Jump to content

Consum (Tiguan 5N & 5N2)


Andy_B
 Share

Postare recomandată

@mac01 nu stiu cum e la tiguan dar la x3 automat, peste 1.8 tone, 2.0diesel cu 184 de cai consum in bucuresti calculat la pompa in perioada de primavara/vara/toamna era cam de 8.5 medie, am avut si sub 8, am avut si 9, dar in general cam la 8 jumate se invartea, folosit start/stop, folosit clima cand era nevoie, de exemplu dumineata in drum spre birou fiind mai racoare niciodata nu o porneam ...

 

am facut cu masina aia cel putin 25k km in bucuresti, adica cam jumatate si daca vrei iti dau si link pe fisa de la spritmonitor.

 

singura mentiune ar fi ca circul de dimineata pana seara, si nu doar "rush hour" dimineata si dupamiaza la si de la servici.

 

nu vad de ce la tiguan nu ar fi aceleasi consumuri sincer, masina e ceva mai usoara, motorul mai putin stors de caluti ... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer, chiar nu mai stiu ce sa spun. Voi cu consumurile astea m-ati dat peste cap. Eu sub 10,5-11% nu am reusit sa cobor si ma declar multumit si la astfel de consum. Dar 8-9%? Cred ca as pupa toata ziua masina

Am avut intr-adevar o conserva de Opel Astra (eu asa le zic la berline, conserve, nu-mi plac deloc, poate sa fie masina si Ferrari) 1,7 diesel care consuma in oras 8-9%. Dar cu masini mari, nu am reusit astfel de consumuri decat la drum lung.

Cine stie, poate oi avea eu talpa grea, cu toate ca nu conduc deloc sportiv.

Oricum ma bucur pentru voi ca reusiti sa obtineti astfel de consumuri. Sunt de premiat astfel de consumuri pentru masini de peste 1700kg.

Modificat de mac01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul este, crede-ma, proportional cu apasarea acceleratiei.

Daca masina este OK dpdv tehnic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Bruxelles - Viena ( aprox 1200 Km )

Consum 6,1 l/1oo Km dupa  CB 

Consum 6,0 dupa bonuri benzina ?!........

Conditii:

- o persoana

- bagaj putin

- ac permanent

-autostrada cu probleme mari de trafic

- viteza ( 110 - 130 ) Km /h

- temperatura exterioara ( 19-23) grC

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa 2 luni de exploatare predominant in oras (un singur drum in afara, de vreo 800 km, facuti in perioada de rodaj), consumul mediu nu a ajuns la 11. Sta pe la 10,5 - 10,6.

Super multumit.

Revin cu surpriza placuta furnizata de motorasul de 1.4: are vana in el cat pentru un diesel decent.

Cat de curand va intra in exploatarea nevestii-mii; sa vedem atunci consumurile :(.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ai consumul pe autostrada?

Eu am avut un drum pana la Buc, de la Constanta. 10% cu viteze mai mult 140-150. Viteza medie parca a fost 109 km/h.

Stiu, binenteles ca al meu motor are 122 cp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Absolut identic, in jur de 10, 10 si ceva si cam la aceleasi viteze. Croaziera cam pe la 140-150 si, rar, scapat spre 160. Plus Bucurestiul, trecut prin oras.

La dus, masina era goala, la intors eram 3 adulti si bagaje. Motorul in prima mie de km.

Pentru mine e un consum absolut rezonabil. Este sensibil egal cu cel de pe Latitude, motorina 2.0, 175 CP, cutie automata.

Daca ramane asa (exista posibilitatea sa mai si scada usor dupa ce se mai lasa toate cele pe acolo) sunt multumit pe deplin si-mi confirma teoria ca un diesel nu s-ar fi justificat; ma refer aici la conditiile mele de exploatare, adica in jur de maxim 15000km pe an si vanduta dupa maxim 4 ani. Nici nu s-ar fi amortizat diferenta de bani.

Modificat de Danmarc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da.... dar eu nu ma asteptam la consumul asta enorm extern. Coeficientul aerodinamic spune totul. Dar chiar asa???

Spre exemplu, Octavia 2 in acelasi conditii (asta numai din citite) ar trebui sa ia in jur de 7, cu acelasi motor ca al meu. Diferenta enorma!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consum de 7/100km la o croaziera (mers constant pe autostrada) cu 140-150 la ora este un consum destul de greu de obtinut chiar si pentru un diesel, dara-mi-te cu un benzinar destul de fortat. Poate pe un drum national.

Autostrada nu a fost niciodata economica la consumuri, ăsta e un lucru cunoscut. Asa cum pilotul automat nu e nici el economic. Din contra... La peste 120-130, consumurile încep să crească spectaculos.

