Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Am tot zis ca vin cu log-ul in treapta 3 dar nu mi-am facut timp....

Il postez acum

Bineinteles ca mi-am luat LIMP... dar turbina a fost curatata, a mers o perioada si iar a inceput sa faca figuri

Mentionez ca a aparut un fluierat insistent de vreo saptamana incoace...

treapta 3.csv

LOG-01-003-xxx-xxx.csv

LOG-01-011-xxx-xxx.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Overboost condition, e normal ca ai liat Limp! De ce ai overboost? 

-reglajul actuatorului poate fi facut prost

- geometrie ancrasata. 

Bs011 in cazul tau indica o miscare a actuatorului de doar 10 mbar. Trebuia sa scoata cel putin o diferenta dintre on si off de 150mbar la rece. Pt a vedea reglajele, Bs011 e relevant cand geometria e curata nu complet blocata.

Deci, acum ne uitam degeaba la BS011. 

Ce sa faci: 

1. Cureti geometria bine de tot. 

2. Reglezi actuatorul cu ajutorul BS011

3. Log in mers. 

4. Mergi 1-2 zile asa cu masina. 

5. Verificarea in BS011 si reglaje fine de ajustare. 

6. Verificare log in mers. 

 

Atentie: cand se fac reglaje, acestea se incrementeaza /decrementeaza cu cate o tura a piulitei/surubului de stop, verificand valorile care apar in VCDS BS011. 

Spor! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare colegi,

Am si eu o problema cu un Passat b6 2006 2.0 Tdi 140cp, in urma unei alimentari cu motorina de slaba calitate am reusit sa colmatez DPF pana la imposibilitatea de a pleca de pe loc la CALD, cu toate ca am mers doar 50-60 km cu acea motorina slaba dupa care am scos tot din rezervor si am pus motorina standard din peco (poveste lunga). A urmat o regenerare fortaca cu VCDS apoi am facut acest log in mers masina se prezinta mult mai bine dupa regenerare doar ca nu mai trage asa de bine cum tragea pana la prostia cu motorina...

daca ma poate ajuta si pe mine cineva cu o interpretare a fi de mare ajutor 

ps. vin de pe un golf 4 benzina ... nu prea stiu mare lucru despre diesel

LOG-01-003-010-011_2.csv

Modificat de Pma54
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 minute în urmă, Pma54 a scris:

Salutare colegi,

Am si eu o problema cu un Passat b6 2006 2.0 Tdi 140cp, in urma unei alimentari cu motorina de slaba calitate am reusit sa colmatez DPF pana la imposibilitatea de a pleca de pe loc la CALD, cu toate ca am mers doar 50-60 km cu acea motorina slaba dupa care am scos tot din rezervor si am pus motorina standard din peco (poveste lunga). A urmat o regenerare fortaca cu VCDS apoi am facut acest log in mers masina se prezinta mult mai bine dupa regenerare doar ca nu mai trage asa de bine cum tragea pana la prostia cu motorina...

daca ma poate ajuta si pe mine cineva cu o interpretare a fi de mare ajutor 

ps. vin de pe un golf 4 benzina ... nu prea stiu mare lucru despre diesel

LOG-01-003-010-011_2.csv

maf citeste bine pe toata plaja.

in schimb ai lag ,se vede ca la 2058 rpm abia face un 1642 mbari presiune.

presiunea turbo este corectata bine pe toata plaja.

lag-ul poate proveni din cauza vacuumului .

cel mai bine ,posteaza si bs003 si bs011.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare colegilor,

Cum au revenit in vestul tarii temperaturile peste 30 de grade, au reinceput problemele pe Passat-ul meu B6 (MY2008), 170cp, cod motor BMR. Iarna trage relativ bine, vara in schimb e dezastru de cele mai multe ori, la drum lung pe canicula undeva la 3-4 limp modeuri (toate underboost).

Atasez un log in mers facut acum cateva minute pe treptele 3 si 4, n-am primit limp mode de aceasta data, dar am avut un lag pronuntat, in special la inceputul plajei de turatie in treapta a 3-a, iar intr-a 4-a cam pe toata (foarte lenesa). Mai jos si codul ultimei erori, primita in weekend la un drum pana in oltenia.

