Jump to content

Motorul AUS - detalii, intretinere, exploatare


mihaitm
 Share

Postare recomandată

cine a curatat clapeta de acceleratie la acest tip de motor??nu stiu unde se afla aceasta si sa imi spuna cineva daca pot sa fac eu aceasta treaba singur??pun si 2 poze sa imi spune cineva cam pe unde e!!e de ras(??) dar nu stiu!!

post-14337-1203510114_thumb.jpg

post-14337-1203510121_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 142
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • nacrabu

    10

  • bigdi

    7

  • catalinosera

    6

  • mihaitm

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ok,mersi!!

Si asta pot sa fac eu sau e o operatie care necesita cunostiinte???

Am vazut un DYI si acolo aparea pe un motor VR6 care e mult mai complicat decat al meu!!

Hmm..nu stiu daca sa ma bag eu acolo sau sa las un meserias?

pareri??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scris si eu modalitatea de curatare fara demontare. Daca vrei sa o cureti complet atunci trebuie demontat ansamblul clapeta-motoras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...
Se vede dupa ce scoti filtrul de aer.
Am scris si eu modalitatea de curatare fara demontare. Daca vrei sa o cureti complet atunci trebuie demontat ansamblul clapeta-motoras.

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=1456

ia vezi sus ^

lenea e coana mare :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare .Si eu am achizitionat in vara golf 4 cu aceeasi motorizare AUS 1,6 16v avea 122000km in bord, am schimbat kit distributie si ulei + filtru (castrol magnatec 5w30 la recomandarea mecanicului)am deja 4000 km facuti consum ulei deloc si apropo de turatii la 180km/h la mine arata 6200rot in vit 5-a , banuiesc o problema la turometru ca ambreiaju nu patineaza , in rest motorul este ok si intradevar ii place intre 2500-4000rot/min :)

Modificat de nacrabu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
Asa e, motorul AUS merge foarte bine la turatii mari.Poti sa mergi si normal adica intre 2000-3000 rot/min,dar am realizat consumul aproximativ la fel ca si atunci cand mergeam in tuartii mai mari.O singura critica am la acest motor(cel putin al meu),nu merge mai mult de XXX km/h,am fost pe autostrada la noi pe o portiune de 50-60 km si motorul nu se mai tura cand ajungeam la viteza aceea si avea doar 4500 rot/min dar nu mergea mai mult.IN rest e foarte fiabil daca ai grija de el.Bun motor....

si eu mi-am pus intrebarea dc atat, la viteza asta se opreste si al meu, in carte scrie 192 viteza max si de obicei se depaseste lejer cu 10-20 km/h. tot AUS e si motorul meu. dar eu la XXX sunt la pe la 5000 rot/min...

Avertisment

Nu sunt acceptate discutiile explicite privind orice tip de activitate ilegala sau imorala (viteze peste limita legala, curse ilegale, warez, pornografie, xenofobie, rasism etc).

Modificat de Marius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am acelasi motor

scuze ca mentionez iar de viteze peste limita legala dar am mers cu ea cu xxx/6200 ture.vroiam sa va intreb daca stiti care ar fi prob pentru ca din cate am auzit la altii xxx/5000 ture mi se pare fantastic.Si in general mi se pare ca se tureaza prea mult pentru viteza cu care merg.Sa fie de la injectoare?

multumes

Avertisment

Nu sunt acceptate discutiile explicite privind orice tip de activitate ilegala sau imorala (viteze peste limita legala, curse ilegale, warez, pornografie, xenofobie, rasism etc).

Modificat de Marius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Urmatoarele posturi ce vor avea ca subiect orice activitate ilegala sau imorala, le voi sanctiona cu warning si topicul va fi inchis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ayres nu am vrut sa fac acest topic sa sune ca si un indemn la viteza. Daca asa arat imi pare rau,ce vroiam e sa spun e ca in treapa a 5-a de viteza motorul era turat la 4500 rot/min si pur si simplu nu vroia mai mult si ma gandeam sa nu fie limitata in vreun fel acea turatie,tinand cont de cuplul maxim care e la 5700 rot/min daca nu gresesc cumva.

Anyway :Drive safe:

Puterea maxima este la 5700/min, iar cuplu maxim de 148 NM este la 4500 rot/min.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am tot aus, nici o problema (doar ca imi scapa putin ulei pe la vilbrochen, completez cam 1l la 11ooo) in rest numa benzina si ulei :P

Este un motor foarte flexibil. Distributa am schibat-o la 150ooo cand mi-a crapat pompa de apa la un drum mai lung (este un posting pe undeva dar nu il gasesc cu patania). Racordul nu l-am schimbat inca, dar pa la 4000ret/min imi cam trepideaza podeaua si cred ca este de la el.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Stimati posesori de AUS,

