Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

@dadyy222

Se vede că este o problemă când recirculă gaze la rece, la cald pare totul ok.. Curios este că în loguri nu se vede că ar fi vreo recirculare anormală. Sau este şi nu măsoară bine MAF. Dacă nu-i dai de cap vezi dacă nu se remediază cu o garnitură cu gaura mai mică la EGR, se găseşte pe original cu codul 028131547B.

Din ce îmi dau seama apare din cauza unui dezechilibru în amestecul carburant (la rece sau atunci când porneşti clima se injectează mai mult combustibil)

Referitor la logurile pe turbină se vede o diferenţă între logul făcut înainte şi după ce s-a umblat la turbină. Înainte aveai o diferenţă de 180 mbari între on/off, adică aşa cum trebuie. După ai o diferenţă de 140 mbari.. Dacă turbina este ok şi corect reglată atunci poate fi o problemă de vacuum sau poate ai făcut logul cu motorul rece. Numai că în prezent văd că ai o difernţă şi mai mică de 128 mbari. Eu zic să verifici totuşi vacuum-ul cu un manometru de vacuum ca să fii sigur (mai sunt şi alte locuri pe unde se poate pierde vacuum, de exemplu pe la ştuţul care intră în pompa tandem)

Cu MAF vechi făcea aşa? Sau care a fost momentul când a apărut problema de ralanti?

On 4/11/2024 at 11:46 PM, dadyy222 said:

am o problema cu VCDS-ul(sau cu masina),cum misc masina se blocheaza comunicarea

problema asta ar putea să apară din două motive: unul ar fi scăderea tensiunii sub o anumită valoare, dar cred că s-ar observa asta la intensitatea luminii farurilor sau chiar a plafonierei dacă o laşi aprinsă, iar celălalt mufa de la USB ul laptopului sau mufa de la OBD-ul maşinii. Am şi eu o mufă la laptop unde nu mai stă cum trebuie şi cum se mişcă puţin se întrerupe.

 

@marius976

Eu cred că este ok turbina. Este posibil să ai o scăpare de presiune între turbină şi motor pentru că valorile care apar în BS003 sunt cam mari, adică turbina trage o cantitate mai mare de aer decât s-ar regăsi în motor

image.thumb.png.a3130c8668c496b7c35664d0cda872e7.png

 

Verifică dacă nu se aude vreun fâsâit,  îmbinările tubulaturii, intercooler, dacă nu sunt crăpături în tubulatură, modul de fixare a MAP.

Un log în mers ar fi util.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc inca o data de amabilitate,nu,cu MAF-ul OEM nu facea,astazi o sa-l repun si refac log-ul,am sa vad cu celalat laptop daca face la fel,acum concret am inca 2 VCDS-uri,(unul merge la retur),o sa incerc iara-si toata procedura.

Am uitat,garnitura de la pompa tandem a fost schimbata aproximativ in acceasi perioada cu desfacerea turbinei,lacrima putin pe sub ea si am zis sa o schimb,poate fi implicata oare in aceasta poveste?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu placere. Nu, garnitura nu are legătură, se mai întâmplă ca ștuțul din care pleacă vacuumul să își facă joc și să piardă pe acolo, dar până nu masori nu prea ai cum să îți dai seama.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pierderi nu am văzut sa fie, dar poate nu le-am văzut eu, motorul fiind plin de ulei. 

Am sa mai verific odată, iar logo-ul în mers e cam riscant, ma tem sa nu stric ceva pe la ea. Oricum, prin înlocuirea actuatorului, mașina trage bine, și nu mai exista erori... 

Dar, pana la urma voi încerca și un log în mers... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai ce strica. O accelerare in treapta a 3-a și a 4-a de la 1700 la 3500 rpm (cu accelerația la podea) nu este o solicitare excesiva pentru motor sau turbina. Asta daca tii neapărat, dacă ești mulțumit o poți lăsa așa. Logurile ar fi utile că termen de comparație pentru situația în care vei avea probleme pe viitor. 