Asa cum am zis, acelasi consum l-am inregistrat si pe Latitude diesel, care, desi usor mai greu si mai mare, are un profil aerodinamic mult mai bun, asa ca Tiguanul ma multumeste pe deplin. E totusi un 4x4 pătrățos și care impinge destul aer in fața lui.

Pe vremuri, nevasta-mea nu cobora niciodata sub 10 cu Matizul, asa ca, pastrand proportia, pot spune ca Tiguanul e de-a dreptul economic :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna chestia cu Matizul.................... :D

 

Imi aduce aminte de un ''anunt" :

VIND AUTOTURISM 100.000 Km

IMPECABIL, APROAPE NOU

FOLOSIT NUMAI IN TREAPTA 1

CELELALTE TREPTE NEFOLOSITE  :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am achizitionat acum o luna un Tiguan cu 120.000 km la bord. Primul proprietar a fost un prieten, deci am istoricul complet al masinii.

Consumul in oras 10-11% cu mers normal, fara accelerari exagerate dar nici mers subturat, trasee nu f aglomerate, viteza medie 25-35 km/h

Am facut un drum Timisoara-Semenic, 2 persoane + echipamente de pescuit incarcate pana la refuz pana la scaunele fata, portiuni semnificative mers in panta fiind partial traseu de munte si am obtinut un consum mediu de 8.1% pe o distanta de 300km. Pentru mine este ok tinand cont de masa masinii si de motorul de 1.4. Nu sunt vitezoman in oras asa ca pentru mine e masina potrivita atat in oras cat si in afara mai ales ca am acces facil si pe drumuri neasfaltate si dificile pentru o masina din clasa medie. Nu urci stanci cu el dar se descurca foarte bine in conditii mai grele de drum.

Un diesel este mai economic, e drept dar se pot scoate consumuri decente si cu benzinar. Depinde de stilul de condus, ce-i drept. Motorul 1.4 tsi 150 cp din 2013 consuma dupa specificatii 8.5% in oras. Probabil ca real se situeaza undeva la 9.5-10 ceea ce e binisor pentru clasa asta. Nu e o masina economica pentru un stil de condus f sportiv. Cine vrea asa ceva alege clasa medie cu motoare relativ noi

Personal imi place mult masina, am dat pe ea doar 9300 euro si e in stare excelenta. O recomand celor care doresc un mic SUV destul de versatil si nu doresc sa faca liniute prin oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Întâi de toate, s-o stăpânești sănătos!

Am două remarci la postul tău: în primu rând, confirmă un consum decent în condiții de exploatare civilizată și fără fițe.

În al doilea, este o informație de luat în seamă faptul că motorul este și fiabil; spui că are 120000 și merge impecabil. Este bine de știut, mai ales că o mare parte dintre cei cu care am mai stat de vorbă pe aici prin Constanța făceau pe Casandrele și-și manifestau neîncrederea întru-un motor atât de mic și supra-tensionat.

Modificat de Danmarc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc. Da, am auzit si eu destule pareri despre motoarele astea mici. Intamplator lucrez in automotive pe development quality de ani de zile si pot spune ca lucrurile nu sunt asa cum cred cei mai putin avizati.

Cei care sunt fani motoare mari nu vor fi niciodata convinsi cred. Pot spune ca si eu apreciez motoarele de capacitate ridicata si performantele acestora, insa eu utilizez masina preponderent in oras si pe trasee relativ "off-road" :) asa ca nu imi trebuie prea multa putere si nici nu sunt genul care sa prefere motoare uriase pentru a se plimba in oras cu ele. E doar o chestiune de preferinte.

Daca as fi dispus de mai multi bani probabil ca optam pt un diesel 2.0 pentru un consum mai bun insa si calitatea motorinei de la noi ma descurajeaza si implicit defectiunile care pot rezulta.

Si nici nu ma deplasez foarte mult extraurban.

Asa cum multi mecanici mi-au spus, un motor diesel este util in cazul deplasarilor dese in regim extraurban.

La consumul pentru 1.4 150CP 4x4 eu zic ca motorul ofera un cuplu bun (240Nm la 1750-4000 rpm) si personal cred ca Tiguanul se preteaza mai degraba la off-road decat un Q7 sau un Sangyong. Nu ma refer aici insa la off-road adevarat ca pentru Range Rover sau Jeep dar asta e deja alt topic.



