Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

mie mi se pare ca e ok,si nu ai nici o problema la turbina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine un raspuns la postul #3564 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

verifica toata tubulatura turbo. De la egr pana la turbina.Uita-te dupa crapaturi,gaurele sau racorduri iesite (chiar si partial). Verifica si radiatorul intercooler sa nu ai vreo gaurica sau sa fie spart, crapat undeva.

Ideea e ca presiunea ta se pierde pe undeva pe traseu. Ai vreo fisura pe undeva. Succes

Ar trebui sa auzi si un suierat la accelerare...si fum negru in spate.

Modificat de Laurentiu Utiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Laurentiu. Am verificat tubulatura de la turbo si nu are fisuri, insa la radiator la capete, la imbinari are urme de ulei. L-am intrebat pe mecanic si mi-a spus ca este normal ca la toate motoarele tdi sunt radiatoarele umezite. S-a uitat cu atentie si mi-a zis ca nu este fisurat ca ar fi avut scurgeri mari de ulei. Turbo se aude normal cu un suierat placut (un tiuit). La accelerare nu da fum deloc.

Ce pot sa spun este ca in urma cu 2 ani am mai curatat turbina la alt mecanic si atunci nu si-a dat seama ca nu a strans conducta care duce de la turbo la EGR si bineanteles ca sufla si avea un sunet urat. Ca sa rezolve problema pe moment, in loc sa verifice daca sunt stranse conductele, a dereglat tija de la turbo si de atunci numai probleme. Motorul fara vlaga si chin pana am reglat tija. Am mers la alt mecanic si mi-a strans conducta, dar nu a mai reusit sa regleze tija pt. ca nu a stiut cat a fos dereglata. Acum intreb daca nu cumva este de vina reglajul? Cand am curatat turbo acum 2 sapt. am reglat tija la semn, dar este posibil sa fie mai scurta sau mai lunga cu o tura sau doua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Da. Este posibil si asta. BIne ca e ok tubulatura turbo. Daca totul e strans si la locul lui atunci trebuie sa reglezi din nou.

O poti face cu ajutorul testerului facand loguri in mers, probat, iar log, iar probat pana e reglata corect.

Daca nu tester atunci fa-o mai scurta cu 2 ture si probeaza daca mai iei limp. Desi nu prea recomand metoda asta fara tester.....

Eventual in timp ce faci logurile acolo pe loc ma suni imi spui niste valori care ti le cer si reglezi acolo pe loc. Sa nu trebuiasca sa intri pe forum , sa postezi, sa astepti raspuns...etc...

Modificat de Laurentiu Utiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru ajutor.Ti-am luat nr. din profil. Cand am timp o sa-i refac reglajul, apoi log si te sun. Sper sa scap de limp ca m-am saturat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Dupa cateva limpuri am facut un log in mers (in oras) si vreau sa stiu care sunt valorile la egr si turbo.Problema cu care ma confrunt este trepidatii motor dupa ce ajunge la 90 grade.Poate influenta egr mersul motorului la relantii?

LOG-01-010-011-013.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Nu e bun logul. Refa-l in grupurile 003,010 si 011 cu pedala apasata 100% pana la 4000 rpm.

Ca raspuns rapid, da....egr-ul influenteaza mersul motorului la relanti.

Ataseaza si rezultatul scanarii dupa codurile de eroare.

Modificat de Laurentiu Utiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar daca procentul la n75 era de 92,4% asta nu inseamna ca a luat limp mode. Presiunea si-a revenit incet incet.In logul acela nu a luat limp.

Insa geometria iti agata. Pe limbajul tau turbina se blocheaza intr-un punct :-)

In cazul acesta se trece la o verificare a turbosuflantei,curatare,daca e cazul atunci reconditionare sau inlocuire precum si verificarea actuatorului.

Cu masina poti merge asa insa e periculos. E posibil sa se rupa axul turbinei,asta in cel mai rau caz.