Daca faci log in mers pornești logul înainte să pleci de pe loc, îl salvezi după ce tragi pe dreapta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vă salut cu respect d-nul Lupo, revin după ceva timp, aproape că am reușit să aduc mașina pe drumul cel bun, v-aș ruga să-mi mai dați cîteva sfaturi referitor la logul meu, cele din trecut mi-au fost de mare folos, mulțumesc din suflet. 

LOG-01-003-010-011.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logurile arată cam la fel

3-10-11

image.thumb.png.f216e5a61d282bae5e3fa02ecb3afb12.png

BS011

image.thumb.png.0f5e654de2de3e0d3086a5eee82ac81c.png

BS003

image.thumb.png.5dda730a1d8165746e09bb7479833e67.png

 

Având în vedere că se observă o presiune cam scăzută în mers, o diferenţă on/off cam mică în BS011 şi o recirculare mică în BS003 înclin să cred că a o problemă de vacuum. Verifică vacuum-ul cu un  manometru de vacuum.

Ce ai remediat de la ultima intervenţie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Vă salut, am mai găsit un furtun spart, cel dintre turbună și filtru de aer, pe care l-am schimbat, am curățat turbina, am schibat cîteva furtunașe de vacum, am pus și o șaibă cu o gaură de 10 pe conducta de egr, merge mult mai bine și scoate mai puțin fum, mă gîndeam că poate trebuie schimbată valva n75, turbina o am recindiționată la Cluj, cam de 4 ani, nu știu poate mai trebuie făcute niște reglaje pe la ea? Mulțumesc de ajutor. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Fac o corectura la ce am scris mai sus, nu este mica recircularea, asta este ok poate și datorită garniturii pe care ai pus-o. Cantitatea de aer care trece prin MAF atunci când EGR este închis este mica. 

Cauze posibile: nu este etanșa tubulatura dintre MAF și turbină, nu închide bine EGR, etc.

Eu zic sa faci două lucruri. In primul rand anulează de proba EGR și fa o pereche de loguri (anularea nu o faci prin anularea vacuumul-ului ci prin montarea unei garnituri pline in locul celei cu gaura redusă). In al doilea cumpără un manometru de vacuum (cu sau fara pistol, cel fara pistol este suficient și destul de ieftin) te va scuti de ceva bătaie de cap.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Așa o să fac, mulțumesc, ne ești de mare ajutor,multă sănătate î-ți doresc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,

Va rog frumos sa ma ajutati cu interpretarea log-urilor din attach.

Passat B6 2.0, 125kW, 170 Cp, cod motor BMR 2007 (conform VIN), din cat stiu, nu are soft modificat, sau va rog sa ma contraziceti, de aceea am atasat si un Advance ID

Conditii actuale componente:

  • DPF schimbat acum 2500 Km;
  • Turbina este schimbata de 2 saptamani, (a 2-a in ultimele 2 luni)
  • Distributie schimbata odata cu DPF, montata cu cale;
  • Ulei, filtre schimbate odata cu DPF;
  • Sonda lambda schimbata cu piesa pe cod, OE;
  • N75 schimbat recent;
  • Test pe instalatia de vacuum OK, cu manometru, folosind output tests din VCDS, nu sunt vizibile pierderi de vacuum si electrovanele sunt functionale;
  • Pompa tandem scoate circa 900 mbar vacuum, sau cel putin asa am masurat eu la stut, la actuator turbo ajung undeva la 600-650 mbar vacuum;
  • Test de presiune pe tubulatura de admisie, fara pierderi;
  • Testat MAF cu un altul de imprumut (nou) fara nici o diferenta;
  • Schimbat MAP saptamana trecuta sperand ca el este vinovatul;
  • Schimbat EGR, cu unul de imprumut, functional, aceleasi simptome;
  • Schimbat capac axe si tacheti crezand ca este o problema de epurator faptul ca manca ulei (era de fapt turbina)

