Jump to content

Ce Ulei Sa Bag La Golf 4 1.6 16 V Azd


K I D
 Share

Postare recomandată

totusi sinteticul se consuma mai greu in general. si nu consumul e prioritatea la un motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la un motor cu 200.000 km consumul il iei in calcul in primul rand. Pentru ca nu este rentabil sa completezi cate 1 litru la 2-3000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sinteticul se consuma mai usor....daca motorul are uzura, si pui sintetic care e mai subtire, clar il consuma mai usor. tocmai de aia, la un motor cu uzura se pune semi-sintetic pt ca e mai greu, si se consuma mai greu.

la fel gandesc si eu, ca si Andrei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu conteaza ca e mai subtire, fiindca e sintetic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si crezi ca daca e sintetic nu scapa pe langa segmenti sau semeringuri de supape... ? sau nu arde in camera de ardere?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai din ce inteleg eu daca e sintetic are o vascozitate mai fina si e mai subtire dar in acelasi timp are o lubrefiere (ungere) mai buna la temperaturi ridicate sau prea joase doar ca daca uzura motorului e mare atunci exiata riscul ca sa fie pierderi (sa mamance mai mult) ceea ce evident duce la complectari destul de dese de ulei. Semisinteticul este un pic mai vascos(mai gros) si evident pierderile daca sunt ,datorita uzurii motorului ele sunt mai mici dar minusul ar fi ca la temperaturi mari sau prea mici  ungerea nu este asa cum trebuie. CORECT?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect, pana la un punct.

semi-sinteticul are ungerea la fel ca un sintetic, datorita aditivilor din compozitie. fiind un ulei care se pune la motoare cu multi km, si care, evident, au uzura mai mare, trebuie aditivat, astfel incat acele motoare sa functioneze in parametrii optimi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Liqui Moly sintetic date tehnice             Liqui Moly date tehnice semisintetic                                        Liqui Moly date tehnice semisintetic

                                                                  

Sinthoil  High Tech 5W-40                       Top Tec 4100 5W-40                                                             Leicthlauf High Tech 5W-40

 

 

Density at 15 °C : 0.850 g/cm³                                                                                                             Density at 15 °C : 0.855 g/cm³
Viscosity at 40 °C : 86 mm²/s                   Viscosity at +40 °C : 85.0 mm²/s DIN 51562                         Viscosity at 40 °C : 90.0 mm²/s     
Viscosity at 100 °C : 14.1 mm²/s              Viscosity at +100 °C : 14.0 mm²/s DIN 51562                       Viscosity at 100 °C : 14.7 mm²/s
Viscosity index : 170                                Viscosity index : 170 DIN ISO 2909                                       Viscosity index : 171
Flash point : 222 °C                                                                                                                              Flash point : 236 °C
Pour point : -45 °C                                   Pour point : -39 °C DIN ISO 3016                                         Pour point : -33 °C
ASTM colour : 3,5                                                                                                                                 ASTM colour : L4.0
Ash, sulphate : 1.2 g/100 g                     Ash, sulphate : 0.8 g/100 g DIN 51575                                  Ash, sulphate : 1.2 g/100 g

                                                                Base number : 7.6 mg KOH/g DIN ISO 3771

                                                                High shear viscosity : 3.5 m.Pa.s CEC CL-23

Modificat de crystyano75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-i niciunul semisintetic. Top Tec si Leichlauf High Tech sunt minerale hidrocracate. Restul de observatii sunt cel putin stangace.

Drumuri bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prea multa teorie.

Treaba este foarte simpla si ca sa stii ce ulei sa ii pui in motor trebuie sa mergi dupa niste criterii.

Daca intre schimburi este un consum normal de ulei,iar motorul se simte bine cu el se pune un ulei full sintetic 5w40.Poti sa ai si 500.00 km daca motorul merge bine cu 5w40 pe ala il pui.Vorbeam cu cineva despre masini si imi zicea ca odata ce motorul a ajuns la 100.000 km se va pune un ulei mai gros 10w40 ca datorita uzuri il va manca mai repede.Total gresit,daca cu 5w40 care este un ulei sintetic merge bine si nu consuma exagerat pe ala il lasi.

10w40 este un ulei ceva mai gros,este semi-sintetic si il pui in motoarele care au ceva uzura,dar sincer eu nu i-as baga 10w40 mai ales iarna ca daca la temperaturi scazute uleiul nu ajunge destul de repede in axa cu came rezultatele in timp nu vor fi prea bune.