@Danmanrc: Ca o completare la ceea ce am postat deja, fratele meu era la fel de sceptic ca multa lume in privinta acestui motor pana a condus Tiguanul meu. El are Laguna 1.8 benzina si spunea ca ar fi foarte incantat daca ar avea motorul meu pe Laguna lui :)

Ramane de vazut cat de fiabil va fi motorul peste 150.000 km, dar sunt optimist. Probabil ca un sofer obisnuit cu motoare mari l-ar face praf pana in 100.000 dar nu e cert. Dupa cum am spus, asta tine de preferinte si stilul de utilizare dupa cum si consumul poate varia foarte mult de la sofer la sofer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma intreb cum se misca Tiguanul cu motor de 1,4 atunci cand dai drumul la aerul conditionat?

Se poate urca dealul cu a doua?

@ traiann; 

Hai sa fim realisti! Nu mai umfla atat motorul de 1,4, fie el si de 300 CP. Pe Tiguan nu este bun  deloc. Asta-i motor pentru taxele din Romania si din Europa, nicidecum pentru un Tiguan. Baga-i-as in masa cu taxele lor cu tot!

Iar cand te referi la un offroad adevarat, atunci sa te gandesti la Toyota si Nissan. Range Rover sau Jeep nu sunt masini de offroad! Astea-s masini pentru cei care n-au ce face cu banii in buzunar si vor sa-i arunce pe fereastra!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar ce am revenit dupa un week end la Obzor, adica de la vreo 200 si ceva de km de Constanta. E primul drum "in afara" facut in alte conditii decat autostrada.

Motorasul s-a comportat exemplar, pe un drum plin de serpentine si coaste de deal. Trage si in treptele 5 si 6 surprinzator de bine pt capacitatea lui. Am depasit fara probleme si a avut reprize multumitoare. Nu mănâncă nori dar nici nu sta in drum.

Cu 2 adulti si 2 copii plus bagaje, am "scos" o medie orara de 75 si o medie de consum de 7,9.

Evident ca nu merge ca Latitude-ul meu diesel de 2 litri si 175 de cai (mac01, cred ca e motorul pe care-l ai si tu pe Nissan) dar nici nu am pretentia asta de la el. Si am tinut si A/C deschis non-stop :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca am fost suficient de clar in posturile mele. Eu asa zic. Nu "umflu" motorul de 1.4. Zic doar ca pentru mine e ok. Pot pune mana si pe un diesel serios si sa ma iau la tranta cu soferii "musculosi" fara probleme. Cu AC-ul urca bine-mersi ca sa epuizez subiectul. Doar eu unul am mers cu el si nu vorbesc din carti.

Si tot asa cu am mai spus, un fan diesel nu va accepta niciodata un motor de agest gen. Si eu sunt de acord ca un 2.0 TDI e mult peste un 1.4 TSI, ca doar nu ma imbat cu apa rece. Am condus TDI de 2.5 la viata mea si stiu ce poate.

Daca spuneam ca 1.4 TSI este cel mai tare si 2.0 TDI este de tot r.h...l mai intelegeam reactia.

Daca aveam de ales intre 1.4 TSI si 2.0 TDI cu diferente nu foarte mari de pret as fi ales TDI. Dar asta a fost "castana" ca sa zic asa si nu regret. Deloc. 1.4 TSI e un motor destul de bun pe Tiguan si o spun cei care au motorul asta. M-as mira sa o spuna doar pentru ca de atat au avut bani si acum ce zica si ei...Si cred ca nimeni de pe forumul asta nu se poate declara expert in motoare, nici macar in Romania. Ca doar nu e fotbal sau politica sa venim nu "adevaruri absolute", ce naiba!

Eu nu caut sa rup norii, sunt destui pe care ii las sa faca asta in locul meu. Cel putin deocamdata...pana imi iau un TDI...si pana avem o motorina decenta in Romania.

Postez cu respect pentru ceilalti de pe forum si pretind acelasi lucru. Sper ca am cui sa-i pretind...sau?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca este ''cald'' in Romania................

 

Dar poate este mai bine asa .....

Se mai anima forumul.

 

Ceea ce vreau sa va spun, este ca in Romania aveti motorina f buna la OMV sau chiar si la LUKOIL etc.....dar atentie doar cele scumpe.

Eu le-am comparat cit am putut cu cele din vest ( demaraj, mers regulat motor, consum ) chiar luna aceasta dupa un drum in RO.

Am cumparat diverse sortimente din BE, GE, AU, HU si RO 

Am scos 5,7 cu PETROM obisnuit ( mers la 100 km/h) dar mi-a placut cum trage OMV si LUKOIL 

Cea mai mare dezamagire vine de la o statie din Austria ( outlet Pandorf )......insa ce te puteai astepta la 1,35 euro/l!