Simptomele au aparut acum 3 saptamani, cu turbina veche, in mers am luat limp mode cu spirala in bord ( turbina schimbata odata cu DPF, acum 2500 Km, care a cedat si pe care am inlocuit-o cu cea pe care o am acum, ambele fiind reconditionate, turbina pe care cand am dat-o jos am observat ca avea joc exagerat axial si lateral la ax, si pierdea ulei);

Simptome:

  • Peste 3200 rpm, dupa 6, 7 secunde limp mode cu spirala aprinsa in bord;
  • Consum exagerat atat urban, cat si extraurban;
  • DPF are tendinta sa se incarce rapid cu soot;
  • Regenerarea nu mai are loc cu ridicarea rpm la 1000 ci sta la 840-860rpm, ca la relanti normal;
  • DSG nu mai schimba in aceleasi plaje de turatii in modul drive, 1900-2400 rpm, ci urca pana la 3000, sau aproape, atunci cand fortez putin pedala, sau chiar nu schimba deloc si intra in protectie;
  • Pe grup 44, la clapetele de turbionare din admisie sta constant la 5% duty cycle;

Multumesc anticipat!

 

LOG-01-003-BS.CSV LOG-01-011-BS.CSV LOG-03-003-010-011.CSV LOG-04-003-010-011.CSV Log-WVWZZZ3CZ7E115532.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aşa cum ai constatat şi tu turbina nu face presiune mai deloc

image.thumb.png.ba9d34595fbb263ff057be117dfa60d9.png

Din păcate problema mă depăşeşte pentru că nu ştiu să interpretez formatul ăla de loguri în BS pe care le face genul ăsta de motoare. Mai ales că ai verificat vacuum-ul şi etanşeitatea admisiei şi zici că sunt ok. Posibil să fie şi o problemă de ECU, dar aici trebuie să-şi dea cu părerea cineva specializat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc mult @lupo_bv.

Asta ma gandeam si eu, toate indiciile duc spre un soft ECU corupt, si daca ma gandesc bine, inainte de a avea probleme de boost, cineva a conectat o diagnoza, de care nu am mai auzit pe masina mea, atunci cand am schimbat sonda lambda. 

Cred ca voi cauta pe cineva in zona Sucevei sa imi rescrie softul original.

Am observat eu ceva diferit in ultima perioada la modul in care sunt actionate capsulele vacumatice de electrovalve. 

In mod normal, cand acceleram, chiar si pe loc, de la 1000 rpm erau actionate clapetele din admisie, acum nimic. 

Le pot actiona doar folosind functia de testare din VCDS (nu numai clapetele, toate electrovalvele) 

Dupa resoftare revin cu update. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 4/13/2024 at 10:01 AM, lupo_bv said:

@dadyy222

 

@marius976

Eu cred că este ok turbina. Este posibil să ai o scăpare de presiune între turbină şi motor pentru că valorile care apar în BS003 sunt cam mari, adică turbina trage o cantitate mai mare de aer decât s-ar regăsi în motor

image.thumb.png.a3130c8668c496b7c35664d0cda872e7.png

 

Verifică dacă nu se aude vreun fâsâit,  îmbinările tubulaturii, intercooler, dacă nu sunt crăpături în tubulatură, modul de fixare a MAP.

Un log în mers ar fi util.

 

Mda, se pare ca era un furtun sărit, cum iese din intercooler , mufa slăbită, prindea aer și sarea bubuind când făcea presiune. 

Se umfla tubulatură flexibila la apropierea egr... 

Modificat de marius976
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Remediază asta și fa un log in mers să vedem dacă nu cumva ai overboost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update! 

Chip tuner-ul la care am fost mi-a zis ca nu vrea sa îmi ia banii degeaba pentru resoftare. 

