Jump to content

Compatibilitate jante-anvelope


Aditu
 Share

Postare recomandată

Salut

Acum am 205/55/16 si intrebarea era daca merge sa pun 215/65/16 pe masina din semnatura?

Am atasat si modelul de janta .

Merci

post-56308-0-17818100-1319450343_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De mers merge sa pui!poate vrei sa zici 215/55/16 si oricum daca montezi 215/55/16 vei avea o usoara eroare la vitezometru insa cu 215/65/16 vei avea eroare mult mai mare si nici nu sunt legale nici macar nu merita!eu zic sa pastrezi dimensiunea cu care a fost sau ar fi venit echipata din fabrica 205/55/16

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua. Am si eu o intrebare, sper sa ma ajute cineva....Am o jetta fabricatie 2006, in prezent am anvelope 205/55/16, cu jante pe 16, din fabrica. As dori sa imi cumpar 3-4 jante de tabla pt. anvelopele de iarna dar nu prea gasesc. Codul este 1ko601027j, 61/2jx16H2 ET50, 5 prezoane. Jantele pot sa fie si SH nu neaparat noi. Va multumesc anticipat si astept eventual raspuns pe mail la thomasica74@yahoo.com.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare

am si eu 4 jante 7,5 j et35 pe 16 si vreau sa iau 4 anvelope si oscilez intre 205/55/R16 si 215/55/R16 pe calculatoarele online am vazut ca 205 nu se incadreaza imi trebuie cel putin 215 latimea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

culina

Uita-te la postul lui Yasmin. Doua posturi mai sus...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la postul de mai sus el are 6,5 j ET50 si eu am 7,5 j ET35 este ceva diferenta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa-ti pui cauciucuri de 205/55 daca iti iei cauciucuri cu protectie pentru janta. Daca iti pui de 215/55 o sa ai o eroare de viteza si o foarte slaba pierdere de putere; plus ca e ilegal. Daca ai jante aliaj si ti-i la ele ia-ti cu protectie, si sa sti ca indiferent ca iei 205 sau 215, daca nu protejezi janta tot le vei agata in borduri. Stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut,

Pe jantele mele BBS ClassiX, 17" cu 7J ( daca imi amintesc bine ), ma gandeam sa trec de la 225/45 la 215/45.

Aceasta dimensiune am impresia ca este mai ok nu ? plus ca datorita suspensie sport in viraje mai serioase imi cam atingea ( nustiu exact ce si unde ...)

A folosit vre`unul dintre voi ambele dimensiuni, 225/45 - 215/45 ? se poate pune problema de diferente la capitolul confort, stabilitate, demaraj ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care este ET-ul jantelor si unde iti atingeau rotile? Pe masina din profilul tau trebuie 225 in loc de 215.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jantele au ET54. Nustiu unde si ce anume atinge, un lucru e sigur, in virajele luate agresiv se auzeau niste zgomote in partea din fata...

De ce nu ar merge 215 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am zis ca nu ar merge. Spuneam doar ca 225/45 R 17 are diametrul dat de constructor. 215/45 R17 este mai mic in diameru. Implicit urmeaza eroare de viteza.

Normal nu ar trebui sa atinga nicaieri. Probabil ca tu ai facut ceva modificari si ai coborat garda la sol, posibil sa atinga din cauza asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ramai la 225, pe 215 se face talonul si mai mic, masina devine mai dura + rotile se vor vedea mai micute, iar aderenta scade ceva.

Vezi exact unde si ce atinge.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Cand am cumparat passat-ul, avea anvelope marimea 205/60/15 pe jante de 15 (WELLINGTON). Cand le-am schimbat cu anvelope de iarna, nu m-am interesat ce marimi se pot pune pe jantele respective, si am ramas la 205/60/15. Ar fi fost mai indicat 195/65/15?

Multumesc :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am o suspensie sport reglabila, masina nu e exagerat de lasata dupa mine...

eroarea de vitezometru daca as trece de la 225 la 215 are fi de - 1.42 % la 100 kmph indicati de vitezometru eu as avea real 98.52kmph.

Ar mai fi varianta ca pe fata sa trec la 215 si pe spate sa raman la 225, dar nustiu cum ar arata masina, cer este ca voi castiga aprox 2kg / puntea fata, masina ar trage mai usor, consum cu cateva grame mai mic :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionutz88

Cam tot pe acolo sunt amandoua... cu 205 ai un picut mai mare stabilitate fata de 195, cu 195 ai consum mai mic... :scratch: astea sunt detalii... Fabricantul lanseaza modelele cu 195/65 R15 si 205/55/ R16, asta e clar. Pentru iarna erau mai bune alea de 195/65 R15.

