Jump to content

Consum (Tiguan 5N & 5N2)


Andy_B
 Share

Postare recomandată

Sa consume ulei la motoarele pe benzina ? Ciudat, chiar imposibil, poate la 200.000 km.

Nu are voie sa consume ulei sub nici o forma.

Imi permit sa te contrazic. N-am turbina pe masina (deci motor curat, fara turbo) si scrie clar in cartea masinii ca va consuma ulei.

Sunt la 15.000 Km (vine revizia week-endul viitor) si am completat 0.7L. Din bidonul pe care scrie clar AUDI dat de AUDI pentru a completa in decursul utilizarii.

E un pic penibil sa stai sa verifici nivelul de ulei la o masina de o caruta de bani dar asta e :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La aproape 1400km un consum mixt de 8,7% cred ca este rezonabil. Cam jumatate din km in Bucuresti (unde pe consumul 1 - cel ce se reseteaza dupa 2 ore - pe distante mici imi arata si 17%) si cealalta jumatate extraurban (DN1 - la 2000 turatii in viteza 5 sau 6 consumul instant era 5,5 - 6,0).

Fiind in primii 1500km am incercat sa nu depasesc 3000 de turatii, dar de cateva ori am scapat si peste... :lol: :P

:icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posesor de Tiguan S&S 2.0 CR Tiptronic. Consum mediu in 1000 km, conform computerului de bord 7,8 litri. Aproximativ 60% din distanta s-a facut in afara orasului. Din acest punct de vedere multumit de masina. Apropo de rodaj, masina nu pateste nimic chiar daca se depasesc cele 3000 de turatii in primii 1500 km ai masinii, deoarece motorul si componentele acestuia sunt protejate prin softul calculatorului pana la 3500 km. Asta conform declaratiilor inginerilor de la Porsche Budapesta. Interesant ......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am ajuns sa am o incredere enorma in meseriasi, profesionisti.... Mai bine o lasi usor ca asa sigur nu strici nimic. Implicatiile rodajului sunt mult mai mari decat stie/poate sa inteleaga un sofer de rand, oricat de meserias/profesionist ar fi el si mai ales ingineri, ca cei care nu stiu care e diferenta intre cuplu si putere.

Eu zic sa nu experimentezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi permit sa te contrazic. N-am turbina pe masina (deci motor curat, fara turbo) si scrie clar in cartea masinii ca va consuma ulei.

Sunt la 15.000 Km (vine revizia week-endul viitor) si am completat 0.7L. Din bidonul pe care scrie clar AUDI dat de AUDI pentru a completa in decursul utilizarii.

Din cite citesc eu la tine , motorul tau e putin cam mare, un pic de ulei acolo consuma la dimensiunile alea, poate vizibil pentru sofer. Am mai avut motoare pe benzina, si nici unul nu a consumat ulei astfel incit eu sa imi dau seama. Normal ca toate consuma, dar nu atit de mult ca soferul sa isi dea seama.

Dar aici vorbim de 1.4l nu de 5-6l deci in 15.000 km citi sint intre revizii nu e permis ca consumul sa scada astfel incit sa se aprinda vreun bec la bord. Acel motor sigur are probleme, chiar mari, poate a fost chinuit in primii 2000 km, poate e defect din fabrica. Ideea e ca nu cred ca conteaza asta, maninca ulei ? e defect. Service, schimbat. Masina costa ceva si nu am citit pe undeva prin carte "aceasta masina merge cu un anumit tip de sofer" . Eu cred ca e gindita sa mearga de la tipe care abia apasa acceleratia pina la cei care schimba viteza la 4000 ture.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au fost perioade in care faceam 15.000 km fortat si atunci consuma pana la 1 litru de ulei, deci nu e ceva de speriat dar trebuie urmarit consumul de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce spuneti? Consumul de ulei era de la segmentii masinii care nu erau pusi cum trebuie. Acum imi vor inlocui segmentii, intre timp (de 2 saptamani) masina sta la ei si eu platesc ratele. MArfa, imi vin dracii. masina la 12500 km si o segmentez..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un motor segmentat nu va fi niciodata ca unul nou si nici macar ca unul original cu 50 mii km

eu le-as da masina de cap si as avea pretentii la un motor nou

e mai multa alergatura si trebuie sa faci pe durul cu ei, dar merita

chestiile astea cu segmentatul la motor si indreptarea tablei lovite nu le mai vezi decat la noi...

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De-aia sunt tot mai hotarat sa renunt la masinile nemtesti in favoaarea celor japoneze... poate doar Touareg sau Passat CC mi-as mai lua...

Cum sa puna o FABRICA segmentii gresit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atentie mare. Un motor cu segmentii pusi gresit nu functioneaza deloc. E o minciuna grosolana acolo. Ai alt defect, mult mai nasol.

