Jump to content

Ce Ulei Sa Bag La Golf 4 1.6 16 V Azd


K I D
 Share

Postare recomandată

Nu e sesizabila diferenta si in plus e mai slab calitativ un ulei mai gros, asta inseamna ca se va uza mai repede deci per total pana la urmatorul schimb poate ai consum mai mare contorizat de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ulei foloseai inainte? Care era consumul de ulei?

Teoretic, daca motorul nu consuma mult ulei, adica normal ar fi un consum de pana 1 litru intre schimburi, nu vad necesara schimbarea normei.

 

Vascozitatea uleiului are treaba cu uzura motorului, insa intr-un motor in deplinatatea facultatilor mintale, nu e necesar mai gros de 5w40.

Din start, motorul asta a fost gandit cu tolerante f mici, deci e inutil sa spun ca are nevoie de o vascozitate mare pt a functiona.

Totodata, la cald, cand masina e utilizata cel mai mult timp, vazcozitatea 10w40-ului e aproximativ egala cu a gamei 5w40. De acord, e mai mare diferenta la rece insa acolo motorul nu sta mult timp, astfel incat 10w40-ul nu prea isi are rost.

Dar, baza uleiului e mai buna la 5w40 si 5w30 fata de 10w40, care de cele mai multe ori sunt semisintetice, cu baze minerale, cel mult hidrocracate.

Rare sunt sortimentele de 10w40 cu baza mai potenta.

Daca o ia pe ulei, marirea vascozitatii nu e decat frectie la picior de lemn, mai degraba trebuia gasita sursa problemei si remediata.

Dar, ce e mai important e utilizarea unui ulei bun calitativ, care sa iti ofere si un consum redus al acestuia.

Aici, precum Segiu ti-a recomandat, un ulei bun calitativ isi va arata eficienta, un Mobil sau Motul iti va garanta un consum redus de ulei, precum si o functionare fara cusur.

Indiferent ce-ti vor spune mecanicii, recomandarile noastre sunt facute din experienta noastra practica strict pe aceste tipuri de motoare in 16V, deci e obiectiva 100%.

 

Eu folosesc Motul 5w40 si sunt f multumit de comportamentul sau, am acum 1500 de Km de la schimb si nu mi-a fost consumat deloc. Mobil-ul deja posibil sa fi fost consumat cu o linie punctata de pe joja, in timp ce Castrol sigur 2-3 Liniute punctate era consumat in acest interval.

 

Dar, recomandarea mea pe langa tipul de ulei si filtru Mahle care s-a dovedit mai bun in timp decat cel Mann, ar fi sa schimbi uleiul la maxim 10.000 Km daca mergi preponderent extraurban si la 7500 Km daca mergi preponderent urban.

Chiar daca unora li se va parea deplasata recomandarea de mai sus, schimbarea la 7500 o recomanda insusi vw-ul, se numeste exploatare severa si in aceasta exploatare intra si mersul preponderent urban.

 

Sa inchei intr-o nota optimista din pct de vedere al kilometrilor, am vazut cu ochii mei un azd cu peste 600.000 Km, cu motorul neumblat, care folosea Mobil 5w40, folosind mobil in toata viata lui.

Bine, exoploatata in Germania, insa asta arata ca un motor exploatat cum trebuie (avantajul autostrazilor sigur si-a adus aportul) si cu un ulei bun calitagiv, schimbat cu sfintenie, asigura o longevitate extraordinara masinii.

 

Colegul Nec 100 a prezentat o multime de articole interesante rintre care si motoare cu peste 1 milion de Km insa atentie, cu schimbul uleiului la 6 luni, pt ca exploatarea o impunea.

