Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

rectific si eu prostile care le am scris mai sus...din graba...am confundat valorile la turbo on off

eu cred ca vaccum are,in schimb imi miroase a turbo reconditionata...astea vin cu valori turbo on off foarte mic...gen 70-80 mbari difenta intre on off

un asa reglaj la turbina modifica si valorile la egr...o recirculare mica in cazul lui

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina am dus o la curățat preventiv. Masina mergea foarte bine. După remontat turbina, pana la 2500 rpm nu tragea de loc. Am fost azi la alt service și capacul care tine geometria era rupt și tija capsulei clar a fost modificata. Catacul ala din păcate nu se găsește asa ca m am ales cu alt turbo. Acum masina merge bine. Și softul este modificat ca e anulat dpf.Acum merg la service-ul care mi a aranjat turbo cu facturile la toată operația. Merci mult la toti pentru ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut colegii,

Atasez un log pe 3-10-11 pe diferite turatii, nu doar in treapta 3 full throttle deoarece am probleme in turatii joase. Masina raspunde foarte greu la acceleratie si lent pana in 2200rpm cand zvacneste si urca in ture. Pe log am vazut ca MAF-ul nu da valori in intervalul specificat in VAG test nici peste 4000rpm dar nu sunt sigur. Imi dati va rog un sfat  ce ar putea fi suspect din log si ce problema putea fi.

PS: Am schimbat sapt trecuta MAF-ul cu al unui prieten (de pe un motor ATJ) sa vad daca se schimba comportamentul masinii, dar comportamentul a ramas aceleasi cu ambele MAF-uri. Logul e facut cu MAF-ul lui. Conteaza daca senzorul e luat de pe alt tip de motor? 

Multumesc

LOG-01-003-010-011.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/12/2017 at 11:23 PM, lupo_bv said:

Până să ajungem al turbo, din BS003 reiese că EGR este mort, ca şi cum nu ar avea vacuum. Verifică dacă nu cumva membrana de la EGR este spartă (pune un furtunaş la ştuţul EGR şi trage aer cu gura să vezi dacă ţine vacuum-ul-trebuie să rămână limba lipită de furtunaş). Dacă este aşa înfundă furtunaşul care vine la EGR cu un şurub ca să nu mai piardă vacuum şi refă logurile. Dacă membran este ok verifică dacă furtunaşele sunt ok şi dacă nu cumva EGR este blocat  pe închis(dacă este funcţional cât de cât, atunci când tragi aer cu gura şi îl eliberezi trebuie să se audă un clamp).

Nefuncţionarea EGR nu dă limp mode, dar pierderile de vacuum influenţează funcţionarea electrovalvei n75.

Doar la BS011 m-am referit să-l faci cu motorul mai încins (o geometrie cu tendinţe de blocare se vede mai bine la temperaturi înalte când se mai dilată materialele) şi lasă-l să ruleze cam un minut .

Completez cu scanarile facute dupa obturarea furtunului de la egr.(egr defect - membrana sparta).

LOG-01-003.CSV

LOG-01-003-010-011.CSV

LOG-01-011-motor cald.CSV

LOG-01-011-motor rece.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma puteti ajuta cu citirea unui log? am pus un debitmetru de aer de pe un golf 4 arl 150cp. trage mai bine dar scoate fum,. este vorba despre un vw bora 1.9 alh 90cp.multumesc

 

 

 

 

 

LOG-01-003-010-011.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Am pus vcsds pe masina personala Passat B6 2.0 TDI BMP si am vazut ca la engine grup 11 boost pressure (specified) e 1050.6 mbar la relanti si la rece si cu motorul la 90 grade.Am facut BS pe 11 si a urcat de la 948.6 pana la 1111 mbar  si la BS pe grup 3 de la 240 pana la 430 . Masina merge ok,doar din ce am mai citit normal ar trebui sa fie o valoare sub 1000 mbar nu?



 

Untitled.jpg

Modificat de Ionut Leon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mariosareta

Nu ştiu ce să zic, par a fi şi ceva probleme de vacuum (apar nişte oscilaţii în partea de sus a graficului BS011 şi nu-mi dau seama care este sursa lor, poate fi şi N75, eventual schimbă între ele N75 cu N18 doar pentru test şi repetă BS011, atenţie la furtunaşe să nu le schimbi locul), dar eu cred că şi geometria este puţin murdară.

Eu zic să nu mai umbli la nimic şi să aştepţi sau să ceri părerea unor colegi mai experimentaţi.

@ph61vip

Debitmetrul ăla dă valori destul de mari, posibil din cauza asta să scoată fum.