Sau sa te angajezi intr-o depasire si sa iei limp mode exact cand tie lumea mai draga si sa-ti pui viata in pericol(si a celorlalti participanti la trafic)

Nu vreau sa te sperii dar astea sunt riscurile daca continui sa umbli cu masina asa.

Mergi la mecanic si rezolva, o curatare e aprox 200 lei. Succes

Salutari,

Undeva la inceputul lunii aprilie ( 10.04.2012), s-a facut demontarea turbinei si s-a curatat si egr-ul, s-au schimbat si furtunele de la actuator si restul circuitului, unele din ele erau "terminate", mi-a fost plina de calamina mai peste tot, multumesc ca ati insitat sa fiu mai rapid cu demontarea ei, si din aceasta cauza mai si functioneaza si in ziua de azi..cum functioneaza, cam ireprosabil...imediat dupa ce s-a ansamblat inapoi am reusit sa "fug" din nou cu 180 km/h si se mai ducea dar nu ai unde sa rulezi safe cu asa viteze...deci sa o scurtez nitel, atasat am pus logul creat dupa alta luna de la punerea in functiune, va rog sa imi spuneti daca acum e 100% ok.

Intre timp alta meteahna, de saptamina trecuta mi s-a aprins martorul cu un cerc concentric si cu cele 3 linii intrerupte in alt cerc concetric pe exterior - cite 3 pe dreapta / 3 pe stinga, probabil cei ~ 20.000 KM pentru palcute s-au atins.Intrebare : sunt ok placutele TRW sint mia ieftine decit cele ATE, nu fac acelasi lucru pina la urma, din ratiuni financiare as prefera pe cele TRW - e oki asa ? o alta intrebare dependenta de acest simptom : se mai poate circula asa maxim 1000-1500 km ?

Alta intrebare : pentru roata din stinga , citeodata la viraj dreapta se aude ceva pe acolo, si m-am uitat si pare ca pivotul de la bascula nu mai e in regula, fiind nativ capsat -> ma gindesc ca mecanicul il poate da jos cu un dorn si sa puna unul cu suruburi...acum acela pare la partea lui de sus din fixarea in bascula cam papata camsa aceea ...intrebarea mea vine - cit de safe este sa circul si cam cit cu el asa, poate sa se desprinda singurel de acolo ?

Multumesc pentru sustinere, inca odata celor 2 "mecanici" virtuali : @Bogdan Litoiu & Laurentiu Utiu si astept sa ma lamureasca in privintele solictate mai sus ( interpretare log dupa interventie turbina, plus raspuns la cele 2 noi probleme : placute frine + pivot / bascula stinga - e bine sa schimb si pe cel de pe dreapta . odata cu cel de pe stinga care pare in uzura, vor implica reglaje ulterioare - gen unghi fuga, etc ?)

Toate bune,

Flavius

post-26906-0-56003500-1341415234_thumb.j

flavius-28.06.12.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut

am si eu ceva problema cu un motor AGR pe octavia, daca ma duc frumos pe la 110-120 imi taie alimentarea, daca o accelerez tare mai duce pana la 140-150, cateodata depinde si de incarcare imi taie si la 100 km/h, am schimbat 2 MAF uri in 7 luni si e la fel.

atasez log uri si daca cei care cunosc pot da un ochi pe ele sa isi spuna parerea , as fi incantat. multumesc

LOG-01-003-010-011relanti1.xls

LOG-01-003-010-011sarcina.xls

LOG-01-003-010-011ultimul.xls

LOG-01-003-013-014.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai vre-un furtun de presiune sarit? Atunci turbina e pe duca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Chiar daca procentul la n75 era de 92,4% asta nu inseamna ca a luat limp mode. Presiunea si-a revenit incet incet.In logul acela nu a luat limp.