AUS`ul meu are o particularitate> de la apasarea pedalei de acceleratie pana se tureaza efectiv motorul trec aprox 0.8 sec. un delay suparator, mai ales la plecarea in rampa, unde tre sa te concentrezi mai tare. la turatii/viteze mari nu se simte problema. am mai gasit pe forum niste baieti care reclamau aceiasi problema si toti au AUS!

aveti si voi problema asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bigdi consideri ca e normal sa postezi aceasta problema peste tot? Ai mai scris aici si aici.

destul de normal. am postat in 2 locuri, nu peste tot si eram pe subiect. stai linistit, oricum nu intentionez sa mai postez despre asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi tip de motor am si eu dar am o problema care nu prea m-am lamurit din ce mi sa spus, cand am mai putin de un sfert de rezervor motorul mi se opreste in mers sau stationare la relanti si apare becul de la baterie, trebuie doar sa repornesc iar si merge, dupa o perioada scurta iar reapare, cine a mai avut problema aceasta si cum a remediat-o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

Acesta este primul meu post pe forum si daca am greseli de exprimare va rog sa ma scuzati.

Am de curand si eu un Golf 4 1.6 16v motor AUS.

Am fost cu ea la un service si mi-a zis urmatoarele.

-trebuie sa schimb distributia (ceva normal, cred!?)

-filtre: ulei, aer, benzina(daca are benzina ca zice daca am canistra de carbon nu mai am si filtru de benzina.)

-bucsele de pe spate ca scartaie,

-tampon stanga motor, care zice el ca nu prea merita schimbat dar alt mecanic mi-a recomandat sa-l schimb ca de la el am socurile la accelerare-dezaccelerare.

-si toba trebuie sudata ca sa rupt ceva si nu mai sta, undeva catre fata inainte de catalizator chiar la capatul cutiei. (colier sau asa ceva)

In rest toate bune si frumoase imi place masina doar ca am impresia ca consuma cam mult dar poate sunt eu paranoic (intre 11.5-13.5 mediu in oras)

In privinta uleiului el a zis ca pune mobil1 am vazut eu are un butoi care zicea ca 5L mar costa cam 120 lei, eu am intrebat daca nu ar trebui sa pun un castrol sintetic cum am mai vazut pe forum si el a zis ca nu merita ca oricum il schimb la un an (hmm, nu stiu ce sa zic)

Asadar, avand in vedere operatiunile de mai sus, se poate ca in urma reviziei sa am probleme adica dupa ce se schimba cele mentionate mai sus trebuie facute si reglaje electronice ma refer la recalibrari la ECU sau asa ceva pentru ca in service-ul asta nu prea cred ca au asa ceva.

Multumesc anticipat.

Modificat de Aqvi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

...

da, pai asta am facut toti imediat ce ne`am adus masina din germania, am schimbat filtrele, uleiul, curelele de distributie, bucsele daca scartaiau..

cat despre ulei, io aveam sub capota o eticheta cu tipul de ulei si data la care s`a schimbat, deci n`am putut gresi.. castrol slx 5w30 longlife iii. acum de curand l`am schimbat si cum nu se mai face dinasta, am pus castrol 5w30 edge, care, zic baietii ca e aceiasi marie, practic. a costat 240 lei bidonu de 4 l. vreau sa spun ca s`a comportat impecabil si vara si iarna, atata ca papat cam 1 l, in cei 30.000 km rulati cu el.. totusi daca nu vrei sa gresesti, treci pe la o reprezentanta vw si intreaba acolo ce ulei sa pui.

mie imi mananca, in afara orasului, cam 6.0% la un sofat decent.. in oras e irelevant dupa parerea mea.

cat despre reglajele alea.. habar n`am ce vorbesti..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms.

Am sa incerc la reprezentata sa intreb de ulei. Cat despre reglaje imi zicea cineva ca franele nu le pot aerisi numai la reprezentanta ca se fac nustiu cum pe calculator.

Oricum multumesc pt raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare legata de bateria de la Golf 4 motor AUS benzina 1.6 105CP. De o perioada imi da socuri la relanti. De la motor nu este pentru ca l am pus pe diagnoza in service si nu are nici o eroare. Bujiile le am schimbat saptamana trecuta am pus jfk am inteles ca sunt printre cele mai bune. In service dupa ce am facut diagnoza, mi au spus ca aceste socuri la relanti care apar cateodata, nu sunt tot timpul ,si care nu apar deloc cand masina este turata, sunt de la baterie. Bateria este o baterie Rombat cam obosita ce i drept dar care incarca in parametri, este verificata la reprezentanta azi de mine

Ce parere aveti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare legata de bateria de la Golf 4 motor AUS benzina 1.6 105CP. De o perioada imi da socuri la relanti. De la motor nu este pentru ca l am pus pe diagnoza in service si nu are nici o eroare. Bujiile le am schimbat saptamana trecuta am pus jfk am inteles ca sunt printre cele mai bune. In service dupa ce am facut diagnoza, mi au spus ca aceste socuri la relanti care apar cateodata, nu sunt tot timpul ,si care nu apar deloc cand masina este turata, sunt de la baterie. Bateria este o baterie Rombat cam obosita ce i drept dar care incarca in parametri, este verificata la reprezentanta azi de mine

Ce parere aveti ?

