Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

nu stiu sigur daca am procedat cum trebuie vreo 2 cred ca au iesit cum trebuie 

 

este vorba de un golf 5 bkd , daca se poate sa isi dea cu parerea un cunoscator, multumesc 

LOG-01-003-010-011.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara 

De cateva zile bune ma comfrunt cu o problema la masina Audi a4b5 1.9 tdi pd.

Acum aprox 2 luni am fost la mecanic pt schibul de ulei filtre etc + plus brate telescoape printr care garnitura capac culbutori pt ca arunca ulei pe acolo, dupa ce am scos masina din service aceasta nu mai tragea (nu avea putere), am revenit cu ea in acelasi service explicand ce se intampla, metionez ca in momentul in care am dus pt pt prima data masina in sevice aceasta nu avea probleme sa nu traga motorul, doar cele mentionate mai sus, mecanicul a incercat mai bine de o saptamana sa o faca inlocuind toata partea de vacum(furtune , valve) , nu a reusit spunandumi ca "posibil TURBO defect".

Am mers la alt mecanic care la fel verificat , inlocuit furtune, valve, chiar am dus eu de pe masina unui coleg( care este perfect functionala), valvele N 75, N18, N239 si  senszorii map si maf.

Mecanicul a schimbat turbo cu unul rectificat, masina tot nu trage , chiar a fost cu masina la cei care au rectificat turbo , dupa testele si ce au mai facut ei acolo  masina tot nu trage.

Nu mai stiu unde si ce sa mai caut

Am facut rost de un vcds si am facut log in mers am atasat aici logul respectiv eroarea care o primesc:

 

Chassis Type: 8D - Audi A4/S4/RS4 B5 (1995 > 2002)
Scan: 01 02 03 08 15 16 17 25 35 37 45 55 56 57 67 75 76 77
 
   Mileage: 267090km-165962miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine        Labels: 038-906-019-AJM.lbl
   Part No: 038 906 019 BR
   Component: 1,9l R4 EDC 0000SG  1064  
   Coding: 00002
   Shop #: WSC 06325  
   VCID: 68DF0DA70873D2D363-4B32

1 Fault Found:
17964 - Charge Pressure Control 
            P1556 - 35-10 - Negative Deviation - Intermittent
Readiness: 0 0 X X X 

 

 

Am masutat cu un tester de vacum presiunea la iesirea din pompa tandem aprox 800mb iar la turbo aprox 600mb.

 

Va rog sa ma ajutati cu o interpretare a log-ului

Multumesc

LOG-01-003-010-011-2.CSV

Modificat de flaq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logul nu este concludent pentru că este făcut în limp. Fa altul după ce ai oprit motorul și ai șters eroarea. Sa pornești logul chiar după ce ai pornit motorul că sa fie surprins momentul când intră în limp.

Mult mai utile pentru diagnosticarea problemei ar fi logurile făcute în Basic settings pe canalele 003 și 011

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 5/23/2024 at 12:46 AM, omu79 said:

Salutare,

Detin un Passat B5.5, 1.9 TDI, 131 CP, 4Motion si de vreo cateva zile are un lag consistent la acceleratie pana sa intre turbina in actiune, deci sub 2000 rpm. Am facut si un log in mers (mai multe sesiuni in treptele 3 si 4) si suspectez debitmetrul (MAF) considerand valorile mici masurate pana la intrarea turbinei. As dori totusi o confirmare de la cineva mai experimentat, daca se poate.
Merci anticipat.

22.05.2024.CSV - 22.05.2024.CSV.csv 7.83 kB · 7 downloads

 

On 5/23/2024 at 6:40 AM, lupo_bv said:

Problema este la turbină. Nu face presiune decât după 2300 rpm


Intre timp masina a intrat in LIMP mode si nu mai intra turbina nici dupa ce reporneam masina.

Am rectificat turbina si parea ca s-a rezolvat (aproximativ) problema. Am facut si un log:
LOG-01-003-010-011-07.06.2024.CSV.csv

LOG-01-003-07.06.2024.CSV

LOG-01-011-07.06.2024.CSV

 

Apoi am oprit motorul si cand sa plec dupa vreo jumatate de ora, a inceput sa faca fix ca inainte de a rectifica turbina, adica e in LIMP mode de dupa pornire. Am facut un log iarasi:

LOG-01-003-010-011-07.06.2024 (1).CSV.csv

 

Erori nu am de niciun fel in Engine group, becuri nu se aprind in bord, nu scoate fum, nu are zgomote/trepiadtii diferite fata de cum era inainte.

