Jump to content

Ce Ulei Sa Bag La Golf 4 1.6 16 V Azd


K I D
 Share

Postare recomandată

De acord se eu cu ce zice jag

Si ce spune dansul e foarte adevarat: porniri dese, km putini... uzura e mai mica cu 5w30, fiindca isi intra mai usor in paine si daca motorul nu prea vede limitarea de la rpm maxim nu prea se justifica uleiul gros. Doar in cazul in care e consumat mai putin, care de obicei sunt pierderi externe sau interne si la cald cele 2 au aproape aceeasi vascozitate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acea "aproape" poate fi de fapt o diferenta mare.

 

5w30-ul e f bun insa doar daca sta bine cu semeringurile si segmentii.

Altfel, acea diferenta de vascozitate, mica ce-i drept la prima vedere, in plus pt w40 face diferenta.

 

La rece daca uleiul sta lipit pe piese, nu-mi vine acum pe limba denumirea tehnica, compenseaza vascozitatea mai mare.

Calitatea lui conteaza enorm (sa nu fie uleiul uzat).

 

Sa nu uitam ca un ulei precum Castrol, care e considerat unul dintre cele mai subtiri 5w40-uri are la cald 13.4 mm2/s.

Motul xcess 5w40 are 14.2, iar xclean 5w30 are 12.1.

Mare diferenta dintre 5w30 si 5w40 in practica, in cazul specific mentionat de mine.

 

Intrebarea mea pt Claudiu este: cum iti mergea motorul cu acel Castrol 10w40? Cum stateai cu consumul de ulei?

Motul xcess 5w40 are cam aceeasi vascozitate la cald cu acel Castrol 10w40 (14.3 mm2/s), insa cu avantajele date de rezistenta sa mai buna.

 

Personal as fi mai precaut si nu m-as arunca de la 10w40 tocmai la 5w30.

 

Pune 5w40 si daca masina nu iti va consuma mult ulei, abia dupa aceea poti incerca si 5w30-ul.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc inca o data pentru informatiile detaliate.

Daca ajuta pot  sa va spun ca de la ultimul schimb am aproximativ 11 luni si cam 7000 km si am completat cu aproximativ 700 ml ulei.Am completat cu mai mult ulei decat la penultimul schimb cand am folosit Aral 5W40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conteaza calitatea uleiului cand vine vorba de consum.

Dovada e colegul de mai sus care a complectat mai mult la 10w40 decat la 5w40 (Castrol si Aral fiind sub aceasi umbrela BP), eu personal am patit la fel sa complectez putin la 5w40 si sa nu mai trebuiasca la 5w30 (cu aceasi marca de ulei - Motul).

 

Deci concluzia mea e ca:

1. Consumul de ulei nu e strict legat de vascozitate ci mai mult de calitatea uleiului

2. Calitatea uleiului e reflectata in primul rand norma/aprobarile uleiului care le respecta pe bune nu doar pe hartie, 

 

Cred ca discutiile versus despre producatorii de ulei ar trebui sa fie legate de respectarea calitatii uleiului care il poate vedea fiecare doar in practica pe propriul motor prin tot ce ii ofera sau nu fiecare ulei.

Discutiile de pe fise tehnice sunt aproape irelevante atata timp cat la majoritatea producatorilor nu sunt complete, despre fisele de securitate nu are rost sa dicutam fiindca foarte putini sunt sinceri si le afiseaza, plus noi nu avem cum sa analizam practic daca se respecta aceste fise deci le dam prea mare importanta.

Parerea mea e ca un ulei se alege dupa marca (care se considera mai de incredere), vascozitate (care ii place la motor), norme si aprobari (care sa ateste cat mai bine ca un ulei e potent si de calitate).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-un motor nou, neuzat, da, conteaza doar calitatea si performanta uleiului fara discutie si doar acestea ar trebui sa fie prioritare.

 

Intr-un motor gen 1.6 si 1.4, unde mai ai si pbme date de neetanseitati, conteaza si vascozitatea.

Lui i-a consumat mai mult Aral-ul nu ca acesta ar fi inferior Castrol-ului 10w40, calitativ vorbind, ci ca e mai subtire si nu e "compatibil" cu neetanseitatile din motor.

 

Personal i-am spus recomandarea mea, Motul Xcess 5w40, fiind clar mai calitativ decat Castrol-ul si avand aceeasi vascozitate la cald.

 

Insa aici conteaza f mult si stilul de condus, cat de des vede ture intalte. In cazul lui, la un semenea consum clar as imputa doar semeringurile supapelor.

