Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

@evolkswagen

interesant este ca si inainte de demontare si curatare turbo valoarea mica era tot la fel.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci,ceva este in neregula.Cand parghia(actionata de tija actuatorului) este pe pozitia de deshidere maxima a vanelor turbinei,ar trebui ca valoarea turbo of sa fie sub valoarea presiunii atmosferice din zona cu ~20-30mb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este posibil ca debitmetru de aer sa nu ofere valori ok, si de acolo sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt cam multe variabile aici printre care şi o curăţare necorespunzătoare. În situaţia asta a fost colegul @bratex caruia nu i-a ieşit din prima curăţarea, a demontat-o din nou şi a curăţat-o prin metoda (o să citez exact ce mi-a scris)

On 3/17/2019 at 4:30 PM, bratex said:

Pentru cei care isi curata singuri turbina, sfatul este sa va luati un smirger foarte fin, 200-250 si sa puneti geometria pe o suprafata dura si plana, si luati o zecime din ea ( sa se vada luciu curat). Eu prima data nu am avut curajul sa o curat cu smirgher si ca dovada, am realizat ca agata, dupa ce am montat-o bineinteles ?.

Ieri, mi-am luat inima in dinti si am dat-o jos din nou... si dupa 6 ore de munca... super masina.

Mie mi se pare prea mare granulaţia aia pentru că operaţiunea se va face cu pierdere de material din platou şi asta are efecte negative plus că rugozitatea materialului va reţine particulele de fum ceea ce va duce la ancrasarea geometriei. Deci trebuie folosit un smirghel foarte fin peste 1000-1500 sau cel mai bine dacă există posibilitatea o sablare cu bicarbonat de sodiu.

S-a mai scris pe aici despre asta

Şi ca să încheiem off topicul despre curăţare, aveţi acest topic la dispoziţie

 

5 minutes ago, muti1 said:

este posibil ca debitmetru de aer sa nu ofere valori ok, si de acolo sa fie?

Eu zic că nu are nimic debitmetrul. Atunci când a dat valori scăzute peste 3000 rpm şi presiunea era scăzută. Cu presiunea ok măsoară bine

982412746_3-30-20191-38-18PM.thumb.jpg.ffc7ef4c7779c7faab3d20db5d219ccc.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Personal,cred ca problema este de la geometrie blocata in partea de jos,daca iese din discutie montarea gresita dupa curatare sau cand(daca) s o mai fi umblat la turbina..Maf ul iese din discuție, legatura ar putea avea map ul,dar poate sa incerce cu altul de proba.Este usor de schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Montarea gresita nu prea aveam cum deoarece cercul care misca vanele este egal indiferent cum il pun,iar la ansamblarea carcasei am tinut cont de aceea tija micauta , sau bolt care indica cum sa monteaza.La alteva la ce puteam gresi la montaj?Plus la curatare am facut si planeitate cu smirghl de 1000 pe o bucata de sticla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,acel bolt trebuia sa intre in orificiu.A intrat usor sau a fost nevoie sa fortezi ?Te intreb,pentru ca eu am demontat o turbina care nu facea presiunea necesara nici cu surubul desfacut la maxim, si atunci am vazut ca acel bolt nu fusese introdus in orificiu,era deviat cam 1mm si tasat pe carcasa .Incearca si o proba cu alt map?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutari, asi vrea si eu o parere

turbo nou, la fel si actuatorul, verificat furtunedupa turbo, la fel si cele de vacuum, totul ok

masina trage mai bine cu motorul rece decat cu el la 90 de grade, urmeaza sa schimb senzor temp lichid de racire la recomandarea unui mecanic

atasez niste loguri, poate vedeti voi ceva acolo ca mie mi se pare totul in regula

apropo, recircularea e mica datorita garniturii cu gaura redusa, cred ca are 8 mm

 

LOG-01-003-010-01104.csv LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-008-010-013.csv LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut colegi, va rog frumos ajutati-ma cu o parere. 