 

Modificat de omu79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

23 hours ago, lupo_bv said:

Logul nu este concludent pentru că este făcut în limp. Fa altul după ce ai oprit motorul și ai șters eroarea. Sa pornești logul chiar după ce ai pornit motorul că sa fie surprins momentul când intră în limp.

Mult mai utile pentru diagnosticarea problemei ar fi logurile făcute în Basic settings pe canalele 003 și 011

Buna seara am refacut logul dupa indicatiile dateLOG-01-003-010-011-3.CSV

respectiv am facut log in basic setings pe canalele 003si 011LOG-01-003-xxx-xxx-03-011-2.CSV

Pun si diagrama de la acestea poate ajutascope.thumb.jpg.8cd84a393fd96f74aa49cf22c6847533.jpg

 

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@omu79

Înainte de a umbla la turbină situaţia era cam aşa

image.thumb.png.ab20e4c0821215885191dbf76a8f0b99.png

Adică presiune făcută târziu, pe la 2300 rpm, apoi oscilaţii considerabile. Ce se observă este că MAF are valori cam mari.

 

După recondiţionare logul arăta chiar ok, chiar dacă reglajul nu este perfect

image.thumb.png.aa27baf05f2f4d211fcd59009369cde4.png

Deci presiune de pe la 1800 rpm, spike nu foarte mare cum era data trecută, apoi presiunea rămasă constantă. Duty cycle puţin cam mare, cred că din cauza reglajului după cum se vede şi în BS011 unde diferenţa On/Off este de numai 100 mbari

image.thumb.png.de69632cac7f600027d14bbb84c77520.png

Ca şi în logul precedent se observă valori mari la MAF, eu cred că ai scăpări de presiune între turbină şi motor.

 

În ultimul log presiune ioc, eu cred că ţi-a sărit vreun furtun de la turbo

image.thumb.png.4c7b34f142139b061c6e89b61fc9deff.png

Ca să vedem mai exact fă acum un log în BS011 şi neapărat unul în BS003

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@flaq

Turbina nu face presiune mai deloc. Eu suspectez că ori ai o scăpare masivă de vacuum, ori membrana de la actuatorul turbo este spartă.

Verifică cu un furtun de combustibil băgat în capsulă să tragi aer cu gura, dacă rămâme limba lipită de furtunaş atunci capsula este ok. Să faci verificarea asta şi pentru rezervorul de vacuum.

Eu mai suspectez şi că, având în vedere că problema a apărut după ce a umblat mecanicul pe acolo că nu a conectat cum trebuie furtunaşele de vacuum.

Presupun că ai motor AJM sau ATJ. Pentru astea ţi-am pus mai jos schemele de vacuum după care să verifici conexiunil

 

AJM vacuum turbo.pdf AJM vacuum EGR.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara 

Motorul este AJM, am verificat instalatia de vacuum si este comform schemelor de mai sus,

furtunele au fost inlocuite toate sunt noi .

Am verificat si actuatorul de la turbo respectiv rezervorul de vacum si nu scapa presiune

Am verificat cu manometru de vacum presiunea la ramificatia care vine de la pompa tandem catre N18 am aprox 800mbari in relanti si urca la 950 mbari turat la 3000 turatii

Am mai masurat presunea la fel pe furtunul care actioneaza actuatorul de pe turbo:

in relanti aprox 700mbari

la 1200 turatii presunea vacumului scade brusc la 100mbari si revine doar la 3200 turatii

Banuiesc ca ceva senzor puscat care da comanda la N75 si taie vacumul

Modificat de flaq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 hours ago, lupo_bv said:

@omu79

Înainte de a umbla la turbină situaţia era cam aşa

image.thumb.png.ab20e4c0821215885191dbf76a8f0b99.png

Adică presiune făcută târziu, pe la 2300 rpm, apoi oscilaţii considerabile. Ce se observă este că MAF are valori cam mari.

 

După recondiţionare logul arăta chiar ok, chiar dacă reglajul nu este perfect

image.thumb.png.aa27baf05f2f4d211fcd59009369cde4.png

Deci presiune de pe la 1800 rpm, spike nu foarte mare cum era data trecută, apoi presiunea rămasă constantă. Duty cycle puţin cam mare, cred că din cauza reglajului după cum se vede şi în BS011 unde diferenţa On/Off este de numai 100 mbari

image.thumb.png.de69632cac7f600027d14bbb84c77520.png

Ca şi în logul precedent se observă valori mari la MAF, eu cred că ai scăpări de presiune între turbină şi motor.

