Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Buna seara colegi ! 

Multumesc mult pentru raspunsurile prompte.

Am atasat si logurile facute in Basic Settings.

Tind sa cred ca am o turbina rea, cu geometria ancrasata.

Orice raspuns e binevenit ! 

Multumesc anticipat ! 

LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Modificat de rs4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pare că nu este reglată turbina. Ai diferenţă foarte mare între on/off în BS011, 254 mb, ar trebui să fie max 180. Asta se reflectă şi într-o recirculare excesivă. Iar limp ia pentru că face suprapresiune aproape instant şi rămâne constantă. 

Cel mai bine ar fi să găseşti un service specializat care să fie în măsură să pună un diagnostic, să rezolve problema şi să îţi dea garanţie. În zona ta nu ştiu, pe la Târgu Mureş este aşa ceva.

 

Logul în mers

image.thumb.png.3f610ceaaa162899907dcf2cc5ae6e06.png

 

BS011

image.thumb.png.3241d738b3fb0334f9450f9e50786c9e.png

 

BS003

image.thumb.png.c7b993187cc4ff57ad0caf962879736d.png

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc pentru raspuns si grafice.

Te referi ca nu e reglata bine din actuator, sau poate fi problema si din geometrie? Cred că voi lua o turbina noua sau recondiționata, nu prea găsesc mecanici/service-uri bune in care sa ma incred.

Sper că sa elimin problema cu o turbina noua.

Ar merita sa pun turbina de ARL? Care lucreaza la presiune mai mare.

Sa zicem ca ar ramane si atunci valorile mărite, as mai lua limp?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Geometria se reglează din cursa actuatorului (lungimea tijei și poziția șurubului de stop). Blocată nu pare a fi din ce se observă în BS11, poate puțin ancrasat, dar asta nu duce la o presiune așa de mare.

Daca vrei sa pui turbina de ARL trebuie sa faci și soft, altfel nu se justifică. Problema nu este la ce presiune poate lucra turbina ci faptul că ECU cere o anumită presiune și vede că turbina oferă alta presiune.

Îți sugerez sa faci un log in mers așa cum ți-am explicat mai sus pentru a mai observa mai bine anumite aspecte (in plus fata de ce ți-am explicat acolo, după ce intra în limp, fara să oprești motorul, mai fa o repriză cu accelerația la podea)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut din nou ! 

 

Am mai facut doua log-uri + dupa ce am luat limp, am stat pe loc si am pornit din nou (fara a reporni motorul), tr1, tr2, si la tr3 am tinut pedala 100% 

- poate se mai descopera ceva.

 

Multumesc anticipat,

cu stima

LOG-01 + limp.CSV LOG-02 + limp.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vrut să văd dacă nu cumva rămâne geometria blocată, dar nu rămâne. Eu zic că reglajele sunt în bălării rău de tot.

image.thumb.png.601446a337fdfede0fbf3520bd1ff4b3.png

Treaba este că nu ştiu dacă ai garanţia că dacă iei o altă turbină va fi reglată. Poate că ar fi bine să încerci să o reglezi pe asta înainte de a încerca altă turbină, nu cred că ai nimic de pierdut că mai rău de atât nu cred că poate fi reglată. Şi oricum dacă nu iese nimic o poţi aduce înapoi la acest reglaj, trebuie numai să notezi ce ai făcut (câte spire ai rotit de şurubul limitator, respectiv piuliţa de pe tijă.

Citeşte topicele de mai jos şi dacă te hotărăşti să faci asta scrii aici rezultatul. O chestie importantă: după fiecare modificare faci toate cele 3 loguri (în mers, BS003, BS011) şi le postezi aici. Nu ştiu cum stai cu accesul la reglaje, cam asta ar fi singura limitare.