 

In principiu la orice masina 1.4 1.6 16V benzina as merge doar cu 5w40 si daca consumul de ulei este mare atunci se inlatura cauza.Aici poate sa fie segmentii uzatii,semeringuri supape,etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iuliu m acum chiar ca tu esti cel care esti stangaci, pai aceste date sunt extrase din fisele tehnice ale uleiurilor, cum poti spune asemenea lucruri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am pus azi in motor tratament de la Liqui Moly - Cera Tec la recomandarea unor prieteni. Schimbul de ulei l-am facut acum 600 km cu Castrol Magnatec 5W-40 ( de care, in ciuda a ceea ce se scrie in topic, sunt foarte multumit - e adevarat ca in urma cu 3000 km am resegmentat motorul cu toate cele...). Dupa ce am pus Cera Tec, am mers vreo 40 km intre 3000 si 5500 ture, cica asa trebuie, ca sa se omogenizeze uleiul cu emulsia ceramica. A mai pus cineva asa ceva si cu ce rezultate?? In prospect spune ca reduce frecarea metal pe metal cu 75% si implicit si uzura motorului. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

citeste fisele de siguranta si vei vedea compozitia asa zis " sintetica"

 

 

 top tec 4100 - 

post-17228-0-16458300-1377625887_thumb.p

 

 

Leichtlauf 5w-40

post-17228-0-68511400-1377625906_thumb.p 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am iesit pe seara si am constatat ca acum Gogu se simte bine inca de la 1500 rpm, pana acum facea mofturi sub 2000 rpm( scurte trepidatii). Accelereaza mai bine iar peste 3000 rpm, zboara :). O sa monitorizez in continuare schimbarile, sa vad cat contribuie Cera Tec, cat aerul rece de seara si cat placebo...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10w40 este un ulei ceva mai gros,este semi-sintetic si il pui in motoarele care au ceva uzura

 

Nu neaparat. Sunt 10W-40 full sintetice. Nu exista nicio legatura intre tipul uleiului si vascozitatea cinematica la "rece/cald".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vrut sa ii pun in motorul meu 10w40 si vroiam sa ii pun doar ca mi se parea 5w40 prea subtire la cald.Cand am fost la magazinul de piese si am intrebat de 10w40 full sintetic mi-a zis ca asa ceva nu exista.

10w40 este semi-sintetic si de aceea nu as recomanda sa il pui intr-un motor care cu 5w40 nu consuma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fara sa zici ca sunt rau, dar mai citeste putin despre vascozitatea uleiului.   La cald chiar si 20w40 are aceeasi clasa de vascozitate, deci 40....

 

si elimina legatura intre vascozitate si sintetic sau mineral, cum zice si Iuliu.... 

 

sintetic/mineral este tipul bazei de ulei, care nu este direct legat de o anumita vascozitate.

 

Un ulei mineral poate fi aditivat cu imbunatatitori ai vascozitatii si are aceleasi cifre de vascozitate cu un sintetic.

 

daca vrei sa faci o legatura, atunci incearca sa legi tipul uleiului de HTHS... acolo conteaza mai mult.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toata lumea spune ca Liqui moly Super leichtlauf 10W-40 e semisintetic numai tu iuliu m spui ca e sintetic .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se referea la alte uleiuri, nu la LM leichtlauf 10w-40  

 

Demonstra ca nu are legatura tipul uleiului (sintetic, minera) cu clasa de vascozitate.

 

uite un exemplu http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=5&pcid=21

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei una -i una si alta-i alta , oricum s-a deviat mult de la subiect.

Pana l-a urma nu am facut decat sa cer niste pareri ce ulei din cele trei enumerate ar fi mai indicat.si de ce.

Iar daca am gresit in ceea ce am spus ulterior era suficient sa contraargumentezi si sa-mi spui ca am gresit.

Daca doreai sa ajuti nu cred ca era nevoie sa-mi spui cat si ce sa citesc, ci doar sa spui care ulei ar fi mai indicat sa-l folosesc sau ordinea lor calitativ vorbind.

 

Oricum Andrei sa stii ca toate acele date tehnice le-am gasit aici  http://www.oilmag.ro/uleimotor/liqui-moly-synthoil-high-tech-1307-p-433223.html

                                                                                                       http://www.oilmag.ro/uleimotor/liqui-moly-toptec-4100-2686-p-433332.html

                                                                                                       http://www.oilmag.ro/uleimotor/liqui-moly-leichtlauf-3864-p-994765.html

 

si acei parametri nu i-am scris din burta de la mine, asadar daca ai avea bunavointa sa intri acolo ai sa vezi ca toate acele 3 tipuri de ulei sunt catalogate ca fiind primul sintetic si celelalte doua semi sintetice.

 

O zi buna !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toata lumea spune ca Liqui moly Super leichtlauf 10W-40 e semisintetic numai tu iuliu m spui ca e sintetic

 

"Toata lumea" care urmareste posturile tale poate observa usor ca te-ai referit prima data la Leichtlauf 5W-40 si acum te-ai "sucit" pe acelasi Leichtlauf insa 10W-40. Hotaraste-te despre ce ulei doresti date si mai discutam! OK?