Din punctul lui de vedere miezul problemei este turbina, care nu generează destul boost. 

Mai mult ca sigur, piese defectuoase, chinezării folosite la recondiționare, și reglaje neconforme. 

Caut turbina sh, sau noua, după aia mai vedem... 

Mulțumesc! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil să aibă dreptate. A fost doar o supoziție.

Încearcă următorul test: fa un log in mers tot așa pe 3-10-11, dar până în momentul când intră în limp și ceva după aia. Vreau să mă lămuresc cu ceva pentru că la logul in mers am observat o ciudățenie: deși presiunea este foarte mică valorile de la Duty cycle rămân într-o plajă relativ normală că și cum ECU nu ar vrea sa corecteze presiunea. Sa vedem ce se întâmplă când intră în limp. Și să salvezi și eroarea cu tot cu freze frame.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate este off, dar tocmai ce am citit asta undeva,... 

Când întra în limp mode, am un cod de eroare P0299 - 006, deci conform ce este mai jos:

  • P - Power train
  • 0 - SAE
  • 2 - Fuel injection
  • 99 - Fault number identifying component or circuit,... ma voi documenta care este componenta sau circuitul... 
  • 006 - Short circuit to pozitive,... 

Poate fi o problema de circuit pe partea de injecție? Sa verific modulul de alimentare al injectoarele... Mufă de la acest modul?? 

Oare am noroculsa scap asa ieftin??? 

image.thumb.png.1e297cb83f70df6fca7d1fc2b677d793.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este aia interpretarea erorii. Pentru grupul vag cel mai bine este sa apelezi la site-ul ross-tech. In cazul de față 

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16683/P0299/000665

Deci nu la injecție este problema ci în zona turbinei.

Te aștept cu logul de care am scris mai sus și eroarea exactă.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte ciudat arată. În primul rând BMR-ul ăsta are un soft foarte ciudat, n-ar fi prima situaţie pe topicul ăsta în care văd că deşi presiunea nu este ok duty cycle stă liniştit de parcă nu s-ar întâmpla nimic.

Nu ştiu ce ai făcut diferit la log, dar ăsta a ieşit cu valorile împrăştiate rău, l-am aranjat cumva manual să pot face graficul

image.thumb.png.939216c9183d5b099a69b1bec11efd85.png

 

Ce mi se pare ciudat în log?

  • Ca şi la alte BMR, deşi presiunea este în bălării cantitatea de aer măsurată este fix cât aia prescrisă. Chiar nu pot să înţeleg asta
  • După ce iei piciorul de pe acceleraţie mai continuă să se accelereze un timp. Să zicem că asta poate apărea din cauza dezechilibrului în amestecul carburant.
  • După datele din freeze frame cam acolo unde am pus săgeata ar fi momentul când a apărut, dar în continuare nu văd comportamentul specific unui limp, cel puţin aşa cum apare el la alte motoare. Dar aşa cum am spus la modelul ăsta sunt nişte chestii care mă cam depăşesc.

 

image.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa incep sa masor cablajul fara contact, sa vad daca am vreo conexiune ciudata la masa sau la plus...

Altceva nu imi trece prin cap.

Am desfacut sonda lambda ieri dupa amiaza si am scos-o afumata rau de tot. Sigur de la amestecul incorect aer combustibil...

Logul a fost facut azi dimineata, inainte sa ajung la birou, fara sa beau cafeaua, si in loc sa fac 03-10-11, l-am facut 10-11-03, dupa o regenerare a DPF.

Apropo, DPF nu e colmatat, sau cel putin asa spune senzorul de presiune diferentiala, care indica dupa regen. 3.2 mbar.

...Si am pus manuta pe N75, care este fierbinte rau de tot, nu stiu daca e normal, poate de la un mod incorect de comanda de la ECU?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred că este vreo problema de cablaj, ar fi apărut eroare.

