Jump to content

Probleme Consum Ulei Octavia 1, 1.6i


gaby_cernea
 Share

Postare recomandată

de aproximativ 6 luni am achizitionat o octavia tour, 1.6i, 75kw, tipul motorului BFQ. Masina functioneaza perfect dar am probleme cu consumul de ulei. Masina consuma foarte mult ulei si ce este ciudat, este ca nu scoate nici un fel e fum. Ma gandeam ca poate fi ce la segmenti, dar nu prea imi vine sa cred ca un motor de Skoda (vw) cedeaza la 103000 km cat are masina. Data de fabricatie este 07.2004. Un prieten mi-a zis ca poate fi de la garniturile de la supape. Am facut si un test cu vag-com-ul dar nu a u indentificat nimic. Masina consuma 1 litru de ulei la 2000 km si mi se pare extrem de mult. As dori si eu putin ajutor daca este posibil, poate este cineva care a avut aceasta problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai primul lucru e sa desfaci bujiile si sa vezi cum arata. Dupa aia (ca sa nu mai dai o data bujiile jos, trebuie un test de compresie.

Ar fi ideal - ca sa verifici cuzinetii - sa faci si un test de presiune de ulei - imi imaginez ca ai schimbat uleuil si toate filtrele cand ai luat-o.

Intr-adevar, se poate sa consume ulei datorita simeringurilor de supape duse... oricum ar fi, situatia nu e roza: sau cei 100K sunt doar pt cine intreaba, sau ce-a vazut motorul la viata lui nu vrei sa stii.

Masinile cedeaza la 100K cand acei 100K se fac cu start/stop la cateva sute de m. Avem la firma multe Polo care au aceleasi probleme. Au fost vandute catre angajati care au constatat dupa aceea ca nu numai ca sunt dusi cuzinetii de palier, cat si cei de la arborele cu came... cam nasol, ca aia se schimba numai cu chiulasa cu tot.

Succes la teste!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi pentru reply. Uleiul a fost schimbat la 97 000 km, atat avea masina cand am luat-o, inclusiv filtre. O compresie proasta ma gandesec ca ar afecta si puterea motorului. Folosesc un ului Castrol 5w40. Cineva mi-a recomandat sa incerc cu un 10w40, un ulei mai gros. Bujiile au fost schimbate la 101 000 Km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astept cu nerabdare si alte pareri. va rog foarte mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt admise bump-urile pe ariile tahnice. S-ar putea sa "ti-o iei" din cauza asta.

Pisicuta ti-a raspuns foarte bine despre ce ai de facut : masurare compresie si presiune de ulei. Dupa aia urmeaza alte sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am si eu acelasi tip de motor,BFQ, la 130k,si nu papa deloc.

dar vezi ca uleiul recomandat de fabrica pt el este Castrol 10 W40

Si uita-te atent pe langa motor si dedesubt sa nu ai pierderi pe undeva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am aceeasi problema, doar ca masina e din 2003 cumparata din Germania acum 4 luni cu 97.000 km reali si are motorul de 2000 cm,116 cp , si consuma aproape 1 litru ulei castrol magnatec (5 w-40 parca) la 2 mii km parcursi. In zilele urmatoare o sa ma duc cu ea la verificat sa vad si o sa revin cu detalii.

post-22699-1203902199_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

am si eu un 1,6, 75kw, AVU din 2001 si am pus ulei aral 5W-40 la 123 mii iar acum la 128mii deja tre sa pun al 2-lea litru de ulei, ceea ce inseamna ca la fiecare 2500 de km aproximativ papa un litru de ulei. Intrebarea este daca stie careva ce tip de ulei e recomandat la motorul meu si cu ce specificatie? caci la mine cartea e in suedeza si nu pricep mare lucru. la mine uleiul se schimba la 10 mii cu tot cu filtre(ulei, benzina, aer, polen)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dezamagit_de_mobel

folositi doar ulei 10w40 nu mai folositi 5w40

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul AVU necesita ulei cu norma VW 501.01 sau 502.00. Uleiurile 10w40 rareori indeplinesc aceste norme.

O lista cu uleiurile norma VW 502.00 poti gasi aici.

Oricum eu n-as prea crede ca problema de consum vine de la ulei, mai degraba banuiesc probleme mecanice.

Ar trebui inspectata masina de un specialist cu experienta, sa vada daca nu cumva sunt urme vizibile de ulei pe undeva, sau ce alte motive mai pot fi.

