Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

11 hours ago, DaLyR said:

Vorbesti de reglajul actuatorului sau de calibrare?

Reglarea lungimii tijei şi a şurubului limitator. Ca să ştii la ce trebuie să te înhămezi uite aici procedura

 

11 hours ago, DaLyR said:

.....sa vad daca exista ceva ce as putea remedia eu si sa functioneze din nou....

Nu mai pierde vremea că nu ai ce repara. Este vorba de o peliculă metalică încălzită a cărei rezistenţă se modifică în funcţie de cât de tare este răcită de fluxul de aer.

11 hours ago, DaLyR said:

M-am tot gandit si deja mi-au cam mancat viata toate verificarile facute in zadar, nu mai am vreo idee. Eu voiam sa am access la acel furtun doar asa, sperand ca poate poate, nu stiu sigur daca chiar de acolo provine si acel fasait, problema este ca nu reusesc sa reproduc acel fasait pe loc, decat pe la 2800-3000 cand pierd cuplul.

Toată treaba este că verificarea tubulaturii nu se poate face decât cu sculele şi metoda descrisă mai sus. Altfel indiferent că eşti tu sau mecanicul de la service este puţin probabil că o să găseşti locul unde scapă presiune....dacă scapă.

11 hours ago, DaLyR said:

Si mai nou am observat faptul ca-mi scade nivelul antigelului drastic, gen dupa cateva zile (10-15) imi dispar cam 500 de ml cel putin,

Pentru problema asta acesta este topicul dedicat

 

11 hours ago, DaLyR said:

ar fi probabil ca pe unde pierde ulei sa piarda si presiunea turbinei?

În principiu nu, dar o scurgere de ulei (aici ar fi vorba de vapori de ulei de la turbină care se condensează pe traseul de admisie, dar acesta nu intră la capitolul pierderi decât dacă turbina este praf şi pierde mult, altfe o mică cantitate este normală) pe la îmbinări ar putea fi un indiciu

Dacă problema pierderii de ulei se acutizează poţi posta pe acest topic mai ales dacă nu ştii care este situaţia exactă

 

11 hours ago, DaLyR said:

....ai avea un service....

Am mai scris pe aici, nu am aproape nici un fel de experienţă de service, ceea ce scriu pe aici sunt consideraţii teoretice (de obicei documentate, dar nu chiar întotdeauna) aşa că trataţi răspunsurile mele şi cu o doză de prudenţă şi o verificare din altă sursă nu strică

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut, pun niste loguri spre analiza. Masina e un AUDI A4 2.0 TDI cod motor BPW an fabricatie 2007, automat, masina nu trage cum trebuie, turbosuflanta a fost reconditionata. Atasez log-urile

log 3_10_11__1.xls log 3_10_11__2.xls BS 003__1.xls BS 011__1.xls BS 011__2.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logurile în mers prezintă o chestie ciudată care apare şi la colegul @DaLyR, parcă v-aţi vorbit:))

Adică după un spike, mai mult sau mai puţin mare, mai lung sau mai scurt, apare o scădere bruscă de presiune. Şi comparaţiile se opresc aici pentru că la el o ţine tot într-un zig-zag, pe când la tine continuă frumos ca şi cum nu s-ar fi întîmplat nimic. Posibil să fie o problemă de vacuum pentru că şi face presiune târziu indiferent de la ce turaţie o calci.

Acum am observat câteva ciudăţenii:

  • la prima pereche de loguri indicaţiile MAF sunt mai mici în aceleaşi condiţii de presiune

3-10-11-1.thumb.jpg.13bf958dcc23932c8d093b2ba97ca684.jpg

 

3-10-11-2.thumb.jpg.8aa856a8e41c57297408f85cc5c4abb7.jpg

  • la a doua pereche de loguri a fost o scurtă cădere de turaţie când ai apăsat acceleraţia la podea

BS003 artă aproape bine. Pentru un EDC16 cred că este cam mică recircularea  şi inconstantă (după primul ciclu recircularea a scăzt) ceea ce mă duce cu gândul la o problemă de vacuum. bs003.thumb.jpg.07dfdef60b9bf0cb97a82110ce7ade6e.jpg

 

BS011

Nici el nu arată chiar rău. Se identifică nişte posibile probleme de vacuum

bs011-2.thumb.jpg.2408d807903db0cef92549fdde9e210a.jpg

 

Deci prima dată aş verifica vacuum-ul la actuatori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 11 ore, deztgmures a scris:

