Jump to content

Ce Ulei Sa Bag La Golf 4 1.6 16 V Azd


K I D
 Share

Postare recomandată

Incercati si 5w30 cei la care le bat tachetii la pornire,

Muraru felicitari ca ai avut curajul sa incerci Motul, as fi curios daca esti dispus sa incerci si 5w30 cel cu aprobari vw504 si porche c30, si apoi as fi curios sa vad ce impresii ai. Spun lucrurile astea fiindca vad ca te pasioneaza lubrifierea, dar poate teoretizezi cam mult si incerci practic mai putin, incearca si noile formulari de uleiuri si norme.

Eu de ex. nu pot merge pe 5w40 ca ma dau tacheti afara din masina iarna la rece (am bagat doar Motul in masina asta)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pana acum nu am motiv sa schimb 5w40-ul. Atat timp cat nu am zgomot defel la pornire, indiferent de ce temperatura e afara, nu il voi schimba.

De acord ca ajuta cu siguranta 5w30-ul in anumite cazuri, iti dai seama ca aici vorbim teorii din fisele uleiurilor, insa elementul definitoriu e uzura specifica fiecarui motor, deja la varsta lor nu mai sunt 2 motoare cu aceleasi tolerante. 

Dar, din pctul meu de vedere 5w30-ul e f bun, insa pt regim strict extraurban. 

Eu nu prea ajung sa fac multi km pe an, deci longevitatea ceva mai mare (discutabila totusi protectia la stilul de exploatare din Romania) a 5w30-ului nu m-ar ajuta defel.

Pana la urma, tot practica darama teoria.

Multi recomanda Ravenol si stiu masini ce functioneaza perfect cu acest ulei. Uite la mine batea motoru de ziceai ca bat cu ciocanu il el. Ma gandesc acum sa nu fi avut ceva filtrul, fiind mann, cine stie care fusese vinovatul cu adevarat.

Dar daca ar fi sa vreau sa am cea mai buna lubrifiere la rece, as alege 0w40-ul, pana la urma desi 5w30-ul e ceva mai subtire decat un 5w40, e tot un 5w.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am 1.6 16v azd.L-am adus la 268k kilometri,in august.I-am pus 5W40 mobil super 3000X1.Acum am 277K km(deci cam 9000 parcursi) cam 1 litru  s-a dus,dar am scurgeri si pe la garnitura la tacheti si mi se prelinge pe bujii.Deci din proprie experienta il recomand cu incredere.

Initial cel de la magazin mi-a recomandat 10W40 din cauza kilometrilor,insa am preferat sa pun ceea ce este in specificatia motorului.

Cum spunea si un coleg mai sus,de la caz la caz.Verificati si garniturile,precum si fumul masinii.Nu inseamna neaparat o pierdere a uleiului si un consum in motor al acestuia.

Drumuri bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa aproape 2000 de km cu LM Synthoil Longtime 0w30 pot sa spun ca este cu siguranta mai bun decat vechiul ulei, Aral 5w30. Tachetii bat mult mai putin la prnirea la rece, iar motorul este mai silentios. Avand in vedere ca este la fel de scump, voi ramane in viitor pe LM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Convins de argumentele prezentate de colegul Dan Muraru, am schimbat Castrol-ul Magnatec 5W-40(pe care il consuma repede, cam 0,5 l/1000 km, e adevarat si cu aportul garniturii de la termoflot care cedase si curgea pe acolo) cu Motul 8100 X-CESS 5W-40. Prima impresie: motor mult mai silentios. Apropo de scurgeri de ulei, am constatat la service si o minima cantitate la buson. Este posibil sa fie si garnitura de la buson? Mai cu seama ca facea si acea pasta galbuie in zona respectiva...O sa revin cu feedback dupa 1000 km parcursi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
NastaseAdrian

Am reusit sa schimb si eu uleiul si am mers pe Liqui Moly Leichtlauf hightech 5w40 plus aditivul cu mos2 tot de la liqui moly, ce pot spune este ca motorul este mai silentios, nu se mai aud tachetii la rece si parca se tureaza mai usor, eu unul sunt convins de calitatea acestui ulei, acum sper doar sa nu il consume.La castrol 10w40 nu a consumat deloc intre schimburi sau poate 100g, insesizabil. Am reusit si sa dau jos clapeta de acceleratie si am curatat-o pentru ca era neagra pe cartea din interior. Parca e alta masina acum. Revin cu impresii dupa 1000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am folosit si Castrol-ul Magnatec 5W-40 si 10W40 si nu am observat diferente :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
tioacastefanut

Salutare. am un golf 1.6 16v motor azd si dupa o cautare pe net, am descoperit un site care imi recomanda sa bag ulei Castrol Edge 10W60. Ce parere aveti?

http://www.oilshop.ro/uleimotor/marci.php?produselatip_id=10953&osCsid=e6k6ea7523lji1t0afj7acvd20

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E prea gros.

E adevarat ca unii producatori recomand pt masinile cu peste 100.000 Km 5w50 si cu peste 150.000 10w60 insa doar in anumite cazuri.

