Jump to content

Sistemul de franare - ABS


gearshift
 Share

Postare recomandată

eu zic sa dai o fuga la magazin sa iti iei doua seturi de garnituri si sa treci la treaba curata pistonasele si schimbale garniturile dupa ar trebui sa mearga bine iar cu abs nu te mai juca cu borna fa un test si vezi care e problema si dupa remediaza defectul.... socurile astea de tensiune nu sunt benefice pt electronice.

apropo a facut cineva un DIY cu franele la polo 6n - 6n2

ma intereseaza cum pot rezolva problema cu autoreglajul pt frana de mana care nu funtioneaza o poza din etka ar fi de folos pt a explica mai bine ce si cum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 114
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    14

  • gearshift

    6

  • F l o r i n

    6

  • vwgolf_trei

    5

am schimbat si garniturile , acum se mai blocheaza dor dreapta fata un pic .. dar tot nu pot lasa asa ,

eraorea de al ABS era de la senzori , din cauza rotilor care nu aveau aceasi turatie ..

cred ca o sa schimb intr-un final etrierul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Va salut, cum pot sa scimb si eu un furtun de frana fata fara sa rup conducta de frana? Am tras de el foarte tare si nu vrea sa se desfaca!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

spray degripant la greu si daca nu iese incearca sa-l incalzesti (exact locul unde se mufeaza conducta cu racordul furtunului).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutare tuturor,

Am cautat prin forum si nu prea am gasit o rezolvare la ceea ce am eu. Asa ca postez aici mica mea problema cu franele.

Am schimbat discuri/placute/lichid acum aprox 1 luna (aproape 1500km parcursi de la schimbare), problema este ca la coborare de pe Transfagarasat s-au incins discurile/placutele si am ramas fara frane pe acolo (din discul dreapta fata incepuse sa iasa fum), dupa 1 ora si-au revenit dar nu complet adica pedala e de atunci ceva mai moale (sub nivelul celei de acceleratie), iar in prima parte a cursei parca nu franeaza deloc.

Ideea e ca nu pot identifica problema (nici mecanicii evident).

Eu am zis a fost montajul prost facut sau piesele incompatibile si cer garantie insa ei se tot chinuie sa gaseasca problema.

Concluziile la care am ajuns cu cei de la service:

1. Rotile nu sunt infranate (aveti atasat testul, iar daca ma ajuta cineva cu interpretarea lui ar fi perfect).

2. Etrierul nu are nicio problema (verificat de mecanic; a verificat partea dreapta fata, de unde iesise fum).

3. Lichid de frana e, furtunasele nu au probleme.

4. Aerisirea franelor mi-au zis ca a fost facuta.

5. Discurile spate sunt roz (sau mov sau cum le zic mecanicii, adica sunt calite si bune de aruncat).

6. Discurile fata prezinta zgarieturi ale placutelor (cam multe pentru 1500 km, zic eu).

7. Dupa cum am zis frana se comporta ciudat: prima parte din cursa nu franeaza eficient, insa la apasare completa masina intepeneste, dar parca aluneca pe asfalt ABS-ul am vazut ca imi da in pedala, deci nu ar trebui sa fie probleme.

8. Dupa un drum normal de 10-15 km prin Bucuresti jantele fata sunt incinse, iar cele de pe spate destul de calde.

9. Jantele se innegresc tot timpul (probabil de la placute).

10. Eu simt masina infranata, nu mai accelereaza la fel ca inaintea schimbului de placute.

In concluzie, ce ar putea sa fie, altceva ce nu am depistat noi? S-a mai lovit cineva de problema asta?

