Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Din loguri nu pare să se fi îmbunătăţit ceva, diferenţele sunt nesemnificative, parcă MAF vechi măsura ceva mai bine.

Oricum schimbarea MAF nu ar fi modificat diferenţa on/off

15 hours ago, rs4 said:

As vrea doar sa ma asigur ca aici trebuie umblat - din logurile atasate.

Sigur, sigur nu pot fi, dar după cum arată logurile tale cauze pot fi două: ceva gripat pe la geometrie sau mecanismul de acţionare şi/sau reglaj turbină. Având în vedere că zici că este recondiţionată excludem prima cauză şi atunci ar mai rămâne reglajul turbinei.

Când faci loguri întotdeauna să faci şi BS003

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai auzit si de situatiile in care cei care reconditioneaza turbinele pun backplate-ul (sai drive plate-ul?)  pe care se misca geometria invers si merge aiurea, oricate reglaje i-ai face, nu face diferenta care trebuie intre On si OFF.  Poate nu mai tin eu bine minte... (Mea culpa! ) 

@lupo_bvtu iti aduci aminte de asa ceva? 

Thanks! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am deschis un topic la van-uri dar pun si aici cateva loguri. Masina are dpf, egr off, stage1, egr cu tabla, MAF nou bosch. Nu-mi dau seama ce ar putea sa aiba. BS pe turbo nu sare de 100mb diferenta, 980-1070, tija se trage maxim pe opritor.

LOG-01-008-010-001torq reqst.CSV

LOG-01-003-010-011 t5.CSV

Modificat de davidut5
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred că problema este la motor. Chiar dacă în BS011 diferenţa este de doar 100 mbari se observă că în mers face presiunea necesară după 1900-2000 rpm chiar ai un spike mărişor. Deci cel puţin după 2000 rpm ai sufiecientă presiune şi cantitate de aer ca să tragă normal. Ori văd că este leşinată rău, ceea ce mă duce cu gândul că motorul nu dezvoltă puterea necesară

image.thumb.png.776f7da904038bd077ba9e964e047807.png

On 8/5/2024 at 6:42 PM, Emy D said:

Poate nu mai tin eu bine minte... (Mea culpa! ) 

@lupo_bvtu iti aduci aminte de asa ceva? 

Fix de asta nu-mi aduc aminte, dar ştiu că la un moment dat a pomenit cineva despre modul de rectificare a platoului şi dacă asta se face cu eliminare de material atunci apare un spaţiu între platou şi palele geometriei şi adio turbină în parametri. Probabil că asta se întâmplă şi dacă se pune platoul invers în cazul că este posibil aşa ceva (nu ştiu că nu am desfăcut niciodată o turbină şi nici nu am văzut desfăcută)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc de răspuns.

De iq și de torque limit ce zici sunt ok? Nu limitează cutia automata cuplul sau ceva?

Și de ce presiunea ceruta e doar de 2 bari? Mi se pare putin, mai ales ca are și stage 1!

Ce vreau sa fac în continuare e sa verifica ax came dacă e la punct eventual sa masor compresia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca mașina era in limp din cauza egr-ului. Care i-am tăiat tija și astupat gaura sa nu mai dea cu ulei, odată cu schimbul de ulei și filtre, și de aici a fost toată beleaua.

Am verificat și avans axa era ok, întra cala puțin forțat. 170lei duși pe chirie. 

Deci soft de doi lei mari bătăi de cap.

Am băgat soluție de curățat injectoare, alimentat din bidon, la final am scos mufe la plesneala și când am scos egr trage bine mașina.

Tot are cuplu mic la relantiu, și cu ac pornit se ingatuie motorul, la pornire pornește bine dar subturat apoi urca la 800. Tot prin soft cred ca este problema.

Am făcut încă un log, acum pare ca cere 2.2bari presiunea.LOG-01-003-010-011.csv t52.csv

Modificat de davidut5
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O dată softul pentru că daca era in limp, are in mod ciudat de a intra în limp, nu se prea vedea pe log. A doua vezi că s-ar putea că problema sa nu fie la EGR. De exemplu daca ai evacuarea semi-infundata vei avea o recirculare mare și cu EGR perfect functional. Parca ziceai că EGR este anulat prin obturare. Atunci cum mai recircula? Mie îmi cam da cu virgula. De curiozitate daca poți fa un BS003 așa cum este acum. Și un BS011.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai egr era anulat soft dar mufa băgată, eu când am tăiat tija el nu a mai lucrat cursa minim maxim și dădea eroare electrica doar ca nu arata pe diagnoza fiind soft modificat. El e obturat nu are cum sa mai recircule,  dar din cauza electricii nu a mai tras. De aici eu trag concluzia ca softul nu e bun. Ascunde erorile dar tine cont de funcționalitate. Și tot ca o cireașa pe tort cu mufa scoasa nu da eroare, atunci de ce cu mufa băgată nu trage! Ma depășește, o sa meargă cu mufa scoasa și aia e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din păcate este un gen de loguri pe care nu ştiu să-l interpretez. Sigur codul motor este BKC? Am făcut acum ceva timp nişte loguri în BS003 şi BS011 la un coleg cu BKC şi nu arătau aşa. Formatul ăla parcă l-am întâlnit la BKD sau BKP, nu mai ştiu exact. Verifică distribuţia (poziţionarea ei cu calele dedicate şi întinderea curelei), mi se pare că oscilează cam mult Torsion Value, ar trebui să stea pe la -2,5

