Jump to content

Planetara


alexserb2000
 Share

Postare recomandată

alexserb2000

salut am si eu o problema: am joc in planetara stg...adica cind am dat tamburul jos axul pe care intra tamburul ara joc axial adica il imping si il trag afara cu mina vrea 3-5 mm...de la ce e asta nenica ca pe cutia veche nu am avut....are careva idee? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai hai ca ma uit diseara in carticica :) sa vad exact, ca nu stiu pe dinafara. La prima idee prin creier, se plimba planetara prin interiorul rulmentului; teoretic, ar trebui sa fie un pic presat. Da' jocul ala dispare cand pui tamburu' si piulitza, nu? Daca e asa, e OK, las-o in pace, n-are rost sa te apuci sa schimbi planetara si/sau rulmentul, ai grija doar la etanshari. :ok:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am aceiasi problema. rulmentul este fix pe ax dar joaca pe diam exterior. intradevar jocul dispare cand string tamburul si intradevar am probleme cu etansarea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la mine la fel fatce, dar cand strang totu , nu mai are joc, dar acuma am probleme cu etansharea, ca imi curje olei pe acolo....., dar cred ca o rezolvvv.......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
si la mine la fel fatce, dar cand strang totu , nu mai are joc, dar acuma am probleme cu etansharea, ca imi curje olei pe acolo....., dar cred ca o rezolvvv.......

Pai normal, asta e rolul piulitei exterioare, sa preseze tot ansamblul rulment/o-ringuri, atunci nici nu mai joaca, nici nu mai curge .... se poate strange arcul simeringului daca n-ai unul nou, si se schimba o-ringurile cu altele, nu trebuie sa fie musai originale, trebuie sa corespunda in diametru, si sa aiba grosime cam 1 mm. In momentul in care scoti capacul rulmentului, planetara se poate deplasa axial cativa cm, nu e semn de uzura, oricum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine e o problema ff ciudata cu planetara/trompa:

de dimineata(16.07.2003), ma uit la piulita(piulita mare de la planetara, aia de 34), pipai, zgaltai, si constat un mic joc(cam 0.5 mm) intre piulita si tambur, fara vreo curgere de ulei. Am strans piulita pana a disparut jocul, si am plecat la drum.. dupa vreo 6-7 km parcursi, aud in spate: tzac-tzac-tzac, 4-5 secunde.. apoi dispare... pauza 1-2 minute, mers normal, apoi iar tzac-tzac-tzac(un zgomot ca si cum as fi avut in portbagajul spate o bila mare care se lovea de pereti :bounce: ). Opresc, pipai, zgaltai - nici pic de joc, nici urma de ulei, tamburul cald, semn ca si franele sunt bune.. pornesc.. iar tzac-tzac-tzac, cu intermitente. Zgomotul tinde sa dispara la acceleratie, si sa reapara cand masina e lasata sa incetineasca(din inertie sau din frana de motor) - aici e ciudatenia: daca era vreun joc al tamburului pe ax, sau al rulmentului, ar fi trebuit sa faca zgomot la viteza mare - dar ea face la incetinire :)

Aveti idee de ar putea fi?

~Multumesc

Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum descrii tu problema am putea trage concluzia ca piulitele tale nu sunt stranse de regula la cuplu de 35kgf si nici nu au splintul de siguranta. Chestia asta cu "am mai strans un pic piulita" e un fel de n-ar mai fi...Confirma sau infirma afirmatia de mai sus si putem continua apoi discutia, eliminand un factor perturbator... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sefu e rulmentul ca incepe sda se duca....la turatie mare nu se mai aude ca se invirte fff repede iar apoi cind incetinesti incepe sa frece bila care e crapata si se aude....sfatu meu: desfa roata acolo....cind mi s-a spart rulmentul s-a auzit un bang tare si apoi dupa ce am oprit-o a inceput sa curga uleiul din cutie....ai grija :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asha am avut si io la Fordean, care e in constructzie "clasica" (mot. f., tr. sp.) , s-a bulit rulmentul care lagaruieshte planetara in corpul puntzii, da' nu tzacanea, facea cam ca o roata metalica de vagonet care merge pe beton.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum descrii tu problema am putea trage concluzia ca piulitele tale nu sunt stranse de regula la cuplu de 35kgf si nici nu au splintul de siguranta. Chestia asta cu "am mai strans un pic piulita" e un fel de n-ar mai fi...Confirma sau infirma afirmatia de mai sus si putem continua apoi discutia, eliminand un factor perturbator... :)