Modificat de hiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe langa motor e uscat complet, nu este gram de ulei pe langa motor si nici pe sub masina, fum albastru nu scoate. Acum nu stiu ce sa zic daca sa pun 5W40 cu specificatia 502.00 sau cum am aflat azi 10W40 dar cu specificatia 505.00 parca dar 505 sigur. Mersi mult de informatie caci ma va ajuta pe viitor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine, la 6000km facuti de la revizie, a scazut nivelul pe joja cu 2 mm, care erau oricum peste niv maxim, din excesul de zel al mecanicului de la service. Cat inseamna 2mm pe joja, 4-500ml ? Am pus Aral 10W40.

Modificat de Blondu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pentru cei cu 1,6 mpi in cartea tehnica spune ca motorul poate sa consume maxim 0.5l de ulei la 1000km. in functie de tipul uleiului si caoditiile de exploatare.

Deci pt cei care au completat cu 1 l la 2000 km sunteti inca in grafic. Mie mi-a consumat 1 l la 4000 km(mentionez ca am ulei Castrol Magnatec 10w40)

Daca e consumul prea mare as recomanda un tratament motor Metabond Gold si un ulei mai bun(merita incercat)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Producatorul isi asigura spatele cu acest 0.5 pana la 1 L consum de ulei pe mie de km...... NU ESTE O REGULA vreau sa spun ca am un 1.6 16V motor AZD.... si nu imi consuma ulei deloc.... plus de asta ultima revizia am facut-o la un interval de 19000 de km fata de precedenta (pur si simplu am uitat.. masina avand 148 mii acum)

Modificat de cintyx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere ca imi consuma uleiul si vreau sa trec la 10W-40 de la Castrol stie careva ceva solutii de spalat instalatia inainte de a se face schimbul de ulei. Am inteles ca exista si am inteles ca e bine sa se curete instalatia cu solutii speciale dar nu stiu unde sa caut sau ce denumire are...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se numeste Engine/Oil Flush, de exemplu cei de la Liquimoly au, il adaugi in uleiul existent, lasi motorul mergand la ralanti 10-15 min apoi golesti tot uleiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi mult, am cautat prin benzinarii la noi si pe net am cautat ceva de unde sa comand un engine/oil flush dar nu gasesc. ma poti ajuta cu un link sau o pers de la care pot achizitiona. Am fost si pe la piese auto la noi dar cum parca aci s-a rasturnatul carul cu...ei nici nu au auzit de asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Va recomand sa va interesati putin de Metabond!!! Au o gama buna de produse, eu am folosit si folosesc si sunt ff. multumit de rezultate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Motorul AVU necesita ulei cu norma VW 501.01 sau 502.00. Uleiurile 10w40 rareori indeplinesc aceste norme.

O lista cu uleiurile norma VW 502.00 poti gasi aici.

Oricum eu n-as prea crede ca problema de consum vine de la ulei, mai degraba banuiesc probleme mecanice.

Ar trebui inspectata masina de un specialist cu experienta, sa vada daca nu cumva sunt urme vizibile de ulei pe undeva, sau ce alte motive mai pot fi.

Motorul AVU are doar 8 valve iar ca norme VW accepta si 500 00.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Daca verificati in site-rile de :"uleiuri " o sa vedeti ca pt. 1.6mpi se recomanda 10w40

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Daca verificati in site-rile de :"uleiuri " o sa vedeti ca pt. 1.6mpi se recomanda 10w40

daca nu e din cauza la ulei si cu 10w40 tot asa face atunci altfel sta treaba, am mai scris intr-un topic, dar scriu si aici, prima faza consuma, masina merge bine, nu observi fumul, apoi cand vine fumul , problema e din ce in ce mai mare, dupa cum iam scris si colegului nostru pot fi semeringuri de supapa care e o problema des intalnita, sau iin cel mia rau caz segmanti, la mine cnad aveam 1.6 le sementi de ungere erau topiti pe piston, asa am cumparat masina.. dar totul sa rezolvat :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Prolema la mine este ca la 700 km se duce un litru de ulei. Fum nu scoate numai dimineata la rece putin dar cred ca e de ajuns. Am pus un tifon pe toba si e curat nu se innegreste sau ceva de genul asta. Sub masina nu e gram de ulei cand o las parcata si am locul meu pe asfalt de 1 an...Am folosit aral bluetronic 10w-40. Cineva zicea sa trec pe castrol 10w-40 dar parerea mea este ca daca la 700 km se duce 1 litru atunci numai daca pun ceva de vascozitatea mierii nu mananca :icon_cool:

A mai patit cineva asa si dupa ce a trecut la alt tip de ulei sa isi revina?am incercat si pe aria de ulei si carburanti, pe motoare pe benzina dar nu am gasit nimica in acesta problema pe un fapt concret, de aceea postez aici in speranta ca cineva ma va ajuta si totodata va ajuta si pe altul care are o asa problema.