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da codul motor este BKC , acuma eu vreau intreb  ca mi se pare foarte ciudat, instalatia de aer este ok ,a fost verificata. Admisie si evacuarea au fost verificate , a zis fratele meu ca a curatat ,a verificat punctele de masa si nimic ciudat . A zis ca probabil a fost umblat la calculatorul masini in trecut . Este posibil sa fi avut alt soft cand am cumparat-o si cum a stat masina cateva luni bine fara curent sa se fi resetat in momentul pornirii?? Sau poate fi axul cu came sa se uzeze foarte repede ?fiind unul aftermarket -nu stiu ce marca a fost pus 🤔  . Posibil  sa incerc  un turbo peste 1-2 saptamani , dar pana atunci o SA verifice si distribuitia si axul cu came .

IMG-20240217-WA0005.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are cum sa se reseteze softul pentru că a stat cu bateria deconectata indiferent cat de mult.

În privința axei cu came fa un test de compresie înainte de toate. Oricum el nu influențează unghiul de sincronizare, dar daca sunt ceva uzuri pe acolo (came, tacheți) poate influența cantitatea de aer care intră în motor. Și unghiul de sincronizare influențează cantitatea de aer care intră în motor. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , distribuitia este ok  , a facut poze la tot si le postez .

Problema este axul cu came uzat , tacheti... , si el spune ca si turbo uzat ar trebui rectificat ca sa nu dea probleme ulterior 

IMG-20240811-WA0008.jpg

IMG-20240811-WA0007.jpg

IMG-20240811-WA0006.jpg

IMG-20240811-WA0004.jpg

IMG-20240811-WA0005.jpg

Imi spune ca seful lui ar vrea SA rectifice si chiulasa , plus ca pe tester mai apare si ambreajul uzat fiind dsg 🫣

IMG-20240811-WA0003.jpg

IMG-20240811-WA0002.jpg

IMG-20240811-WA0000.jpg

IMG-20240811-WA0001.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna ziua!o problema cu racitorul de gaze la polo motorCAYC  1,6,105cp.am schimbat la mecanic aceasta piesa de doua ori,merge 100 -200 KM dupa care apare in bord martorul spirala si limiteaza puterea motorului.dupa resetarea motorului din cheie functioneaza bine 2-3 km si apare iar eroarea initiala.alte erori pe tester nu mai apar.

A mai intampinat cineva aceasta situatie.ce poate distruge acest racitor in timp asa scurt.sau care ar fi cauza de da eroarea respectivava multumesc

IMG_4466.PNG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa ne intelegem... ai schimbat doar racitorul de gaze sau tot ansamblu de racitor - supapa EGR ?

[pentru ca tu ai problema la valva EGR

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot ansamblu . Prima data platit in jur de 1200 rom , nu original, nu retin marca dar parca era ceva cu ‘D’. 
facand aceleasi probleme am raportat la mecanic si mi la schimbat cu altu nou, fara extra cost,fiind in garantie.

a facut rodaju in jur de 100 km,a doua zi cand am luat masina dupa 50 de metri intra eroarea.

o precizare.. dupa un drum sa zicem de 50km , dupa nenumarate erori in bord cu spira,si resetari din cheie masina nu a mai facut . Dupa maxim o ora cand am ajuns acasa si am repornito , aceiasi eroare.

a doua precizare,merg cu ea in forta nici o problema ,cum o slabesc din turatie , intra in eroare… de cele mai multe ori

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot ansamblu . Prima data platit in jur de 1200 rom , nu original, nu retin marca dar parca era ceva cu ‘D’. 
facand aceleasi probleme am raportat la mecanic si mi la schimbat cu altu nou, fara extra cost,fiind in garantie.

a facut rodaju in jur de 100 km,a doua zi cand am luat masina dupa 50 de metri intra eroarea.