Saturday,18,June,2016,17:22:46:10074
VCDS Version: Beta 11.2.0

                Address 01: Engine       Labels: Redir Fail!
Control Module Part Number: 03G 906 018 EM    HW: 03G 906 018 EM
  Component and/or Version: R4 2.0l PPD1.2 G    4369
           Software Coding: 0000072
            Work Shop Code: WSC 31103 001 1048576
                      VCID: 74E3D8E36C7B
1 Fault Found:

000665 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached 
               P0299 - 006 - Short to Plus - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 3
                    Reset counter: 39
                    Mileage: 164308 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2016.06.17
                    Time: 18:49:46

             Freeze Frame:
                    RPM: 2368 /min
                    Torque: 264.0 Nm
                    Speed: 83.0 km/h
                        80.73 %
                    Voltage: 13.67 V
                    Pressure: 2492.1 mbar
                    Pressure: 1682.7 mbar


Readiness: N/A

Bineinteles, oprit-pornit motor isi revine, merge o perioada (nu la capacitate maxima, dupa cum se vede pe loguri). Cum am spus, intamplandu-se aproape exclusiv la temperaturi peste 25-30 de grade afara, ma gandesc ca poate e fie un furtun de vacuum care se dilata, sau un contact imperfect undeva, dar asta spun asa, empiric... :)

As aprecia daca mi-ati da niste sfaturi asupra pasilor urmatori de facut pentru rezolvare.

Mersi anticipat!

Tr-3-LOG-03-003-010-011.CSV

Tr-4-LOG-02-003-010-011.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e la actuatorul turbinei,vezi daca tine vacuum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

jangabriel.drind

Salutare baieti!

De curand am schimbat turbina cu o alta second la passatul meu de 1.9 tdi 130 cp (din doua turbine am facut una ca nici cea second nu era buna, agata geometria la mana) si nu sunt multumit de reglajele pe care le-am facut

masina merge bine dar cred ca mai trebuie facute reglaje la turbina

atasez cateva log-uri cu testarea turbinei in mers, ma puteti ajuta cu pareri, sfaturi?

 

LOG-003-010-011.xls

LOG-BS-003-xxx-xxx.xls

LOG-BS-011-xxx-xxx.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da , se pare ca nu este făcut cum trebui...presiunea mica ar trebui sa fie egala cu presiunea atmosferica la tine este un pic mai mica , iar turbo On mai mare cu 150 la rece și 180 la cald . Nu ești foarte departe ...și apoi poți sa vezi și de ce ai overboost ul acel. Foarte probabil datorita reglajul ...cred ca este dija prea scurta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara,

Detin un VW Golf 4 Variant an fabr. 2000 1.9 TDI ALH 90CP.

Masina a fost cumparata in ianuarie 2016, la scurt timp dupa cumparare masina intra in limp mode din treapta a 4-a peste 3000 turatii (din ce in ce mai des). dupa o vizita la un service si scanare cu vag-com, a fost afisat mesajul : "charge pressure control - positive deviation" . in februarie au fost facute urmatoarele :

- reconditionare turbina si curatare EGR, inlocuire distributie, kit ambreiaj si volant, filtru motorina .

debitmetrul si filtrul de aer inca nu au fost inlocuite (urmeaza pe parcurs)

Dupa modificarile facute la service, masina s-a comportat ok, pana acum o saptamana, cand, incercand sa plec cu masina, aceasta urca foarte greu in turatii (nu avea limp mode-ul pe care l-am intampinat dupa ce am cumparat-o dar era foarte puturoasa).

Am decis sa cumpar un cablu pentru diagnoza sa nu mai fac vizite la service pentru acest lucru si am primit urmatorul mesaj :

Address 01: Engine        Labels: 038-906-012-AGR.lbl
   Part No: 038 906 012 M
   Component:  1,9l R4 EDC 0000SG  2813  
   Coding: 00002
   Shop #: WSC 01317  
   VCID: 1A3B34E3866A62CE7A7-4A9C

1 Fault Found:
17965 - Charge Pressure Control 
            P1557 - 35-00 - Positive Deviation
Readiness: N/A

Dupa indelungate posturi citite, am facut un log in mers pe grupurile 003, 010 si 011 in treapta 3 si 4

Atasez aceste loguri si am rugamintea daca ma puteti ajuta cu interpretarea lor.

Multumesc

LOG 1 Treapta 3.CSV

LOG 2 Treapta 4.CSV

LOG 3 Treapta 3 si 4.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 31.05.2016 at 8:48 PM, Emy D said:

Salut. 

Log in mers in treapta a 3-a: Overboost urmat de Limp mode. Geometrie ancrasata. Presiunea atmosferica 989.4

Log in mers in treapta a 3-a. Overboost urmat de limp mode. Geometrie ancrasata. Pres atmosferica 989.4

BS011: tija "pare" scurta. 1006 mbar fata de 989 cat e presiunea atmosferica insa poate sa ne induca in eroare ancrasarea geometriei pe acea zona. Surubul de stop e posibil sa fie dereglat, de iti ajunge turbina la 2900 mbar. Desi, graficul arata aproape bine, eu zic ca problema ta este datorata geometriei ancrasate. 

