Jump to content

Probleme cutie de viteze manuală


ciuboy
 Share

Postare recomandată

Am citit ce ai scris şi pe celălalt topic.

În primul rând: are acelaşi comportament cu motorul pornit şi cu el oprit?

În al doilea: dacă nu s-a umblat la şurubul care vine pe gaura ovală  nu prea ar trebui să se comporte aşa. În viteza a 5-a intră?

Nu ştiu cum era la Dacie, ce înţelegi cu joc exagerat? Presupun că se bălăngăne stânga dreapta în mod necontrolat. În cazul ăsta ar trebui să verifici dacă piesa de legătură care vine în capătul şurubului montat în gaura ovală (săgeata roşie) mai este la locul ei (cablul B transmite mişcarea stânga-dreapta a manetei schimbătorului) .

Verifică şi dacă bila marcată cu săgeata albastră mai este întreagă

piesa legatura.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lupo_bv multumesc de ajutor!

Pri jocul exagerat ma refeream exact la bălăngănit stanga dreapta. 

Am remediat problema cu vitezele avem toate vitezele nici jocul nu mai e asa de mare dar totus mai este ceva joc acolo. Pt viteze problema era o tija de plastic care la un capat era crapat si nu mai statea pe bila ...

La restul timoneriei sincer nu m'am uitat dar ajung din nou sub ea ca a aparut o alta buba. 

Dar cu buba noua voi reveni la topicul potrivit.

Multumesc incan o data pt ajutorul acordat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Buna, cati litri de ulei intra in cutia manuala de pe Lupo 1.4 cod AUD? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, l-am schimbat cu TOTAL 75W 90, era cel din fabrica la 178.000 km, doar ca nu mi-a venit sa cred ca asa de mult intra

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
On 12/22/2015 at 3:37 PM, nickisnic said:
Am reusit sa schimb piesa defecta.

 

Cutia intra numai in 3;4 pt.ca piesa de plastic era sarita.

 

 

Codul piesei se afla in poza ....908/7546.....

 

 

Arata cam asa:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Se schimba foarte usor,chiar in parcare :icon_thumleft:

 

Na că am păţit-o şi eu:banghead:

A ieşit din partea de jos şi din cauza uzurii nu mai stă la locul ei. Se poate vedea dacă este sărită pe deasupra prin spatele motorului, dar la AKU accesul este mai greu pentru schimbare. Ca să o pot parca (fără aia nu intră în marsarier) am pus o bucăţică de plastic pe lângă bila aia care intră în piesă (vârful unui colier de plastic de dimensiune medie, lat de vreo 4mm) şi presat cu un cleşte autoblocant.

 

Acum întrebarea este OEM 132 lei sau Topran 9 lei?:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Dragi colegi,intampin o problema la cutia de viteze,Vw Lupo,motor Auc.Rotile din fata merg usor infranate,dar problema nu este de la etrierii frana,problema este din cutie.Este posibil ca un rulment de la grupul diferential sau de la arborele secundar ,cel cu pinionul de atac sa fie vreun rulment pe duca?Nivelul la ulei este corect,l-am verificat.Este posibil sa se distruga cutia din acest motiv.Nu huruie,nu face nimic,doar faptul ca rotile fata merg usor infranate.Multumesc frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ai tras concluzia că rotile merg ușor înfrânate. Mai exact cum ai verificat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 7/6/2024 at 9:44 PM, lupo_bv said:

Cum ai tras concluzia că rotile merg ușor înfrânate. Mai exact cum ai verificat?

Cu scuzele de rigoare pentru intarziere.Am invartit de ele la punctul mort si mi s-a parut ca merg mai greu ca de obicei,deoarece la viteza mai mare,cca90km/h se aude ca un huruit de rulment.Uleiul este la nivel,schimbat anul trecut.Exista vreo posibilitate sa se sparga vreun rulment in cutie?Asta este marea teama.Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De obicei daca se grupează un rulment in cutie incepe sa se învârtă cu tot cu cămașa și sapa in carcasa cutiei, dar nu cred că este asta problema la tine. Daca apare un huruit de la o viteza in sus și se amplifică o data cu creșterea vitezei și/sau in curbe problema este la rulmentul roții. Și asta poate duce la o ușoară înfrânare, dar este greu de estimat la mana (exista o anumită presiune fi partea plăcuțelor care depinde de cum și acționat frana la oprire, etc). Estimarea se poate face cu un test, Coast Down Test. Am făcut testul asta că tema la facultate, când ajung la calculatorul de acasă îți dau datele obținute de mine sa compari cu mașina ta. 