Va salut, pun niste loguri spre analiza. Masina e un AUDI A4 2.0 TDI cod motor BPW an fabricatie 2007, automat, masina nu trage cum trebuie, turbosuflanta a fost reconditionata. Atasez log-urile

log 3_10_11__1.xls 44 kB · 6 downloads log 3_10_11__2.xls 42 kB · 3 downloads BS 003__1.xls 74 kB · 3 downloads BS 011__1.xls 62 kB · 1 download BS 011__2.xls 72 kB · 4 downloads

Si ca si prim simptom este faptul ca dupa ce iti intra turbina trage, trage dupa care te lasa si dupa iar incepe sa traga simtind turbina? Dupa logurile din mers este cam asemanatoare pierderea de presiune cum spune si @lupo_bv =)), sunt curios unde pierde la tine

Modificat de DaLyR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, lupo_bv said:

ceea ce mă duce cu gândul la o problemă de vacuum.

asta nu este valabil penru că mi-a scăpat că este EGR electric

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus MAFul nou, am sters erorile si tot nu trage, nu.mi vine sa cred, la bs003 pare totul ok, dar trage ca un matiz

Modificat de DaLyR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se poate...ai făcut ceva pe acolo. Geometria nu este blocată deci actuatorul nu primește gram de vacuum, chiar dacă se fisura tot mișca ceva. Fă di o scanare de erori să nu ai probleme de conectica la mufă. În condițiile astea este normal să nu tragă si nu este din cauza MAF

Ps. Pentru editare apasă pe cele trei butoane din dreapta sus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am bagat manual presiune in furtunul ce merge spre turbina din n75 si creste presiunea cum ar trebui, e posibil sa se fi dus valva n75 dinte.o data ? Cum o verific? 

 

P.S. N.am nici o eroare

 

 

Edit, am atasat poza.... nu imi explic cum, deci cum naiba, ar fi furtune de 10 bar sa cedeze la 1 bar?

 

 

LE// am schimbat furtunul si tot nu baga presiunea bs011

 

Le2// am mai gasit unul crapat, cel care merge la egr... frate, nu stiu ce furtune de injectoare sunt astea, dar sunt niste baloane. Acum baga presiune in bs011, o s vad in mers daca mai am spike.ul

 

Am atasat si log.ul in treapta a3.a, parca nu mai simt ca scade puterea deloc, dar log.ul zice altceva, dar repet, paaarca nu mai simt in wot deloc acea pierdere de presiune, dar vad ca scade enorm in log...

Screenshot_20200910-165016_Gallery.jpg

LOG-01-003-010-011eeeeweqweqwewqewq.CSV

LOG-01-011-xxx-xxxww44.CSV

Modificat de DaLyR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/5/2020 at 10:33 AM, lupo_bv said:

@golf 3 tuning

Se vede că turbina ta nu funcţionează chiar OK (dacă nu faci logurile recomandate AICI nu ave de unde să ştim care este problema, mie îmi pare geometria ancrasată, dar fără loguri nu se poate spune cu exactitate), dar nu cred că asta este cauza problemelor tale, mai ales cea legată de întreruperi.

Asa că dacă vrei păreri legate de MAF-TURBO-EGR faci logurile recomandate mai sus şi le postezi aici, iar pentru ce te deranjează pe tine postează pe topicele dedicate de mai jos că altfel facem varză aici şi  nu mai înţelege nimeni nimic

 

 

sper ca am facut corect log-urile.

 

LOG-01-011-xxx-xxx.05.09.2020.csv LOG-01-003-xxx-xxx.05.09.2020.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@DaLyR

Singura diferenţă ar fi că MAF măsorară ceva mai bine.

3-10-11.thumb.jpg.82ae4589e98a5a8f7806881626974859.jpg

bs011.thumb.jpg.a68234bda64139717fbb572aebf2e9ce.jpg

@golf 3 tuning

Din păcate nu ştiu să interpretez tipurile alea de loguri. Pun nişte grafice aici poate ştie cineva

BS011.thumb.jpg.f628c3d86e85de43b94e5c2d4ae9e976.jpg

BS003.thumb.jpg.3f1c5820585ab4d1ee0d714e7a88b8f0.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/13/2020 at 9:34 AM, lupo_bv said:

 

@Executron

Probabil că anularea EGR acoperă unele deficienţe şi o face să meargă mai bine, nu neapărat că ar avea EGR  vreo problemă. Dar ca să se vadă asta trebuie să faci cele trei loguri cu EGR în stare de funcţionare, indiferent cât de prost merge motorul. Un exemplu ipotetic: evacuare înfundată parţial, cu asta şi EGR anulat maşina poate merge cât de cât bine, dar cu EGR funcţional recirculă o cantitatea prea mare de gaze ceea ce face să nu mai tragă, să scoată fum, iar în anumite circumstanţe (de exemplu când faci BS003) chiar să oprească motorul. Deci, logurile cu EGR în funcţiune.