Asta e cheia longevitatii oricarui motor.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saptamna asta fac schimbul. La ultimul schimb am pus castrol magnatec 10w40 la propunerea mecanicului, si tare am impresia ca am gresit pt ca mi-a consumat foarte mult ulei (aprox 700 ml / 1000 km). Acum ma gandesc serios sa fac un test de compresie si sa pun 5w40, dar banuiala mea e ca nu rezorv mare lucru. Am sa vad rezultatele testului

In carte spune ca e normal 1l ulei / 1000 km, dar mi se pare exagerat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cate de "normal" este acel consum 1l ulei / 1000km din moment ce altii nu au nici macar consum de 1l / 10000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Castrol nu e un ulei care sa se laude cu un consum redus, asta chiar si in cazul motoarelor mai noi, chiar si in cazul 5w40-ului in cazul particular al nostru. Cand foloseam Castrol intre schimburi, la aprox 10.000 Km imi era consumat destul, peste 5-600 ml, posibil spre 800 sa se fi consumat. Cu Mobil consumul s-a injumatatit, iar cu Motul consumul va fi zic eu insesizabil, oricum in 1500 Km nu mi-a consumat absolut deloc.

Asta o data, a doua depinde si de provenienta acelui Castrol. S-au auzit multe despre asta.

Nu vreau sa intru in discutii in privinta aceasta, insa Motul din ce am vazut e adus pe cale oficiala de ulei-motul.ro si iti recomand sa-l cumperi de la ei.

E vorba despre Motul 8100 XCess 5w40, bidon de 5 Litrii.

 

Daca iti va consuma mult si cu Motul, atunci lasa experimentele cu uleiurile deoparte si vezi sursa problemei, poate fi de la semeringuri, ghiduri supape, de la segmenti, vezi sa nu ai scurgeri pe la epurator, pe la gatul de umplere etc.

 

Un consum de 1 litru la mie da, e exagerat si e pus acolo pt a-si acoperi plangerile consumatorilor, insa corect si normal e pana intr-un litru, hai un litru jumatate la zece mii.

 

Testul de compresie ajuta si nu, s-au vazut pbme (date de mentenanta proasta = schimb tarziu, ulei slab calitativ) la segmentul de curatire a uleiului, caz in care vei avea compresie buna insa consum mare de ulei.

Schimbul devreme cu ulei de calitate e cheia succesului si lipsa pbmelor.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dumneavoastra ce recomandati? Sa incerc mai intai un ulei de calitate foarte buna si apoi sa vadd cum se comporta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca am fost foarte clar: nu se face rabat la calitate niciodata.

 

Motul 8100 Xcess 5w40 e recomandarea mea.

 

Daca nu va merge bine cu acesta si-l va consuma, nu mai da vina pe ulei, motorul are ceva si trebuie intervenit in el, nu mai trebuie cautat uleiul minune ca nu mai are rost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Liqui Moly Synthoil Longtime 0w30, ulei full sintetic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Decat 0w30  mai bine 0w40. Asta daca se prefera neaparat cu 0 in fata.

 

Nu am nimic neaparat impotriva 5w30-ului insa e un ulei facut pt comoditate, pt compatibilitate cu dbf-urile, cu ecologismul in minte.

Din pacate, bazele acestor uleiuri nu mai au Sulf, zinc, fosfor in cantitati cat se regasesc in uleiurile traditionale gen 5w40, elemente ce au rol antifrictiune. E perfect adevarat ca se folosesc alti aditivi ecologici, insa testele au relevat faptul ca uleiurile 5w40 sunt praf dupa 10-15000cKm cel mult, adica rezistenta lor HTHS e mult inferioara celorlalte uleiuri.

 

Acest lucru se reflecta si in marii producatori de masini gen Mercedes cu divizia AMG si Porsche ce au normele 229.5 si A40 ce nu se regasesc in 5w30. Asta inseamna ca in motoare ce intradevar streseaza uleiul la maxim, 5w30-ul nu face fata.

 

Motul-ul recomandat de mine e printre putinele 5w40-uri ce intrunesc atat norma vw, cat si porsche respectiv Mercedes Benz.