 

În ultimul log presiune ioc, eu cred că ţi-a sărit vreun furtun de la turbo

image.thumb.png.4c7b34f142139b061c6e89b61fc9deff.png

Ca să vedem mai exact fă acum un log în BS011 şi neapărat unul în BS003

 

 

 

Am experimentat si furtune sarite si sparte de-a lungul timpului, dar de data asta nu parea sa se auda nimic suspect.

 

Oricum, azi am demontat toate furtunele de admisie si cele de vacuum si am verificat totul minutios, fara sa iasa nimic in evidenta. Am dat si N75 jos pentru prima data si initial parca nu se auzea nimic, dar dupa ce am m-am mai jucat cu ea, am remarcat si tacanitul specific. Cert e ca acum, dupa ce am montat totul inapoi, masina merge cum trebuie (cel putin, cum eram obisnuit). Nu am mai apucat sa fac si un log in mers, ci doar BS pe 3 si 11 dupa ce-am strans "atelierul".

LOG-01-003-08.06.2024.CSVLOG-01-011-08.06.2024.CSV

 

As paria pe N75 care a dat rateuri in ultima perioada, dar acum pare sa-si fi revenit si cand o mai face figuri, o s-o inlocuiesc cu una noua.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, flaq said:

Am mai masurat presunea la fel pe furtunul care actioneaza actuatorul de pe turbo:

in relanti aprox 700mbari

Procedează aşa: pui manometrul în locul actuatorului turbo. Apoi dai să facă BS011 şi filmezi manometrul timp de 1 minut. Pui filmuleţul pe youtube şi link-ul aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, omu79 said:

As paria pe N75 care a dat rateuri in ultima perioada, dar acum pare sa-si fi revenit si cand o mai face figuri, o s-o inlocuiesc cu una noua.

Încearcă să-l cureţi. Se demontează uşor, tai cu o pilă inelul ăla care ţine asamblate cele două părţi în partea cea mai îngustă.

Vezi în link-ul de mai jos cum este construită

Cureţi bine cu alcool în special elementul ăla pe care l-am numit valvă pt. că se poate aduna mizerie acolo. Apoi verifici dacă miezul culisează liber în solenoid şi sufli toate cele 3 porturi să nu fie vreunul obturat. Apoi montezi la loc, pui inelul şi peste el strângi un colier metalic cu şurub

 

Să sufli şi prin furtunaşul care merge spre filtrul de aer să fie liber

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, lupo_bv said:

Procedează aşa: pui manometrul în locul actuatorului turbo. Apoi dai să facă BS011 şi filmezi manometrul timp de 1 minut. Pui filmuleţul pe youtube şi link-ul aici.

Am facut filmuletul si logul, 

Manometrul are punctul 0 decalat la +0.3 bariLOG-01-011-xxx-xxx-2.CSV

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vacuum-ul şi funcţionarea N75 par ok, deci problema este în zona turbinei

În primul rând verifică dacă tija geometriei se mişcă cam 1 cm atunci când porneşti motorul

În al doilea hai să vedem care este presiunea maximă pe care o dă turbina cu reglajele actuale. Procedează în felul următor: scoate furtunaşul pe care am pus X în poza de mai jos şi pune un furtunaş pe traseul marcat de mine cu roşu. În felul ăsta actuatorul va primi vacuum permanent. Apoi fă un BS011 şi un log în mers. La logul în mers porneşti logul imediat ce ai pornit motorul şi îl opreşti după ce ai tras pe dreapta. În mod normal ar trebui să intre imediat în limp pentru suprapresiune. Dacă intră în limp tragi pe dreapta şi salvezi logul pentru că nu mai are rost să mergi mai mult, dacă nu intră în limp fă o repriză-două în tr. 3 apoi salvezi logul. 

Când intră în limp, dacă intră, ar trebui să apară şi un cod de eroare, să o pui şi pe aia aici.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tija se misca la pornire motor

Poza cred ca nu ai atasat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, mi-a scăpat

1853626753_6-9-20244-41-27PM.thumb.jpg.fdb97f06f128b129b356f283048c296c.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Situația este foarte ciudata. A intrat în limp, dar nu pentru suprapresiune cum mă așteptam ci pentru subpresiune, ca și cum turbina nu ar face presiune. Totuși BS011 arată că face presiune și încă destula. În același timp observ și o valoare extrem de mica a MAF (debitmetru). Chestia asta am observat-o și in logul precedent, dar am pus-o pe seama presiunii scăzute, numai că acum deși presiunea este ceva mai mare valorile sunt mult mai mici.  Pentru asta cu MAF verifica daca nu cumva ia aer fals adică dacă este etanșă tubulatura dintre MAF si turbina. Alta explicație in afara că MAF ar fi defect nu vad.