Fa plingere scrisa , si cere inlocuirea masinii. Ai urmatorii pasi legali:

1 sa ti se prezinte defectul in scris

2 raspuns in 10 zile lucratoare

3 cerere de inlocuire motor

4 raspuns in 10 zile

5 discutie cu managerul service

6 discutie cu importatorul si seful cel mare (ceri o audienta)

nu reusesti

7 VW germania cu raspusul oficial

in ultima instanta

8 OPC

apropo , niciodata VW germania nu isi pateaza numele si mai ales brand-ul pentru un motor.

exista marketing inainte de service si vinzari, nimeni nu isi permite pentru 5000 - 10000 euro sa pateze un brand puternic cum este cel VW. In acest moment este numarul 1 in lume, iar cei de la noi din Romania nu fac decit sa isi bata joc de el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Le-am spus ca vreau alta masina- nu se poate, inlocuire motor - se pare ca motorul este ok. Am corespondat cu importatorul pe mail, am primit niste raspunsuri parca date de un robot - masina se repara sub indrumarea fabricantului-. Masina sta de 2 saptamani si nici macar nu vor sa-mi dea masina sa merg cu pe perioada cat sta masina acolo, ptr ca se pare ca nu au. MA gandesc sa scriu deja in Germania sa vad ce parere au ca o masina germana se comporta la 12500 km ca o dacie la 100.000 (parca asa era la dacie, segmentai motorul pe la 100.000) Sunt foarte mahnit mai ales pe mine ca mi-am luat cu motor de 1.4., Oare daca acest motor este prea mic ptr asa masina..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar daca motorul este subdimnsionat pentru masina, asta nu justifica consumul exagerat de ulei, mai ales la o masina noua.

Dealerul meu imi spunea ca la generatia de motoare puse pe Tiguan sunt schimbate multe lucruri fata de motoarele folosite anteior. Posibil ca experimentele vw sa nu fie chiar cele mai ok.

Acum o vreme aveam la firma la care lucram prima generatie de golf IV. Au fost cumparate vreo 120 buc si toate au fost rechemate in service sa se schimbe ABS fiind un model nou si nereusit. Nota bene la cativa le-a luat foc.

Acelasi lucru s-a intimplat la Touareg, primele modele fiind cu mari probleme.

Bafta terra1, dar nu te lasa la povestile celor de la vw buc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie sa procedezi exact cum ti-a recomandat tiguan 1.4, fara a tine cont de "nu se poate"urile lor

cereri scrise cu termen de raspuns s.a.m.d

te duci cu avocatul de manuta, ceri expertiza tehnica extrajudiciara

eu zic deja sa apelezi la OPC si sa nu accepti nici o solutie de compromis, altfel poti avea surpriza ca si dupa segmentare sa ai aceleasi probleme

cunosc o poveste relativ similara cu o Toyota Avensis cu segmenti dusi, a primit aceleasi raspunsuri de la dealer, s-a dus cu avocatii pe capul lor; in cele din urma a primit un motor nou (cel vechi avea 80 mii)

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca VW Germania se baga!

Eu am primit masina cu alta suspensie decat am comandat si am urmat urmatorii pasi:

1. Incercat sa vorbesc cu ei si sa vad ce primesc in schimbul suspensiei -> si-au batut joc de mine;

2. Mers cu avocatul si incercat sa vorbesc cu directorul genereal (am stabilit o intalnire cu directorul de la vanzari) -> Ni s-a spus ca nu se putem intalni nici cu directorul de vanzari nici cu cel general; ni s-a spus sa facem o plangere scrisa (culmea nesimtirii)

3. Trimis chemare la conciliere prin executor judecatoresc.

4. Inalnit cu avocatul lor si mi s-au imputat anumite chestii care le-am scris pe vwforum.ro :) (ca le-am sticat imaginea)

5. Trimis mail-uri la VW Germania in care le-am explicat situatia si felul cum am fost tratat. Ei mi-au raspuns ca nu pot face nimic si au forward-at mail-ul la porshe romania care nu a facut (evident) nimic!!!!

6. Cand am vazut ca nu se poate nicicum m-am decis sa continui cu judecata si m-am dus si la OPC, am depus plangere si a 2-a zi am fost chemat la discutii.

Dupa 2 zile aveam probelema rezolvata (resp niste bani in cont)

7. Mai este o solutie pe care am luat-o in calcul dar care nu am aplicat-o: mers la televiziuni si ziare!! Sunt multe firme care doresc raul VW si daca chiar vrei sa ii faci sa sufere POTI! Totul depinde de cum vei fii tratat!

Sfatul meu: Chemare la conciliere (nu stiu ce contract ai, ar trebui sa te consulti cu un avocat) si apoi plangere la OPC in care vei atasa si procesul verbal incheiat in urma chemarii la consiliere!

Daca te mai pot ajuta cu ceva, te rog PM.

Sanatate!

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Revin cu statistici noi :question:.

Dupa 4300km rulati consumul a scazut vizibil:

-0,5% stand pe loc

-8,1% consum mixt

-5,7% Busteni - Bucuresti drum parcurs duminica intre orele 16:30 - 19:30

-instant - tempomat cuplat 90km/h - 4,0 - 4,2 drum fara inclinatie

Concluzie : :question:

:question:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.4 TSI 5500km

Consum Buc 13% - 13.5%, un trafic mai lejer, adica nu stau extrem de mult pe loc.