@Ionut Leon

Trebuie să faci loguri cum au făcut colegii mai sus, pozele nu sunt de prea mare ajutor, plus că denumirea topicului este interpretarea logurilor.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare, dupa ce am reconditionat turbina si schimbat N75 , tot nu imi place cum trage masina.

Dupa cum vad , am oscilatii grave la turbo.

Nu am nici un cod de eroare la ENGINE. 

Mentionez ca logul in T3 a fost facut in panta, iar logul t4 pe loc drept. Are vreo legatura?

Masina pare sa consume mai multa motorina decat de obicei... sau poate e doar in capul meu.

Help...

LOG-01-003-010-011.csv

LOG-01-003-010-011 t4.csv

Modificat de Biziday
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Biziday
Am inteles partea cu reconditionatul turboului. DAR, geometria cum s-a prezentat? Au curatit-o si pe aia? Eu as zice ca geometria agata, sau tija actuatorului functioneaza cu intreruperi sau vaccum cu "fluctuatii".
Avansul este in grafic? Stiu ca la ALH se verifica cu vcds grafic si trebuie ca punctul galben sa fie cat mai pe linia albastra (el fluctueaza)

tdi-graph.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca e de la geometrie. pentru ca era ca noua cand mi-a adus-o... si nici erorile cu deviatie pozitiva sau negativa nu am.

Nu inteleg ...

O sa verific avansul mai tarziu cand plec de la munca.

 

Screenshot_1.png

Modificat de Biziday
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Revin cu loguri.Masina merge bine,din cate imi dau eu seama nu am probleme la egr,turbo,doar vreau sa stiu de ce e valoarea de 1050.6 mbar pe grup 11 cand la altii am vazut ca e sub 1000 mbar?

Masina am luat o cu dpf anulat fizic si soft .Multumesc.

 

LOG-01-003-010-011var3.csv

LOG-01-003-xxx-xxx.csv

LOG-01-011-xxx-xxx.csv

Modificat de Ionut Leon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am un golf 4 tdi an 1998 cod motor AGR care intra in limp mode uneori am facut loguri in viteza a 3 a(LOG-01-003-010-011 ) si a 4 a(LOG-01-004-010-011). Multumesc.

 

 

LOG-01-003-010-011.csv

LOG-01-004-010-011.csv

Modificat de MILEI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

calincurticapian

Revin si eu problema cu Negative Deviation

Am schimbat azi Debitmetru, EGR si curatat catalizatorul. Problema inca persista. Mai am 2 rezolvari posibile:

1. alta turbina (adica sa o dau pe cea de ARL jos) sau,

2. Sa incerc sa schimb injectoarele (poate nu fac ele destule gaze pentru a invarti tubina corespunzator)

Care dintre cele 2 credeti ca e mai plauzibila?

Atasez LOG-ul de azi

 

ISTORIC: Passat B6, 1,9 BKC, cu turbina de ARL reconditionata si Resoftat, ilocuit cutie vaccum, pompa tandem, verificat furtunase vaccum, trimisa turbina la verificat o data....

egrsimafnou1.csv

Modificat de calincurticapian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@calincurticapian
Eu zic ca ai un reglaj prost la actuatorul de la turbo. Ti-as sugera sa desfiletezi tija cu o tura/doua si sa mergi cu masina ceva timp, plus log-uri in mers. 
Totusi, daca pui si un BS 003 si BS011, putem sa ne dam seama mult mai bine ce se intampla cu vacuumul, reglajele turbo, EGR-ul.

Observ ca softul nu e unul agresiv, se apropie de un AVF, 131cp, iar turbina ta face presiune, doar ca nu cand trebuie si nu o mentine. 
Daca o sa cauti prin topic-uri, Rune si Dementor au scris cum se regleaza turbina la un EDC15/16. Dar trb vcds, rabdare si atentie (frige).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

calincurticapian
4 minutes ago, vladinsky said:

@calincurticapian

Totusi, daca pui si un BS 003 si BS011, 
 

In log am selectat si 003 si 011. Te referi la altceva? Trebuie sa fac altceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Intri pe engine, Basic Settings, canalul 003- start, se tureaza singura pe la 1407rot/min si dai LOG-inregistreaza in excel valorile EGR-ului.
La fel faci si pe 011, pt turbo. @lupo_bv postate exact si concis cum se face, tot pe aici pe forum :)  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 minutes ago, MILEI said:

Ma puteti ajuta cu logul postat mai sus?

turbo face presiune tarziu...posibil ceva pierderi de vaccum...verifica furtunele de vaccum

fa un bs 003 si 011 sa vedem daca ai vaccum la egr si daca reglajele turbinei sunt bune...asta daca s a umblat la reglaje

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut am si eu un log postat pe pagina 507, ma ajuta cineva va rog?