Vezi că la postarea de mai jos am ataşat un pdf în care am descris cum funcţionează turbina

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsuri,

dar cred ca reglajul actuatorului imi este imposibil de facut (de unul singur / daca as avea o rampa sau elevator si nu as fi presat de timp, m-as baga si la asta), iar pe deasupra majoritatea mecanicilor

nu stiu sa il faca corect (cu VCDS , teste, loguri, etc) - doar asa la mana, un filet, doua filete - si vezi cum merge.

Mai am o ultima intrebare: daca cumpar o turbina reconditionata sau noua de la un centru care se ocupa cu asa ceva - acea turbina ma gandesc ca e testata pe banc, reglata, gata de pus sus pe masina.

Sau si la aceasta mai trebuie efectuate reglaje la actuator ?

 

Multumesc,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă o duci la recondiționat e gata de pus pe mașină, dar trebuie să ții cont ca trebuie schimbat și uleiul și toate oringurile de pe admisie. Un preț pentru recondiționat e undeva la 1200 de lei( doar turbina ) și cu tot cu schimb de ulei , montat demontat  ajunge la 3000 de lei.

Dacă vrei o turbină nouă uită te la turbo doctor. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare,

Vw Touareg 2015, euro 6, 138k km, 3.0 tdi, 150kw

Intampin o problema pe care nu reusesc sa o rezolv nicaieri... masina in sarcina la acceleratie constanta, indiferent de treapta, merge intrerupt, face o pauza mica si iar accelereaza. scot mufa la debitmetru de aer si masina merge perfect. Am schimbat 4 debitmetre de aer, am facut update soft cutie si motor, am resetat valorile lui dar fara succes. Am nevoie de un sfat sau de un baiat care ma poate ajuta. Mentionez ca pe tester nu exista nici o eroare. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Claudiu1973

Un coleg amabil daca imi poate interpreta.. logul atasat. Masina est un VW Bora 2002 motor ASV 81 cu 110 si are limp + la anumite turatii suturi. Ultimul log este cu suturile celelalte cu limp mod. Multumesc!

LOG-01-003-010-011.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@razvan.gAr trebui să faci nişte loguri cu şi fără debitmetru. Oricum nu prea este normal ca atunci cînd scoţi mufa de la debitmetru să nu înregistreze eroare. De obicei problema asta este la ECU sau la soft.

@Claudiu1973Problema pentru care intră în limp este suprapresiunea mare. De obicei aste este din cauza geometriei. Fă şi BS003 şi BS011 să vedem mai exact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/6/2024 at 9:14 PM, dan_b11 said:

Buna seara,

Va rog, o parere, depsre logurile atasate.

Motorul este un AXR cu 370 KKm. EGR proaspat schimbat nou(desi nu cred ca era cazul dar pierdea ulei pe la el).

Simtomele sunt: nu trage motorul dupa ce ajung la vreo 95 km/h. Se simte cum ramane fara vlaga. Probabil limp mode.

fisierele atasate sunt:

grup 3 si 11 log pe loc

V3_4 este primul log care este si viteza 3 si 4 in care masina a tras foarte bine desi am impresia ca turbo a intrat cam tarziu(dupa 2400 rot/min, cred).

ulterior am mai facut tot pentru viteza 3 si 4 separat in care masina nu a mai tras si se vede ca in viteza a patra nu am mai ajuns la 3500 ca.. s-a terminat drumul. Insa dupa cum tragea cred ca puteam sa merg mult si bine ca tot nu se tura mai mult...

diagnoza spune eroare:

17965- Charge pressure Control

     P1557-35-10- Positive Deviation- Intermitent

Daca o sterg, apare iar.

Multumesc anticipat.

 

 

grup 3.xls 35 kB · 5 downloads grup 11.xls 39 kB · 3 downloads V3_4.xls 38 kB · 6 downloads VIT 3.xls 34.5 kB · 6 downloads VIT 4.xls 39.5 kB · 4 downloads

@lupo_bv, dupa schimbarea MAP-ului masina trage muult mai bine. As zice excelent. Atasez noile log-uri. Te rog sa arunci o privire. Poate m-am grabit un pic(este si treapta 3 si 4 in acelasi log) la log-ul in mers. Daca trebuie il refac. Nu am apucat sa verific N75/N18 dupa metoda trimisa de tine.