Masina este o Jetta 2007 1.9 tdi BXE care nu mai trage, intra in limp. 

Multumesc

log031011.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Reset00

Prima problemă care se observă ar fi ceva probleme de vacuum (ar fi fost util de ştiut ce eroare ai, de suprapresiune sau subpresiune, cred că ultima variantă) din următoarele considerente: presiunea măsurată nu atinge pe cea cerută de ECU şi rămâne mult sub ea. Se mai observă şi la EGR unde valoarea minimă este prea mare (intră prea mult aer deoarece vacuum-ul nu are suficientă forţă să deschidă EGR  la maximum), asta în cazul că EGR este vacuumatic bineînţeles. Deci prima dată verifică tot traseul de vacuum.

@S.Mihai

Din logul în mers ceva suprapresiune

@Denis Razvan

Presupun că limp pentru presiune prea mică pt. că asta se observă din log, deci posibil probleme vacuum. Mi se pare mie sau maşina se accelerează în şuturi?

Plus debitmetrul cam varză, nu reuşeşte să măsoare peste specificat nici când ai ceva suprapresiune.

Deci: încearcă cu alt debitmetru şi verifică  vacuum-ul.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut lupo-bv, verificat tot vacumul de la un capat la altul, stiu din proprie experienta ca la unele modele exista probleme cu furtunasele care se crapa la capete si pierd vacumul, la modelul in cauza sunt alt model de furtunase si nu scapa, egr e pe model electric, doar partea cu incalzitoru sau racitorul e actionata de vacuum dar l-am anulat ca sa mearga vacuumul doar pt turbo.

Eroarea e p0299 underboost condition.

Ce ma frapeaza pe mine este ca prima oara ajunge la presiunea dorita...apoi scade.....

Inca o chestie ce m-am gandit, oare ar fi posibil ca valva actuatoare sa fie defecta, adica sa nu functioneze in parametri la schimbari mici de vaccuum, intreb dearece catodata intr-a 2 cam cand ar intra turbo par smuceste....dar nu tot timpul..

I-as fi facut testul cu un aparat de vacuum dar din pacate nu am, sa vad daca functioneaza valva in parametri normali

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă actuatorul nu a fost schimbat, verifică în primul rând dacă ţine vacuum. Am mai scris, pune o bucată de furtunaş nou la valvă şi trage cu gura. Dacă rămâne limba lipită de furtunaş  nu scapă vacuum. În cazul ăsta că nu are probleme de vacuum posibil ca reglajul să nu fie corespunzător, dar presupun că reglajele sunt sigilate şi nu poţi interveni pt că pierzi garanţia. Având în vedere că şi valorile de la EGR nu sunt cele care ar trebui să fie înclin să cred că din reglajul turbinei este problema, dar nu bag mâna în foc.

Încearcă să faci un log pe 3-10-11 astfel încât să iei limp (tot aşa cu acceleraţia la podea), poate vedem mai multe atunci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna dimineata,

Am facut si chestia cu furtunasul la actuator....tine vacuum.Cat despre reglaj la turbina tin sa te anunt ca nu este modelul cu parghie care se regeaza.....Prima oara si eu m-am gandit la fel ca ar fi din reglajul parghiei dar se pare ca nu, singurul lucru ce pot sa-l reglez este surubul ala pentru cand trage parghia la maxim.

Actuatorul este nou ma refer la cel cu 3 furtunase , de la pierburg...

Modificat de Reset00
scris incorect
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

claudiu tudorita
în urmă cu 2 ore, claudiu tudorita a scris:

Salut am o jetta 1.9 tdi 105 cp din 2006 si mi sa pare ca pleaca cam greu dupa loc si suiera turbina la decelerare intre 1200- 1800 turatii LOG-01-003-010-011.csvLOG-01-003-010-0114.csvam facut un log in mers ma poate ajuta cineva,

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Paleta turbo ciupita? sau racord flexibil rupt?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Reset00

alte idei nu prea mai am

@CristiCr

Logul este început de la o turaţie cam mare. Ce se observă este că pe prima porţiune până să schimbe viteza ai suprapresiune. Aici trebuie verificată geometria.

