Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

În primul rând nu mai da quote postarii anterioare, nu este necesar.

 

Aş zice că ar trebui să parcurgi etapele:

1. verificare vacuum cu manometru de vacuum

2. reglare turbină

Dacă nu se remediază cu astea două atunci poate că o revenire la softul original ar fi benefică

 

Prima eroare presupune înlocuirea clapetei (în prealabil trebuie ca un electrician să verifice cablajul ca să nu înlocuieşti clapeta degeaba). În principiu eroarea nu are legătură cu problemele tale decât dacă clapeta nu se deschide complet şi nu rămâne deschisă complet pe timpul funcţionării motorului

A doua este o problemă de bujie incandescentă sau cablaj la bujia respectivă. Nici ea nu are legătură cu problemele, dar o să simţi când se va mai răci vremea că o să pornească mai greu, mai ales la temperaturi negative

 

26 minutes ago, RobertAlex13 said:

Ca si alte simptome, cand opresc motorul, se aude un zgomot ciudat din afara pe partea pasagerului, ca si cum rasufla ceva,

Posibil ca asta să aibă legătură cu problema clapetei. Pune pe cineva să oprească motorul şi tu ascultă să vezi dacă vine de acolo zgomotul. Clapeta are rolul să închidă aerul la oprire astfel încât motorul să se oprească lin. Dacă nu se închide motorul se opreşte cu trepidaţii şi este posibil să auzi zgomotul de care zici

26 minutes ago, RobertAlex13 said:

iar motorul e destul de galagios de la 2500-2700 de ture

Pot fi destule cauze. Aer şi presiune ar avea în plaja aia de turaţii, posibil să fie din soft cantitatea de motorină prea mare. În plaja aia de turaţii nu cumva scoate şi ceva fum negru (îl poţi observa mai bine noaptea în farurile celui din spate). Încearcă să blindezi de probă ţeava care aduce gaze în EGR cu o tăbliţă astfel încât gazele arse să nu mai ajungă în EGR. Sau mai poţi încerca (dacă zici că EGR este nou) să anulezi vacuum-ul de la EGR (scoţi furtunaşul din ciuperca aia şi înfunzi furtunaşul cu un şurub băgat forţat peste care strângi şi un colier de plastic ca să nu se piardă vacuum-ul). Asta ultima este valabilă când eşti sigur că EGR nu este murdar şi închide bine, poţi începe cu asta. testul ăsta se face pentru a elimina o eventuală recirculare parazită care poate da  un motor zgomotos

 

După orice modificare/intervenţie să faci cele trei loguri. 

Vezi că loguri în mers poţi face şi singur, am scris pe topicul cu pricina următorul text

"ATENŢIE! Nu este necesar să umblaţi la laptop în timpul mersului, este periculos şi nici înregistrările nu vor fi corecte de multe ori. Sunt două variante: fie aveţi un copilot, fie porniţi logul înainte de începerea deplasării, faceţi secvenţele de log apoi trageţi pe dreapta şi salvaţi logul. Ultima variantă ar fi de preferat. Porţiunile utile de log vor fi depistate după apăsarea pedalei de acceleraţie vizibilă în grupul 010."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus pe cineva sa opreasca masina dupa ce am mers vreo 10 km, aparent sunetul se aude de undeva pe la mufa MAF daca nu ma insel, si tubulatura din zoia ( am lapsus pt acea zona) , o sa las un link mai jos.
Nu dau fum negru, doar alb la pornire, si am inteles cand ii mai dau talpa, n-am pierderi de ulei, dar nu as spune ca e de la soft, inainte de a schimba EGR si Turbo, masina te baga exagerat de tare in scaun si turbina intra imediat, dupa ce am luat-o de la service, turbina intra dupa 1 secunda cam asa de la "talpa", mi-e greu sa cred ca e de la soft, insa o sa fac ce ai spus mai sus si revin cu loguri.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomotul asta este de la o electrovalva, daca tii mana pe ea o să simți cum vibrează, așa o poți depista care este pentru că sunt două aia de la EGR și cea de la turbină. În principiu ea încă funcționează dar nu știu dacă mai este în parametri, ăsta este un sunet caracteristic când prinde ceva mizerie.

Daca poți schimba cu una de proba.

20 minutes ago, RobertAlex13 said:

inainte de a schimba EGR si Turbo, masina te baga exagerat de tare in scaun si turbina intra imediat, dupa ce am luat-o de la service, turbina intra dupa 1 secunda cam asa de la "talpa", mi-e greu sa cred ca e de la soft, insa o sa fac ce ai spus mai sus si revin cu loguri.