Pana l-a urma nu am facut decat sa cer niste pareri ce ulei din cele trei enumerate ar fi mai indicat.si de ce.
Bravo baieti, sunteti profesori universitari la uleiuri ! :) Dar ce parere aveti despre tratamentele de motor, de egz Cera Tec?  Ai primit deja sfaturi cu privire la asta. Si te-ai complicat crezand, probabil ca cineva are vreun interes sa te dezinformeze...

      Multumesc! Nu am ajuns inca la un grad universitar asa de inalt. Dar ne straduim in continuare. :) Despre Ceratec(insa exclusiv despre el, fara vreo legatura cu orice alt tratament pentru motor)eu, personal, am o parere foarte buna. 

Daca doreai sa ajuti nu cred ca era nevoie sa-mi spui cat si ce sa citesc, ci doar sa spui care ulei ar fi mai indicat sa-l folosesc sau ordinea lor calitativ vorbind.

Nu ti-a spus cat si ce sa citesti. Reciteste ce a scris omul. A incercat sa iti explice cateva chestii pe care sa insisti daca vrei sa cunosti mai multe (ceea ce evident nu e cazul...) si ti-a recomandat acelasi ulei din cele trei pe care ti l-am recomandat si eu. Mai departe a actionat exclusiv mania persecutiei.

acei parametri nu i-am scris din burta de la mine,

 

 

 

Nu, i-ai scris din "burta" unui "zarzavat de site romanesc" care numai de corectitudinea datelor ce apar in el nu se preocupa. Daca voiai o sursa indubitabila/de necontestat citai site-ul oficial LM(asa cum ti-am indicat si pe PM).

Drumuri cat mai bune!

Modificat de iuliu m.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

eu pana acum am pus 10w40 de la aral si nu completez ulei de la un schimb la altul. nici nu stiam ca se poate pune alt tip de ulei decat cel mentionat de mine. motorul e 1.4 16v axp are 228000 de km (reali sau nu, atat imi scrie) si schimb uleiul la 10000km. exista si la mine acel zgomot al tachetilor dar observ ca iarna motorul e mai silentios. nu am cb dar dupa un calcul mi-a iesit un consum de 6.5litri extraurban. nu am observat o diferenta de consum daca merg cu 80 sau cu 120km/h. in oras consuma de ma sperie, se misca acul de la semafor la semafor. 

 

deci sa incerc si eu alt ulei la urmatorul schimb? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu crezi ca daca schimbi vascozitatea,adica vei pune un ulei mai subtire, precum 5w40 iti va scade vizibil consumul.

Da, masina va consuma mai putin, probabil in conditii de laborator vei scoate 1 L mai putin in 15.000 km, cam asa ceva se traduce avantajul, nicidecum valori sesizabile de la plin la plin.

 

Iar legat de ulei, motorului tau ii trebuie un ulei ce sa respecte o anumita norma VW, precum 502.00. Asta e ceea ce trebuie sa cauti si scrie in cartea masinii normele potrivite motorului tau.

Apoi, in fctie de uzura iti alegi vascozitatea.

In ultima instanta in functie de, renume si de pareri iti alegi producatorul.

 

Dar, daca motorul tau merge bine cu un ulei, anume nu il consuma, nu scoate zgomote anormale in functionare (e normal ca la temperaturi scazute sa existe un usor zgomot mai pronuntat la pornire si putin timp pana sa mai fluidizeaza uleiul) parerea mea e sa ramai cu acel ulei si sa nu-l schimbi de dragul schimbului.

 

Ca idee, Castrol e mai fluid decat Aral, care e mai fluid decat Mobil care e mai fluid decat Liqui Molly, asta pt aceeasi categorie de vascozitate pt ca, nici uleiurile din aceeasi categorie nu au aceeasi vascozitate, difera putin de la producator la producator.

 

Dar, si cu asta inchei, important e si de unde cumperi uleiul, sa fie in termen de valabilitate si bineinteles sa nu fie de la vre-un magazin uitat de lume unde Doamne fereste sa te pricopsesti cu vre-un fals.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am observat in cartea tehnica a masinii (vw golf 4 1.6 16v azd) in zona unde e specificat uleiul de motor scrie vw 500 00 oder vw 502 00 , vw 501 01 si scris cu pixul langa 15w40. Eu la schimbul de ulei i-am pus castrol 10w40...ar fi trebuit oare sa ii pun 15w40 cum a scris acolo cu pixul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15w40 nicidecum. Una la mana e un ulei prea gros pt acest motor, a doua la mana marea majoritate sunt minerale si personal recomand sintetic.

 

Daca motorul e in deplinatatea facultatilor functionale ar trebui sa functioneze perfect cu un ulei norma 502,00, sintetic, cu vascozitatea 5w40.

In cel mai rau caz sa zicem ca ar necesita 10w40, insa nicidecum 15w40.

Daca o face, are uzura si consuma ulei si personal recomand repararea motorului rpin desfacerea lui si inlocuirea semeringurilor si segmentilor de la supape.

Desigur, cu 15w40 sigur va consuma f putin ulei insa repet, nu e un ulei potrivit pt acest motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!