MAF-ul pare sa citeasca bine, asa ca mai discutam despre el cand e curatata turbina. 

Curata geometria, si apoi faci din nou BS011 si mai vorbim si despre reglaje. 

Salut Emy D . Am reconditionat turbina. Schimbat interior , curatat geometrie (trimis la profesionisti:)).Am facut loguri dupa ce am montat-o.Poti sa imi spui te rog cum se comporta? Limp mode nu mai iau. Singura problema este ca mi se pare mai "puturoasa" adica parca intra tubina mai tarziu... Atasez log-urile .

Multumesc.

 

LOG-01-003-010-011 log a-3a.xlsx

LOG-01-003-010-011 log a -4a.xlsx

LOG-01-011-xxx-xxx BS011.xlsx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@game4us, refa logurile te rog ca nu sunt bune. Dai sa inregistreze logul cand esti pe la 1700 rpm, si poi calci pedala 100% pana la 4000 rpm. lasi pedala...dai stop la log si gata. Apoi cu turbina bine incinsa, fa te rog si BS011 (log, pe loc, lasi cam 1 minut sa inregistreze in basic settings - canal 011. La fel si BS003. 

Din ce vad aici, iarasi, geometrie ancrasata. 

@PatrikTM

Log in mers- se vede ca geometria turbo corecteaza bine, insa, daca te uiti atent pe valoarea masurata vezi ca variaza putin cate putin. Apoi, in BS011 vezi mari variatii:

patrickTM.png

O data, ai variatii in partea de sus, incercuite cu albastru - > Probleme de vacuum (furtunuri, electrovalve, pompa vacuum, actuator, etc).

Apoi, variatii in partea de jos (si aici fac legatura cu acele mici variatii la corectarea geometriei) ceea ce ma duce cu gandul ca ai probleme cu actuatorul (daca nu a fost schimbat). Daca a fost schimbat si acela si e unul nou...atunci nu pot sa zic decat ca geometria a fost curatata prost. 

Acum, reglajele nu sunt tocmai fericite: tija pare putin lunga (971 mbar la OFF vs pres atmosferica - 989.4  (aproape 20 mbar)) - nu e mult, si e cam devreme sa ma pronunt cu privire la asta. daca ar fi sa o luam logic, ar insemna ca totusi, va trebui sa mai desfiletezi surubul de stop sa mai creasca presiunea (989 sau 971 + 180 mbar = 1169 sau 1187.) - dar apoi am ajunge sa ai suprapresiune. Intai trebuie rezolvata partea de vacuum si actuator si apoi sa vedem cum sunt reglajele. 

Ar fi fost bun si un BS003 sa vedem EGR-ul ce mai face.  

Modificat de Emy D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca o paranteza....

stateam si ma gandeam ,si imi veni o idee.

pt a exclude eventuale variatii suplimentare in partile de sus si jos ale bs011....as propune scoaterea temporara a furtunului de vacuum din egr si infundarea acestuia cu un surub/dop.

de ce zic asta?....pt ca un n18 problematic,ar putea scapa ceva vacuum si ar tine putin deschis egr-ul si astfel ,variatiile in grafic ar fi si mai mari.

noi stim ca in timpul lui bs011,egr sta tot timpul inchis....dar ca sa fim 100% siguri,eu as recurge la metoda de mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc pentru răspunsuri. Din ceea ce mi-au zis ei ( la cine a fost turbina) au spus ca actuatorul a fost schimbat. Adevărul este că eu din ceea ce am văzut actuatorul nu este nou probabil a fost schimbat cu unul second-hand. Ei mi-au spus si ca turbina a fost verificată pe stand...acuma eu nu am de unde să stiu. Valva N 75 am schimbat-o acuma 6 luni. Mecanicul mi-a zis că trebuie să schimb egr-ul. O să revin si cu un BS 003. Mulțumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce se intampla daca surubul de stop la turbo este prea desfiletat(turbo on 1300 si turbo of 979.2)?Masina trage/merge bine iar in log 03/10/11 nu ia limp, specificat apropiat de actual, doar maf dupa 3600 scade sub 850.Ce se intampla daca circul asa? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, Emy D said:

 

5 hours ago, mario20vest said:

Ca o paranteza....

stateam si ma gandeam ,si imi veni o idee.

pt a exclude eventuale variatii suplimentare in partile de sus si jos ale bs011....as propune scoaterea temporara a furtunului de vacuum din egr si infundarea acestuia cu un surub/dop.

de ce zic asta?....pt ca un n18 problematic,ar putea scapa ceva vacuum si ar tine putin deschis egr-ul si astfel ,variatiile in grafic ar fi si mai mari.

noi stim ca in timpul lui bs011,egr sta tot timpul inchis....dar ca sa fim 100% siguri,eu as recurge la metoda de mai sus.

