Jump to content

Motorul AUS - detalii, intretinere, exploatare


mihaitm
 Share

Postare recomandată

Eu am o bora cu motor AUS si m-ar interesa sa aflu cit mai multe date despre acest tip de motor, adica la citi km se schimba distributia, ce ulei se foloseste la motor si cam ce probleme ar avea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 143
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • nacrabu

    10

  • bigdi

    7

  • catalinosera

    6

  • mihaitm

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

m-am uitat dar nu pot sa dau nimic jos

deasta am si cerut informatii.plus ca am si eu manualul masinii doar ca este facut pentru vest nu pentru est unde drumurile sunt vai si amar de ele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In urma cu 3 luni am achizitionat si eu un G4 cu acest tip de motor.Cand am luat masina din Germania am fost la reprezentanta la ei si mi-au spus ca trebuie schimbata distributia prima data la 90 000 Km apoi din 60 in 60 de mii. Eu avand acum 85 000 Km am achizitionat din germania un kit complect de distributie cu toate curelele si pompa de apa la pretul de 250 Euro. Probleme nu am avut inca deci cam atat stiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu un AUS, de fapt e al fratelui meu :)... masina e cumparata din vara, din Germania, are 83.000 km si se comporta ok, e Euro 4. Am folosit ulei Mobil 1 5W-40 Synt S 505.00... nu a consumat ulei..., am avut norocul, ca fostul proprietar i-a schimbat distributia la 70.000 km (normal e 90.000 sau 5 ani ca "imbatraneste" cauciucul), singura chestie schimbata a fost racordul flexibil de la prima toba de esapament ~ 150 ron cu manopera (e problema frecventa la benzinare dupa cativa ani).

Motorul trage destul de bine, dar trebuie turat (3-4000rpm) ca sa ai demaraj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi ati auzit careva sa aibe ceva probleme cu motorul?

ca eu am auzit ca la motoarele astea nu le prea place sa le tii mult in ture mari ca se duc supapele si sunt curios daca apatit careva asa ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca ai informatia asta dintr-o sursa de incredere , mai ales ca vorbim de un motor pe benzina ( benzina= turatie mare ) cu rpm max = 5700 .

Un rapid search iti va arata eventualale incidente .

eu zic ca e cel mai reusit 1.6 din toata seria golf .

Pt ulei pot folosi cu incredere si : http://www.oilshop.ro/

P.S. Completeaza locatia la profil .

Modificat de alc2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e, motorul AUS merge foarte bine la turatii mari.Poti sa mergi si normal adica intre 2000-3000 rot/min,dar am realizat consumul aproximativ la fel ca si atunci cand mergeam in tuartii mai mari.O singura critica am la acest motor(cel putin al meu),nu merge mai mult de 190 km/h,am fost pe autostrada la noi pe o portiune de 50-60 km si motorul nu se mai tura cand ajungeam la viteza aceea si avea doar 4500 rot/min dar nu mergea mai mult.IN rest e foarte fiabil daca ai grija de el.Bun motor....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu in germania nu i-am dat mai mult de 180 km/h, dar pedala mai aveam si nu am incercat.Paote data viitoare am sa incerc sa ii dau mai mult sa vad cit prinde

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Viteza maxima constructiva e 192 km/h... e trecuta si in talon. Nu merge mai mult... dar e destul :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Observ ca discutia a luat-o "pe aratura" ...

Daca veti continua cu discutii gen " eu i-am dat xxxx km/h" voi inchide topicul .

Discutia era despre motoare nu despre viteza .

Multumesc pentru intelegere ! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ayres nu am vrut sa fac acest topic sa sune ca si un indemn la viteza. Daca asa arat imi pare rau,ce vroiam e sa spun e ca in treapa a 5-a de viteza motorul era turat la 4500 rot/min si pur si simplu nu vroia mai mult si ma gandeam sa nu fie limitata in vreun fel acea turatie,tinand cont de cuplul maxim care e la 5700 rot/min daca nu gresesc cumva.

Anyway :Drive safe:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

am si eu un Golf IV 1.6 16v 2001 cu motor AUS, din AUG07(de atunci il am), am luat-o cand avea 151.000km, si problema cu tubul flexibil a trebuit sa o remediez si eu.

cat despre turatii, este benzinar, normal sa lucreze al turatii mari. linistit te poti astepta la 3000 turatii in treapta a 5-a la 100km/h. cel putin ma mine asa este.

manualul zice ca pt consum economic, sa schimbi viteza pe la 2000 ture, si la 1200, sa schimbi in treapta inferioara;

cel mai bine merge intre 2-3000, parere personala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor. Nu conosc acest motor si nici nu am condus-o, vreau doar sa fac o remarca la ultimul post, care 'mi se pare gresit. Mie nu-mi vine sa cred ca la o benzina care merge ~190Kmh (scuze aryes) la o turatie de 4500rpm in viteza a cincea, la viteza de 100kmh tot in viteza a cincea va avea 3000 de ture. Adica, cum dracu e etajata acea cutie, ca ajungi cu ea in viteza a cincea de la 100 la 190 in doar 1500de ture. Cred ca ai gresit ca asa ceva nu exista...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

npk 22 si titvscaivs, da, exista o limitare electronica a vitezei (la acest tip de motor) si intr-adevar viteza maxima pe drum drept (panta 0), in treapta a V-a si fara vant, se obtine pe la 4700-4900rpm si desi ar mai putea urca in ture NU o mai face.