post-22368-0-77589200-1313155050_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un indiciu ;ce marca de placute si discuri ai pus?E posibil de la franarile dese si puternice ferodoul placutei de frana sa pateasca modificari,a devenit foarte dur.Desfa una din rotile de pe fata,scoate o placuta de frana si vezi cum se prezinta.E cam nasol ..e posibil sa repeti operatia cu schimbare discuri si placute.Mai e o varianta dar foarte probabila,din cauza temperaturii mari si temperaturii lichidului de frana(cu toata ce dot 4 are punct de fierbere la 250grade),garniturile din sistem sa fi cedat,ma refer la garniturile pompei de frana care nu mai fac ca presiunea din circuit sa fie optima la apasarea pedalei.Un producator bun de discuri si placute,nu are voie sa coloreze discurile de frana indiferent la cate franari faci.Am avut odata o belea cu un e 46 si am mers aproape o zii cu un etrier blocat pe spate.Pana si vopseaua jantelor(abia erau aranjate si vopsite)sa exfoliat,nu puteai sa tii mana pe janta,masina la un moment dat a ramas fara frana..sa dus pedala la fund si apoi dupa 10 minute si-a revenit.Am ajuns la job cu ea a doua zii,am schimbat placutele(oricum le cam venise randul la schimbat)am deblocat pistonasul etrierului si apoi totul a fost ok.Peste o saptamana din cauza temperaturii a cedat un rulmentul de pe spate partea cu beleaua,e nenorocire sa schimbi un rulment de spate de Bmw..iti blestemi zilele.Asa ca pana nu desfaci sa vezi care e situatia nu prea ai ce face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din factura:

Disc frana DF 2803

Disc frana Bosch 8868

Placute frana Bosch 4019

Placute frana RE 26305

Lichid DOT 4 pus. Dupa pret discurile Bosch ar fi de spate si placutele Bosch pe fata (pe fata stiu ca totul e mai scump)

Cred ca numerele reprezinta nr din inventarul lor.

Frane dese nu au fost. Dupa 400 Km in Bucuresti am fost la Tm, drum liber fara franari, fara probleme aparente. La intoarcere spre Sibiu am observat ca nu mai trage masina asa bine, dupa la coborare s-au incins si aia a fost.

Eu ma tot gandesc ca au pus placute poate mult prea dure pentru discurile montate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bosch nu prea sunt asa grozave pe sisteme de franare;placute si discuri,restul sunt ok;etrieri sisteme electronice de franare etc.Pe fiat vin din fabricatie Bosch la unele modele.Sfatul meu e sa dai o fuga la un mecanic bun si priceput sa vada care e treaba si sa gaseasca o solutie.E posibil sa fi ramas blocat doar un etrier..si sa aiba momente cand lucreaza si momente cand nu lucreaza.Se deblocheaza simplu cu spray degripant si se fac pedale ,se impinge pistonasul,iar pedale ..iar se impinge ..etc.Pana nu desfaci nu iti dai seama ce problema are.Desfacut, curatate culisele etrierilor,deblocat etrier daca gaseste blocat unul din ele..si apoi vezi cum functioneaza franele.

Cred ca partea dreapta e problematica la tine,exact cum ai afirmat;iesea fum la roata dreapta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, dar tocmai la roata dreapta fata s-a uitat si etrierul e ok.

Ma gandesc sa nu fie ceva pe spate blocat avand in vedere ca s-au calit discurile. Mi-au zis astia de la service ca o sa schimbam discurile spate sa vedem daca isi revine dupa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
salut,

am si eu o problema, cand franez brusc sau foarte brusc trepideaza masina, cand franez usor nu e nici o problema, e posibil ca placutele de frana sa nu prinda cum trebuie? stiti cumva care ar fi problema? multumesc

Salut, trepideaza si volanul, sau numai masina???Daca iti trepideaza volanul la franare ai probleme cu discurile, sunt uzate sau ovalizate....

Aceeasi problema o am si eu , cand franez imi trepideaza volanul, discurile au canal din cauza uzurii , ma gandeam sa le dau jos sa le duc la rectificat acel canal, desi ovalizarea ar disparea problema ar fi gradu de siguranta:)) si inca o chestie cand merg constant si iau usor mana de pe volan imi trage usor stanga (cauciucuri sh, un pic inbatranite dar la cap usura stau f. bine ), tin sa mentionez ca rotile sunt echilibrate recent.