Pana acum mergeam Dr. Taberei --> Unirii aprox 14%-14,5%

Acum merg: Colentina ----> Unirii aprox 13%-13,5%

Iar aici vb de media intre plinuri. Ma tine aprox 400km un plin. Numai OMV Carrera 100

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Comparatie Passat 2.0 TDI - Tiguan 1.4 TSI pe aceiasi distanta/ora/vreme:

- Tiguan - 9.5 l/100km

- Passat - 8.6 l/100km

regimul este mixt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2.0 TSI 170 CP

16000 km consum urban - 13-18%

mediu -10-12%

extraurban - 9-11%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2.0 Tdi 140 CP

urban intre 8 si 9 litri / 100km

extraurban intre 6 si 7 / 100 Km

mixt intre 7l /100 Km

super multumit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
2.0 Tdi 140 CP

urban intre 8 si 9 litri / 100km

extraurban intre 6 si 7 / 100 Km

mixt intre 7l /100 Km

super multumit.

Wow! 9% urban? Cum reusesti?

La aceeasi motorizare am un consum de 11,4 mediu in aproximativ 350km numai in Bucuresti.

Nu am mai iesit din Bucuresti de la ultima resetare a computerului si am reusit sa vad care este consumul mediu. Pana acum eram super multumita pentru ca la consum extraurban sta foarte bine.

Inainte am avut o Frontera 2,3 TDI si avea consum urban in conditii de iarna :blah: 11-12%. Ma asteptam ca Tiguan-ul sa consume mai putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Wow! 9% urban? Cum reusesti?

La aceeasi motorizare am un consum de 11,4 mediu in aproximativ 350km numai in Bucuresti.

Nu am mai iesit din Bucuresti de la ultima resetare a computerului si am reusit sa vad care este consumul mediu. Pana acum eram super multumita pentru ca la consum extraurban sta foarte bine.

Inainte am avut o Frontera 2,3 TDI si avea consum urban in conditii de iarna :offtopic: 11-12%. Ma asteptam ca Tiguan-ul sa consume mai putin.

Exista o explicatie :

in Bucuresti consumul de 8-9 il obtin atunci cand merg mai mult de 50 km si cand nu merg mult prin centru (Unirea, Victoriei), dar chiar si cu mers prin centru orasului tot scot sub 10.

Ar fi un amanunt, eu am 18.000 de km parcursi si dupa 10.000 de km motorul s-a asezat si toarce f bine, in plus am constat ca daca merg cu ea un pic mai turat scot un consum mai bun (cca 2700 de ture pe repriza fata de 2200 cat ii dadeam inainte)

Extraurban : Sinaia-Bucuresti ....doar 5%

Traseu: Sinaia-Comarnic mers lejer..60/h, putin aglomerat ; Comarnic (adica dupa coborarea de pe munte) -Centura Ploiesti 140/h constant; Centura Ploiesti-Buftea-Bucuresti cca 90/h

In concluzie mai ai rabdare sa treci de 6000-7000 de km parcursi si vei simti o imbunatatire a consumului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Comarnic - Ploiesti 140/h constant. Bravos monser. Sper sa imbunatatesti bugetul de stat cu ceva amenzi :)

In alta oridine de idei, eu zic sa-ti verifici in afara de BC si consumul la pompa. Eu merg destul de economic ca stil iar 5% pentru un 2.0Tdi pe un tiguan mi se pare foarte putin. Cu Octavie de 1.9Tdi 90cp am scos 4.8 chinuit de la Predeal la Bucuresti. Pe vremurile cand nu era aglomeratie si nici centura in reparatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Comarnic - Ploiesti 140/h constant. Bravos monser. Sper sa imbunatatesti bugetul de stat cu ceva amenzi ;)

In alta oridine de idei, eu zic sa-ti verifici in afara de BC si consumul la pompa. Eu merg destul de economic ca stil iar 5% pentru un 2.0Tdi pe un tiguan mi se pare foarte putin. Cu Octavie de 1.9Tdi 90cp am scos 4.8 chinuit de la Predeal la Bucuresti. Pe vremurile cand nu era aglomeratie si nici centura in reparatie.

Consumul de 5% a fost si pentru mine o surpriza, recunosc.

Pana acum am scos afara peste 6.

Intamplator am condus si eu cca 4000 de km o Octavia 1,9 TDI 105 Cp si era cam naspa la consum, imi papa cam mult.Mi-a luat pe un Bucresti- Predeal (pe drumul via Pitesti) cca 6% pe uscat.

Ca sa evitam orice dubiu vreau sa spun ca nu trag la consum, adica nu merg la consum.Cifrele care le-am enuntat sunt cele pe care le-a inregistrat computerul masinii.

O sa incerc totusi sa ma verific si la pompa sa vedem ..... dar nu prea am rabdare sa calculez etc....

Treaba asta cu consumul e complicata, de ex acum ma mai plimb si cu un Corsa 1,2 pe benzina si ma sperie cat consuma, in fine are abia cca 700 de km dar totusi pt un 1.2 imi consuma cam 10% in oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!