 

Revin cu ”deznodământul”. 

 

Am fost la alt service și s-a demontat evacuarea care aparent s-a înfundat (mi s-a spus că elementele catalizatorului se găsesc în toba intermediară, fiind blocată) și mi-a stricat și turbina în asemenea manieră :( . De aici și mersul ei ”leșinat”. 

 

Mulțumesc lupo_bv pentru deosebita amabilitate :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut, azi am mai facut niste verificari la Audi A4 2.0 TDI cod motor BPW la care i-am mai postat aici pe forum de ceva vreme niste loguri.

Masina nu trage cum trebuie, in jurul 3000 rpm are o pierdere de putere, lucu care se vede si in log-uri, pierdere de presiune.

- Am verificat cu presiune traseul de la iesire din turbocompresor pana la intrare in galeria de admisie, este etans am introdus 1.8 bar presiune si tine perfect.

- Am bilndat EGR cu o tabla si am facut niste loguri .

- si cu egr blindat masina se comporta la fel, aceleasi pierderi de presiune in jurul turatiei de 2900-3000 rpm

- am uitat sa specific din prima am pus un MAF de pe o masina care merge ok, cu acelasi cod de motor BPW.

- a fost schimbat si senzorul MAP

- in concluzie nici o schimbare, as vrea daca se poate niste idei (ce sa mai verific).

- DPF nu are probleme

- erori nu sunt

- nu-mi explic de ce intre 2900-3200rpm cade presiunea in galeria de admisie dupa care revine

- turbocompresorul a fost reconditionat - dar dupa cum se vede pe BS-011 reglajele sunt ok

 

LOG-01-003-010-011.xls

BS-011.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

După cum văd în grafice căderea aia de presiune este dorită de ECU. Dacă te uiţi la linia Duty cycle are un comportament ca şi cum ai avea suprapresiune. Chiar la un moment dat ai fost la limita limp-ului (ultimul grafic). Să zicem că ar avea ECU un motiv, dar mi se pare ciudat că deşi comanda către N75 este de scădere a presiunii (se observă că Duty cycle, după ce a fost atinsă presiunea prescrisă, continuă să scadă în loc să se stabilizeze pe acolo pe la 40-50%) treaba asta se întâmplă destul de târziu, două secunde sau chiar 10 secunde la ultimul grafic după care căderea este bruscă şi creşterea lentă. Dacă tot ai o maşină similară care merge bine cred că ar fi bine să înlocuieşti de probă şi N75 poate are ăla probleme. La recondiţionarea turbinei funcţionarea actuatorului a fost verificată? Sau a fost înlocuit şi el?

3-10-11-1.thumb.jpg.02653fd59043199e301c5b69b4653f45.jpg

3-10-11-2.thumb.jpg.8bb14748332da3fabc8584affd5d9da7.jpg

3-10-11-3.thumb.jpg.a2cf30ebabe13425ed01efb020f75a7a.jpg

3-10-11-4.thumb.jpg.272177c40477d1caa81605032a30c974.jpg

3-10-11-5.thumb.jpg.929d0b9f89478ea2046b17ee51ff6f0c.jpg

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Actuatorul nu a fost inlocuit, dar are membrana ok, l-am testați vacuum si este ok, acuma nu cred ca are arcul tasat.

Valva N75 a fost schimbată cu una din dezmembrari, nu am schimbat-o eu deci nu stiu care a fost comportamentul cu alta valva, dar o sa pun N 75 de pe masina care merge ok si vedem.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am inlocuit de pe o masina cu acelasi cod motor care merge ok, urmatoarele:

- electrovalva N75

- senzorul MAP

- senzorul MAF

Masina are exact acelasi comportament.

- urmeaza sa inlocuiesc si actuatorul.

Am facut si niste log-uri din nou.

LOG-01-003-010-011.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt foarte curios care este cauza la tine, te rog sa revii daca s-a rezolvat ca exact aceeasi problema o am si eu si deja am obosit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bună seara.  

 În log avem un VW Passat an 2006, motor 1 9 TDI, cod motor Bxe fără dpf.  Axul turbinei a fost rupt, motorul nu a fost afectat iar turbina a fost înlocuită cu una recondiționat.   După montare primesc acest cod mai tot timpul: P0299.  (16683/P0299/000665 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached). 

