Jump to content

Consum (Tiguan 5N & 5N2)


Andy_B
 Share

Postare recomandată

@m0nique cam care au fost viteza si stilul de condus pe acest traseu?

@4x4lover nu e chiar asa dar e pe aproape si rationamentul meu e urmatorul: surioara mea conduce un GTI DSG si are consum mediu in oras ~15l/100km. Tiguanul la care te gandesti desi are acelasi motor, e mai putin aerodinamic, cutia automata difera putin, pt faptul ca are 4x4 mai adaugi un litru, pentru doua sute kg in plus mai adaugi aproximativ doi litri, grosier ajungi la 18l/100km si asta in cazul in care ai pe unde merge. Daca mai mult stai sau conduci foarte sportiv probabil ca 20 n-o sa-ti ajunga.

Cu Tiguanul am reusit o singura data un consum record de 6l motorina la suta mergand Bucuresti-Breaza-retur pe un traseu foarte liber, cand am condus cat mai anticipat, 70km/h in localitati, 100 inafara si maxim 120 in rarele depasiri pt ca eram in rodaj. Atunci am fost foarte bucuros dar dupa ce s-a terminat rodajul si nu am mai mers cu asa viteza, consumul asta nu l-am mai vazut. De vina e aerodinamica slaba cu atat mai mult la versiunea Track&Field :)) si spun asta dupa ce am constatat urmatoarele cifre verificate cu metoda plin-plin:

- viteza 100-120km/h, consum 6-6,5l/100km

- viteza ~130km/h, consum 7-7,5l/100km

- viteza ~140km/h, consum 8-8,5l/100km

Chiar daca am repetat pe diverse trasee si am mers cat mai mult pe tempomat, concluzia e ca peste 120km/h se cam rupe filmul. Poate la Sport&Style si Trend&Fun lucrurile stau diferit. Sunt curios daca mai scade dupa 4000km.

Si inca ceva, cred ca viteza 6 e doar pt viteza mai mare nu si pt consum mai mic, valabil cel putin pt 2.0TDI 140CP, consumul cel mai bun se obtine pe la 80-90km/h intr-a 5-a.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns bender.

Momentan merg cu o octavia 1,8T care imi ia 18 cand stau in trafic mult de tot. Nu sunt genu "sportiv" ii mai dau din cand in cand dar nu excesiv. vreau o masina cu 4x4 si cutie automata dar care sa aiba motor pana in 2000 cmc (din cauza taxei ;) ). Tiguan pare o varianta buna cu motorul asta. Daca are cineva masina asta si ar putea sa imi zica cum se comporta prin trafic si daca a avut probleme cu ea majore .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Media din calculator a fost 60km/h.

Stilul de condus a fost combinat :( pentru ca am impartit volanul cu prietenul meu, amandorura ne place sa conducem si asta este calea de mijloc. Eu am mers mai cuminte (viteza predominanta intre 80-120), traseul intre Brasov si Tg Mures si retur, cu depasiri rapide (pana in 140 viteza, nu cred ca am depasit acest prag), iar el restul (Buc- Brasov si retur) ceva mai agresiv (depasiri de tiruri pe serpentine) si constant 140 (cu tempomat) la drum intins.

Cutie manuala.

Modificat de m0nique
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar nu are nimeni Tiguan 2.0 TSI 200cp sau 170 sa imi zica cam cat ii consuma prin bucureti? Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bate si pe mine un gand la un tiguan Sport & Style 2.0 TSI (200) cutie automata. Deci ar trebui sa nu vad un consum sub 20 in bucuresti? :blah_:

S&S 2.0TSI 170CP, cutie automata, mi-a luat 14 in Bucuresti, la aprox 80 km pe zi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

1.4 tsi in ARAD 13-14% afara 7.5-8% si asta doar la un condus tip melc... :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am condus si eu pe vremuri 10.000km un suv hyundai tucson si la 140km/h constant pe autostrada lua peste 10 % masina fiind diesel. in bucuresti lua undeva pe la 14% iar la drum lung 9% cu mers constant peste tot unde se putea cu 140km/h.