Pt ca, daca ar merge relativ linistit, pana in 3500 ture, pun pariu ca ii va consuma mult mai putin decat daca doar de cateva ori ar merge ca turbatul in ture inalte cu turatii peste 4000 ture.

 

Pt o masina noua, in stare perfecta, de acord acolo nici nu mai se pune in discutie, 5w30 de la un producator renumit, schimbat mai des pt siguranta.

 

Insa nu e cazul masinilor din topic, care au bolile lor specifice si care din pacate putine se mai preteaza la 5w30.

 

Asta-i realitatea.

 

Insa aici din pacate practica e cea care are ultimul cuvant de spus.

 

Teoria, in cazul unui motor rulat si cu ceva ani in spate nu poate fi decat subiectiva.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca citesti mai atent ai sa vezi ca i-a consumat mai mult Castrol 10w40 decat Aral 5w40, la fel si mie, mai mult 5w40 decat 5w30.

Deci teoria ta cu motorul uzat nu tine in practica peste tot, doar atat am vrut sa zic ca legendele raman legende, realitatea practica confirma adevarul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este, nu am citit eu bine. Insa repet, practica va confirma ce i se potriveste.

 

Oricum, 10w40-ul nu respecta norma vw502.00, fiind net inferior oricarui 5w40, de fapt nefiind un ulei recomandat pt motorul lui.

 

Insa conteaza sa fi exploatat motorul in acelasi interval maxim de turatie.

 

De regula la peste 4000 ture motorul tinde sa consume mult mai mult ulei.

 

Eu daca stau pana in 4000, nu imi papa deloc.

Daca merg multi km tare, in 4-500 Km sa zic ca imi dispar 1-2 liniute de pe joja (cantitativ e insignifiant).

 

Problema e alta.

Sper sa nu gresesc, imi dau si eu cu parerea: daca un motor merge bine cu un ulei gen 5w30 e bine sa se stea pe acel ulei.

Daca asculti de mecanici si pui un ulei mult mia gros si totodata fara norma recomandata pt motorul tau, gen 10w40, presiunea automat in instalatie creste datorita vascozitatii marite.

Ma intreb eu acuma, nu e posibil din cauza acestei presiuni marite sa se strice semeringurile? Pt ca, ele odata largite, nu isi prea recapata asa usor dimensiunea initiala, elasticitatea lor intr-un motor cu ceva ani in spate fiind f redusa.

Una la mana. A doua sunt depunerile pe segmenti ce clar vor fi mai mari decat in cazul 5w-urilor, mai ales daca nu se schimba uleiul devreme.

 

De aceea, revenirea inapoi la un ulei subtire poate avea consecinte nu tocmai fericite.

 

E doar o supozitie, de aceea personal daca as fi in locul lui as reveni la 5w40, daca consumul ar fi in limite decente abia apoi as trece la 5w30.

 

Mobil cel putin e f clar in recomandari : daca masina foloseste un ulei bun de la bun inceput, lasa uleiul ala in motor.

 

Din pacate multi mecanici imediat cum vad 150+k Km in bord automat iti recomanda 10w40, lucru total gresit.

 

In final Claudiu, pune un ulei de firma si asta e, esti cobai.

Practica va confirma sau infirma ce iti spunem noi aici pe forum.

 

Din fericire, nu ai un consum marit de ulei, astfle incat, oricat de mult ti-ar consuma cu alta norma, nu are cum sa fie o cantitate f mare.

 

Dupa ce faci schimbul, ai grija sa verifici nivelul dupa fiecare drum lung sau macar saptamanal la mersul prin oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in caz ca se face referire la motorul colegului Claudiuid,1.4 16v AXP,normele pt ulei sunt si vw 500 00 si 501 01 nu doar 502 00.ca uleiul care respecta norma vw 502 00 este cel mai calitativ este altceva dar de aici pana la afirmatia ca 10w40 nu este un ulei recomandat este o exagerare.

 

 

 

sunt uleiuri 10w40 care respecta norma vw 502 00                http://www.ravenolromania.ro/produse/ravenol-tsi-sae-10w-40/         .

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, sunt uleiuri 10w40 ce respecta norma vw502: https://www.motul.com/ro/ro/products/oils-lubricants/6100-synergie-10w40?f[application]=139&f[range]=25&f[viscosity]=28

dar care e rostul sa pui un ulei mai gros doar la rece, cand uleiul oricum e gros. De aceea 5w40 e alegerea corecta si 10w40 nu e avantajos decat la pret.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Insa conteaza sa fi exploatat motorul in acelasi interval maxim de turatie.