B32FDY

ET-ul este problema la tine... tu ai acuma ET54 si Golf5-ul are pe jantele de 16" ET 50 si pe cele de 15" are ET47. Vezi ceva jante de Passat 3C, alea au ET47, ar arata mult mai sportiv sau ti-ar trebui ET47-50 pe jantele care le ai acum. Daca faci schimbarea cu 215 fata si 225 spate o sa ai ABS-ul si ESP-ul in eroare pentru ca rotile de pe fata se vor invarti mai repede decat cele de pe spate. Eu stiam ca anvelopele si jantele trebuie sa fie de aceleasi dimensiuni si pe fata si pe spate... Nu e SLR... :icon_geek: :lol: .

Mai bine vezi unde atinge... cum zicea The_Ego.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@B32FDY: Poate iti atinge tocmai din cauza ET-ului mare, asadar poate rezolvi cu distantiere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Distantierele de cele mai multe ori au erori mari.. de cateva zecimi de mm sau chiar mai mult... nu sunt facute cum trebuie!! Majoritatea care le pun se plang ca le vibreaza masina la viteza mai mare. Eu personal nu as pune pe masina asa ceva!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@victorash_cw: S-a notat :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu as pune distantiere pe masina mea. Mi-am ales intodeauna jantele dupa ET-ul original al masinii.

Sunt distantiere care nu au buza aia speciala de centrat roata ( sau inel, nu stiu cum se numeste), pe care se pune janta ca sa se centreze corect. Acestea sunt ca primele 3 din imagine si sunt naspa, roata nefiind centrata la viteze mari se simt vibratii...

Ultimele trei distantiere din imagine au inelul ala care centreaza, acestea sunt bune deoarece roata este centrata, fiind asezata ca pe discul de frana.

Din cate am observat distantierele cu inel de centrare pornesc doar de la 10mm in sus. Cele de 3, 5, 8mm si chiar unele de 10mm nu au inele de centrare.

Dar toate distantierele sunt ilegale pe drumurile publice!!!

post-77175-0-97325500-1327237465_thumb.j

Bun...

post-77175-0-47260700-1327237940_thumb.j

Naspa

post-77175-0-70284000-1327237986_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cele mai bune, avand sistem DRA. Nu necesita prezoane mai lungi, vin cu prezoane ce se fixeaza de butuc, iar de distantier se fixeaza janta cu prezoanele originale

hrdraspacers.jpg

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna observatia.

Dar eu vorbeam de cele mici, maxim 10mm... ca doar nu o sa-si puna de 20mm.

Daca si-ar pune de 10mm tot ar fi prea mult pentru un Golf 5, ar fi cu ET 44, probabil ca i-ar agata in aripi.

Daca are de gand sa-si puna, ca pana acum nu a zis nimic...

Modificat de victorash_cvv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, raman la 225, da nu am inteles fraza :

" Daca faci schimbarea cu 215 fata si 225 spate o sa ai ABS-ul si ESP-ul in eroare pentru ca rotile de pe fata se vor invarti mai repede decat cele de pe spate. "

Distantiere ma gandeam sa pun pe spate, 10 mm / roata, asa o sa " pacalesc " ET-ul jantei, de la 54 va devenii 44 corect ?

Acum ma intreb oare daca pun pe spate nu o trebuii si pe fata, sa fie la fel ?

Modificat de B32FDY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va fi ET44 da si este bun in combinatie cu 7j. Uite cum se vede cu 20mm

Pe fata ar trebui puse de 5 sau tot de 10 pt ca masina va capata un puternic accent subvirator (motivul pentru care masinile cu tractiune fata au ecartamentul putin mai mare pe fata).

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai avea pe fata 215 si pe spate 225, rotile din fata se vor roti mai mult decat cele de pe spate, de unde si eroarea ABS si ESP, ca si cum ar patina fata.

215 45 R 17=lungimea cercului 1966mm si diametru 626mm, intr-un km in linie dreapta rotile de 215 se vor roti de 508,64 ori.

225 45 R 17=lungimea cercului 1991mm si diametru 634mm, intr-un km in linie dreapta rotile de 225 se vor roti de 502,26 ori.

Dar poate ca eroarea este acceptabila, ar trebui consultat un expert.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am inteles ce vrei tu sa spui Victorash, reajungem la valoarea specificata de mine in postu #214

The _Ego in cazul asta daca masinile au din fabrica ecartamentul marit pe fata si eu pun 10mm pe spate ( sa zicem ca asta ar fi diferenta intre punti - teoretic ambele punti ar treb sa aiba aceelas ecartament ), lucru ce ar transforam masina intr`o subviratoare agresiva... atunci ca sa mentin diferentele de ecartament ar trebui cel putin teoretic sa pun tot de 10mmm si pe fata.

Stiu ca am veniat putin discutia topicului si imi cer scuze, astept raspunsul vostru si apoi incheiem discutia asta, ramanem pe anvelope / jante :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!