Insa geometria iti agata. Pe limbajul tau turbina se blocheaza intr-un punct :-)

In cazul acesta se trece la o verificare a turbosuflantei,curatare,daca e cazul atunci reconditionare sau inlocuire precum si verificarea actuatorului.

Cu masina poti merge asa insa e periculos. E posibil sa se rupa axul turbinei,asta in cel mai rau caz.

Sau sa te angajezi intr-o depasire si sa iei limp mode exact cand tie lumea mai draga si sa-ti pui viata in pericol(si a celorlalti participanti la trafic)

Nu vreau sa te sperii dar astea sunt riscurile daca continui sa umbli cu masina asa.

Mergi la mecanic si rezolva, o curatare e aprox 200 lei. Succes

Salutari,

Undeva la inceputul lunii aprilie ( 10.04.2012), s-a facut demontarea turbinei si s-a curatat si egr-ul, s-au schimbat si furtunele de la actuator si restul circuitului, unele din ele erau "terminate", mi-a fost plina de calamina mai peste tot, multumesc ca ati insitat sa fiu mai rapid cu demontarea ei, si din aceasta cauza mai si functioneaza si in ziua de azi..cum functioneaza, cam ireprosabil...imediat dupa ce s-a ansamblat inapoi am reusit sa "fug" din nou cu 180 km/h si se mai ducea dar nu ai unde sa rulezi safe cu asa viteze...deci sa o scurtez nitel, atasat am pus logul creat dupa alta luna de la punerea in functiune, va rog sa imi spuneti daca acum e 100% ok.

Toate bune,

Flavius

Legat de log nu e nici acum perfect. Se poate mai bine. Tija de la actuator ti-a fost reglata putin mai jos. Cu alte cuvinte, ti-e mai lenesa masina decat ar trebui.Nu e mare diferenta dar la turatii mari se simte. Probabil simti si tu ca la viteaza mai mare urca mai greu in turatii (trage mai greu). Se rezolva prin re-reglarea tijei corepunzator.

Legat de celelalte probleme cu franele si rotile posteaza in topicurile dedicate. Vei primi raspuns mai rapid acolo. Succes

va salut

am si eu ceva problema cu un motor AGR pe octavia, daca ma duc frumos pe la 110-120 imi taie alimentarea, daca o accelerez tare mai duce pana la 140-150, cateodata depinde si de incarcare imi taie si la 100 km/h, am schimbat 2 MAF uri in 7 luni si e la fel.

atasez log uri si daca cei care cunosc pot da un ochi pe ele sa isi spuna parerea , as fi incantat. multumesc

Citeste aici cum se fac logurile in mers http://vwforum.ro/topic/69486-modalitatea-de-efectuare-a-unui-log-in-mers-la-tdi/ si revin-o cu niste loguri facute ca lumea. Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

salutare...cum se manifesta o tija reglata prost? din ea se regleaza de la ce turatie sa intre turbina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Se poate spune si asa. Nu exista o anumita turatie fixa la care "intra" turbina. Odata ce ai apasat pedala de acceleratie turbina deja incepe sa lucreze. Ca dureaza putin pana atinge presiunea maxima (cand simti tu ca "intra") asta e altceva.

O tija reglata necorespunzator poate duce la limp mode-uri datorita presiunii prea mari sau prea mici. Daca e reglata prea scurta atunci presiunea va creste foarte rapid si n75 nu o va putea controla(ciclu maxim) ducand la limp mode. Daca e prea scurta la fel ciclul va fi la minim si presiunea nu se formeaza. Dar si asta difera de la model la model. La unele e exact invers.