3-10-11-1.jpg.c1d3e81b20f696e98681f56a73081930.jpg

În rest din bs003 se observă că valoarea mică este prea mare, adică atunci când EGR este deschis intră prea mult aer. Cauze posibile: EGR murdar, vacuum insuficient, ai montată şaibă cu gaură redusă, înfundată ţeava care duce de la evacuare la EGR

BS003.jpg.748fd9b04f377d8e534f3cfbb71baed5.jpg

BS011. Cam scurt ca să se poată spună ceva.  Din ce se vede posibil probleme de vacuum şi de geometrie

BS11.jpg.7e4040bafa91b097ef024de7579c819c.jpg

@claudiu tudorita

cam ai suprapresiune. verifică în primul rând geometria

3-10-11.jpg.7dbccceefdb509686e0668b99e2c5680.jpg

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

claudiu tudorita

Am curatat egr si verificat furtunele de vacuum sunt ok si turbina nu are joc in ax deloc numai ca mi se pare ca se invart cam greu paletele 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I buniiSalut, urmatoarele chestii cred ca o sa le fac, sa schimb niste tacheti, sa o trag la punct iar......si daca va face iar...dau turbo jos si ma duc cu el pe stand sa vada ochisorii mei ce are.

Cam atat cu ideiele....zilele trecute i-am facut o decarbonizare, ca efect....cand e cald motorul nu mai imi scade asa drastic adica in loc de 1600 imi ajunge indeva la 1750 presiunea in instalatie, oricum asta nu a fost o solutie dar am vrut sa o vad curatat pe interior, si vad ca are un efect la care nu ma asteptam

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna, 

in urma informatiilor citite aici si pe alte forumuri, atasez si eu cateva loguri . Tin sa precizez ca este vorba de un A4 B8 2.0 CAGA, cu protocol UDS , iar logurile sunt facute in adv measuring blocks.

Acolo sunt o gramada de valori cele poti selecta. 

Rog sa ma ajutati si pe mine cu interpretarea logurilor. Pt bs002 si bs011 am facut log din Basic Settings (vezi poza atasata) . aici nu stiu daca am selctat corect ,fiind demuniri noi .

@lupo_bv   am facut corect bs011 si 003?

basic settings.png

LOG-V3.CSV LOG-V4.CSV BS003.CSV BS011.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LOG-01-003-010-011 a 3 a.csv LOG-01-003-010-011 a 4 a.csv LOG-01-003-xxx-xxx bs3.csv LOG-01-011-xxx-xxx bs 11.csv Log-Log.txt

buna seara colegi.am o problema cu masina . se limiteaza , a aparut si robinetul in bord dar s-a stins singur dupa 1 h. am oprit si pornit masina si nu s-a mai limitat ,dar nu am trecut de 2000 rpm de frica. 

Va rog o parere . va multumesc

 

Modificat de razvaneta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua ! am o problema mai veche in legatura cu fumul negru in treapta 2. Daca accelerez usor pana la 2 mii in treapta 2 pe la 1700-1800 da un nor de fum negru dupa care intra turbina si merge bine pana la 4500 ture. Daca accelerez mai mai serios iar turatia pleaca de la 1500 pe la 1700-1800 chiar si 2000 are un sut dupa care intra turbo, da un nor de fum dupa care te baga in scaun. Daca ma duc cu treapta 1 pana la 2500 si in treapta 2 sunt undeva la 1900-2000  nu mai da fum sau foarte putin, uneori mai da fum si in treapta 1.

In treptele 3,4,5 trage bine fara sut, fara fum chiar daca plec de la 1500 ture.

Am postat un log in treptele 2, 3 si 4.Motorul este 1.9 TDI 105 cai cod BJB. 203.km fara interventii la turbina.

Poate ma ajuta cineva cu depistarea cauzei fumului.

LOG-01-003-010-011 skoda 1.9 TDI.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!