Au fost schimbate pt proba următoarele :

-Sensor presiune de pe conducta

-modulul de vacuum

-debitmetru nou și sh

-catalizator verificat și mers fără catalizator 

-firele de la debitmetru la ecu

-siguranțele 

-tubulatura de la turbo la intercooler 

-intercooler nu e crăpat 

-furtunasele de vacuum

-egr nu e blocat 

 

 

Rog sa ma ajutați pt rezolvarea problemei.  Nu reușesc sa găsesc problema.   

 

log treapta 4.CSV log treapta 3.CSV log treapta 4-2.CSV log treapta 3-2.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fă și BS003 și BS011 si posteaza-le aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt. Citește aici

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logul în mers

3-10-11.thumb.jpg.68b8573bec61b7f07bc5bb4e55ec0d4a.jpg

Se vede clar că  nu face presiune deloc. Ce ar fi de observat ar fi că MAF măsoară foarte bine, chiar indică o cantitate considerabilă de aer care intră în turbină, dar care nu se regăseşte ca presiune în motor. Asta m-ar duce cu gândul la o scăpare de presiune între turbină şi motor, dar BS003 nu prea confirmă asta, aşa că lăsăm ipoteza asta mai la urmă şi o să explic de ce.

 

BS003

bs003.jpg.6ac3a2c0fb13a8e563d31c48debd21b9.jpg

Arată foarte bine, deci nu sunt probleme în privinţa recirculării gazelor (valoarea minimă) şi  nici în privinţa scăpărilor de presiune (valoarea maximă). Vacuum-ul la nivelul capsulei EGR este ok, nu sunt scăpări de vacuum aici şi EGR reacţionează foarte bine.

 

BS011

BS011-1.thumb.jpg.6129c06eceef2a44563fde430175fd2c.jpg

 

Aici ar fi mai multe de discutat. În primul rând se observă o diferenţă foarte mică între ON/OFF, în jur de 50 mbari, când ar trebui să fie mininm 150mbari. Cauze posibile ar fi: scăpare de presiune între turbină şi motor, probleme de vacuum, reglaj turbină. Din toate 3 cauzele posibile având în vedere şi ce am scris mai sus, eu aş miza pe reglajul turbinei. În mod normal, chiar şi cu probleme de scăpare de presiune sau de vacuum, graficul ar fi trebuit să fie poziţionat în zona dreptunghiului roşu pe care l-am desenat eu având în vedere că presiunea atmosferică este 959 la momentul efectuării logului, iar turbina se reglează astfel încât presiunea minimă să cadă puţin sub cea atmosferică, ori la tine este puţin cam mult din moment din nici presiunea maximă nu ajunge acolo. O tijă reglată prea lung ar putea avea efectul ăsta.

Dar poate fi şi un concurs de împrejurări aşa că înainte să umbli la turbină asigură-te că nu ai scăpări de presiune (ai spus că ai verificat între turbină şi intercooler, verifică şi între intercooler şi motor). Bine, dacă ai avea ceva scăpări pe acolo ar trebui să auzi şi un şuierat caracteristic

 

Pentru reglaj ar fi bine să urmăreşti topicul ăsta şi să faci întocmai cum scrie acolo

Pentru verificarea scăpărilor de presiune citeşte şi aici

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina este recondiționata.  Se aude totuși un fluierat de când am pus turbina recondiționata. Fluieratul de care spun îl aveam și înainte sa "crape" turbina veche.  Ma miram cum de fluiera la fel după ce am pus alta.  Fluieretul vine de la turbina atunci când accelerez, tipic unei turbine uzate cu multi km, ceva de genul se aude.   Am încercat sa depistez fluieratul dar nu am reușit, vine dinspre turbina.   Ar putea fi intercooler-ul fisurat pe undeva? Tubulatura din turbo spre intercooler și din intercooler spre admisie chiar și intercooler-ul au fost date jos pentru a le curata de ulei și nu am văzut nimic suspect.  Totul părea ok.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treaba este destul de complexă și este greu de spus unde este exact problema.

Turbina a fost recondiționata, dar reglajul cum a fost făcut?

Pe de altă parte o scăpare de presiune duce la supraturarea turbinei si posibil de aici ar putea fi fluieratul. Iar depistarea unei fisuri este dificil de determinat vizual, de asta ti-am indicat acel topic.

Să nu uiti, după orice intervenție să faci cele trei loguri sau măcar BS003 și BS011 până la aducerea presiunii în limite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!