In mod normal la aceasta tija (reglata din fabrica) nu se umbla. Ea e reglata perfect. Insa din pacate odata cu demontarea turbinelor si curatirea lor aceste tije sunt dereglate si apoi re-reglate ochiometric de catre mecanici. De aceea e recomandat ca dupa o curatire sa se faca niste loguri in mers si urmariti parametrii de functionare a turbinei. Asta in cazul in care vreti sa "inhamati" toti caii la masina . :icon_thumleft:

Cum e exemplul colegului nostru @reflavius de mai sus.... are cativa cai care stau pe margine deocamdata. :lol:

Modificat de Laurentiu Utiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa ma uit desi ultima data cand m-am uitat nu am vazut nici un furtun sarit, o fi vreunul fisurat ca sunt cam vechi, o sa le inlocuiesc si daca nu dispare problema o sa fac iar log-uri bune sper.

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

ok...cred ca am intgeles cat de cat...mie mi s-a schimbat actuatorul iar reglajul nu a fost deloc cum zici...s-a pus direct fata nici un log in mers si revenire....

crezi ca datorita experientei...poate cineva sa ajunga la performanta de a o regla din prima?fara teste ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tine de noroc sa o poti nimeri din prima. Sau de foarte multa experienta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari, revin cu problema mea de aici

Am fost cu masina la mecanic, mi-a trimis turbina la bucuresti (la cipos din ce am inteles), care mi-a schimbat paletii si alte cele pe acolo

Astea sunt noile log-uri:

v3_nou.xls

v4_nou.xls

Am mai luat un limp mode intr-a 4-a in sarcina (e drept ca am fortat-o):

00575 - Intake Manifold Pressure

17-00 - Control Difference

Rog pareri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca eroarea nu era dinainte? ca in log nu vad nimic deosebit.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

100% nu aveam eroarea, am verificat inainte, in plus am si simtit cand a luat limp.

Se simte diferenta intre ce era si ce e acuma, merge mult mai bine.

Vreau doar sa stiu daca log-urile sunt ok, sa stiu sa elimin din posibilitati.

Modificat de unkn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu, on Posted 04.07.2012 @ 23:05, said:

Legat de log nu e nici acum perfect. Se poate mai bine. Tija de la actuator ti-a fost reglata putin mai jos. Cu alte cuvinte, ti-e mai lenesa masina decat ar trebui.Nu e mare diferenta dar la turatii mari se simte. Probabil simti si tu ca la viteaza mai mare urca mai greu in turatii (trage mai greu). Se rezolva prin re-reglarea tijei corepunzator.

Legat de celelalte probleme cu franele si rotile posteaza in topicurile dedicate. Vei primi raspuns mai rapid acolo. Succes

Ok,

Laurentiu,

Posibil sa se fi "scurtat" tija la remontare (oricum tija era teapana la momentul cind a dat jos turbina, si a trebuit sa duca munca de lamurire sa o destepeneasca, oricum au fost peripetii destule cu turbina, se rupsese si unul din cele 3 suruburi speciale care sustin geometria variabila, si transpiratii cu inlocuirea lui, si problemaasta cu tija de la actuator blocata - maxim; per total ceva noroc ca e oki acum ) , datorita faptului ca nu mai era manson pe ea, si s-a facut unul "artificial" (din ceva cauciuc de la o Dacia - usi fata ), care a fost taiat si adaptat, e clar ca nu e acces la reglaj cu acest tip nou de manson - dat fiind ca nu am in Romania unde sa o ard cu mai mult de 160KM in siguranta - crezi ca e o problema sa o las asa cum e acum. ( ar fi cam 5 caluti rataciti plus cei 5 de la clima, maxim 80CP sa fie)..o alta chestie - mi-a zis ca are un mic joc axial turbina ( care probabil e compensat de imerisa de ulei pe care sta in fapt acel ax, asa e?) - probabil de la stilul batrinesc de condus al vechiului posesor..dar si al meu uneori - m-am lecuit - dupa acest experiment...ce parere - cita viata mai e in turbina aceasta ( in bord si in cu sint stocati ~ 111000 km, masina e din Italia adusa la 68000km - probabil real are cam ~210.000km acum ) - mentionez ca nu face nimic suspect, consum ulei, suierat atipic, etc...pare ca lucreaza ca acum 4 ani - chair putin mai bine, dupa umila mea parere.

