Jump to content

Ce Ulei Sa Bag La Golf 4 1.6 16 V Azd


K I D
 Share

Postare recomandată

Pe Ravenol as fi inclinat spre un 5W50,dar mi-e teama sa nu fie prea subtire.

 

e subtire la rece, ca orice 5w-xx, si mai gros la cald decat un xw-40 , adica exact cand e nevoie.... 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate asa e nu zic nu, dar mai depinde ce intelege prin bun fiecare, eu de exemplu stiu ca nu vascozitatea da rezistenta filmului de ulei, deasta nu caut uleiuri vascoase fiindca nu stau in africa si nici acolo nu stiu la ce ma ajutau practic, pe mine ma intereseaza ca filmul de ulei intre piesele in frecare sa nu se rupa ceea ce s-a vazut la testele alea aiurea comerciale tribologice ca nu tine de vascozitate totdeauna ci mai mult de baza uleiului si aditivi, dar cel mai mult conteaza si cum se mentine uleiul acela in timp, sa nu fie muci dupa cateva mii de km si tu sa mai mergi cateva mii cu el asa...

 

oricum la uleiurile comerciale pretul da de multe ori calitatea, nu vorbesc de cele de nisa care unele sunt doar facaturi

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5w-50 si 10w-60 sunt pt masini de sute de cai, o masina normala se zbate cu asa ceva. iar in oras cred ca majoritatea abia incalzesc motorul pana la destinatie deci cat mai subtire trebuie(adica 0w-30, 0w-40, 5w-30, 5w-40).

mai putin la bucurestenii care stau cu orele in ambuteiaje.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca daca un ulei e mai vascos inseamna neaparat ca are si rezistenta filmului de ulei mai buna

Un ulei mai vascos are HTHS mai mare decat unul mai fluid. HTHS reprezinta vascozitatea la temperaturi inalte si forte mari de rupere, de aceea se si masoara in mPa*s la fel ca si vascozitatea la -30C, spre exemplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citit asta:

http://ro.scribd.com/doc/61631641/Numarul-HTHS-Si-Vascozitatea-Uleiului-Auto-1

 

Legat de 5w50, spre exemplu mobil are un ulei numit peak life ce nu e de racing, e gandit pt masini cu km multi.

Insa, desi e 5w, o sa ramaneti muti cat de vascos este la rece..

E mult, mult mai gros decat un clasic 5w40.

 

Ideal ar fi sa se stie valoarea HTTS a uleiului de prima umplere si sa se foloseasca un ulei cu acelasi HTTS, chiar daca vom adapta alta clasa de vascozitate in functie de starea de uzura a motorului.

 

Grosimea uleiului tocmai acest HTTS o da si nu toate uleiurile din aceeasi clasa de vascozitate au acelasi HTTS.

De aici si diferentele de consum intre branduri.

Din pacate eu unul cel putin, pt uleiurile 5w40, nu am regasit valorile HTTS decat in putine din fiesele tehnice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

totusi uleiurile cu coduri vw au minim 3,5 HTHS(0w-30 au mai rar atat) si majoritatea nu au nici mai mult. deci cat mai subtire si cu cod vw potrivit (sau 504/507).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toni - ai dreptate ca HTHS e aproape cel mai important, DAR NU depinde de vascozitatea uleiului cea de tip Xw-YY, uita-te de ex. pe cele 2 fise 5w30 are HTHS mai mare decat 5w40, plus ca e aprobat 504/507 fata de 502/505 deci rezista mai bine in timp si acel HTHS nu va scade ingrijorator, de aceea eu sustin uleiurile 5w30 cu 504/507 care sunt intr-adevar mai performante cum zice si VW daca e vorba de un producator de ulei ce se respecta

 

3700 top tec 4100_EN.pdf   3706 Top Tec 4200_EN.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cum sa nu depinda cand HTHS reprezinta vascozitatea la 150 grade C? :)

Un ulei mai gros xW40, xW50, xW60 va avea vascozitatea la 150C mai mare decat un xW0 sau xW30, la fel cum o are mai mare si la 100C. Ca mai sunt si exceptii, cu asta pot fi de acord.

Oricum, Liqui Moly produce "n" tipuri de 5W30, numai ei stiu care sunt diferentele intre ele si cum afecteaza asta specificatiile uleiului.

Daca te uiti la Mobil, Motul, Redline etc o sa vezi ca regula se aplica destul de riguros.