Altul la fel de bun ar fi Liqui Molly high Tech 5w40

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu oricum schimb uleiul la 10000 km. Iar cel recomandat de tine nu stiu daca e full sintetic (High tech 5w40). Nu inteleg de ce e mai bun 0w40. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cine schimba uleiul anual sau mai des merita un 0w-30 cum e fuchs. iar pt cei care stau si cu orele in ambuteiaje in capitala un 0w-40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...cine sta in ambuteiaje, un w50 sau w60

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei_221: asa am zis si eu cand am inceput sa pun 5W50, dar din ce am mai citit, nu e cea mai buna logica.

La relanti sarcina este mica si nu este nevoie de vascozitate mare, ci dimpotriva, trebui un ulei care sa circule cat mai usor. De aceea, pentru mers in oras, cred ca s-ar preta mai bine un 0W30 sau 0W40, in functie de motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact!

Un ulei mai fluid circula mai usor rezultand o racire mai buna a pieselor in frictiune, frictiune care genereaza caldura, caldura ce se disipa doar prin metalele motorului (incet) si prin ulei (mai repede si mai usor).

Pentru ambuteiaje nu uleiul gros e cheia, fiindca el are temperatura cat de ca constanta fiindca cedeaza caldura prin blocul motor antigelului, deci sistemul de racire al antigelului trebuie sa fie cat mai performant (curatarea radiatorului intern/extern si verificarea bunei functionari a termostatului si a electroventilatoarelor).

Un ulei gros creste consumul de benzina la relanti rezultand caldura mai mare generata de motor, deci in loc sa ajute la racire ca cel subtire, cel gros face invers.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La un ulei, cel mai important lucru de urmarit in teorie ar fi valoarea HTHS. Ea e cea care da grosimea uleiului si rezistenta antifrictiune, nu vascozitatea cinematica e cea ca o da, desi multi la aceasta se uita.

Dar, cum AZD-ul precum si toata gama 1,6 si 1,4 de la vw nu e un motor de curse ce streseaza uleiul in ultimul hal, trebuie sa ramanem cu picioarele pe pamant si sa fim obiectivi, altfel recomandam Redline si terminam povestea.

 

Insa, tendinta actuala a noilor norme e sa reduca acest hths, pt a oferi o grosime mica a uleiului pt a oferi un consum cat mai bun. Ecologistii astia practic ne strica motoarele.

Cum hths-ul scade, au fost introduci diversi inlocuitori, ce-si fac treaba in toarie, insa eu personal nu as miza pe mana lor.

 

Sunt destui cu masini noi, pe benzina, ce trec de la interval extins de service la interval fix, tocmai pt a folosi uleiuri clasice sa le spund asa in detrimentul celor long life in speta 5w30.

Nu au ce face cei cu motoare diesel, ce filtrul de particule ii obliga folosirea unui 5w30 pt ca are sulfat ash-ul scazut, lucru vital pt longevitatea filtrului.

 

Insa, in Romania trebuie sa dam cezarului ce-i ai lui, nu exista conditii pt exploatare in regim long life.

Cum nici protectia antifrictiune din punctul meu de vedere bazata pe certificarile uleiurilor ( nu Porsche A40, nu Mercedes benz 229.5) gen 5w30 nu imi inspira incredere, consider ca cele mai bune uleiuri pt azd sunt cele 0w40 si 5w40 insa nu toate, atentie.

In special in gama 5w40 avem o gramada ce nu prea sunt sa le spun stabile in timp, adica sunt consumate.

 

Ideal, in motor ar trebui sa avem un ulei cu hths-ul suficient de mare pt a asigura o protectie adecvata insa suficient de mic pt a avea un flow mai bun.

Si sa alegem cel mai subtire ulei ce intruneste acel hths.

 

Acum, mai intervin desigur pe langa teorie si realitatile specifice fiecarui motor, adica uzura proprie, ce in unele cazuri din pacate nu poate fi anulata nici macar de uleiuri f bune.

 

Ca idee, in gama 5w40 am ajuns la concluzia ca un ulei cu hths de macar 3.5 si o vascozitate cinematica de 14 la 100 grade si in jur de 85 la 40 e suficient de gros pt a compensa eventualele neetanseitati si suficient de subtire si rezistent pt a unge si proteja foarte bine motorul.