Și pe mine m-a bântuit bănuială că este cutia cu probleme din cauza unor zgomote/huruituri ciudate care culmea că se auzeau ca venind dinspre cutie, dar care au dispărut când am schimbat rulmenții (prima data pe ăla bun că așa este frumos 😁). Oricum daca este rulmentul de roata zgomotul se va amplifica in timp și va scade viteza la care se manifestă,  la mine o data s-a întâmplat destul de brusc, de la București la Brașov, la Brașov pe la 50kmh îmi venea să mă dau jos din mașină în timpul mersului așa urat făcea, alte dați s-a întâmplat mai lent.

Daca se intampla sa auzi uneori ca un mieunat îți spun sigur că este început de sfârșit al rulmentului de roata.

 

PS Nu mai da quote postării anterioare.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Din păcate așa cred că s-a întâmplat. Să se gripeze un rulment în cutie. Am demontat fosta cutie de viteze și am constatat o furcă strâmbă, aceea de la pinionul de marșarier. Menționez că aceasta s-a blocat în marșarier. Îmi puteți da o listă cu rulmenții și simeringurile de la această cutie, pentru motor Auc? Aș încerca să repar cutia asta, deoarece cutia de pe mașină sigur a spart carcasa ambreiajului, unde este pinionul secundar deoarece am văzut ulei pe jos. Roțile merg greu și nu au pic de joc în diferențial, când încerc să le rotesc stânga dreapta. Din păcate, am încercat la 12 centre de dezmembrări și nu am găsit altă cutie pe acest cod motor. Vă mulțumesc anticipat. Aș vrea să înlocuiesc rulmenții de la fosta cutie, acea furca și să încerc să o montez pe mașină. 

IMG-20240902-WA0016.jpg

IMG-20240902-WA0017.jpg

IMG-20240902-WA0015.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi dacă găseşti mai jos ce ai nevoie

ESY-FFE coduri.pdf

ESY-FFE coduri-1.pdf

Dar vezi că ai nevoie şi de ceva scule (prese, lere, etc). Orientativ îţi pun o mica parte de manual ca să vezi cam cum stă treaba. Dacă te hotărăşti să faci tu operaţiunea să zici şi îţi pun şi restul

Dismantling and assembling input shaft.pdf

Poate ar fi mai bine să o duci la Campia Turzii unde este un tip specializat pe cutii manuale (mi se pare că o poţi trimite şi prin curier)

Îţi recomand să foloseşti numai ulei G50 (G005000), este uleiul cu care a ieşit din fabrică. Este scump dar face toţi banii. Eu la cutia mea numai cu aşa ceva am făcut schimburi şi acum am vreo 430 k km şi nici o problemă la cutie.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stimate coleg,multumesc din suflet pentru documentatie.Eu ca meserie sunt asistent medical,insa clipele cand imi bag degetele in agregate auto,ma relaxeaza.Daca gasesc rulmentii din capetele arborilor sa-i schimb,este perfect.Cutia schimba foarte usor,nu caraie in nici o treapta ca sa fiu nevoit sa umblu la pinioane.Prese din acelea am cumparat,eu zic ca am toate sculele pentru a schimba acei rulmenti.

O mica nedumerire am: nu vad acea tija de la marsarier pe care eu am gasit-o stramba in aceasta cutie,in desene,,deoarece deja sunt convins ca de la ea a ramas blocata cutia in marsarier,pentru ca atunci cand am da-o jos,am putut manevra selectorul de viteze.

Rog mult daca s-ar putea pune si restul manualului,poate acolo voi vedea si aceasta tija cum ar trebui sa arate ea.Eu sunt convins ca este perfect dreapta,nu cocosata cum am ascos-o eu din cutie.

Inca o data mii de multumiri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie sa ne spui exact codul de cutie

cred ca asta este parghia pe care ai gasit-o stramba, ea trebuie sa fie bineinteles dreapta

greu de crezut ca s-a putut stramba in mers, de la maneta de viteze nu ai atat forta sa o strambi 

mai degraba cand ai demontat cutia de viteze. Oricum cutia ta arata ca si cum n-a prea avut ulei prin ea

image.thumb.png.aad9dfd83c54d58613503d574c318903.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În Etka cam atât am găsit, mai caut.

Codul de cutie este ESY sau FFE, din ce am văzut sunt identice.