De obicei când apare o problema după ce umbli la ceva cam acolo este cauza, deci....reglajul turbinei. Dar înainte de orice remediază problema cu electrovalva aia și verifica vacuum-ul cu un manometru de vacuum (orice deficienta pe partea asta te induce in eroare la reglaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

După câteva luni cu probleme am rezolvat într-un final problema cu limp ul. Era ceva foarte banal din soft mai exact harta de N75, Cum aveam eu turbina de 131 pe motor de 101 cand am făcut softul nu a mai fost schimbat și la N75 și de asta îmi făcea overboost, am copiat harta N75 de pe un AVF iar acum merge perfect. Mersi mult lupo_bv pentru ajutor cu logurile. Dacă o sa mai am probleme o sa revin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am facut si eu niste log-uri (corecte sper) la niste sfaturi primite pentru problema mea

 

Ce probleme as avea: la atingerea pedalei de acceleratie, masina tremura/se balansează/parca ar avea un joc, când iau piciorul la fel face (deci doar când se atinge sau se ridica piciorul), la relantiu, la rece, se simte mai tare, dar se simte și când e cald iar uneori tremura, ca un sintom de injector defect.

De curând am schimbat: ax cu came, tacheti, șuruburi, oringuri la injectoare, cam tot ce tine de aceasta operațiune.

log loc.csv log 3-10-11.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva probleme se observă la turbină, în sensul că face ceva suprapresiune, dar nu cred că asta are legătură cu simptomele descrise de tine. Probabil problemele sunt pe partea de injecţie

 

image.thumb.png.003b0e5f8af279aa93713987b93c7eb9.png

În zona asta probabil că turbina are geometria cam ancrasată, pentru mai multe detalii fă şi logurile în BS, vezi topicul de mai jos

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut, 

 

Audi a4 B7, cod motor BRD, intampin urmatoarea problema: din cand in cand, masina intra in limp mode, cu turbo boost underpresure, doar la regim de autostrada (accelerare in viteza a 6-a) iar in regim de oras, cateodata parca nu trage cum trebuie. 

Daca fac un log in mers, pe canalul 11 turbo pare sa fie okey-ish. insa pe canalul 43, din cand in cand am o anomalie, care nu stiu ce inseamna, poate ma ajuta cineva..

pe 43 imi arata charge pressure actuator position, si charge presure duty cycle (egal cu cel de pe canalul 11). Din cand in cand, charger pressure actuator position (care in mod normal sta la 85, imi apare ca e la 99.8 - 100 si atunci masina se accelereaza mai greu. Interesant e ca dupa o perioada isi revine.. chiar si fara sa opresc motorul, si si mai interesant e ca presiunea se schimba relativ normal, pe canalul 11, si charge pressure control duty cycle la fel.

 

nu inteleg.. 

- daca e blocat turbo, de la ce schimba duty cycle, daca actuatorul nu se misca (fiind blocat)

- daca nu este blocat, de ce trece de 85, cat ar fi teoretic maxim (probleme vacuum?) 

- daca e problema de vacuum, de ce isi revine - n-ar trebui sa am tot timpul problema?

 

Am atasat un CSV cu un log, si un video, poate cineva are habar care e problema...

Va multumesc!

 

 

turbo problem.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa un log in mers pe 3-10-11, accelerația la podea, nemișcată de pe la 1600 rpm până la peste 4000, in tr3 și dacă este posibil a 4-a

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa incerc fac un log mai tarziu.. dar nu e sigur ca pot sa prind momentul respectiv.. pentru ca isi revine si cateva zile iar merge ok, apoi iar face fitze... si tot asa.. Nu tine pana sa ies intr-o zona unde sa fac un log..

 

Modificat de DaBlue
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principiu nu trebuie sa prinzi neapărat momentul, daca îl prinzi este mai bine, daca nu, nu   Sa pornești logul înainte să pleci de pe loc și îl salvezi după ce faci secvențele de accelerare și tragi pe dreapta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut cateva log-uri.. a intrat in limp mode de fiecare data.. Am prins si "blocat" si "neblocat".

 

 log1.xlslog2.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă a intrat în limp a stocat şi eroare? Din ce văd în loguri nu pare să fi intrat în limp, cel puţin nu aşa cum ştiu eu (acţionarea actuatorului într-o extremă şi implicit limitarea presiunii şi cantităţii de aer)

Graficul arată cam aşa

image.thumb.png.eb1cb7726a59b2a7835beae496827684.png

Ce se observă aici?

În primul rând că este o difernţă foarte mare între presiunea cerută şi cea măsurată. Apoi că Duty cycle este constant adică ECU nu "simte" nevoia să o corecteze. Iar cantitatea de aer  măsurată este aproape identică cu cea cerută. Mă gândesc că ECU prin intermediul senzorului din actuator vede că tija este în poziţia care trebuie şi poate că MAP nu măsoară cum trebuie. Încearcă dacă poţi să încerci de probă cu un MAP care ştii sigur că este bun. 

Problema a apărut treptat sau coincide cu vreo intervenţie la  maşină?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

 

Da, da eroare de P0299, Turbo/Supercharger underboost.  Problema a aparut treptat / intermitent... ultima data facea la fel (cu actuator position 100% pe canal 043) doar cand intra in regenerare, si era o problema de vacuum, la ceva clapeta care se actiona doar cand intra in regenerare - asta a fost anul trecut.