Multumesc

LOG-01-003-010-011.xls LOG-01-003-xxx-xxx.xls LOG-01-011-xxx-xxx.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Momentan nu este nevoie sa refaci logul in mers, doar sa ții cont atunci când mai faci sa tii pedala de accelerație la podea, nemișcată de pe la 1600-1700 rpm indiferent de treapta (pentru tr.4 o lași în frana de motor până când turația atinge 1600-1700 după care accelerezi).

Acum se vede că MAP măsoară ok. Cred că totuși ai o problemă cu vacuumul vizibil în special la EGR unde lipsește cu desăvârșire, dar se vede și la turbina o deficienta pentru că diferența on/off este sub 100 mari (ar trebui sa fie minim 160), iar la logul in mers face cam târziu presiune și are niste oscilații cam mari (aici ar putea interveni și o ușoară gripare a geometriei). Oricum nu mai este riscul sa intre in limp. Îți recomand să cumperi un manometru de vacuum și sa verifici din aproape în aproape începând de la pompa tandem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, de ceva timp, ma tot confrunt cu o problema si nelamurire in acelasi timp. Detin un VW Passat B6, 2.0 TDI 16V, 140 CP, BKP. Problema este, ca a inceput sa imi faca overboost (1.6 bar) si imi crapa turbo dupa cateva luni, am schimbat pana acum (intr-un an) doua turbine. Am facut converse de la bloc de valve la n75 si tot aceeasi presiune o am. Ma puteti ajuta cu un sfat/parere? Multumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Gabriel.Pop

Salutare masina in cauza VW Jetta 2007 motor BXE. S-a curățat turbina si reglat pe stand. dupa remontare scoate fum si la relanti are fluctuatii

LOG-01-003-010-011..CSVLOG-01-003-xxx-xxx.22,03,2024 presiune.CSVLOG-01-003-xxx-xxx.22,03,2024.CSV

Modificat de Gabriel.Pop
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sebytza2000

Cel mai probabil ai o problemă cu n75 după cum se vede și în logul făcut de tine pe BS acesta nu acționează mai deloc, și nu corectează deloc overboost ul. Încearcă cu un n75 de pe altă mașină. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Gabriel.Pop Înainte de a umbla la turbină nu avea deloc manifestările astea?

Eu aş zice că turbina nu este reglată cum trebuie din următoarele considerente:

- în BS011 presiunea minimă este cam prea mică faţă de presiunea atmosferică la momentul respectiv. Diferenţa on/off este ok, dar graficul este translatat mai jos cu vreo 40 mbari

- în mers face presiune cam târziu, face suprapresiune, iar după aceea nu se mai corectează suprapresiunea deşi ECU încearcă. De obicei comportamentul ăsta este la o geometrie  ancrasată, dar dacă zici că a fost curăţată atunci rămâne reglajul. Bineînţeles că aici poate interveni şi un N75 defect, dar nu se pupă cum ce am scris mai sus la BS011

 

Logul în mers

image.thumb.png.94338b467b611561752e8d79adb3a87e.png

 

BS011.

Ce am scris mai sus. Mai multe nu se pot observa pentru că ai lăsat logul prea puţin, trebuie lăsat cam un minut ca să vedem mai multe cicluri on/off

image.thumb.png.ee799a89142f4ad6ff9658e303e57103.png

 

BS003

Valoarea maximă relativ ok, deci de închis închide bine EGR

Valoarea minimă cam mică ceea ce indică o recirculare cam mare de gaze. Pe lângă reglajul turbinei valoarea asta mai poate avea şi alte cauze.. Blindează de probă EGR să vezi cum merge.

image.thumb.png.be9c1def75d6f98e9cd1c0a7fc533a7b.png

 

 

Din ce se vede în grafice mai sus este posibil ca problemele pe care le reclami să nu fie din cauza turbinei şi să aibă alte cauze. Pentru că presiune ar fi (chiar dacă cu întârziere), chiar în exces, cantitatea de aer este ok

Pentru a vedea mai bine oscilaţiile de  turaţie la ralanti fă un log pe 3-11-13 la ralanti timp de câteva minute

Fumul în ce condiţii apare?