 

Din pacate, multi producatori nu dau acest hths, spre exemplu in gama castrol magnatec eu nu am gasit pe site-ul lor date despre acest parametru.

Nici macar Mobil pt uleiurile sale obisnuite, deci nu gama Mobil 1 care e alta clasa, nu ofera aceste valori.

 

Eu personal am dorit sa folosesc acel ulei nu care doar sa ofere protectie suficienta motorului, ci sa nu am treaba nici cu completatul de ulei. Am eu o fobie cu acest completat.

Mentionez ca am folosit si Castrol destul de mult timp in special cand am cumparat masina si eram novice in ale tehnicului, folosind Castrol strict pt ca era partener VW, insa nu pot spune ca nu si-a facut treaba cum trebuie, nu am sesizat nici o pbma sau zgomot ciudat in functionarea motorului fata de Mobil sau motul spre exemplu, dar a fst mai consumat fata de acestia. Dublu chiar.

Dar de felul meu nu abuzez inutil masina, nu e azd-ul asta un cine stie ce mare motor, e suficient pt tara noastra si eu personal incerc cat de cat sa ma limitez si in potentele sale, care de altfel ma satisfac ca familist, altfel, deja comentam cu un motor 1,8T in semnatura.

 

Pe viitor as incerca si un Mobil 1 0w40, are un hths f bun (3,8) si o vascozitate mica. Sa vedem, depinde acum si de pret, de dispinibilitatea lui in moentul schimbului sa zic asa, asta desi mi-am jurat acum cativa ani in urma cand am avut o experienta nu tocmai fericita cu Ravenol, ca nu voi mai schimba uleiul daca motorul va functiona bine cu acel tip si marca de ulei.

Motul a fost sa zic asa o exceptie impins de la spate de multitudinea de feedback-uri pozitive citite pe net.

Am mizat bine, pt ca, inlocuind mobil-ul 5w40 am facut o treaba buna, pana acum in acest moment, pot spune ca am gasit uleiul care in al meu motor nu mai e consumat aproape deloc si care isi face si treaba cu brio, pana la urma avand atat aprobarile vw specifice azd-ului dar si mai greu de obtinut si mai exigentele A40 de la Porsche si 229.5 de la MB.

HTHS-ul Motul-ului e de 3.7, citind odata pe undeva un articol despre hths precum ce e peste 3,5 deja se poate incadra in heavy duty.

 

Adevarat ca sunt uleiuri ce au peste 4, insa consider ca deja acelea sunt pretabile motoarelor tunate, celor turbo, de mare performanta, pana la urma nici nu merita sa dai dublu pe un ulei ce il doresti a tine pana in 10.000 Km in motor.

 

Oricum, cei cu un motor mai uzat pot folosi si uleiul Mobil 1 5w50 peak life, e un ulei de exceptie, cu hths f mare,de 4,4 si in unele cazuri, cand le-am recomandat unor prieteni, au facut minuni comparativ cu clasicele 5w40 de la Mobil sau Castrol. Insa doar in unele cazuri, repet, dupa 10+ani de exploatare, din pacate tolerantele diferitor motoare AZD difera f mult, din cauza exploatarii si servisarii diferite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar problema este de rezistenta a uleiului in timpul utilizarii. Degeaba are HTHS initial mare si pe urma scade repede. Poti sa te trezesti ca bagi in motor 5W40 si cand il scoti dupa 10k, sa fie 5W30 sau chiar mai rau. Dar asta tine de baza uleiului si nu se vede in fisele tehnice, doar in analiza uleiului folosit. De aceea, sunt bune de studiat analizele UOA si VOA de pe bobistheoilguy.

 

Iar 5W50 de la Mobil1 a inceput sa fie ceva dubios cu el in ultimul timp. La ultimele 2 schimburi pe care le-am facut, nu mi-a consumat deloc pana in 4-5k km iar apoi imi consuma cam 1.5L pana la 10k km. Asta a fost unul din motivele care m-au facut sa-l schimb.

