Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Practic orice uzură care diminuează puterea motorului are efect (se reduce viteza gazelor evacuate). Axa cu came poate da zgomot specific ca de fâlfâit în filtrul de aer (când sunt uzate camele care acţionează supapele de admisie). Sau compensaţii aiurea pe injectore  când sunt uzate cele care acţionează injectoarele. Uzura camelor de pe admisie şi/sau evacuare modifică timpul de suprapunere a deschiderii supapelor şi apar fenomene nedorite cum ar fi o recirculare excesivă a gazelor evacuate (supapa de admisie poate sta deschisă prea mult când este deschisă cea de evacuare şi atunci umplerea cilindrului este deficitară gazele de evacuare pătrunzând în admisie în mod necontrolat). Se poate verifica prin demontarea capacului axei şi măsurarea lobilor camelor. Probleme pot fi şi la nivelul tacheţilor, dar şi astea se reflectă în sunet specific şi eventual compensaţii crescute pe injectoare.

Da, MAP poate fi o cauză, dar n-aş prea crede pentru că în mers la un moment dat am văzut că măsoară o presiune destul de mare, iar lipsa de presiune pare reală pentru că este însoţită şi de o cantitate redusă de aer admis atunci când este scăzută presiunea. 

Poţi încerca nişte teste cu unul de probă dacă găseşti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat tubulatura cu tot cu senzor MAP de la cineva..cand am montat.o la mine luam limp mode..am pus inapoi senzorul MAP al masinii si nu am mai avut probleme..

Mentionez ca problema asta am avut.o cand aveam turbina veche..

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă tot îl ai pe celălalt pune-l si fa niste loguri să vedem de ce ia limp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt modificări semnificative. 

BS003

image.thumb.png.9f7203f89a9fdd67bbb8801f1bb7d7fc.png

 

BS011

image.thumb.png.e4bd81b460d9b13f2cb7f647665ff2d7.png

Logul în mers

image.thumb.png.79518fdfd02bf2d9748a3aabc5c26dee.png

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce m.am documentat un pic mai bine, am aflat urmatoarele:

Surubul de limitare daca il desfiletezi prea mult inchizi geometria si presiunea e mai mare dar problema e ca nu mai circula gazele..over boost

Daca infiletezi prea mult surubul de limitare se deschide geometria mai mult si apare fenomenul de recirculare a gazelor prea mare si presiunea prea mica..under boost.

Acolo e un reglaj mai complicat si din tester nu o sa nimeresti reglajul perfect..

Reglajul la tija se face astfel:

Se deschide geometria in gradul 0 si faci luftul de 1,5 mm si ar trebui sa intre turbina la 1800rpm.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BS011 ca formă arată cam la fel. A scăzut puţin presiunea maximă şi cam tot aşa cea minimă

image.thumb.png.18d937f8537275fde1cd6dc2409546cf.png

 

În schimb BS003 arată rău de tot. Recircularea este excesivă. 

image.png.8fa015ff9208f5f7c51df252292ff4b1.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin Flr,

Ma chinui degeaba cu turbina..

Am cautat pe net si e marca ATEC,o chinezarie..multi se plang de lipsa putere si intra numai la 3000rpm..

Deci in concluzie sunt in cautare de alta turbina Garett..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Cum simti ca se comporta acum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin Flr,

Merge ok..intra la 1800 rpm si se simte ca are putere..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din curiozitate fă şi un log în mers

Acum logurile arată aşa

BS011- arată mai bine, dar s-ar putea să ai şi ceva probleme de vacuum

image.thumb.png.f5fbe5800f38e19b9729ae15b31b04d3.png

 

BS003

image.thumb.png.8c63a34799d4bb051c3e0961f8037886.png

Valoarea maximă este ok, deci vechea turbină nu putea să îndese suficient aer în motor. În schimb trebuie să vezi de ce ai recircularea aşa de mare. Dacă nu vrei să-i mai faci nimic măcar pune o garnitură cu orificiul redus pentru că altfel apar efecte colaterale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin Flr,

Problema gasita cu recircularea gazelor..am schimbat capac motor pe care e atasat filtru epurator..

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi şi logul a fost făcut înainte de înlocuirea epuratorului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin Flr,

Epuratorul a fost inlocuit acum 2 luni..fiind SH trebuia sa imi dau seama dc am recircularea de gaze prea mare..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am unul dntre copii plecat cu masina si dupa 250km a inceput sa palpaie martorul bujii ,pierdere putere ,trepidatii si s a oprit la o reprezentanta skoda de pe langa Pitesti in drumul lui.acolo i a facut diagnoza si ca ar fi un furtun de la turbo si dureaza 3,4 zile pana il aduce.aplecat cu ea caci trebuie sa ajuna la Drobeta i a dat un numar de telefon din Drobeta dar ca nu stiu sigur care furtun trebuia sa o lase acolo langa Pitesti dar iau dat acesta pagina de diagnoza ,vreo idee ceva .Multumesc si scuze daca nu am scris unde trebuie.

thumbnail.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

23 minutes ago, lupo_bv said:

Salut!

Citeşte puţin denumirea topicului şi vezi ce se discută pe el. vei observa că ce ai solicitat tu nu face obiectul acestui topic.

 

Scuze de offtopic atunci. Daca doriti puteti muta in alta parte. Eu n-am idee unde.

Sa deschid topic mai bine? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ţi-am splitat prima postare într-un topic nou

 

@c.iulian

Furtunul de la turbo este doar o cauză posibilă, mai sunt şi altele

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16485/P0101/000257

Dacă este să fie furtunul spart este vorba de cel dintre debitmetru şi turbină,  cel mai probabil.

Pentru stabilirea exactă a cauzei trebuie un vcds cu care să se facă log în mers şi BS011 şi BS003

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot este mare, valoarea minimă ar trebui să fie peste 200, deci ar mai fi şi altă cauză

image.thumb.png.f6381e4a0f1fa833761e3e3e40eaba47.png

 

Interesant este că a crescut diferenţa dintre valoarea minimă şi cea maximă la presiune, la aproape 200 mbari, asta ar putea fi o cauză pentru recircularea mărită

image.png.5dbe825048e178377ae4279394f51315.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin Flr,

Dupa inlocuirea turbinei reglajul la tija actuatorului nu a fost facuta..poate daia e diferenta ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin Flr,

La pornire dimineata am o problema..porneste sfert dar se zguduie un pic si joaca acul la turometru..1 secunda 2 si se stabilizeaza..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi dau si eu cu parerea la problema colegului @Florin Flr,problema poate fi din reglajul tijei pentru recirculare marita,dupa parerea mea ar mai trebui desfiletata tija.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!