INFIRM! :bounce:

1. am strans cu un cuplu mai mare de 35kgf(va las sa ghiciti cum am stiut asta fara cheie dinamometrica :) ) ;

2. splintul e la locul lui si fusese acolo si inainte de "eveniment";

Cat despre rulment - nu huruie cum fac de obicei rulmentii uzati(cum imi facea vechea pereche de rulmenti pe fatza, inainte sa-i schimb), si nici nu face zgomot continuu: 4-5 sec zgomot, 1-2 minute liniste, iar zgomot...

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prepuiesc ca ai pus la cheie un mangialic de f'o 70 cm. si te-ai suit la cap cu picioarele.

Io zic sa desfaci totushi sa te uitzi, cine shtie ce ciudatzenie o fi, poate s-a desprins ceva si pe la frane si freaca... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Io zic sa desfaci totushi sa te uitzi, cine shtie ce ciudatzenie o fi, poate s-a desprins ceva si pe la frane si freaca... :)

Asa a patit Bogdan - si si-a distrus un tambur de frana fiindca o piesa a scapat de la locul ei si s-a invartit pe dinauntru :)

A mai facut odata genul asta de zgomot, acum 2 ani - aveam un inel intre tambur si taler(mai precis, intre tambur si carcasa in care se gaseste rulmentul), asta se uzase, si tamburul, desi strans in piulita ca draq, sau tocmai de-aia, freca pe suprafata talerului :shock: solutia a fost sa schimb inelul

Oricum, saptamana viitoare ii fac o mica revizie la toti 4 tamburii - si un reglaj al directiei, ca am un joc marisor. As fi vrut in principal sa stiu la ce ma uit.

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Apropos de planetare!!!!!!

Stiati ca la modelul cu planetarefixe se potrivesc burdufii de Skoda 1100 sau nustiu ce model?

Ma mai interesez si mai dau un post cu date exacte!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, stiam :salut:. Unii chiar s-au ofticat dupa ce au comandat in Germania burdufe originale si li s-a confirmat varianta de care vorbesti. :bounce: In fine, n-are importanta, ideea e ca se poate si cine vrea sa faca o afacere isi poate lua astfel de burdufe si rezolva problema! :ok:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

io am de Skoda 120L :salut:

de fapt merg mai multe piese de Skoda pe brotaci :ok:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cred ca am avut burdufe de Skoda pe a mea , dar mi s-au parut prea umflate si pentru asta cred ca se rup repede, ptr ca se lovesc de sasiu.

Acum mi-am pus originale si stau mai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu de Skoda, de fapt, am inca unul, celalalt era rupt de bagai 3 degete prin gaura, au tinut cel putin 10 ani, de cand am masina, erau acolo cand am luat-o; cred ca s-a copt cauciucul si s-a taiat, nu cred ca din lovire i s-a tras, de fapt, se atingeau numai de furca ce tine cutia de viteze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

Mda, as vrea sa reactualizez topicul un pic.

Am descoperit ca broasca, aia din 70, 1300-le a pierdut cam mult ulei din cutie, acu 3 zile am stors uleiul si abia a iesit 1.5 l cred ca trebuia sa aiba 2.5 l

Asa, ... oricum avea improvizat un manson de cauciuc in loc de burduful de pe stinga ... si cred - am impresia (nu stiu daca e posibil) ca a curs si curge, usor, usor, dar sigur ulei de cutie pe la trompeta planetarei ...

Ce pot face ? Am burdufe de schimb. O sa ma bag sub masina sa scot improvizatia aia, o sa pun burduful nou. Cred, (am citit pe undeva nu stiu unde) ca la planetare (in burduf ?) se pune vaselina grafitata ... cam cit sa pun ? Am nevoie de tecalemit pentru operatia asta ?