opinia mea despre SUV-uri ar fi ca sunt cele mai proaste si inutile masini mai ales daca mergi cu ele prin oras si pe sosele. consuma mult, stabilitate 0 in comparatie cu o limuzina sau o compacta, costa mult la achizitie, intretinere scumpa, siguranta putina la volan si ajungi la concluzia ca nu ai nici un fel de avantaj. din ce vad eu pe aici , lumea merge cu tiguanul doar prin oras si pe sosele si atunci la ce bun sa platesti o spinare de bani pe combustibil si pe o masina ce nu-ti aduce beneficii ci are neajunsuri din toate punctele de vedere tinand cont de locul unde este folosita masina.

un golf, este in 99% din situatii mai bun ca un tiguan. dar golful nu e gip domnule !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnu pieton, ne bucura sa aflam parerea ta.

Pana nu treci de la rangul de pieton la sofer, cred ca orice discutie in contradictoriu este inutila.

Ca sa nu mai vb ca postezi total aiurea, fara legatura cu topicul.

Ce consum zici tu acolo nu are leg cu motoarele vw, drept exemplu consumul diesel de la hunday este similar cu consumul benzina Tiguan.

Daca erai atent vw 1,9TDI papa mult mai putin in comparatie cu Hunday diesel, dar degeaba vorbim pt ca nu are leg cu subiectul.

Faptul ca tu nu vezi utilitatea unui suv, chiar si intr-un oras ca Bucurestiu iar nu are leg cu subiectul.

Eu pot sa zic ca tocmai datorita avantajelor unui suv pot sa-mi parchez masina zilnic fara sa-mi fac griji ca cei cu masini normale o sa se catere acolo, nu mai vorbim de conditiile light offroad de pe strazi(nu bulevardele principale).

Dar dif intre suv si un golf cred ca se poate discuta separat, de la tractiune, suspensii, siguranta ...etc.

Numai bine si sper sa ne deranjezi doar la subiect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

drept exemplu consumul diesel de la hunday este similar cu consumul benzina Tiguan.

pai din ce am citit pe aici, consumurile sunt identice intre cele doua masini daca se merge in acelasi regim. si eu reuseam consumuri de 6 si ceva la suta cand mergeam linistit insa cu 6 si ceva la suta rup norii pe asfalt cu o limuzina care este eficienta din punct de vedere al consumului si performantelor rezultate din asta.

doar pt a te urca pe borduri cu gipul? pai nu platesti casco atat pt gip cat si pt limuzina? sa platesti 7000-10000 in plus pe un tiguan fata de un golf doar ca sa nu ti-o zgarie cineva in conditiile in care oricum ai casco si in rest masina sa-ti aduca doar dezavantaje !

am postat la subiect: din ce am citit pe acest topic , lumea se plange de consum iar ce am vrut sa subliniez prin aceste doua posturi ar fi ca oamenii nu si-au ales cu atentie masina. si cu banii de tiguan iti iei passat CC sau un audi A4 de pe stoc cu reducere de 5000-10000 euro si face cat 10 tiguane +marele fel in care arata cele doua masini in comparatie cu tiguan+siguranta+felul in care se misca+costurile mai mici ulterioare achizitiei+imaginea care ti-o confera tie aceste masini ca si proprietar al lor(asta e argument mai mult pt snobi)++++++.

toate bune.

Modificat de maryuskkk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am scos consum constant 6,3-6,5 la drum intins si merg la fel cu masina ca si cu cea dinainte (limuzina). Nu prea cred ca la un consum de 6 si ceva poti sa rupi asfaltul constant cu vreo limuzina.