 

BS 03 si 11 sunt pe pagina 503 cu tot cu explicatii

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, ionut10a said:

turbo face presiune tarziu...posibil ceva pierderi de vaccum...verifica furtunele de vaccum

fa un bs 003 si 011 sa vedem daca ai vaccum la egr si daca reglajele turbinei sunt bune...asta daca s a umblat la reglaje

am facut bs003 si bs011, nu s a umblat la reglaje. multumesc

LOG-bs-003-xxx-xxx.csv

LOG-bs-011-xxx-xxx.csv

Modificat de MILEI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MILEI
Daca citeai stiai si cum se face un BS pt un motor VEP. La noi, astia cu PD, masina se accelereaa singura la valoarea de 1407ro/min. Tu cand faci log-urile trebuie sa o ti tu accelerata la valoarea asta. Daca depasesti valoarea o sa iti dea eroare. Incearca pe cat posibil sa o ti in jurul valorii de 1400rot/min cand faci BS. 
Din logurile postate, as putea sa zic ca sunt relativ ok, adica masina e in mintile ei, cu o intarziere a turbinei si revenire pe turatii mai mari. Poate exista ceva calamina pe geometrie (cred ca si la AGR este geometrie variabila cum este la ALH), dar dupa ce revi cu BS facute corect, putem sa ne dam cu parerea mai bine.
Stima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am urmatoarea problema: La schimbarea treptei a doua masina "da in nas" putin si o simt si in pedala. In momentul in care se ineaca, scoate si fum. Scoate fum in momente cand nu cred ca ar trebui.. accelerari usoare.. plecari de pe loc normale. Cu EGR dezactivat (am scos furtunul acela de vacuum din el) masina se comporta perfect: accelerare lina, fara sa se inece. Nu scoate pic de fum (doar in depasiri la viteza mare cu pedala la fund si cateodata nici atunci). Cu egr activ ma trezesc cateodata cu un nor de fum in spatele meu pe neasteptate.. EGR-ul este nou (are cateva luni) si este curat, luna. Turbina este reconditionata recent la Cipos Turbotehnics. Centrala de vacuumuri scoate un sunet ciudat (bazaie) la oprirea motorului dar nu cred sa fie de acolo ceva. Am incercat vreo 7 si nimic, aceleasi simptome.

De unde ar putea fi problema?

Am facut cu ajutorul unui prieten niste loguri in mers. Treapta a treia, accelerare cu pedala la fund de la ~ 1700 rpm pana la 4000. Atasez logurile:

 

LOG-01-003-010-011.csv

LOG-01-003-010-011n.CSV

Modificat de wazzabi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@wazzabi
Ti-ai dat si raspunsul singur. EGR-ul este problema. Ce daca e nou? Nu ai auzit de piese contrafacute sau decalibrate? 
Am prieten care a patit la fel. Pe tester ok totul, logurile in BS 003 OK, si problema a fost de la EGR, care functiona de capul lui. Aceleasi simptome le avea si el (motor 2.0 BMP).
Dupa schimbarea EGR-ului, masina a revenit la normal. Nu mai stiu exact daca a pus OEM sau Pierburg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

calincurticapian

@vladinsky, am reusit sa fac logurile in bs 003 si 011. Am vazut ca ai cerut mai multor personae dupa postul meu sa faca acelasi lucru, deci eu sunt cu B6-le BKC cu turbine  ARL + Soft, ca sa nu ne incurcam....

 

 

 

 

LOG-bs-003-martie 2017.csv

LOG-bs-011-martie 2017.csv

Modificat de calincurticapian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@calincurticapian, masinuta ta face BS singura, nu trb accelerat, nu ne incurcam.
EGR-ul e in parametrii, ce nu imi place este reglajul la turbo. Presiunea atmosferica in zona ta este de 948.6 (o vezi in grupul 010). Tu o ai sub, 928.2 mai exact. Ca sa ajungi la presiunea atmosferica la turbo OFF, trebuie sa mai infiletezi tija de la turbo 1/2 ture. O sa ti se modifice si turbo ON, desi nu cred ca o sa ajunga pe la 1150 cat ar trebui sa fie la turbo ON.
Un reglaj corect al turbo-ului ar trb sa iti indice in BS 011, turbo ON 1150-1180mbar si turbo OFF 948-950mbar. Asta daca vacuumul este OK si electrovalvele OK.

Daca esti meserias, o reglezi tu pana la urma :) O sa dureze, deoarece ECU-ul inregistreaza mai multe valori si face o medie, deasta nu se va cunoaste din prima reglajele. 
Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!