Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Schimba MAF ul sau verifica conectica lui !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

18 minutes ago, lupo_bv said:

Din ce se vede în log, MAF-ul este ieşit la pensie. În condiţiile în care ai presiunea măsurată peste cea prescrisă, el măsoară mult sub specificat.

 Pentru cunostinta mea generala imi poti indica unde sunt valorile de referinta? In logul meu vad doar MAF (actual) nu si specified :)

16 minutes ago, romytaxy said:

Schimba MAF ul sau verifica conectica lui !!

Nu ma pricep prea bine dar nu ar fi trebuit sa aibe lipsa maf-ul daca era vreun fir intrerupt? Se poate intampla sa inregistreze valori aiurea?

Multumesc mult pentru sfaturi. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Specificat 850(e in log in a treia coloana)iar in a patra ai actual(care NU are voie sa scada sub cel specificat)care..din pacate la tine este sub.

Verifica intai conectica apoi daca totul e in regula schimba MAF ul chiar si cu unul de imprumut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mario20vest

un maf care pica sub specific ,mai poate avea o cauza: aer fals.adik intre maf si turbo sa existe o fisura....dar mai rar

iar eroarea cu semnal implauzibil poate veni si de la aer fals,nemasurat de maf.deci verifica si tubulatura dintre maf si turbo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mario20vest
On 10.05.2016 at 16:47, Attractive a scris:

Va salut!

Am si eu problemele descrie mai amanuntit aici ->

Imi puteti spune daca vi se pare ceva in neregula in log-urile atasate?

Multumesc.

Viteza I - IV - grup 003 grup 010 grup 011.pdf

Test Injectie - grup 008.pdf

 

in primul rand se vede ca dupa 3000 rpm,presiunea ceruta creste(asa a ales tunerul) si e si normal ca dupa 3000 sa traga mai bine.

maf-ul citeste bine,deci e bun.

in schimb in tr3 se vede ca ai lag mult mai mare decat in tr4.

fa si tu bs011(dar cu turbina f bn incinsa).sa vedem detalii.

in ciuda lag-ului,presiunea este f bine corectata.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cu bafta mea, dupa ce am schimbat MAF-ul problema a persistat. La investigare amanuntita s-a dovedit a fi axa cu came mancata ca sa urmeze una din regulile lui Murphy.

Va multumesc tuturor de sfaturi, dar dracu e mai negru decat pare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mario20vest

da...uite vezi tu....uneori ,totul e posibil.

Modificat de lupo_bv
Nu mai da quote la mesajul anterior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mario20vest

e f greu ,uneori cu diagnosticarea asta la distanta.rateaza medicii uneori,si pun diagnostic gresit,si mor oamenii....dapoi fiarele astea necuvantatoare.

rateaza si NASA,uneori mai crapa cate o nava....dapoi axa ta cu came:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11.05.2016 at 9:28 PM, mario20vest said:

 

in primul rand se vede ca dupa 3000 rpm,presiunea ceruta creste(asa a ales tunerul) si e si normal ca dupa 3000 sa traga mai bine.

maf-ul citeste bine,deci e bun.

in schimb in tr3 se vede ca ai lag mult mai mare decat in tr4.

fa si tu bs011(dar cu turbina f bn incinsa).sa vedem detalii.

in ciuda lag-ului,presiunea este f bine corectata.

 

Mersi frumos pentru implicare. Asta mi se pare ciudat, ca la inceput, dupa tuning, tragea bine dupa 1800rpm nu dupa 3000. Nu stiu de ce trage acum dupa 3000...poate fi o eroare pe undeva sau un senzor? Se poate sa nu mai fie resoftata? Cum pot verifica asta? In vag nu imi apare nimic :(

Pot face ceva in privinta lagului din tr3? il resim foarte mare in toate tr :(

Logul bs011 cu turbina fb incinsa.

bs011.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mario20vest
17 minute în urmă, Attractive a scris:

Mersi frumos pentru implicare. Asta mi se pare ciudat, ca la inceput, dupa tuning, tragea bine dupa 1800rpm nu dupa 3000. Nu stiu de ce trage acum dupa 3000...poate fi o eroare pe undeva sau un senzor? Se poate sa nu mai fie resoftata? Cum pot verifica asta? In vag nu imi apare nimic :(

Pot face ceva in privinta lagului din tr3? il resim foarte mare in toate tr :(

Logul bs011 cu turbina fb incinsa.

bs011.CSV

mda.ai 989/1020 mbari.trebuia la turbo on sa sara de 1150 mbari.

si uneori turbo off sare si la 979(semn de cv pe la geometrie).

noi acum ne legam de acei 1020 mbari: asta inseamna partea electro-pneumatica,si inseamna ca nu ajunge suficient vacuum la actuator(sau caz mai rar,cum a fost la tatal meu la Alh,geometria era blocata in asa fel incat chiar daca era vacuum suficient,parghia turbo nu ajungea sa se sprijine pe surubul de stop,si la fel avea lag pana pe la 2300 rpm,iar apoi geometria ii corecta super bn....nici gand de limp vreodata).