De regula la peste 4000 ture motorul tinde sa consume mult mai mult ulei.

Eu daca stau pana in 4000, nu imi papa deloc.

Daca merg multi km tare, in 4-500 Km sa zic ca imi dispar 1-2 liniute de pe joja (cantitativ e insignifiant)."

 

 

-total de acord; v-am spus ca acum 1 saptamana am fost plecat in mures si dus-intors + plimbari am facut (singur in masina) ~1000km. Mi s-au dus vro 2-3 liniute la joja. Cat am fost prin oras/drumuri scurte (pana in 50 km) n-a halit nimic. Astazi dimineata, m-am urcat in masina cu inca 3 prieteni si-am plecat la Cheile Bicazului. Atat in primul drum cat si astazi, masina n-a vazut sub 3500 ture decat daca era radar/coloana/etc. Maine, de curiozitate, chiar o sa mai verific inca o data joja dar sunt sigur sigur ca macar 1-2 liniute le am luate (~500km facuti astazi).

 

- eu pana nu am vazut pe pielea mea diferenta dintre castrol 10W si motul 5W degeaba am citit,m-am intrebat si m-am rasucit pe toate partile. Dpmdv consider ca mi-l papa muuuuult mai repede si mai mult decat a facut-o cu 10w DAR, motorul e mai silentios, nu mai trancane la rece, la turatii +3500 e o placere sa-l tii - "il simt altfel fata de castrol". Iar faptul ca-l mananca, atunci mai iau un bidon de 5L (ala de 1L nu-i rentabil) si completez si cu asta b-asta. E scump fata de castrol? atunci ia in calcul cheltuielile in caz de reparatii. E scump si te calicesti pana si la uleiul motorului, sa nu mai zic ca pui benzina d`aia nasparlie si schimbi filtrele la 100.000 km ? atunci exista transport in comun/maxi-taxi si CFR.

 

PS. Am bagat in iarna asta peste 1000euro in masina pentru ca m-am calicit la cateva piese sau consumabile mai ieftine sau SH iar cand mi-a dat dauna totala la motor a trebuit sa suport pretul intreg. D-aia acu nu mai dau 2 bani pe diferenta de pret, pe "las ca filtru de aer ti-l sufla la vulcanizare la 60k km" si alte porcarii d-ale mecanicilor de cartier sau vecinilor meseriasi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

 

La 1.6 16v BCB aveti idee cat este diferenta (in litri) intre MIN si MAX pe joja ?

 

prin MIN si MAX inteleg capetele zonei hasurate.

 

 

 

Eu dupa 3500 km am completat 300 ml si uleiul este fix acolo unde era dupa ce am facut schimbul (masurat in acelasi loc, cu masina lasata peste noapte)

 

 

Ulei Liqui Moly 5W40 cel cu bidon mov, ca mai e unul.

 

 

La urmatorul schimb vreau sa pun Motul 5W40.. sper sa se consume mai putin decat Liqui Moly.


Ce mi se pare ciudat este ca in carte apare si 10W40, insa:

 

1. Nu am vazut 10W40 care respecta normele impuse tot de.. carte.

2. 10W40 este semi-sintetic in general.

 

Un ulei semi-sintetic teoretic e mai slab ca unul sintetic. Dar oare pentru motoarele noastre, de generatie veche, nu cumva este mai bun decat unul sintetic ? Intreb..

Modificat de Adriannnnn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La azd si bcb, care au capacitatea baii de ulei relativ mica, intre min si max ai 500 ml.

 

Ulei pt genul asta de motoare nu recomand mai gros de 5w40.

Ba chiar 5w30, chiar daca are 200k+ Km.

 

Eu de curand,desi am trecut de 190.000 Km si 130.000 facuti cu 5w40 am zis hai sa incerc un mobil 1 esp 5w30 sa vad cum merge, daca nu e ok il dau jos si gata, incercarea moarte nare.

 

Ce ziceti ca masina merge ceas, toarce de nici nu o auzi, treb sa pun urechea pe capota sa-mi dau seama daca e pornita, atata ca tradeaza din cand in cand tacanitul supapei canistrei de carbon.

 

In rest, merge perfect, in 2000 Km mi-a consumat hai sa zic 100 ml de ulei, putin mai mult decat o facea 5w40-ul insa nici conditiile de exploatare nu au fost unele banlde, facand multe drumuri extraurbane si exploatand fara menajamente in plaja de pana in 4500 ture.

De vreo 2 ori am dus-o si in 6000, nevoit fiind.

