea, fgreu si in acest caz nu ajungea apa la adevarata ei temperatura jos la senzorul care porneste acel ventilator

precizez ca omul a schimbat vasco cuplajul si termostatul

Modificat de cipos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Am avut o problema similara la un passat AVB si dupa ce am schimbat vasc si termostat degeaba am desfacut pompa de apa si am constatat cu stupoare ca turbina pompei de apa se invartea independent de ax si in ture nu mai facea fata.

Atentie la pompele de apa cumparate de pe piata noastra

Turbina la pompele de apa originale este facuta dintr-un aliaj ceramic iar la pompa mea cu care am avut probleme era dintr-un plastic ordinar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt.raspunsuri

Acum ca mi-a mai trecut supararea pot sa va spun ca luni am rezolvat problema la ECOTECH . Era aceeasi problema cu pompa de apa a carei turbina de plastic se invartea independent de ax . Mecanicii mi-au schimbat si garnitura de chiulasa , vascuplajul si termostatul in 8 ore de munca si contra 1350 RON.

Mentionez ca mi-am cam schimbat parerea despre VW dupa aceasta patanie cu pompa de apa dusa dupa 48.000 km si la o saptamana de la terminarea garantiei . Parca a avut calendarul in bord :unsure:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg de ce pompa aia de apa nu a fost prevazuta cu o siguranta ceva. Ar fi fost mult mai sigur, si nu ar fi mai produs neplaceri.

Am vazut kitul de distributie la un A4 din 2002 si ma gandeam ca lipseste ceva la pompa aia de apa. :unsure: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

salut! sunt posesorul unui seat leon 1.9Tdi 90CP(ALH) in weekwnd am mers la munte pana la Balea lac in timp ce urcam s-a aprins becul rosu de pe bord de la lichidul de racire , am oprit si am constatat ca pierduse lichd de racire .... temperatura din bord nu a depasit 90 grade cel putin asa indica acul .... a trebuit sa completez aprope 1 l, avetii idee de ce a pierdut lichidul de racire?( nu exista nici o pierdere de lichid in sistem e perfet etans ) lichidul s-a pierdut pe la vasul de expansiune ( a fiert ?)dupa ce am completat lichid totul a mers perfect . Ventilatoarele de la radiator pornesc perfec .... nu inteleg ce a determinat supraincalzirea motorului! este posibil sa apara vrun defect dupa acesta experienta ne[lacuta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca apa nu a trecut de 90 inseamna ca nu a fiert.de exemplu cand schimbi pompa de apa curge lichid de racire,poate nu s-a completat atunci.in vasul de expansiune este un senzor de nivel,iar din cauza traseului de care vorbesti s-a aprins in bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca apa nu a trecut de 90 inseamna ca nu a fiert.de exemplu cand schimbi pompa de apa curge lichid de racire,poate nu s-a completat atunci.in vasul de expansiune este un senzor de nivel,iar din cauza traseului de care vorbesti s-a aprins in bord.

daca nu a fiert cun a disparut apa din vas .... ? se si vede pe vass lichid de racire rosu (G12) eu zic ca pe acolo a iesit apa , pe la vas, dar daca s-a intamplat asa de ce nu a indicat acul din bord ceva ? destul de ciudat ... daca a fiert e posibil sa se fii dus ceva )ganitura de chiulase etc...... ? cum pot depista ? in conditiile in care masina merge perfet acum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai schimbat distributia la masina sau a fost schimbata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!