Best regards: Claudiu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

sint nou pe acest forum imi cer scuze daca nu am postat bine am un polo n6 1995 1,6 benzina si am probleme cu martorii de abs si airbag am ramas fara curent in baterie am incarcat bateria am pornito din greseala nu am strins borna + care a sarit de atunci nu se mai sting martori abs si airbag

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Am si eu o problema, polo 6n cu opensky ,cand pun contacul nu se aprinde beculetzul de la abs, und ar putea fii problema ?siguranta cea de 5 amperi am verificat-o si e ok mai aveti ale idei? problema e ca nici abs-ul nu functioneaza cand pun frana pe zapada sau apa merg ca pe schiuri , ce idei aveti ,unde as putea verifica?si mai am o intrebare;acolo unde sunt sigurantele am un intrerupator on/off stie cineva la ce foloseste?

Va multumesc

Modificat de paul_at2002
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DAr esti sigur ca ai ABS pe masina? ASa ai luat-o fara sa se aprinda becul? A mers si nu mai merge? da mai multe detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu stiu am luat-o lovita, problema e ca am 4 conducte care pleaca din pompa de frana ceea ce ma face sa cred ca are abs, transportand-o cu o stanga de remorcare a intrat abs-ul in functiune in timp ce o trageam , a huruit si pe urma nu a mai functionat e posibil sa fie o problema cablurile? unde vin cablurile la senzori? in spatele fuzetei ? sau unde exact am instalat auodata dar nu mi-am dat seama sigurantele de 5 (nr7) si de 30 de A cele din compatimentul motor sunt ok alte sugestii? astazi am cautat sub bancheta din spate cablul dar inafara de cutiuta aceea pt senzorii de parcare nu am gasit nimic de genul ABS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA fiecare roata trebuie sa ai cate un cablu negru, de cauciu, de vreo 5 mm diametru, vezi daca ai asa ceva la toate rotile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am si eu martorul ABS aprins. Am scanat si-mi da eroare la pompa hidraulica... codul e -cod defect 1276-. Daca era sa sa fie un senzor defect nu-mi specifica o anumita parte a masinii? Intreb in sensul ca are rost sa umblu la senzori? Daca as schimba pompa trebuie sa o schimb cu modulul electronic de sub ea? Sau merge sa pun doar pompa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie sa umbli si l;a senzori. Si in unele cazuri se repara si pompa de ABS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se repara pompa? Cum?

Prima data cand mi s-a aprins a fost la o frana puternica. Dupa ce am pornit din nou masina s-a stins. Asta a fost acum un an si ceva. De atunci nu s-a mai aprins pana in luna noiembrie 2011. Atunci s-a aprins pur si simplu... am pornit masina si nu mi s-a mai stins. Aproape de Craciun s-a stins de la sine si s-a reaprins acum doua saptamani si de atunci nu mi s-a mai stins pana alaltaieri. Am tot umblat la mufele de la pompa, le-am curatat, dat cu spray de contacte, am verificat sigurantele de la baterie, am verificat siguranta din tabloul de sigurante din masina, am masurat tensiunile pe fire de la baterie pana la mufele de la pompa. Nimic in neregula. De aia banuiesc ori pompa ori pertea electronica. Poate fi altceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie desfacuta unuiatea de abs si vazut motorasul in ce stare e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unitatea abs inseamna chestia aia rotunda ca un filtru? Acolo e motorasul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

@paul_at2002 pune si tu un cod al motorului si un an de fabricatie. De exemplu, 6n ALL din 1999 are ABS. Un 6n din 94 nu stiu sigur daca are ABS.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

stie cumva cum sa repar o pompa abs la un polo 6n2 2001 1,4 aud,am bagato pe tester si mi-a zis ca e pompa!!

Cand pun contactu se aprinde becu si se stinge ,dar dupa ce plec de pe loc la 100 metri se aprinde si nu se mai stinge!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ce eroare apare pe tester pe ABS ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer nush ala care mi la pus mia zis ca ia dat pompa abs

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!