Imi mai trebuie cumva oringuri, dopuri pe acolo ? Ulei nu curge pe la tambure ... baltoaca apare doar sub cutie in dreptul planetarei. Bine, nu e baltoaca sint stropi dar se vede ca in zona improvizatiei totul naclaieste in ulei ... ar mai putea fi si de pe la semeringul de la volant dar sansele sint mai mari sa fie de la cutie din cite mi-am dat seama.

Cit e de complicat ? Cine a mai facut asta ? sa stiu cit timp imi rezerv ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si ca tot s-a actualizat topicul, as avea si eu ceva intrebari:

cutia de 1967 only (probabil si de 66 dar nu-s sigur) are planetarele mai lungi?

asa cum e, daca are planetare ma lungi, se poate monta pe un sasiu de 1200 normal?

ecartamentul rotilor e diferit?

multumesc :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum sa pui bre vaselina grafitata?????? :lol: pai si uleiul, ala de curge? Daca curge, inseamna ca el...se gaseshte acolea, si daca e ulei, de ce sa mai pui vasilica?

Daca ai burdufuri de-alea cu shurubele pe generatoare, scoti burduful vechi, curetzi bine, il incaltzi pe cel nou (eu pun cu "cusatura" inspre fatza sau spate, nu sus sau jos) apoi pui colierele. Si gata. Faci treaba mai ushor daca saltzi broasca apoi pui o bordura ceva sub roata, apoi o cobori- ca sa stea planetara in pozitia de lucru, daca e lasata in jos faci lucrarea greu (lucrarea=inlocuitul, lasata jos- planetara, a nu se interpreta).

Chiar daca sunt mai lungi planetarele, sunt 99.99% sigur ca merg, pt ca dist dintre bratzele de suspensie e de presupus ca e aceeasi, deci cutia se poate prinde pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Tipatescu!!!! ce sa faci frate cu vazelna aia pe-acolo??

Eu am facut asta cu mansoane de skoda.. de care am pe masina si sunt ok. Ma gandesc ca cele originale sunt la fel. Ca si mod de prindere.

1. Ridici masina in partea in care vrei sa faci inlocuirea pe cric cam 80-100cm . Si cu alt cric ridici si roata ca altfel nu bagi acolo mansonul.

2. Desfaci cele suruburile de pe mansonul vechi , destrangi colierele, tragi mansonul vechi afara, (va curge putin ulei si nu se va opri dinspre cutie) si rapid il pui pe cel nou sus, potrivesti suruburile mansonului si strangi putin colierul dinspre cutie cat sa nu mai prelinga uleiul.

3.Strangi suruburile de pe manson(toate), dupa care repotrivesti cele 2 coliere si le strangi.

O chestie buna ar fi sa scoti uleiul din cutie si sa-l pui inapoi dupa aceea sau sa-l inlocuiesti.

Spor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt. usurinta, cand am avut de schimbat mansoanele - am ridicat masina cu un cric crocodil, am pus sub ea butuci de lemn, am scos cricul , am scos roata (frana de mana trasa ) si am pus cricul sub tambur si in felul asta am putut sa controlez foarte frumos inclinarea bratului, pt. a face loc de scos mansonul.

By the way... mansoanele ieftine brazil - suck ! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

Salutare

Am o mare problema,si adica:

In mers se auzea un zgomot ciudat,un fel de troncanit gen tambur slab la rotile din spate ,misc de roata si se simte un joc axial ,desfac piulita mare (cu o teava ) era stransa,scot tamburul ,trag de planetara si se misca un pic spre interior, m-am gandit ca rulmentul e dus,desfac capacul...trag de planetara si iese cam 5 mm in exterior(cum sa scris mai sus) cumpar rulment nou cod 6306 identic cu cel vechi,il schimb pun toate saibele distantiere strang tamburul cu ranga etc. :)jocul dispare toate bune si frumoase.Astazi plec in probe si dupa 5km a reaparut troncanitul zgomotul si roata are iar joc. :(

Ce sa-i mai fac. ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!