 

Iar pt motoarele noastre, care la vremea lor nu erau chiar de generatie veche, producatorii recomanda ulei long life full sintetic 5w30.

Deci, exclus sa fie bun un ulei semisintetic.

 

Uleiurie semisintetice dupa mine nu au ce cauta la masini sub 1995, poate chiar sa fie bune pt generatia anilor 80.

Pt restul, un sintetic cu baza hidrocracata e potrivit, iar pt azd si bcb care sunt qg1, deci long life, full sintetice.

Incearca un 5w30, daca nu iti consuma f mult lasa-l sa-ti spele motorul, are detergenti de curatare a depunerilor de pe segmenti mai buni decat cei din 5w40, iar dupa macar 1000 Km, daca nu esti multumit de cat iti consuma, abia atunci pune 5w40.

 

Daca la fel o ia pe ulei, strange bani, segmenteaza si schimba semeringurile, pune apoi ulei bun si schimba-l la timp, asta pt a preveni depunerile care acelea sunt vinovate de consumul de ulei si garantat ne auzim peste sute de mii de km.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ultimele ture am folosit Castrol 5w40 (vreo 2-3 schimburi parca) iar ultima tura am bagat Liqui Moly 5w40, nu am fost nevoit niciodata sa completez intre schimburi, in mare parte probabil din cauza traseului pe care il fac 50-60 km/zi la viteze normale. Masina are ~173.000 km.

Tot citesc si cred ca peste 3000km cand vine schimbul am sa incerc Mobil1 5w30 sa vedem ce stie. 

In cel mai rau caz o sa fiu nevoit sa completez si daca nu-mi place revin la 5w40 la urmatorul schimb si gata.

 

@MurarDan

 

Cat ai dat pe bidon ? Daca ai si o sursa online sigura ii perfect, mersi.

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum bine stiti eu merg pe Motul, si am ramas placut surprins din toate punctele de vedere de noul 5w30 pe care ti-l recomand: https://www.motul.com/ro/ro/products/oils-lubricants/8100-x-clean-fe-5w30?f[range]=25&f[viscosity]=33

 

La ei in configurator 5w30 FE apare ca prima optiune: https://www.motul.com/ro/ro/products/recommendation

Modificat de forceturbo
Eliminat lauda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot la 10k il schimbi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O fi vreun necaz daca pun 5w30 in motorul meu AKL? Are 250k si e segmentat la 220k. Pana acum am mers pe 5W40 LM, Castrol si actual Motul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi in continuare cu LM 5w40 este cel mai recomandat, nu este motor la prima tinerete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Neohq, eu cumpar Mobil-ul din Sellgros. Am dar in jur de 130 lei pe un bidon de 4 L, parca era promotie ceva de genul.

 

Acum repet, parca consuma umpic mai mult decat 5w40 insa m-am cam dat la motor ce-i drept in ultimele luni.

 

Daca as fi mers cuminte pana in 4000 ture cu totul alta era situatia.

 

Insa recunosc, motorul e umpic mai tacut decat cu 5w40, practic cu 5w30 nu il aud deloc cand e cald.

 

Pt motoarele ce nu sunt qg1 (in cartea tehnica a masinii scrie daca e sau nu ), e bine ca dupa segmentare sa se puna 5w40.

 

Pt azd, bcb ce sigur sunt qg1, direct 5w30 fara nici un fel de discutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot la 10k il schimbi ?

 

Sub 10k deoarece nu fac atata intr-un an, si fac zilnic urban cu drumuri scurte si motor rece, si daca se innegreste nu-l mai tin ca sa faca depuneri. De cand am trecut pe 5w30 nu mai trebuie sa complectez cu ulei, poate s-au mai curatat segmentii de ungere, motorul e mai silentios iarna/vara - cald/rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vwgolf4pacific

Eu folosesc LM Synthoil Longtime 0w-30 iar desi motorul are 200.000 km nu a consumat deloc ulei in 4000 de km.

Modificat de vwgolf4pacific
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare. Pentru BCA, ce tip de ulei imi recomandati? Stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

De unde pot cumpara un ulei de calitate gen LM sau Motul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca de la un magazin serios:

oilmag, ulei-motul.ro, emag

 

Eu am luat Motul de la ulei-motul.ro si nu au fost pbme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

cat ulei va consuma acesta motorizare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Difera de la masina la masina, depinde in ce stare ii motorul, cred ca stii treaba asta.

In cazul meu consuma undeva la ~200-250ml @ 10k cu 5w-40.

Momentan am trecut pe 5w-30 si astept sa vad cum sta treaba peste cateva mii de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!