Tu ai condus un GIP de calitate inferioara si apoi generalizezi la toate masinile. Am condus si eu Hyundai Tucson si nu m-a impresional deloc. Dar cu Tiguanul altfel sta treaba. Am condus si limuzina de A4 pe care tot o lauzi si pe mine nu m-a impresionat (spatiu interior mic, motor destul de galagios, suspensii tari si greieri). Totul tine de gusturi. Apropo de bani nu poti sa iei cu banii de pe tiguan un pasat cc si in plus sunt masini de clase diferite. Daca tie iti plac masinile joase si rapide nu inseamna ca celelalte masini sunt naspa si oamenii care le cumpara sunt prosti.

Tu zici ca scrii la obiect si ca lumea se plinge de consum. Consumul are directa legatura cu motorizarea. Crezi ca motoarele TSI daca sunt puse pe limuzine nu consuma la fel??? Nu vad legatura reala intre consum si Tiguan. Sunt convins ca TSI -urile de pe Skoda Superb sau Jetta consuma cel putin la fel de mult.

In plus Tiguanul cintareste cat fosta mea limuzina (ford mondeo), este cel putin la fel de stabila (sa nu uitam ca are 4X4 permanent si suspensiile setate pentru garda la sol mai ridicata) cel putin la fel de spatioasa la interior, mai frumoasa (parerea mea), consuma cam la fel desi are mai multi cai iar pozitia mai inalta fata de restul masinilor mi se pare avantajoasa (mai ales noaptea). Eu mi-am ales masina dupa mai multe drive teste si de limuzine si de suv-uri si nu m-am pripit deloc. Eu nu o dau pe un A4 si nu-l vad pe A4 superior nici ca imagine nici ca altceva.

Si am cam vazut cat de multumit ai fost de A4 aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa rezum pt fi inteles :

cei ce si-au cumparat tiguan, indiferent cu care motorizare si acum se plang de consum, nu au stiut ce si-au cumparat cand au scos banii din buzunar.

un suv consuma mult, mai mult decat o limuzina cu aceeasi motorizare iar daca te inhami la un consum mai mare si esti constient de asta ar trebui sa o faci cu folos in sensul de a conduce masina respectiva in locurile unde este ea destinata sa mearga, nicidecum 99% pe sosele si in oras. pt aceste locatii exista limuzinele care nici nu vor consuma mult si sunt si mai sigure.

tiguanul cantareste cat o limuzina doar in teorie si nici acolo.

la "carte" un tiguan 2.0tdi are 1590 kg iar in realitate conform cantarului are 1770 kg. mergi la o balastiera si urca-l pe cantar si vei avea surprize. un passat de exemplu, cu acelasi motor are undeva cu 200 de kg in minus(la "carte" producatorul probabil spune ca are pana in 1500 kg).

cei ce se plang de consum ar trebui sa stie ca motorul lor cara in plus 200 de kg fata de un passat. la ce bun?

cu 6,5% consum , la o limuzina de doi litri diesel mergi tare de tot. te rog sa nu iei ca referinta vreo limuzina de acum 10 ani . motoarele au mai evoluat de atunci. ca si fapt divers: un mercedes diesel din anii 70 cu aprox 70 cp consuma cand era nou cat consuma acum un mercedes diesel de ultima generatie cu 200cp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maryuskkk pls lasa-ne.

Sa te vad pe tine cum urci iarna cu pasatul cc la clabucet, sau cum te bagi cu el in namol, sau ce mai ramane din el cand iei un gropan adevarat, sa te vad cum te plangi de greierasi (socuri care nu sunt preluate de suspensiile si articulatiile de "gip") si-ti clantane dintii in gura de la suspensiile sport.

Hai te rog sa ne lasi, nu ai Tiguan si nu pricep dc te bagi in vb ca musca in ......

Eu zic sa ne lasi in pace, pe noi astia mai snobi cu "gip-urile" noastre.

Cat despre argumentul suprem ca mai ieftin e casco decat diferenta de la golf la "gip" iar aberezi, daca tu nu ai treaba pe acasa si arzi de neradare sa ajungi cu masina in service sau sa circuli cu spoilerul in portbagaj, sau poate ai o placere nebuna sa te duci la vulcanizare saptamanal eventual sa faci abonament, te rog frumos sa nu te mai iei de snobi.