Cu LM 5W40 consumul de ulei este relativ constant pe toata durata de 10k km. Din asta trag concluzia ca Mobil-ul pierde din vascozitate dupa 5k km in motorul meu.

Modificat de toni
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar mai fi o chestie. Sunt unel uleiuri din gama w50 si w60, dar chiar si w40 ce sunt pt racing. Ele sunt gandite sa iti ofere o maxima protectie insa intr-un interval f scurt.

Spre exemplu Motul 300V 5w40, are un hths de peste 4, super protectie deci, insa scrie clar ca e pt racing pe distante scurte. Maxim 5000 daca il tii in motor fara sa-i scada proprietatile, posibil si mai putin.

 

5w50-ul de la Mobil 1 ce-l recomand e peak life-ul, nu altceva, restul fiind precum am spus pt racing.

Dar atentie aici, am vazut acest sortiment in magazine ce avea deja 2 chiar 3 ani de la fabricatie. Daca a fost depozitat in conditii improprii, deja cumperi un ulei ce nu mai e chiar in deplinatatea specificatiilor.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut in curand trebuie sa schimb uleiul la o bora din 2002 1.6 16v AZD, si am gasit pe emag Castrol Edge Titanium 5w40sn la 145 lei. Vroiam sa va intreb daca e ok acest ulei pentru AZD,la schimbul trecut am bagat Castrol Magnatec 10w40 si nu mi-a consumat deloc pana acum in aproape 9000km dar mi se pare motorul putin zgomotos si as vrea sa trec la 5w40, masina are 184.000km.A mai cumparat cineva ulei de pe emag? este original sau este pacaleala? Si stie cineva ce inseamna literele SN care sunt scrise dupa indicativul 5w40?Daca uleiul acesta nu este bun ce imi recomandati? Apropo la fosta masina un opel vectra b 1.6 16v   X16XEL am folosit Liqui moly 10w40 mos2 de care am fost extrem de multumit. Sa merg oare si la bora tot pe LM 10w40 mos2? Din moment ce stiu sigur ca este nemtesc si nu facut prin turcia sau alte parti precum castrolul?

Modificat de NastaseAdrian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ia mobil 1 new life 0w-40. "made in"  ar trebui sa apara cand "desfasori" eticheta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambele Castrol de mai sus, sunt semisintetice. NICI vorba de sintetice la gama Castrol 

. E gros 10w40-ul ptr motor, mergi pe un ulei 5w40 sau 0w40 daca motoru nu consuma ulei + un flacon de MoS2 de la LM

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SL si SJ inclusiv celebrul CASTROL MAGNATEC 10W40 NORMA SL/CJ au uzura pe secventa IVA DE TEST PE CAMA maxim120 MICRON (norme vechi si slabe)

IN VEST CASTROL MAGNATEC 10W40 se vinde in tarile mai dezvoltate decat noi, cu NORMA SN

NORMA SN sI SM au PRESCRIPTIA MAXIMA UZURA PE CAMA 90 micron
SN difera fata de SM pt ca asigura curatenie mai mare pe piston (e mai bun SN)

 Si stie cineva ce inseamna literele SN care sunt scrise dupa indicativul 5w40?

Modificat de blaj valeriu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles "blaj valeriu" multumesc pentru explicatie. Oricum m-am cam hotorat sa bag ulei 5w40 Liqui Moly dar acum am vazut ca sunt mai multe tipuri Synthoil High Tech care  este full sintetic, Leichtlauf high tech care este semi-sintetic si top tech 4100 si 4200 care sunt hidrocracate. Dupa parerea voastra ce ar trebuii sa aleg?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mergi pe full sintetic  Liqui-Moly  Synthoil High Tech 5w40. Ulei sintetic PAO.   Mai poti adauga la ulei ptr ca sa il tii 10mii km un aditiv ceratec ,  sau daca ai probleme cu axa cu came/tacheti  MoS2 (asigura protectie antiuzura la axa cu came si culbutori/tacheti), ambele de la LM !!!