Pentru partea de presiune, daca nu ai scăpări de presiune între turbina și motor as zice că MAP ( senzorul de presiune) ar fi buba. Posibil sa nu mai poată măsură mai mult de vreo 1450 mbari.

Având în vedere coincidenta cu intervenția mecanicului verifica prima data bine etanșeitatea tubulaturii și dac totul este ok încearcă cu alt MAP, daca se poate cu unul de.proba. 

După orice intervenție sa faci cele 3 loguri. 

Verifica și următoarea chestie: pune pe cineva să accelereze pe loc și tu ține mâna pe.tubulatura dintre turbina și motor. Observă daca tubulatura se întărește sau se strânge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit doar sa verific tubulatura intre turbo si motor pe furtunul gros si se intareste ,

Sper maine la ziua sa verific si tubulatura dintre maf si turbo ,

Revin cand fac rost si de ce 2 senzori

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara 

Am verificat toata tubulatura dintre turbo si motor nu am vazut nicio posibila zona pe unde ar putea primde aer, am restrans inclusiv colierele de pe traseu

Am reusit sa fac rost de senzorii MAF si MAP(noi), prima data am montat senzorul MAP, aici am simtit o oarecare imbunatatire si am facut loguri in

bs03

LOG-01-003-xxx-xxx-map1.CSV

bs011

LOG-01-011-xxx-xxx-map1.CSV

Respectiv in mers

LOG-01-003-010-011-map1-1.CSV

In final am primit urmatoarea eroare

Log-LogEroare.txt

 

Dupa am pus si senzorul MAF si am facut aceleasi loguri

bs03

LOG-01-003-xxx-xxxmap+maf1.CSV

bs011

LOG-01-011-xxx-xxxmap+maf1.CSV

in mers

LOG-01-003-010-011map+maf1.CSV

Aici pe canalul 10 tot primeam eroare si am refacut de mai multe ori, sper sa fie concludent logul

In final am primit aceeasi eroare ca si  prima data

Log-Logeroaremap+maf.txt

Modificat de flaq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Situaţia este foarte ciudată, dar să le luăm pe rând.

În primul rând MAF.

Cred că nu este necesară schimbarea lui. Faţă de cel vechi sunt câteva diferenţe, dar nu notabile. În BS003 indică puţin diferit dar nu asta este problema

Cu MAF vechi

image.thumb.png.2b647e08d936b6ed41a261a4cb9828a8.png

Cu MAF nou

image.thumb.png.fc15051b781cc7c64d669c96efc3931e.png

Diferă puţin partea inferioară (cantitatea de aer cu EGR deschis)

La logul în mers este ceva ciudat cu ambele MAF la fel. Atunci când este o brumă de presiune măsoară foarte puţin, iar când intră în limp şi presiunea scade la minim valoarea creşte la cât ar fi normal. Nu-mi explic asta decât dacă ar rămâne EGR blocat pe deschis (deşi normal ar fi să fie complet închis)

Logul în mers numai cu MAP schimbat

image.thumb.png.d4902b5d0cdef6d745fc98309d05a4c1.png

Logul în mers cu MAP şi MAF schimbate

image.thumb.png.d0613564a1480a4bfd2b758f6b83b959.png

 

În privinţa MAP

La logul în BS011, dacă ar fi să compar cu primul log diferenţa este destul de mare (cu toate că nu aş face comparaţia asta pentru că am impresia că primul log în BS 011 l-ai făcut concomitent cu cel în BS003, nu ştiam că se poate asta, dar după cum se vede logul aşa pare)

Primul log cu MAP vechi

image.thumb.png.488fa6a0920f9977ee706500b89bd5f6.png

Logul cu MAP nou

image.thumb.png.2a31ee762968c0b79907eef2e496709e.png

Reglajul pare ok, dar am impresia că geometria este cam gripată. Când ai schimbat turbina ai schimbat şi actuatorul? Pentru că şi ăla se poate gripa şi să dea cam aceleaşi semne.