Cine are bani cumpara ce vrea si ce crede el ca e mai bun, doar o iau din banii mei nu din ai tai, ciar nu ma intereseaza ce crezi important e sa-mi placa mie si sa ma simt eu bine in ea. Vezi tu noi astia mai snobi nu tinem la imagine si nici nu vrem sa impresionam minore pe la semafoare.

Toate cele bune si mult succes cu "limuzina" ta. Ne-am dat dreaq, acum toate sedanurile sunt limuzine.

Modificat de Vlad F Buc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:coffee_lol: Scuze, dar topicul este pentru a discuta decent despre "cat consuma Tiguanul", si nu despre avantajele/dezavantajele masinii din puct de vedere costuri, performante sau estetica. Pentru astfel de comentarii (dar nu flame-uri) exista un alt topic: Impresii despre Tiguan. Numai bine!

On-topic: Vinerea trecuta masina mea a primit cativa caluti in plus. Nu am apucat inca sa testez consumul plin-plin, insa pe BC am reusit un 9.2 la suta in Bucuresti (week-end, fara aglomeratie, mers lejer). O sa revin cu alte detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte interesanta chestia cu cei citiva caluti. Mai ales ca dupa schimbare in mod normal scade consumul. Sunt foarte curios, ca si eu vreu sa-i cresc herghelia. :D

Cit despre userul care comenteaza despre ceva ce a citit pe undeva, dar este doar o eventuala aspiratie....povestea cu vulpea care nu ajunge la struguri...perfect de mutat la impresii (...dar o impresie, no offence, despre masina poti avea doar dupa ce ai termenul de comparatie!)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Comanesti - Bucuresti aprox 350km nu am depasit 110km/h accelerari line si cam 3-4 opriri, jumatate din drum a mers si clima consum 6,4%.

Deci daca nu te dai la ea, nici ea nu se da la consum. Repet toate accelerarile au fost line fara depasiri gratuite, E85 a fost destul de liber si super bun ca drum/latime/trafic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

desi m-am obisnuit cu el, sunt oarecum intrigat de consumul Tighi-ului meu:

12 - urban liber

13-16 urban congestionat, uneori pana in 20

plinul il fac de 2 ori pe luna in Bucuresti in conditiile in care cu fosta Skoda (1.9 ALH) faceam o data pe luna

afara scade pana spre 7, cel mai jos fiind 6% (5 nu am reusit inca sa scot)

ma gandesc serios la un tuning economic

de mentionat tiptronicul, de care, desi sunt foarte multumit de el, il consider responsabil pt consumul mare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

desi m-am obisnuit cu el, sunt oarecum intrigat de consumul Tighi-ului meu:

12 - urban liber

13-16 urban congestionat, uneori pana in 20

plinul il fac de 2 ori pe luna in Bucuresti in conditiile in care cu fosta Skoda (1.9 ALH) faceam o data pe luna

afara scade pana spre 7, cel mai jos fiind 6% (5 nu am reusit inca sa scot)

ma gandesc serios la un tuning economic

de mentionat tiptronicul, de care, desi sunt foarte multumit de el, il consider responsabil pt consumul mare

exact aceeasi motorizare,cutie manuala,nu sare de 10 si un pic in oras,si la drum lung condus sportiv 600km 8,2%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In weekend-ul trecut a trebuit sa-i duc,acasa la Piatra Neamt, tatalui meu un matiz.

Din acest motiv pe ruta Bucuresti-Piatra Neamt a condus logodnica mea (eu cu matizul).Consum 6,5% in care a intrat si traversarea bucurestiului din comuna Domnesti spre Afumati,trafic aglomerat.Viteza 110 km in afara si 80 in localitate.

La intoarcere am condus eu.Consum mediu 6,5%.Viteza 150 km pe ora constant in afara si 95 km in localitate (am luat si un radar mic pe langa Buzau)

Diferenta e ca am ocolit bucurestiul pe centura la intoarcere.