Acum face tot asa (043 actuator position pe 100%) doar cate-odata si fara sa fie in regenerare. Initial apare doar cand depasesc pe autostrada, in a 6-a, apoi tot mai des si tot la cerinte de putere mai mici..

 

L

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul asta și încă cateva au un management cam ciudat care pe mine mă depășește. Nu înțeleg de ce daca ECU vede presiunea mica nu modifica Duty cycle că sa o corecteze. Apoi zici că a intrat in limp și a aruncat și eroarea, dar pe loguri nu vad semnele caracteristice ale unui limp. 

De asta zic că prima data ar trebui sa fii convins că presiunea măsurată este reală. Daca nu găsești pe cineva priceput la motorul asta cred că cea mai mica cheltuiala cu care sa incepi ar fi schimbarea MAP. Ideal ar fi să îl poți returna in caz că nu este el de vina.

Test pe turbina in Basic settings poți să faci?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci, da, motorul asta este un motor destul de complicat.. 

Oare daca scot MAF-ul nu ar trebui sa vad daca merge mai bine sau nu ? 

 

L

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu la debitmetru m-am referit (MAF) ci la senzorul de presiune (MAP). Dacă scoţi mufa MAP,  ECU cred că va înlocui măsurarea cu o valoare generică. La MAF ştiu că o înlocuieşte cu 550 mg/str, dar la MAP nu ştiu comportamentul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAP se gaseste la intrarea in galeria de adminisie, montat de jos in sus, unde intra furtunul care vine de la intercooler?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu știu să îți zic cu exactitate, dar de obicei este montat ori pe intercooler ori pe tubulatura de la intercooler. Când ajung la calculator mă uit sa vad exact dacă găsesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare revin cu problema mea pe care am pus-o pe pauza ca nu am avut timp de verificari. am incercat sa blindez  EGR dar intra pe modul eroare ca nu vede presiune. in consecinta am facut azi un bs3 si am filmat vacumetrul. Atasez si salvarile facute. cu mentiunea ca in acceleratie maxima nu mi-a facut figuri doar dupa ce am oprit inregistrarea si i-am dat `resume` acolo lo facut smucituri si o scos fum la reaccelerare (sper ca sunt coerent in ce scriu)

 

 

LOG-01-003-xxx-xxxbn26GEP 20.10.2024 EGR 28.10.2024.CSV LOG-01-003-xxx-xxxbn26GEP 20.10.2024 28.10.2024.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred că ai o problemă în zona asta a EGR, în sensul că nu închide la timp, îi ia cam 2-3 secunde pînă se se închidă complet.  Problema poate fi din cauza unui EGR murdar sau din cauza vacuum-ului. Eu înclin să cred că din cauza vacuum-ului pentru că şi pe film se vede că la revenire are un hop şi îi ia tot aşa vreo 2-3 secunde până ajunge în poziţia minimă.

În graficul de mai jos acolo unde am pus săgeata ar trebui să arate ca şi pe ramura coborâtoare a graficului. Treaba este că atunci când o calci la podea dacă EGR nu închide complet alea 2-3 secunde va scoate fum şi posibil să ai şi nişte şuturi în funcţie de sarcina motorului la momentul ăla.

Dacă problema este din vacuum atunci N18 este vinovat de comportamentul ăsta. În primul rând verifică furtunaşul ăla care merge la filtrul de aer să fie absolut liber, dacă este seminînfundat perturbă funcţionarea N18.

image.thumb.png.16b58237054864f978dfb314ada5bfa2.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin N18 te referi la supapa de control vacum EGR?. Am reușit azi sa verific modulul de vacum. 

Furtunul de alimentare la supapa nu e înfundat

Am descoperit umiditate pe furtunele ce vin de la supapa de control vacum și de la vasul rezervor de vacum. Nu știu dacă e normal sa fie umede orificiile aferente acelor doua furtunase.

Am înlocuit modulul de vacum de pe altă mașină și la fel face 

Eu am impresia că supapa de control vacum nu funcționează corespunzator. Sau nu știu eu ce ar trebui să facă.

Nu știu dacă are legătură sau nu dar am mai observat că dimineața la rece nu face aproape deloc simptomele până se încălzește motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da aia este N18 și la unele modele este integrată într-un modul alaturi de celelalte electrovalve.

Până acum nu am observat sa fie umede, acele orificii, nu prea cred că este normal.

Când scoate fum scoate un timp mai îndelungat sau 2-3 secunde?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoate timp îndelungat ( cat timp accelerez)

La asta mă refer când zic supapa control vacum

Screenshot_20241030-080511.png

Modificat de Gabriel.Pop
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este denumită greșit în poza. Asta nu este supapa ci actuatorul care acționează clapeta de shutoff care este montata in corpul EGR, dar clapeta aia nu este EGR. Scrie pe google N18 valve sa vezi cum arata.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fumul poate fi și din alte cauze (injectoare, etc). Fa niste loguri in mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!