Deci stati linistiti  :RO flag:

Cea mai buna mi se pare ARAL din Germania ( aprox 1,7 euro/l) si care este incolora precum apa = nu are uleiuri bio.

Modificat de dexim
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Romania petrom este acelasi lucru cu omw. As adauga ca au cei mai siguri carburanti, fara un risc real de a te trezi cu apa in rezervor, ca la agip, lukoil sau shell

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dexim

 

Spune-mi te rog cum e cu intretinerea la TDI? Pe mine m-au cam descurajat destui mecanici buni si unii prieteni care au diesel. Este adevarat ca motorina de la noi creeaza probleme? Ma refer aici la turbina, injectoare, filtre...

Ca raport putere/consum m-ar tenta un diesel cand voi schimba benzinarul. 1500-2000 euro as fi dispus sa rezerv intretinerii unui diesel pe o perioada de 5 ani dar daca pica injectoare+turbina cred ca urc spre 3.000.

Nu-mi permit un diesel scump, Tiguan imi e accesibil asa ca trebuie sa ma gandesc si la costuri suplimentare chiar daca recuperez cu economia de carburant la diesel.

 

Multumesc anticipat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am adoptat o alta tactica privind intretinerea;

Dat fiind faptul ca bat Europa pe mii de Km si nu am decit 2 ani garantie am cumparat un program VW WE CARE EUROPE  la pretul de 75 Euro/luna

Am garantie full ( - cauciucurile ) , inclusiv reviziile , pentru 8 ani x15.000 km = 120.000 Km

 

E scump dar linistea mea  are un pret. :zzzzz:

Sa ne gindim numai ce s-ar intimpla daca imi pica DSG in miljocul Elvetiei sau motorul prin Spania ..............

Asa telefon  la WE CARE ....... si asistenta tehnica, transport service, cost piese, manopera, hotel, masina de schimb incluse.

Eu zic ca merita sa zburzi fara griji pe autostrazi pt 75 euro pe luna.

 

Saptamina viitoare o duc la revizia de 30.000 Km (prima revizie) le dau actele si nu ma mai costa nimic.

Asa este si cu revizia tehnica obligatorie, care aici este la 4 ani si apoi anual (nu stiu exact )

Este problema lor sa o treaca

Doar platesc 1000 de Euro pe an :cheers:

Modificat de dexim
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dexim

Sistemul pare ok dar, din cate inteleg, esti limitat la 15000 km pe an?

In cazul asta te incadrezi in limita?

Spui ca bati Europa la greu si, in cazul asta, 15000 km se "consuma" imediat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cam atita fac anual

Vreo 3 deplasari anuale de 4000 Km fiecare + diverse

Nu prea o folosesc in oras

 

In plus poti, evident, sa suplimentezi contra cost;

Modificat de dexim
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si afacerea care este? Platesti 1000 euro pe an iar o revizie costa cca 200 euro la doi ani. In cazul tau faci o revizie la 2 ani sau 30000km nu? Clasic ai garantie 4 ani si sa zici ca restul de 4 sa fie acoperita masina. Dar merita? Ce poate pica? Chiar o sa ai masina asta 8 ani de zile sa incepi din anul 4,5 sa beneficiezi de reparatii? Ca in primii 4 ani cat dau ei garantie sigur nu pica ceva, dupa aia poate..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Garantia este aici de numai .....2 ani ! :evil:  :evil:  :evil:

Iar revizia costa cam 600 Euro.

Nu au aceleasi preturi in toate pietele

In plus am avantajul verificarii tehnice care aici nu este o formalitate ca in Romania

 

Dar daca ai norocul sa te lase DSG-ul in mijlocul autostrazii .....3000-4000 de euro plus celelalte cheltuieli.....atunci sa vezi distractie si regrete.

Asa merg linistit.

EU o vad ca pe un fel CASCO, dar tehnic.

Am platit 20 ani  si nu am beneficiat niciodata pt ca nu a fost nevoie.

Apropo, CASCO este pe aici 140 Euro pe luna....si este unul ieftin........

Modificat de dexim
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar daca garantia e doar 2 ani e absurd sa platesti 1000€ pe an (timp de 8 ani -sac) pentru 3 excursii prin Europa de cate 4000km.

Practic iti dublezi prin acest program deprecierea masinii.

 

Inteleg pana la un punct orice forma de peace of mind, dar grija sa nu-ti pice cutia DSG prin Elvetia (care e de altfel o tara micuta) imi suna a povestea cu drobul de sare...

 

Dar ma rog, fiecare face ce vrea cu banii lui...

 

Probabil ca ieseai mai ieftin si erai mai in siguranta cumparand o Kia Sportage cu 7 ani garantie, la care plateai reviziile la dealer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!