Parerea mea este ca bateria se foloseste la pornire ,sa nu iti faca figuri alternatoru sau socurile la relanti pot fi si din cauza benzinei proaste.Am si eu un golf 4 16 16v AUS si am avut aceasi problema dar m-am uitat cu atentie si erea de la o fisa care se carbonizase,verifica si tu fisele

QUOTE / REPLAY (citatul) ajută c

Modificat de Marius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut baieti,

Am un Golf 4 motor AUS 1.6 16v. Ce pot sa spund espre acest tip de motor/masina dotata cu acest motor:

1. TOATE benzinarele au probleme cu suportul (de cauciuc) de la motor, de langa baterie. Ironic, cele DIESEL (cu vibratii mai mari) nu au acesta problema. Se schimba acest suport destul de des.

2. Cred ca, orice Golf 4 are probleme cu cele 4 broaste, indiferent de usa. Personal am avut probleme cu broasca dreapta spate, sia cu cu cea dreapta fata (sofer), ceva senzori cu lipituri reci. Se desface, se refac lipiturile si toata lumea e multumita.

3. Macaralele de la geamuri. Recent am schimbat macaraua la usa dreapta fata (sofer), deoarece a sarit cablul de pe melc si s-a si rupt o ureche, care, la macaralele originale stoc sunt din plastic. Am cumparat o macara noua, cu urechi metalice (magazinul PROMOTOR din Timisoara) si am montat-o manual. Timp de lucru 2 ore, lucrat lejer, in doi.

In rest masina este ok, motorul este bun, fiabil, nu mananca ulei, ceei 105 cai sunt suficienti pentru o masina "normala", si nu de curse. Este o masina destul de grea pentru clasa ei, are tabla tare, rezistenta, dar atentie la lacul de pe vopsea, deoarece sare destul de usor daca este lovita.

Consum: oras 11 l/100 km, afara 6-6,5 l/100 km. Am grija de consum dar o si calc cand este nevoie.

Sper ca va ajuta aceste informatii,

Bogdan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti,

...

in afara de consum si tabla tare, pe mine nu prea m`ai nimerit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

salut. nu stiu de unde scoateti voi consumul asta la masinile voastre...eu tot 1.6 16v 105 aus am si consumul cel mai mare care l-am avut in bord(10.4 %) de cand am masina a fosti iarna asta cand la iasi erau -20 de grade ziua..cel mai mic consum a fost tot iarna asta in drum spre bacau, 6.9 % la -26 grade :) .. despre masina...ce pot sa spun...e super ok...dar...mi'a facut o figura saptamana asta cand am am ajuns acasa se subtura si apoi revenea la normal...a facut asa de 3 ori..am oprit motorul dupa care i-am dat keie din nou si n'a mai facut asa...tin sa mentionez ca am bagat un aditiv pt curatare injectoare...bujiile au fost schimbate in urma cu 3 saptamani (firma beru).in rest...are momente cand trage ca nebunu(banditu') si momente cand nu trage...parca ar fi morti o parte din ei..masina am cumparat'o la 135k km in aprilie 2008 si acum am 172k. sper sa nu fiu putin. :offtopic:

numa' bine si la mai multi km :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce sa va spun masina e un pic diferita decat ce aveti voi dar a mea murea la relanti.

Primul lucrui care l-am facut am curatat clapeta de acceleratie.

Am mai avut un vento la care 3 luni m-am chinuit si apoi am curatat clapeta de acceleratie.Vento avea pierderi de puteri si murea in mers mai ales cand luam curbe.Devenea rigida ptr ca pica servo si de 15 ori pe zi.Nici o eroare si cativa mecanici nu au stiut ce sa zica.Nici nu auzisera de resetare clapeta de acceleratie.

Nu spun acum ca e sigur pb asta dar e bine sa faceti intai asta si e posibil sa aveti aceleasi efecte ca si mine.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,

Cineva din familie are una bucata Golf IV 1.6 AUS, consum ok, cat pentru o benzina, din ce am vazut eu cand am mai mers cu ea NORMAL :( era undeva la 10.4 iar afara 6.2. Si in mod evident, alergata 13 in oras foarte usor. Citeam in cateva posturi din urma, de o problema sau nu neaparat, o chestie ciudata pe care am sesizat'o si eu, la acceleratii bruste de pe loc, exista aceea mica intarziere de o fractiune de secunda de la apasarea pedalei de acc si pana la turarea motorului. Acum poate sunt si eu paranoia din cauza ca masina mea e diesel si raspunde ceva mai rapid in acceleratie.

In rest motorul este ok, respecta toate specificatiile tehnice din carte (mai putin consumul :) dat de producator )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Laurentiu_LWR pinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!