Modificat de blaj valeriu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti multumesc din nou valeriu, in privinta uleiului o sa merg pe LM Synthoil high tech 5w40, si eu ma gandeam la aditivul acela cu mos2 pentra k la opel am avut ulei cu mos2 si am fost foarte multumit. Si la bora imi cam bat tachetii la rece mai ales daca o accelerez se aude de parca ar fi fier pe fier. Nici uleiul care il am in masina acum nu cred ca este foarte bun, am Castrol Magnatec 10w40 dar este facut in una tin "Marile state obscure gen Turcia" asa ca nu prea am incredere in el, am aproape 9000km cu el pana acum. Totusi cred ca uleiul sa sa mai astepte pana luna viitoare pentru ca acum am o problema cu un huruit pe stanga atunci cand virez dreapta, suspectez rulmentul sau capul de planetara pentru ca lucrul asta se intampla doar in acceleratie sau frana de motor, pe liber nu se intampla.Daca aveti idee cum as putea sa verific capul de planetara as fi recunoscator. Scuze pentru offtopic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt benzinarele noastre, recomand uleiuri ce au protectie marita la uzura.

 

Astfel, din pct de vedere tehnic, analizand fisele uleiurilor cele mai bune ar fi : Motul 8100 Xcess 5w40 si LM Leich High tech 5w40.

 

Deosebirile la uzura le puteti vedea aici:

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx/3D913A75D1102FD6C12573DA00311658/$file/5439.pdf

 

Singurul plus al celui synth sunt speed of penetration si depozit control usor mai bune, insa atentie, acestea sunt compabute in varianta Leich cu aditivi de onctuozitate (aditivei ce ajuta uleiul sa ramana pe piesele de metal) .

Cel mai important lucru ce trebuie sa-l avem in vedere e rezitenta peliculei la rupere, adica acel HTHS.

Daca analizati fisele tehnice, doar varianta Leich va avea aprobari Porsche A40 si Mercedes Benz 229.5, norme mult mai stricte fata de cele vw, ce garanteaza o uzura cu cca 20% mai mica la axele cu came fata de cele non Porsche A40 si cele ce au doar MB 229.3.

 

S-a mai discutat si in topicul "Ce ulei recomandati".

 

Insa tineti cont de un lucru: extrem de importanta e durata cat se tine uleiul in motor, el se degradeaza f mult in timp de la ciclurile de pornire/oprire, de aceea e recomandat sa se faca schimbul la 6 luni, nu la 1 an. Daca se foloseste masina f mult extraurban, cu cicluri mai rare pornit/oprit, atunci e alta treaba insa de regula modul de exploatare in romania e un mod sever de exploatare, ceea ce ne reduce durata recomandata de exploatare la jumatate.

Decat sa se foloseasca un ulei f bun si scump, insa schimbat la 1 an, mai degraba un ulei normal, chiar de genul Castrol sau mobil 5w40, insa schimbat pana in 6 luni. Practic, daca atunci cand schimbati uleiul culoarea lui e inca maro spre deschis, aveti garantia ca depozitele in motor au fost minime si motorul va fi curat fara discutie.

Dar adevarat ca aici conteaza f mult si modul de exploatare, Castrol intr-un motor ce nu e uzat (altfel fiind consumat f mult din cauza vascozitatii sale ceva mai mici fata de celelalte surate 5w40) va asigura o protectie suficienta, insa daca va plac turele inalte (peste 4000 ture frecvent) atunci un ulei cu hths mai mare si toate certificarile porsche A40 si mb 229.5, e absolut necesar.

 

Si retineti: degeaba e full sintetic daca baza cu aditivi e slaba. Va tine ceva mai mult in motor insa nu va oferi protectia necesara la uzura.

 

Dar sa nu ma intelegeti grasit: nu am nimic impotriva celor full sintetice insa care nu intrunesc normele porsche a40 si mb 229.5. Sunt bune, insa intr-un motor mai mare, ce ruleaza la o turatie mai moderata, din pacate motoarele mici, medii precum cele pana in 1.6 inclusiv, sunt motoare de turatie, unde rezistenta la rupere a peliculei e mult mai importanta decat o baza superioara.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!