Repetă şi BS011 dar să-l laşi cam 1 minut înainte de a-l salva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gabriel.Pop
On 3/23/2024 at 9:02 AM, lupo_bv said:

@Gabriel.Pop Înainte de a umbla la turbină nu avea deloc manifestările astea?

Eu aş zice că turbina nu este reglată cum trebuie din următoarele considerente:

- în BS011 presiunea minimă este cam prea mică faţă de presiunea atmosferică la momentul respectiv. Diferenţa on/off este ok, dar graficul este translatat mai jos cu vreo 40 mbari

- în mers face presiune cam târziu, face suprapresiune, iar după aceea nu se mai corectează suprapresiunea deşi ECU încearcă. De obicei comportamentul ăsta este la o geometrie  ancrasată, dar dacă zici că a fost curăţată atunci rămâne reglajul. Bineînţeles că aici poate interveni şi un N75 defect, dar nu se pupă cum ce am scris mai sus la BS011

 

Logul în mers

image.thumb.png.94338b467b611561752e8d79adb3a87e.png

 

BS011.

Ce am scris mai sus. Mai multe nu se pot observa pentru că ai lăsat logul prea puţin, trebuie lăsat cam un minut ca să vedem mai multe cicluri on/off

image.thumb.png.ee799a89142f4ad6ff9658e303e57103.png

 

BS003

Valoarea maximă relativ ok, deci de închis închide bine EGR

Valoarea minimă cam mică ceea ce indică o recirculare cam mare de gaze. Pe lângă reglajul turbinei valoarea asta mai poate avea şi alte cauze.. Blindează de probă EGR să vezi cum merge.

image.thumb.png.be9c1def75d6f98e9cd1c0a7fc533a7b.png

 

 

Din ce se vede în grafice mai sus este posibil ca problemele pe care le reclami să nu fie din cauza turbinei şi să aibă alte cauze. Pentru că presiune ar fi (chiar dacă cu întârziere), chiar în exces, cantitatea de aer este ok

Pentru a vedea mai bine oscilaţiile de  turaţie la ralanti fă un log pe 3-11-13 la ralanti timp de câteva minute

Fumul în ce condiţii apare?

Repetă şi BS011 dar să-l laşi cam 1 minut înainte de a-l salva.

     Da problema cu fumul a aparut dupa reglarea turbinei. În treapta întai la accelerare brusca il vad in oglindă.

     Problema cu mersul neregulat la relanti nu e tot timpul. Am reusit sa vad fapul ca uneori maf da valori aiurea (in relanti era undeva la 400 ). în logul atasat  facut pe 3/10/13  a mers moorul bine probabil valorile o sa fie bune.

 

LOG-01-003-xxx-xxx.turbina.24.03.2024.CSV LOG-01-003-011-013.MB.24.03.2024.CSV LOG-01-003-xxx-xxx.er.24.03.2024.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te rog nu mai da quote postării anterioare, nu este necesar.

 

Văd că injectoarele sunt ok, deci nu cred că ar fi de aici fumul.

6 hours ago, Gabriel.Pop said:

În treapta întai la accelerare brusca il vad in oglindă.

Cel mai probabil din cauza presiunii scăzute, din ce se vede în log presiunea măsurată o atinge pe cea specificată cam după 2100 rpm.

Fă un log pe 3-10-11 în condiţiile în care vezi fumul în oglindă.