Este normal sa se încălzească oarecum N75. Încălzirea lui este proporțională cu valoarea Duty cycle.

Hai sa facem două teste. 

Primul: scoate furtunasul de vacuum din capsula vacuumatica a actuatorului, infunda-l cu un șurub sa nu se piardă vacuum-ul și fa un log pe 3-10-11. Ar trebui sa intre în limp destul de repede pentru lipsa presiune. 

Al doilea: scoți furtunasul de vacuum care vine din pompa tandem in N75 și îl bagi direct in actuator astfel încât să primească permanent vacuum. Apoi faci tot așa un log. Ar trebui sa intre rapid în limp pentru suprapresiune de data asta.

In felul asta o sa vedem ce presiune face turbina in mod real atunci când este acționată la minim respectiv maxim.

Vino cu aceste două loguri și erorile aferente și poate o sa ne dam mai bine seama de situație. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 13.04.2024 at 10:01, lupo_bv said:

@dadyy222

Se vede că este o problemă când recirculare gaze la rece, la cald pare totul ok.. Curios este că în loguri nu se vede că ar fi vreo recirculare anormală. Sau este și nu măsoară bine MAF. Dacă nu-i dai de cap vezi dacă nu se remediază cu o garnitură cu gaura mai mică la EGR, se găsește pe original cu codul  028131547B.

Din ce îmi dau seama apare din cauza unui dezechilibru în amestecul de carburant (la recepție sau atunci când pornești clima se injectează mai mult combustibil)

Referitor la logurile pe turbină se vede o diferență între logurile făcute înainte și după ce sa umblat la turbină. Înainte aveai o diferență de 180 mbari între on/off, adică așa cum trebuie. După ai o diferență de 140 mbari.. Dacă turbina este ok și corectă reglată atunci poate fi o problemă de vacuum sau poate ai făcut logul cu motorul rece. Numai că în prezent văd că ai o diferență și mai mică de 128 mbari. Eu zic să verifici totuși vacuum-ul cu un manometru de vacuum ca să fii sigur (mai sunt și alte locuri pe unde se poate pierde vacuum, de exemplu pe la ștuțul care intra în pompa tandem)

Cu MAF vechi făcea așa? Sau care a fost momentul când a apărut o problemă de ralanti?

problema asta ar putea să apară din două motive: unul ar fi scăderea tensiunii sub o anumită valoare, dar cred că s-ar observa asta la intensitatea luminii farurilor sau chiar a plafonierei dacă o lași aprinsă, iar celălalt mufa de la USB ul laptopului sau. mufa de la OBD-ul maşinii. Am și eu o mufă la laptop unde nu mai stă cum trebuie și cum se mișcă puțin se întrerupe.

 

@marius976

Eu cred că este ok turbina. Este posibil să ai o scăpare de presiune între turbină și motor pentru că valorile care apar în BS003 sunt cam mari, adică turbina trage o cantitate mai mare de aer decât s-ar regăsi în motor.

image.thumb.png.a3130c8668c496b7c35664d0cda872e7.png

 

Verifică dacă nu se aude vreun fâsâit, îmbinări tubulaturii, intercooler, dacă nu sunt crăpături în tubulatură, modul de fixare a MAP.

Un log în mers ar fi util.

Buna ziua,am reinstalat vechiul MAF,am refacut log-urile in mod static,in ordine,de la rece la cald,in succesiune,(nu reusesc cu testerul in mers,pur si simplu nu vrea,se pierde comunicare,indiferent de laptop-ul folosit),oare nu gasesc in zona un tester?

Ca o concluzie preliminara,pe BS003 la rece a aparut o anomalie,o intrerupere in timpul testului ce nu sa mai repetat pe timp ce masina se incalzea,in rest a disparut maraitul de la relanti,au ramas probleme de recirculare si presiune prea mica la turbo.Multumesc!

 

LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV LOG-01-003-010-011.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • dadyy222
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!