Insa daca motorul nu consuma ulei exagerat, atunci ideal ar fi 5w30 sau 5w40.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu despre ce vorbiti voi dar mi se pare absurd la un motor modern din 2002 sa urci cu vascozitatea de la w30 /w40 cat e normal la w60.  La 100-150 000 un motor nu poate fii considerat UZAT.  

Modificat de noobsound
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nicidecum un motor nu e uzat (teoretic) la kilometrii astia, insa producatorii de uleiuri au in gama lor produse gen 5w50 peak life si 10w60 extenden life, amblele de la Mobil 1, uleiuri special facute pt motoare cu garnituri imbatranite, ce nu mai etanseaza bine.

La fel, sunt uleiuri de acest gen si la alti producatori.

Unor motoare ce doar sufera de neetanseitati datorate neelasticitatii semeringurilor aceste uleiuri in special 10w60 le poate fi de folos, altora ce sufera de depuneri pe segmentul de curatire nu au nici un efect.

 

Dar pt un motor ce nu papa ulie in cantitate mare, nicidecum nu sunt recomandate aceste uleiuri.

Totul tine de cauza in recomandarea unui ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. am un golf 1.6 16v motor azd si dupa o cautare pe net, am descoperit un site care imi recomanda sa bag ulei Castrol Edge 10W60. Ce parere aveti?

http://www.oilshop.ro/uleimotor/marci.php?produselatip_id=10953&osCsid=e6k6ea7523lji1t0afj7acvd20

e suspect site-ul daca recomanda asa ceva. nici macar nu are norma vw acest ulei si e foarte gros. pt masina ta, ori un 5w-30 ori 0w-40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai un ulei asa gros nu va respecta 502.00 niciodata. Cel Mobil 1 respecta 500.00, care se poate folosi la azd.

Dar repet: sunt uleiuri speciale pt situatii speciale.

O masina dupa anii 90-95 in toate mintile ei nu va avea nevoie de un astfel de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua. Am cumparat in vara anului trecut vw bora 1.6 16v azd de la un vecin (adusa din germania). A avut in ea Castrol 10W40 de la mama ei. Dupa 2-3 luni am inceput sa primesc un bord "oil check, stop motor" si apoi sa aflu ca trebuie schimbat carterul superior cu ax cu came (cica asta ar fi boala lor, la azd-uri). Primul service la care m-am dus mi-a spus ca e pompa de ulei, pe care am schimbat-o impreuna cu alt castrol 10W40 de la noi ca apoi sa aflu ca trebuie schimbat carterul, problema persistand. Dupa schimbul de ulei, azd-ul meu silentios a inceput sa "toarca" ca un tractor. "Convins de argumentele lui Muraru Dan" am cumparat acum ~1 luna Motul X-cess 8100 de 5L. Am in bord ~1000km iar la joja de la ultima linituta zimtata (acolo fiind schimbul de ulei) a ajuns acum undeva la jumatate, adica vro 5 liniute sub prima de sus. O sa mai verific maine dimineata inca o data (in fara blocului, desteptii au facut parcare pavata si am impresia tot timpul ca e un pic inclinata) pe asfalt sa vad daca tot acolo e. Mentionez ca acum 2 saptamani cand m-am uitat, era la 2 liniute sub cea de sus.

 

In bord, 160.000, luata la 150.000 - in acte,revizii, bonuri, achizitii, etc apare ca fiind "reali" dar feelingul imi spune ca nu sunt. Cu 10W40, am facut peste 8000 km de cursa luna si nu cred ca a depasit 5-700gr.

 

ps. masina n-a fost fugarita de la ultimul schimb, rar a vazut 4000-4500rmp in treptele 3-4 / Posibilitatea ca filtrul nou de ulei sa fi absorbit "si el ceva" eu zic ca nu este relevanta, dupa cateva zile de la schimb, nivelul fiind tot acolo sus la ultima [cenzurat].

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum spunea d-l Muraru, fiecare motor are pretentiile lui la ulei...am schimbat si eu Castrol 5W-40 cu Motul 5W-40 ExCess 8100 si mi se pare mult mai bun. Consumul de ulei vine si din pierderi, eu am inlocuit garniturile de la termoflot si busonul de alimentare pt ca pierdea pe acolo. Poate asta e si cazul de mai sus, trecandu-se la vascozitate mai mica. Oricum, Motul e mult peste Castrol si Liqui Moly, cel putin in cazul meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. ceva pareri de acest ulei - Motul 8100 X-cess, 5W40- . am mai citit pe internet si am vazut pareri bune despre el. face treaba pe acest motor AZD?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E un ulei f bun, eu sunt multimit din toate pctele de vedere de el.

Asta cu conditia sa nu aiba pbme motorul indeosebi la segmenti, altfel sa nu va asteptai sa faca minuni ca nu are cum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Dupa cum scriam ceva posturi mai sus,am schimbat la 13000 de km 5w40 de la Mobil one(3000X1).Mi-a ajuns un flacon de 5 litri si schimbul si de completat(am avut problema cu garnitura de la culbutori,si imi curgea constant deasupra bujiilor) din august pana luna asta.