6 hours ago, Gabriel.Pop said:

Am reusit sa vad fapul ca uneori maf da valori aiurea (in relanti era undeva la 400 )

Este ok ce indică MAF. Cantitatea de aer care trece prin el depinde atât de turaţia motorului cât şi de gradul de închidere a valvei EGR. Acolo unde ai observat că a crescut valoarea la 400 vezi că şi Duty Cycle s-a dus în 95,5% ceea ce înseamnă că EGR este închis (ăsta este comportamentul, dacă nu atingi pedala de acceleraţie la ralanti după un timp se închide complet EGR. Dacă îi dai cîteva şpriţuri de accelerare se deschide din nou, ceea ce se observă şi în log)

6 hours ago, Gabriel.Pop said:

în logul atasat  facut pe 3/10/13  a mers moorul bine probabil valorile o sa fie bune.

Să ţii vcds-ul pe aproape şi când se mai manifăstă repetă acest log să vedem dacă este totuşi o problemă la injectoare care apare uneori

 

BS011

Ei, aici chiar se vede o problemă. În afară de ce am zis în postarea precedentă referitor la reglaj, ceea ce am încercuit eu poate apărea în mai multe situaţii, în general când este o problemă de vacuum (scăpare de vacuum, N75 defect), dar poate să fie şi din cauza unei geometrii ancrasate sau greşit reglate. 

Pentru început considerăm că este curată şi reglată. Aşa că va trebui să verifici vacuum-ul astfel: cumperi un manometru de vacuum (cu sau fără pistol de vacuum), scoţi furtunaşul din actuator şi îl conectezi la manometru. Apoi dai să facă BS011. Filmezi  ce indică manometrul, aşa timp de 1 minut, pui filmuleţul pe youtube şi pui link-ul aici.

image.thumb.png.1e95af38817546d862f62c8a2956bd5e.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Un coleg daca imi poate interpreta.. logul atasat. Masina este un Passat 2003 motor Avf,suspectez o problema la vacuum pentru Turbo si recircularea gazelor in excces pe alta parte(sau poate fi o cauza comuna),totodata am si schimbat debitmetrul original Bosch cu unul nou de la Pierburg,dar i-mi par ciudate valorile de recirculare a gazelor inainte si dupa schimbarea debitmetrului,nu am avut erori pe tester nici inainte nici dupa,doar aceasta recirculare in excess,Multumesc!

ps. Ce este ciudat dupa schimbarea debitmetrului,la relanti,motorul nu mai merge rotund,tremura pana cand cand ai scot furtunul de la ciuperca EGR,sau ECU taie recircularea si merge numai pe aer curat.

Dupa EGR MAF.csv Dupa turbina MAF.csv Inainte EGR MAF.csv Inainte turbina MAF.csv

Modificat de dadyy222
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am încercat și eu un log în mers, nu știu dacă am nimerit, dar ma interesează presiunea turbinei, fiindcă sa schimbat actuatorul, iar în loc sa pus unul din dezmembrări, care avea o tija mult mai lunga,.. LOG-01-011-003-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dadyy222 Este posibil să ai o problemă de vacuum pentru că  se observă că în logul BS011 o diferenţă mică între On/Off, cam 128 mbari plus accidentele care se observă pe ramura urcătoare, iar în BS003 recircularea este prea mică atunci când EGR este ON (cu cât cantitatea de aer măsurată este mai mare cu atât cantitatea de gaze recirculate este mai mică). Aici vorbesc de logurile făcute după schimbarea MAF

BS011

image.thumb.png.615ad14781f5360bda9a17ac72bae9ff.png

BS003

image.thumb.png.0d4c0c8bfa9df61f0e653b9b0986880f.png

Chestia este că nici valoarea maximă nu este prea ok în sensul că atunci când EGR este închis nu intră aer suficient.