Problema la cutiile astea este că încep să piardă ulei pe la simeringul unde intra tija selectorului in cutie. Ăla ar trebui schimbat, daca îl mai găsești că s-ar putea sa nu se mai fabrice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ne da seria de sasiu a masinii, ne descurcam mai bine.

pe original clar nu se mai fabrica semeringul, dar exista pe aftermarket.. sau dupa dimensiuni la magazinele specializate

 

image.png.3e971f6c0bb59c929755f89e739ee957.png

image.thumb.png.aebf3527007effeebb2a25c412406d43.png

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce mi se pare mie ar fi elementul 16. Dar cel mai sigur dă-i lui @andrei_221 VIN/ul si o sa-ti spuna cu exactitate.

ESY-FFE furci.pdf

 

@andrei_221 merci pt. informatia cu simeringul. Căutasem numai pe original şi am văzut că era cam indisponibil. Trebuie să am unul să-l schimb cînd o să fac schimbul de ulei la cutie. Lăcrimează puţin dar încă nu are pierderi observabile de ulei. As mai avea o intrebare: burduful asta de la timonerie 6n0711167a se mai fabrica pe original? ca aftermarket ma cam indoiesc ca exista. L-am inlocuit o data dar văd că iar este zdrenţe

timonerie.thumb.JPG.05fb306590a5a86f7a456b7f803c3de0.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc pentru sfaturi.Cutia de viteze este Esy,iar seria este WVWZZZ6XZ1W015378.Din cauza prostiei mele s-a indoit acea tija,deoarece in loc sa ma documentez,am umblat ca berbecul.Intotdeauna Mi-am asumat greselile.Colegul a avut perfecta dreptate,deoarece cutia cand s-a stricat si s-a blocat in marsarier mai avea in ea maxim 200gr de ulei

14 hours ago, andrei_221 said:

trebuie sa ne spui exact codul de cutie

cred ca asta este parghia pe care ai gasit-o stramba, ea trebuie sa fie bineinteles dreapta

greu de crezut ca s-a putut stramba in mers, de la maneta de viteze nu ai atat forta sa o strambi 

mai degraba cand ai demontat cutia de viteze. Oricum cutia ta arata ca si cum n-a prea avut ulei prin ea

image.thumb.png.aad9dfd83c54d58613503d574c318903.png

Aveti perfecta dreptate.Cutia mai avea cca 200 de grame de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragi colegi, sper să nu fi devenit pisalog, am primit cadou o cutie de viteze. Dar lipsește bucsa în care se sprijină rotorul electromotorului. Aș vrea si eu codul ei, să o pot comanda. Mulțumesc mult. Oricum vreau să fac o cutie să o am rezervă, nu mai fac greșeala să rămân fără 

IMG-20240904-WA0011.jpg

IMG-20240904-WA0010.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

21 hours ago, lupo_bv said:

 @andrei_221 merci pt. informatia cu simeringul. Căutasem numai pe original şi am văzut că era cam indisponibil. Trebuie să am unul să-l schimb cînd o să fac schimbul de ulei la cutie. Lăcrimează puţin dar încă nu are pierderi observabile de ulei. As mai avea o intrebare: burduful asta de la timonerie 6n0711167a se mai fabrica pe original? ca aftermarket ma cam indoiesc ca exista. L-am inlocuit o data dar văd că iar este zdrenţe

 

image.png.68ca7e26123b7df7ede6b74d3375ad1c.png

nu mai este pe stoc niciunde in depozitele VW

 

 

 

 

1 hour ago, sk100it said:

Dragi colegi, sper să nu fi devenit pisalog, am primit cadou o cutie de viteze. Dar lipsește bucsa în care se sprijină rotorul electromotorului. Aș vrea si eu codul ei, să o pot comanda. Mulțumesc mult. Oricum vreau să fac o cutie să o am rezervă, nu mai fac greșeala să rămân fără 

nu mai cauta piese de Lupo, tot ce inseamna piese de Lupo au fost scoase din fabricatie/ depozit intre anii 2017-2020

Bucsa aia e specifica electromotorului, trebuie sa vezi ce model/ cod de electromotor ai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc ,am gasit bucsa pentru electromotor.Acum rog sa nu ma ganditi de rau,nu am mai deschis alt topic,as vrea codurile pentru acele cuple de la filtrul de benzina de la Lupo motor AUC.Fostul,fostii proprietari nu au folosit acel cleste special si au distrus acele cuple,eu fiind nevoit sa le leg de filtru,deoarece se desfac de acolo,nu se mai blocheaza pe acel guler al tevii filtrului.Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!