Modificat de Reed
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce?ca nu inteleg asta??

adica de ce cuplul maxim e la 5700 rot/min dar eu nu pot ajunge la cea turatie

nu mi se pare normal!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie de problema cu chiulasa m-ia spuso cineva care a lucrat la volkswqagen timisoara in service asa ca nu stiu ce sa cred. Bineinteles ca stiu ca exista diferente intre masinile aduse din germania de exmplu si cele luate din romania si nu ma refer la performante care sunt aceleasi ci la piesele in sine care sunt in alti parametri asta dupa ce am discutat cu mai multi mecanici.

Deasta am si deschis acest topic ca sa vad daca careva dintre voi are acest tip de motor si a avut probleme legate de functionarea lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm faptul ca la 1.6 16v AUS in treapta 5 la 100 km/h am exact 3000 rot/min!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nick.sb: poate e limitata electronic, pt ca nu 192 e viteza maxima...

Eu am masina din august 2007, tot AUS, am 115.000 km si nu a fost schimbata distributia, in carte scrie cu totul altceva legat de ea, se verifica la 90.000km si dc e ok se schimba la 120.000km.

Uleiul: dupa cum stii grupul VW merg pe mana Castrol-lui, eu i-am pus ceva asemanator cu ce avea pe ea, mai exact Castrol SLX Longlife 5W30, e bine sa ii pui tot ce avea inainte (asta dc cumva stii ce avea inainte). Sunt multumit de el, vreau sa il schimb intre 10-12.000km parcursi.

Consumul: consum bun am si la 60km/h si la 90km/h, ce am obsevat, cand e bara la bara, aglomerat, nu ai cum sa ii mai faci un consum bun, oricat ai vrea...

mihaitm: vecinul meu are tot bora 1.6 16v, iar de cand a schimbat distributia la niste baieti nu prea meseriasi, are numai probleme, asa ca ai mare grija unde te duci sa o inlocuiesti.

Dc mai e ceva intreaba.

PS: masina e super, iar cand am nevoie de CP are, nu multi, dar are, iar de viteza merge sigur cu 200km/h---testat.

Modificat de aryes13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am observat, o limitare are...pe loc drept nu trece de 190-192 km/h. Poate in cazul tau ai prins o usoara coborare de a crescut la 200. Si la TDI-ul din semnatura e acelasi lucru... in talon e trecuta viteza maxima 186 km/h si nu merge mai mult, desi turometrul e putin peste 3500 rpm. Gata cu viteza ca suntem :offtopic: .

Sunt de acord cu ce spui tu legat de distributie, dar trebuie sa ti cont si de vechimea masinii. Masina de care vorbesc e fabricata in august 2000 si am cumparat-o in iunie 2007 cu 76.000 km, adica 11.000 km pe an. (Am luat-o de la privat si mai aveau 2 masini... sotia o folosea sa duca copiii la scoala...etc.) Daca as astepta pana la 90.000 km, masina ar avea 8 ani si nu stiu daca tu ai avea curajul sa mai circuli cu o curea de 8 ani. De aceea au schimbat-o nemtii inainte de 70.000 km... e totusi cauciuc, kevlar, apar mici crapaturi, "imbatraneste".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Este pentru a doua oara in ultimele 3 zile cand ma vad nevoit sa va atrag atentia asupra acestui subiect .

Asa cum am scris si mai sus politica forumului INTERZICE realizarea de posturi/topic-uri despre viteza maxima obtinuta/obtenibila !

Daca veti continua asa voi inchide topicul fara niciun fel de avertisment ! :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine e pe duca racordul flrxibil de la prima toba de esapament. Cei care l-ati schimbat spuneti-mi si mie va rog ce modalitate de prindere are acel racord. Se sudeaza cumva? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

montarea tubului flexibil se face prin sudura in argon .

sa fi atent cand masoara dimensiunea tubului, diamentru interior/exterior, lungime, .. ce masoara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate schimba cu toba cu tot, dar costa foarte mult (8-900 ron la reprezentanta din ce am citit pe forum). Cel mai simplu e sa mergi la un service ... de obicei au pe stoc asa ceva sau comanda ei... nu te chinuii sa cauti prin magazine ca sunt multe modele, de dimensiuni si diametre diferite. Eu am platit 150 ron cu manopera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsuri Nick si merci pentru PM Floddy, nu am de gand sa il schimb intr-um service, am un prieten care are chiar aparat de sudura cu argon si se si pricepe, astazi merg la el sa bag masina pe groapa sa-mi masoare lungimea si diametrul racordului, sambata dimineata il voi schimba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Laurentiu_LWR pinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!