Cu toate că aici arată că turbina este în stare de funcţionare, în mers nici moartă nu vrea să treacă de 1500 mbari. Cauze posibile:

- reglaj dezastruos - asta aş exclude-o că nu pare să fie aşa

- lipsă vacuum sau capsulă fisurată - după testele pe care le-ai făcut aş exclude-o şi pe asta

- geometrie sau actuator gripate

- pierdere de presiune

 

Acum ce ar fi de făcut? Eu zic să procedezi aşa, în ordinea în care expun mai jos:

  1. În privinţa MAF, eu l-aş returna pentru că nu pare că cel vechi ar avea probleme.
  2. Blindează de probă EGR (la unul din capetele ţevii care aduce gazele în EGR, unde ai acces mai bine, slăbeşti şuruburile şi introduci o tăbliţă astfel încât gazele să nu mai ajungă în EGR. Deşi în BS003 nu pare că nu ar închide bine vreau să eliminăm complet orice cauză legată de asta. Fă o pereche de loguri să vedem dacă are vreun efect.
  3. Separă pârghia geometriei de tija actuatorului (sper să ai acces şi vezi să nu pierzi şaiba zeger). Verifică dacă pârghia geometriei se mişcă dintr-un capăt în altul lejer fără sunete de frecare metal pe metal. Apoi dă să facă BS011 şi urmăreşte dacă tija actuatorului (separată fiind de pârghia geometriei) se mişcă cursiv dintr-un capăt în altul fără opinteli.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am mai gândit și cred că și scăparea de presiune poate fi exclusă dat fiind valoarea mica înregistrată de MAF.

Fa și următoarea proba că sa mă mai lămuresc cu ceva: fa un log in mers cu mufa de la MAF scoasă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit sa blindez EGR ,in acelasi timp am verificat si interorul de la EGR sa nu fie infundat, respectiv am testat cu o pompa de vacum daca tija valvei se misca, aceasta se misca, in schimb am gasit acolo,dupa parerea mea destul de mult ulei.

Am pus la loc tot si am facut logurile

In mers

LOG-01-003-010-011egroff-1.CSV

Bs03

LOG-01-003-xxx-xxxegroff-1.CSV

Bs011

LOG-01-011-xxx-xxxegroff-1.CSV

Eroarea

Log-LogEroare egroff-1.txt

Am anulat si Maf si facut log in mers

LOG-01-003-010-011egr+mafoff2.CSV

Log-Logeroare egr+mafoff.txt

 

Dupa fiecare operatie sa simtit o imbunatatire .

 La tija de la turbo nu am reusit sa ajung , as fi avut nevoie de o rampa sau elevator , maine poate reusesc

 

Modificat de flaq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logurile arata de zici că ai anulat și turbina:)). Deci, anularea EGR a produs un efect la care mă așteptam in sensul că așa valoarea măsurată de MAF este mai normală, mai mică decât cea prescrisă, dar totuși valori în jurul a 600-700 mg/str, nu 200-300 cum era înainte.

Asta mă duce cu gândul că EGR in mers nu închide cum trebuie atunci cand trebuie. Drept urmare până lămurim treaba cu presiunea lasa-l așa anulat. Daca te țin nervii putem lămuri asta destul de repede astfel: scoți tăbliță și anulezi EGR prin anularea vacuumul-ului (scoți furtunasul din capsula EGR și îl înfunzi cu un șurub băgat forțat iar peste furtunas strangi un colier de plastic că sa nu piardă vacuum pe acolo), apoi faci logurile.

Acum partea interesanta este că în BS011 apare că turbina este moartă (s-a văzut asta și în BS003 că valoarea a scăzut de la 500 spre 430) dar moartă de-a binelea ca și cum ar avea furtunasul de vacuum scos. Întâi de toate ar trebui sa lămurește asta (verifici din nou prezenta vacuumul-ului cu manometrul când dai să facă BS 011), apoi, daca este ok pui furtunasul la loc, dai să facă BS 011 și verifici daca se mișcă tija.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua

Intradevar cand am lucrat la EGR am scos un furtun de vacup pe care am uitat sa il mai conectez inapoi

L-am conectat si ma facut logurile cu EGR anulat

Bs03- 011

LOG-01-003-011-xxx-egr off1 bun.CSV

In mers

LOG-01-003-010-011 egroff 1 bun.CSV

Fara erori

 

Acum merge ca si noua

Uraaaa🎉🎉🎉🎉🎊🎊🎊

Urmeaza curat EGR asta sau sa iau unul nou

@lupo_bvmultumesc din suflet pentru ajutor.

Pe unde te gasesc sa dau o naveta de bere

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!