o precizare.. dupa un drum sa zicem de 50km , dupa nenumarate erori in bord cu spira,si resetari din cheie masina nu a mai facut . Dupa maxim o ora cand am ajuns acasa si am repornito , aceiasi eroare.

a doua precizare,merg cu ea in forta nici o problema ,cum o slabesc din turatie , intra in eroare… de cele mai multe ori

va rog putin ajutor , pentru ca pe mecanic , sincer “la luat capu”😁

astept si putin ajutor al unui mecanic de la serpico craiova care asi aduce aminte de aceste simptome dar trebuie sa analizeze

-injectia este in parametri au zis …

 

IMG_4490.jpeg

IMG_4489.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar nici o parere, nu mi vine sa cred.multumesc pentru interes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă puneai egr original acum puteai sa dai vina pe altceva.

Ce ar fi bine sa faci, sa schimbi saibile la injectoare, am umblat recent la una care dădea eroare pe debitmetru intermitent, și corecție mare pe inj 3. La demontare 3 injectoare au fost blocate ca au suflat pe lângă. Deocamdată nu mai da eroare.

Sa probezi si cu alt debitmetru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Lenty24 said:

Chiar nici o parere, nu mi vine sa cred.multumesc pentru interes

Ai postat cumva niste loguri și nu le vedem noi? Mai citește o dată denumirea topicului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. am un Passat b5.5 1.9 TDI AVB cu stage 1. Acum am pus turbina de 131 de pe AVF și îmi intra in limp și am  eroarea: Regulator de presiune de supraalimentare - P1557-35-10 limita de reglare depașită-intermitent, am înlocuit n75, geometria e Ok, Am făcut și un log. Precizez ca softul a fost făcut când aveam turbina de 101.

 

LOG-01-003-011-013.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este puţin cam greu de interpretat logul tău pentru că ai pus grupul 013 în loc de 010 şi nu văd poziţia pedalei de acceleratie (în privinţa grupului 13 injectoarele par ok)

image.thumb.png.5e9677197ddbd64ed379b19f15fe5f2e.png

După cum se vede cauza este presiunea foarte mare, dar te rog să faci din nou logul aşa cum trebuie (să ai măcar o secvenţă cu acceleraţia la podea, nemişcată, de pe la 1600 rpm până pe la 4000 rpm în tr. 3 şi dacă drumul îţi permite şi în tr. 4, dacă nu este suficient numai în tr. 3) şi să faci şi BS003 şi BS011 ca să vedem mai exact despre ce este vorba. Vezi mai jos despre cum să faci logurile

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, am si eu o problema la scanarea cu VCDS, imi apar urmatoarele erori de vreo 2 zile, am martorul motor aprins in bord, dar nu simt nici o problema la mersul motorului. Le-am sters si dupa maxim o zi apar din nou.

Se poate curata egr-ul sau doar se schimba ca la generatia anterioara? Iar a doua eroare e posibil sa fie legata de prima?

Toate erorile au inceput sa apara dupa ce am ascultat muzica cateva ore la masina si bateria s-a descarcat, nu complet, doar cat sa o mai pot porni.

1.jpg

2.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rsava20

După cum arată logul în mers pare că geometria ori este ancrasată ori dereglată

image.thumb.png.c78f0eaf9143ab1668588f477ea112b4.png

 

Dar după cum se vede în BS011 eu cred că este total dereglată. Cam pe unde am desenat eu cu roşu ar trebui să se plimbe presiunea. Chiar dacă să zicem ar fi o problemă de vacuum presiunea minimă nu are ce căuta pe la 816 mbari

image.thumb.png.cdc8c1b50fd1376ad9ab16effd52af7d.png

 

Din BS003 reiese că ori ai o scăpare masivă de vacuum (aici intră furtunaşe, N18, membrană spartă EGR) ori este anulat EGR. Verifică membrana EGR cu un furtunaş nou de combustibil (tragi aer cu gura şi trebuie să rămână limba lipită de furtunaş, în caz contrar este spartă membrana)

image.thumb.png.42c502315a898268d27423a75b69699b.png

 

@getodacu

Ai primit un răspuns destul de avizat pe celălalt topic unde ai postat. Aici vezi că ne ocupăm de loguri înregistrate live nu de interpretarea erorilor. Aşa pe scurt din ce îmi dau seama prima eroare de pe EGR este electrică deci nu are legătură cu curăţarea, iar a doua eroare de pe EGR posibil să aibă legătură cu prima (normal că dacă are scurt la masă cum zice în prima eroare atunci valva rămâne blocată pe închis cum zice în a doua). Aşa cum a spus colegul dincolo, dacă erorile reapar şi nu sunt probleme de cablaj ar trebui schimbat EGR-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!