Si ca picanterie, matizul mi-a mancat 7%.

Ca sa sintetizez parerea mea despre masina :excelenta !

Siguranta, confort, consum decent, nicio problema in primii 30.000.

Modificat de ruginel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Bucuresti-Vama Veche-Bucuresti plus ceva plimbari pe litoral

- aproximativ 550km - tigg-ul meu a papat cam 50l motorina so, un consum mediu de 11%

:-(( cam mult, dar probabil rezonabil tinand cont ca e automat iar pe autostrada i-am dat aproape tot drumul peste 150 in sport :(

Am o intrebare pentru cunoscatori: la viteza de peste 140-150 masina devine mult mai stabila iar directia este mult mai precisa.

Am senzatia ca la viteze mari directia (volanul) e mult mai usor de controlat.

De ce?

Imi cer scuze anticipat celor care ar putea considera intrebarile mele simple copilarii:-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam mare consumul... Aceeasi motorizare (2.0TDI, 140CP) dar cutie manuala mi-a consumat aproximativ 35l (jumatate de rezervor dupa cum arata la bord). Bucuresti - Eforie Nord 7,6% mediu, 140-150km/h autostrada si unde am mai avut loc, iar la intoarcere 6,6% cu tempomat fixat la 130km/h pe autostrada. Fara climatizare.

Chiar si asa mi s-a parut destul de mare consumul, dar avand in vedere ca este inainte de revizia de 15000k si trebuie schimbate filtrele este explicabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- aproximativ 550km - tigg-ul meu a papat cam 50l motorina so, un consum mediu de 11%

Atentie: 50 lt/550 km, rezulta un consum mediu de 9%!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
am condus si eu pe vremuri 10.000km un suv hyundai tucson si la 140km/h constant pe autostrada lua peste 10 % masina fiind diesel. in bucuresti lua undeva pe la 14% iar la drum lung 9% cu mers constant peste tot unde se putea cu 140km/h.

opinia mea despre SUV-uri ar fi ca sunt cele mai proaste si inutile masini mai ales daca mergi cu ele prin oras si pe sosele. consuma mult, stabilitate 0 in comparatie cu o limuzina sau o compacta, costa mult la achizitie, intretinere scumpa, siguranta putina la volan si ajungi la concluzia ca nu ai nici un fel de avantaj. din ce vad eu pe aici , lumea merge cu tiguanul doar prin oras si pe sosele si atunci la ce bun sa platesti o spinare de bani pe combustibil si pe o masina ce nu-ti aduce beneficii ci are neajunsuri din toate punctele de vedere tinand cont de locul unde este folosita masina.

un golf, este in 99% din situatii mai bun ca un tiguan. dar golful nu e gip domnule !

- stabiliate 0 cu 4motion??? :)

- siguranta putina la inaltimea si masivitatea tiguanului??? :D

Sa dea Domnu' sa poti iesi si tu in viata ta din Bucuresti, sa treiesti un pic in Harghita sa vezi cum e cu Golful in zapada de 30-40-50 de centimetri, sa traversezi si tu cate o data Bucinul, Libanul, Harghita etc sa vezi care sunt cele mai inutile masini!!!

Si am vorbit despre drumuri nationale si judetene, sa nu mai zic cand iesim la schi in munti...

scuze pt :blah_:

Modificat de szraymy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din Harghita pana la Oradea, cam 400km, in 4 ore, noaptea, fara accelerari si depasiri pt ca nu era asa aglomerat, mi-a iesit un consum de 8l. Eu cred ca este super ok pentru un motor de 170 cp, cu benzina, la o viteza medie de 90-100.

Pe autostrada, cu tempomatul la 150, consuma cam 12-13 litri. Asta mi s-a parut mult, dar in 2 ore am ajuns la Budapesta.

In oras cam 11-11.5 litri.

Nu zic ca e putin, dar am 4motion si 170 de cai...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!