Motorul meu are 280de mii de km.Nu cred ca motorul este uzat sau in alt fel la kilometrii astia.Nu mai bagati rahaturi in motoarele voastre.Mergeti pe norma si nu pe mecanicul de la coltul blocului.W60 citisem mai sus.WTF? in cazul asta pui marmelada daca mananca asa mult sau resegmentezi motorul,sau schimbi garniturile ori poate masina.

Drumuri bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

revin dupa aprox. 3000km: ori e efectul placebo ori acest ulei incepe sa-si faca treaba; motorul e mai silentios, nu mai trancane la rece, turatiile >3000 nu sunt atat de zgomotoase;

- Dat fiind ca vro 1500km i-am facut in regim de condus continuu cu pauze foarte scurte si ture maricele consider ca ~150gr. pe care le-am completat se datoreaza altor factori decat "motorul papa ulei" si anume: posibil ceva garnituri cu probleme, busonul de la ulei am observat ca nu sta fix la locul lui,etc.

- Imi intareste ideea ca nu papa "mult" pentru ca nu scoate fum iar regimul meu de mers urban este destul de idiot (motor rece, mers 2-3km, oprit masina, dupa juma de ora plec iar 2-3km iar opresc motorul;foarte des se intampla ca masina sa schimbe in regimul urban si la 3500-4000 ture)

- Uleiul a fost cumparat de la emag la 135ron, acum 1 saptamana era 230 iar in momentul la care scriu costa 180. Iau in calcul sa mai cumpar un bidon de 5L sa fie pentru urmatorul schimb pentru ca m-am convins pe pielea mea ca mai bine dau dublu ca pret pe ulei, decat sa pun o posirca (gen magnatec) si apoi reparatiile sa ma coste de 5+ ori pretul uleiului.

 

 

Astept un raspuns de la dl. Muraru sau altcineva avizat : Multi ("specialisti") imi spun sa trec inapoi la 10W40 pentru ca 5W nu e bun pentru viitorul motorului si mai ales ca vine vara/caldura si la temperaturi mari nu e benefic pentru AZD-ul meu. Din punctul meu de vedere, daca nu e nici-o problema in afara faptului ca o sa-l pape mai repede pe timp de vara, atunci mai cumpar cum am zis, un bidon si cand pun benzina, pun si ulei si gata :) haha

Modificat de RAEL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azd-ul e u nmotor care de nou e proiectat sa mearga cu uleiuri long life, adica 5w30. Subtiri.

Daca din motive de costuri, de consum se doreste marirea vascozitatii, 5w40 e maximul care ar trebui sa-l ceara.

Ulei mai vascos (xw50) nu trebuie decat in cazuri speciale, cand sunt pbme la garnituri, segmenti.

 

10w40 pe langa faptul ca e mai slab calitativ ca 5w40, la cald e aceeasi chestie cu cele mai vascoase uleiuri 5w40 precum Motul si Liqui Molly, insa cu dezavantajul dat de calitatea ceva mai slaba a uleiului 10w, de aici si aprobarile mai restranse in cazul 10w40-ului.

 

La rece intradevar, e mai vascos insa asta prea putin conteaza, uleiul prea putin e folosit la temp sub 40 de grade (temperatura uleiului) sa conteze astfel acel 10w.

 

Deci, daca nu sunt pbme grave al motor, nu exista nici un rationament tehnic sa se treaca pe alt ulei, altul decat 5w30 sau 5w40.

 

Vitale sunt aprobarile vw502.00, putine 10w40-uri au asa ceva.

 

Daca motorul incepe sa pape mult ulei, marirea vascozitatii e cam apa de ploaie, remediul cel mai bun e segmentarea si inlocuirea semeringurilor.

 

Daca faci drumuri asa scurte, pt a avea ulei sanatos in motor si a preveni depunerile, iti recomand schimbul la 7500 Km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna

 

Am un Golf IV din 2001 cu motor  pe benzina AXP 1.4 16 valve cu 165.000 km la bord pe care am folosit de la ultimul schimb Castrol 10W40 la recomamdarea mecanicului.

As dori o recomandare pentru un ulei de calitate mai buna in conditiile in care fac schimbul cam la un an  si folosesc masina preponderent in oras.

 

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vascozitate 5w40 sau 5w30, norma vw 502 sau 504. Schimba sub un an daca motorul e ok si tii la el, toti stim cat de grele sunt conditiile la noi ca nu avem sosele.

Ca marca eu folosesc Motul, filtre mergi pe Mahle.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi pentru raspunsul rapid.

Acesta ar fi ok :  Motul 8100 X-cess 5W40 ? Am vazut review-uri foarte bune la el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E f bun si e apropiat de vascozitatea la cald a 10w40-ului. Asta daca vrei un ulei mai vascos din gama 5w40-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu ii recomand 0w-30 sau 5w-30. 0w fiindca mare parte a anului in oras abia incalzesti apa la temperatura de lucru si e mare diferenta intre 0w-5w-10w "la rece".

 

iar 5w-30(vw504/507) fiindca rezista mai bine la drumuri scurte de oras/condens si mersul specific. 

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!