Vreau sa schimb semeringurile dar nu as dori de cele la 3 lei si intreb daca se pot aduce originale, deoarece am inteles de pe la alti colegi ca cu aceste semeringuri de 3 lei poate sa consume tot asa, mai mult sau sa isi revina.La inceput a consumat 1 l la 2000 de km aproximativ.

O alta cauza ma gandeam sa fie din aceea ca eu conduc doar in oras si am un drum de o asa natura ca nici nu apuca sa se incalzeasca motorul ca trebuie sa opresc(nevasta la munca, copiii, eu la servici...)si in fiecare zi nu parcurg mai mult de 3 km ca apoi sa o opresc

..Merg 3-4 km oresc...dupa jumate de ora iar ....dupa 1 ora suna telefonul fugi iar 2 km hai repede inapoi...sa fie si asta o cauza sau ca o tin mai tot timpul in 3000 de ture si schimb doar la 3500?

Modificat de sp0nsoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prolema la mine este ca la 700 km se duce un litru de ulei. Fum nu scoate numai dimineata la rece putin dar cred ca e de ajuns. Am pus un tifon pe toba si e curat nu se innegreste sau ceva de genul asta. Sub masina nu e gram de ulei cand o las parcata si am locul meu pe asfalt de 1 an...Am folosit aral bluetronic 10w-40. Cineva zicea sa trec pe castrol 10w-40 dar parerea mea este ca daca la 700 km se duce 1 litru atunci numai daca pun ceva de vascozitatea mierii nu mananca :vaidecapulmeu:

A mai patit cineva asa si dupa ce a trecut la alt tip de ulei sa isi revina?am incercat si pe aria de ulei si carburanti, pe motoare pe benzina dar nu am gasit nimica in acesta problema pe un fapt concret, de aceea postez aici in speranta ca cineva ma va ajuta si totodata va ajuta si pe altul care are o asa problema.

Vreau sa schimb semeringurile dar nu as dori de cele la 3 lei si intreb daca se pot aduce originale, deoarece am inteles de pe la alti colegi ca cu aceste semeringuri de 3 lei poate sa consume tot asa, mai mult sau sa isi revina.La inceput a consumat 1 l la 2000 de km aproximativ.

O alta cauza ma gandeam sa fie din aceea ca eu conduc doar in oras si am un drum de o asa natura ca nici nu apuca sa se incalzeasca motorul ca trebuie sa opresc(nevasta la munca, copiii, eu la servici...)si in fiecare zi nu parcurg mai mult de 3 km ca apoi sa o opresc

..Merg 3-4 km oresc...dupa jumate de ora iar ....dupa 1 ora suna telefonul fugi iar 2 km hai repede inapoi...sa fie si asta o cauza sau ca o tin mai tot timpul in 3000 de ture si schimb doar la 3500?

Buna .Eu am octavia 1 fab 2002 ,euro 4,motor 1.6 i,motor tip avu,a fost adusa din Germania in august 2007,avea vreo 89 de mii de km, iar acum are peste 121 de mii de km,nu are consum de ulei ,ce ma frapeaza pe mine este ca la toate reviziile sa folosit ulei havoline extra 10w 40 partial sintetic,am gasit etichetele cu notatia tipului de ulei in compartimentul motor,lipite una peste alta de la rezivile anterioare. Acest lucru m-a determinat sa folosesc tot acest tip de ulei in continuare si nu am probleme ,cu toate ca cei de la reprezentanta mi-au zis ca nu acesta ar fi uleiul recomandat,dar nici nu mi-au spus ca nu e bun.Cea de a doua masina a familiei este un simboly 1.4 16v,fab 2007,si surpriza la rezivia de 30.000km cei de la renault au folosit acelasi tip de ulei.Parerea mea personala este ca daca consuma 1l/700km orice ulei vei folosi consumul nu va disparea ,ar trebui verificata compresia .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

La mine consuma cam 1l/6000-7000km la un motor de 1.6i 8V 102CP tip AVU, Octavia 1 care are acum 105000km. Motorul trage bine si nu scoate fum. Mecanicul mi-a spus ca asta se-ntampla probabil din cauza simeringurilor de la supape care isi pierd in timp proprietatea de a asigura etanseitate buna. La mine consumul de ulei poate sa fie mai ridicat si din cauza faptului ca aproximativ 90% circul cu ea in afara orasului deci de obicei functioneaza la turatii intre 3000-4000 constant (asta daca nu ma angajez in depasire). Se prea poate sa fie asta cauza. Masina ii din octombrie 2001 si in 7 ani jumatate se pot degrada materialele cauciucate ca si la bucsele de la suspensie de altfel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a mea a consumat cam 200ml in 3700km,masina are 100 000 dati bine inapoi dupa parerea mea

FOLOSESC CASTROL 5w30

Modificat de m-nus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!