 

Referitor la 504 vs 502, eu inca nu sunt convins de ce spui. Inca nu am gasit cu ce a fost inlocuit ZDDP-ul/ZDTP-ul al carui nivel a scazut (si care ofera protectia motorului). Majoritatea producatorilor pretind ca folosesc aditivi confidentiali, dar mi se pare praf in ochi. Nu am vazut nici un studiu 504 vs 502 care sa demonstreze ca 504 are proprietati de reducere a uzurii mai mari decat 502.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea e ca la vascozitati SAE apropiate gen 5w30 vs 5w40 exista surprize destule de genul de mai sus ca HTHS sa fie pe dos, de ce? Pentru ca aditivarea si pentru ca baza uleiului, prelucrarea ei si a blendului etc

 

Umila mea opinie:

 

Nu cred ca degeaba se da unui ulei aprobare LL, chiar daca e la fel de bun la uzura (sa zicem ca au HTHS apropiat) rezista mai bine fata de unul normal in timp.

 

HTHS e un parametru foarte important pentru mine in alegerea uleiului, recomand alegerea doar a uleiurilor care il afiseaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai atunci ai cumpara doar Redline si inca vreo 2....  :lol:

 

Toate uleiurile au HTHS minim afisat, deghizat in aprobarile ACEA

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu recomand uleiurile neaprobate.

 

Nu mi se par fairplay cei care nu-si trec in fisa uleiului toate testele obtinute, daca tot le obtin... sper ca le obtin...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut!

Gresesc daca pun ELF Competition STI 10w-40, pe un Golf 4 1.6 16v, AZD, cu 200k ???

Va rog, pareri ?!

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru motorul tau se recomanda vascozitatea 5w40 mai ales la clima noastra, si pe verso la bidon sa ai norma vw 502

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Mihai.Nechifor

Ce spuneti de acest ulei  pentru un Golf 4 1,6 AUS?

 

http://www.vatoil.com/index.php?product=20

 

Sau ar fi mai ok 5w40? http://www.vatoil.com/index.php?product=11

 

Masina a mers cu 5w30 Mobil 1 dar l-a cam papat

Modificat de Mihai.Nechifor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor.Am un golf  5,(2004)  de un an si jumatate la care trebuie sa fac schimbul de ulei.Pentru mine ar fi a doua oara.Vechiul proprietar a pus castrol magnatec 10w40 si dupa 10 mii de km a consumat circa 2 l si jumate de ulei.Eu cand am schimbat uleiul am pus 5w40 tot castrol si consumul de ulei e tot undeva la 2 l si jumate. Cineva m-a sfatuit sa bag champion 5w30 long life din belgia ,ca cica e mult mai bun.acum intrebarea mea e urmatoarea     ce ulei sa bag in continuare,tot 5w40 castrol?  a mai folosit cineva champion 5w30 ? sau cum pot sa-mi aleg ulei care il recomanda cei de la vw?  multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

baga 5w40 si il schimbi la max 10.000 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu recomand sa bage altceva in loc de castrol pentru a reduce consumul de ulei dar tot 5w40 schimbat pana in 10k : motul, liqui moly

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu recomand sa se uite un pic la motor ca pare cam flamand...indiferent de ulei ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce parere aveti de champion 5w30 long life?la motor nu stiu la ce sa se uite,pentru ca merge foarte bine.cutia e in 5 viteze si ca sa ajung la 130 km/h pe autostrada,ajuge la 4000 rpm si cred ca e normal sa consume ceva ulei la asemenea turatii. cum aflu ce ulei i se potriveste mai exact?multumesc mult 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.masina mea are 163 mii km si cred ca un ulei 5w30 se pune la masinile cu km mai putini,cel putin asa am auzit.am gasit la un magazin in italia un ulei champion 5w30 long life.vanzatorul il lauda mult si zice ca e foarte bun,e fabricat in belgia.tu ce zice?  inca ceva       mai sus am scris ca motorul mi-a papat 2,5 l de ulei,dar am gresit.consumul adevarat de ulei e de 1,7l.chiar nu stiu ce sa fac.multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune tot un 5w40 de la ravenol, aral,mobil, motul, liqui moly , etc si vezi ce consum o sa ai . Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Recomand Castrol Magnatec sau EDGE 5w40 pentru 1.6 benzina >100.000km extrem de multumit consum 0 de ulei

Am avut si Castrol Edge 5w30 intradevar vascozitatea la cald '30' nu e buna pt. motoarele noastre mici si cu atatia km la bord deoarece mi-a consumat ulei undeva la 150g/1000km

Daca cei de la grupul VW au mers de la inceput pe Castrol nu incercati sa schimbati brand-ul lasati'o asa :) totusi o indoiala am si eu legata de calitatea uleiui Castrol din RO. fata de cea din DE dar in principal cred ca nu e diferenta.... asta daca nu cumperi de la usa targului uleiul inloc de un magazin specializat sau reprezentanta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!