 

Înainte de schimbarea MAF logul turbinei este cam la fel, dar se observă diferenţe notabile la BS003. Acolo valoarea maximă este ok, dar se observă o recirculare mărită atunci când EGR este On

image.thumb.png.8b229aa3188861f67629528c6c4de096.png

 

Deci judecând după loguri normal era să ai probleme cu ralantiul înainte de schimbarea MAF, nu după. Acum stau şi mă gândesc dacă nu cumva MAF vechi măsura mai corect decât cel nou. Dacă ar fi asta şi într-adevăr recircularea ar fi excesivă, dar MAF nu măsoară  corect ar putea apărea situaţia descrisă de tine (cantitatea de combustibil injectată ţine cont de cantitatea de aer şi dacă ceea ce măsoară MAF nu este real poate apărea un dezechilibru în amestecul combustibil (aer puţin, combustibil mult)) .

 

Aşa că îţi recomand să faci două loguri în mers pe 3-10-11, unul cu MAF vechi şi unul  cu MAF nou şi un log la ralanti  pe 3-10-11 cu noul MAF atunci când se manifestă problema cu oscilaţiile turaţiei.

Pentru partea de vacuum îţi recomand să cumperi un manometru de vacuum şi să verifici valoarea vacuum-ului la fiecare capsulă vacuumatică

 

@marius976

Nu prea se poate trage o concluzie din logul făcut de tine pentru că nu este corect făcut. Citeşte topicul de mai jos şi revino cu toate cele trei loguri

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, revin cu logo-urile, poate le-am nimerit... 

LOG-01-011-xxx-xxx.CSVLOG-01-003-xxx-xxx.CSV

Sunt făcute pe loc, ma tem sa nu fie turbina pe ducă, mai ales ca mașina are 22 de ani. 

Modificat de marius976
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa și în log in mers pe 3-10-11 corect că sa avem o imagine completă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos,am o problema cu VCDS-ul(sau cu masina),cum misc masina se blocheaza comunicarea,nici cum sa ma lase sa fac log in mers,asta nu de acum,de 3 ani am acest tester,la fel a facut,am mai luat unul de cca 10 zile si la fel face,la acesta am sa-i fac retur.

Astazi dupa amiaza am desfacut ambele supape,N75 si N18,le-am decapsat in speranta ca as gasi ceva la ele,dar nu,erau destul de curate,le-am curatat asa,light,le-am repus la locul lor,nu sa schimbat nimic,cu ocazia aceasta am verificat vizual si furtunele de vacuum,nu am vazut(atat cat se poate) nimic batator la ochi.

Este o poveste interesanta cu turbina,masina o am de noua,acum are cca 396000km si acum un an la sugestia unui mecanic am apelat la un atelier de reconditionat turbine sa o inspecteze preventiv si daca este ceva de facut sa se faca.

Zis si facut,se da jos turbina,se desface,dar,nu avea nici calamina nici joc ,la sugestia mecanicului au schimbat doar cuzineti,daca tot sa desfacut,au puso pe banc sa verifice eventuale abateri,nu a fost cazul,au curatat luna totul si sa montat pe masina,foarte putin plus am simtit in dinamica ei,dar am fost multumit pe general de operatiune.

Din pacate nu am pus testerul nici imediat inainte nici dupa,dar am un log facut cu cca 6 luni inainte si mai multe dupa,daca santeti de acord pot ridica aceste fisiere daca pot fi utile.

Am facut in seara aceasta log-uri la relanti pe 3-10-11 si nu a fost greu sa surprind acest asa zis "marait".

Ce este frapant cu aceasta dereglarea a relantiului,este aparitia sa aleatorie,la rece a facut din prima,am asteptat foarte putin pana cand ECU a comandat oprirea recirculari si nu a mai facut pana cand am calcat aceleratia,a aparut imediat dupa,in timp ce sa incalzea nu a mai sesizat acest comportament,dar am fost inspirat sa pornesc clima si instantaneu a si aparut in sarcina in acest caz,am repornit motorul la cald si a aparut tot instant pana la oprirea recirculari.

Am sa atasez aceste log-uri si sper sa reieasa ceva din ele,Mutumesc pentru rabdare.

Astazi relanti la cald 3-10-11.csv Astazi relanti la rece 3-10-11.csv Log turbina 2 luni dupa.csv Log turbina 6 luni inainte.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!