Multumesc anticipat de sfaturi, sper sa imi dai din nou unul la fel de intelept, am luat cunsotinta de recomandarea ta pentru restul de intrebari si sper sa fi le asociat topicul corespunzator ;)

Toate bune

Flavius

Modificat de reflavius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Datorita improvizatiilor facute la turbina nu pot sa-ti spun cat te tine,nici macar aproximativ.

Nu e nici o problema daca lasi tija reglata asa cum e. Daca esti multumit cum trage atunci e ok. Diferenta nu ar fi prea mare intre cum e momentan reglata si cum ar fi cu ea reglata perfect. Aproximativ 10 cp (poate nici atat). Eu doar am facut observatia ca se poate si mai bine. Dar daca zici ca s-au facut improvizatii pe acolo atunci lasa tija asa cum e.

Legat de jocul axului depinde cat de tare se misca. Daca se misca putin (abia sesizabil) atunci e ok. Dar daca se simte tare atunci iti va ceda cu timpul.

La un joc mare al axului ar trebui sa ai si consum de ulei. Dar daca zici ca nu iti consuma deloc atunci jocul inca e mic....

Eu iti recomand sa faci un efort si sa reconditonezi turbina asa cum trebuie, cu piese originale. Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Laurentiu,

Ce inseamna acel efort, pentru reconditionare, bucsele din capul turbinei se pot schimba + palete + ax ? jocul nu cred ca era mare, mi-ar fi spus daca era asa, sau crezi ca la doctor a tinut secret? insa e mai bine sa incep sa string banuti pentru o reocnditionare corecta te rog sa imi spui ce implica financiar si in ce consta ( cit dureaza, se face si in TM), apoi nu vreau sa-i zburde axul din loc si sa ma "autoaprind" mai ales ca nu pierd un gram de ulei intre schimburi de ulei, care le fac regulat la 12.000 km plus restul de consumabile acolo ... e aiurea la tdi-ri practic costa cam mult intretinerea lor...nu am luat in socoata si aceste hibe cu turbo, practic pentru Romania e mai oki una pe benzina, mai ales cum au evoluat pretul carburantilor, deh...pina una alta sint multumit, macar asa sa o mai duc 150.0000 km :D

PS; o turbina duce 1/2 din viata unui motor ? daca motorul se duce la 600000 => turbosuflanta ar duce ~ 300.000km - a mea cum e cu uzura la inceput, probabil ca am ~210.000 km reali ca asa e romanul mincinos si umbla dupa inselatorie...mai am practic 90.000 km din viata ei asa, daca in 10.000 km - adica 1-1,2 ani stringa banuti pentru o turbina noua bine...daca nu reconditionarea e mai mult de 700 RON ? dupa reconditionare cit faci in soguranbta, daca o ruilezi cum trebuie si schimbi ulei + filtre la timp ?

Multumesc mult,

Flavius

Modificat de reflavius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

e aproximativ 1000 lei reconditionarea ceea ce inseamna ca iti schimba tot din interiorul ei. Vei avea o turbina noua in carcasa veche, cu alte cuvinte.

Cam 200K de km duce o turbina dar depinde cum a fost menajata,uleiul, etc. Sunt masini cu 300K si inca cu turbina originala pe ea.

I-a legatura cu Cipos de aici de pe forum si te lamureste el de preturi si sfaturi.

Sa nu crezi ca la fix 300K cum zici tu ca mai ai din viata turbinei, ea va da chix. Sunt masini cu 50K de km si cu turbina schimbata deja. Din cauza mersului subturat, ulei de calitate proasta,motorina, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

K

Iti multumesc mult pentru sfaturi, esti de nota 10 + , am contactat pe Ciprian ( @cipos) pe privat, astept detalii si de la el, in limita timpului sau.

Toate bune si multi km fara peripetii.

Flavius

Modificat de reflavius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!