@PatrikTM

Log in mers- se vede ca geometria turbo corecteaza bine, insa, daca te uiti atent pe valoarea masurata vezi ca variaza putin cate putin. Apoi, in BS011 vezi mari variatii:

patrickTM.png

O data, ai variatii in partea de sus, incercuite cu albastru - > Probleme de vacuum (furtunuri, electrovalve, pompa vacuum, actuator, etc).

Apoi, variatii in partea de jos (si aici fac legatura cu acele mici variatii la corectarea geometriei) ceea ce ma duce cu gandul ca ai probleme cu actuatorul (daca nu a fost schimbat). Daca a fost schimbat si acela si e unul nou...atunci nu pot sa zic decat ca geometria a fost curatata prost. 

Acum, reglajele nu sunt tocmai fericite: tija pare putin lunga (971 mbar la OFF vs pres atmosferica - 989.4  (aproape 20 mbar)) - nu e mult, si e cam devreme sa ma pronunt cu privire la asta. daca ar fi sa o luam logic, ar insemna ca totusi, va trebui sa mai desfiletezi surubul de stop sa mai creasca presiunea (989 sau 971 + 180 mbar = 1169 sau 1187.) - dar apoi am ajunge sa ai suprapresiune. Intai trebuie rezolvata partea de vacuum si actuator si apoi sa vedem cum sunt reglajele. 

Ar fi fost bun si un BS003 sa vedem EGR-ul ce mai face.  

Revin cu BS003

LOG-01-003-xxx-xxx BS 003.xlsx

 

P.S. : Sa imi spuneti va rog daca am motiv sa ma cert cu firma la care a fost turbina la reconditionat.

Multumesc.

 

Modificat de PatrikTM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara,

Va rog sa ma ajutati in interpretarea unui log pe care l-am facut azi.

Cert este ca ceva nu merge cum ar trebui, MAF sau EGR (cred ? mai rau sper sa nu fie turbo ).

Multumesc.

log 1 26.06.2016 LOG-01-003-010-011.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 3 ore, evolkswagen a scris:

Ce se intampla daca surubul de stop la turbo este prea desfiletat(turbo on 1300 si turbo of 979.2)?Masina trage/merge bine iar in log 03/10/11 nu ia limp, specificat apropiat de actual, doar maf dupa 3600 scade sub 850.Ce se intampla daca circul asa? 

 

LOG-25,06.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am si eu o problema. Passat B6 BMR are soft DPF OFF. Masina nu mai trage deloc si scoate muult fum negru la accelerare. Am atasat un log poate ma ajuta cineva cu o parere. Masina e DSG. pedala nu e 100%, din tr 3 imi schimba in 2. Va multumesc.

LOG.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica traseul, turbo, chiar turbina, cam de aici scaderea brusca de putere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Razv911

Problema vine de la resoftarea DPF  facuta pe genunchi cu programe de pe torente. Anul asta am avut 3 BMR-uri cu problema asta.

Mergi la TCM sa-ti puna un soft facut bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@EEXCALADE Nu cred sa fie de la soft. am softul de peste 5000 km. brusc s-a stricat ? este facut de Dim Sport Italia. La turbina vad ca am presiune constanta 2601 mbar chiar si la relanti... ceva s-a blocat... sa fie turbina blocata ? sau senzor ceva ? nu da nicio eroare.

@calin.g zici sa verific turbina... nu? ea pare reconditionata... suruburile carcasei sunt noi.

Din log ce pare suspect ? eu nu ma pricep sa il citesc.

Mulțumesc 

Modificat de Razv911
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Razvan nici eu nu mă pricep foarte bine , dar se pare ca ceva nu este în regula cu MAF ul tău ....val pe care o citește el este foarte mica deși presiune livrate de turbina este de 2600 mbar.  Poate sa fie și el.defect sau sa ai un furtun spart intre el și turbina. Eu zic sa verifici mai bine. Fumul negru nu poate sa vina decât de la motorina nearsa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica valoare presiune senzor MAP doar cu contact pus,daca indica 2600 mbar atunci e defect si trebuie inlocuit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!