ai de verificat asa ,cea mai simpla si rapida metoda:ia un pistol de vacuum/seringa daia mare de vaci/cai:banghead::banghead::banghead:, si fa vacuum asupra actuatorului turbo.o lasi asa vacuumata ,si dai drumul la bs011. si vezi daca valoarea de la turbo on ,se va schimba,adik daca sare de cei 1020 mbari.(si la turbo on si la turbo off o sa ai aceeasi valoare,atata timp cat faci tu manual vacuum asupra actuatorului,e logic,pt ca nu mai e controlat de sistem).

daca o sa sara turbo on de cei 1020 mbari(in urma facerii de vacuum in mod manual),inseamna ca nu iti ajunge suficient vacuum la actuator: si verifici,furtunase,n75,pompa vacuum,stuț pompa vacuum ,etc.

daca nu sare de 1020(in urma vacuumului facut manual)....,te legi de geometrie,cum am facut si eu la tatal meu.

eventual ,incerci sa ajuti cu cv sa impingi in pargia turbo,sa ajunga pe surubul de stop.

sau ,dai jos actuatorul si verifici la.mana parghia.trebuie sa se miste cap-coada,fara a agața.

ti-am cam dat toate situatiile....pt nelamuriri,si imformatii suplimentare ,ne mai vedem aici.

Modificat de mario20vest
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o curiozitate: are rost sa fac BS011 daca turbina si softul nu sunt cele originale iar EGR lipseste cu desavarsire? Valorile de referinta se pastreaza indiferent de configuratie/setare?

Modificat de MyKe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Ma poate ajuta cineva cu interpretarea logului. Dupa ce am schimbat furtunasele de vacum trage mai liniar dar cu un lag mai mare intre 1800 si 2400 rmp. Se pate regla din tija actuatorului si cum se face ?

Va multumesc,

Alex

log golf.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 14/05/2016 at 10:14 PM, MosCraciun said:

Salutare,

Ma poate ajuta cineva cu interpretarea logului. Dupa ce am schimbat furtunasele de vacum trage mai liniar dar cu un lag mai mare intre 1800 si 2400 rmp. Se pate regla din tija actuatorului si cum se face ?

Va multumesc,

Alex

log golf.jpg

salut,eu cred ca daca mai scurtezi mult tija o sa ai  cadou un limp...valoarea duty cycle va creste  ,si cand ajunge la 95% limp ul e al tau

ai ceva suprapresiune,poti verifica la mana cursa geometriei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mario20vest
33 minute în urmă, andreflo73 a scris:

log in mers:maf e f bun,citeste bine pana la sfarsitul logului.in schimb presiunea turbinei,e cv cam mare pana in 3000 rpm.apoi e controlata binisor.

si chestia asta cu presiunea e din cauza geometriei,se vede clar in bs011 ca agata.cel mai bine e sa dai actuatorul jos de pe turbina(fara sa dai si turbo jos de pe motor) si sa verifici la mana cursa geometriei.orice agatare simtita e semn ca tre data jos si curatata.

bs 003:~100/~300 mg aer/cursa.

cam grav ce se vede acolo.eu nu inteleg cum nu se opreste motorul....sau macar sa se vada turatia osciland cand e "egr on".sa nu cumva sa citeasca maf-ul aiurea.

la ce rata de recirculare e acolo......

plus ca egr off=300mg ,arata tot dubios,practic asta ne zice ca :egr ramane partial deschis(blocat,dar e nou), sau electrovalva e cu probleme si nu inchide vacuumul,sau maf nu citeste bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms mult! Da, egr si debitmetru este nou, Pittsburgh. Blocul de electrovalve imi face un zgomot, iar vacuumul l-am verificat pe fiecare furtunas si nu am scapari. Multumesc!!!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut o problema asemanatoare. Trebuia sa trec de 3000rpm ca sa isi dea drumu turbo. Am cumparat unul sh de la un coleg ce are dezmembrari si s-a rezolvat. Nici cand luasem masina nu tragea asa de bine cum trage acum dupa schimbarea debitmetrului. Initial credeam ca e de la geometria variabila, am turbo jos si l-am curatat dar pana la urma a fost debitmetrul.

Debitmetru Pittsburgh ? Nu cumva Pierburg ? Ti-as fi recomandat sa cumperi tot Bosch.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 2 ore, Andrei1496 a scris:

Am avut o problema asemanatoare. Trebuia sa trec de 3000rpm ca sa isi dea drumu turbo. Am cumparat unul sh de la un coleg ce are dezmembrari si s-a rezolvat. Nici cand luasem masina nu tragea asa de bine cum trage acum dupa schimbarea debitmetrului. Initial credeam ca e de la geometria variabila, am turbo jos si l-am curatat dar pana la urma a fost debitmetrul.

Debitmetru Pittsburgh ? Nu cumva Pierburg ? Ti-as fi recomandat sa cumperi tot Bosch.

:) Pierburg! Dupa cate am inteles din log-ul meu.. pare sa citeasca bine debitmetrul (la 3000 rot/min imi citeste peste 900). Totusi, cred ca este de la geometrie. Cand o turez si o las moale.. se aude ceva in filtrul de aer, un zgomot infundat, asa cum ar trage aer fals iar daca ii scot comanda de vacuum la actuator nu se mai aude acel zgomot.

Modificat de andreflo73
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi sa nu fie de la pompa de vacuum. Eu am avut probleme si cu ea. Pompa de vacuum avea un stut cu probleme si avea joc, si din cauza lui luam limp. Verifica sa nu aibe joc. E o problema intalnita la passat-urile diesel datorita faptului ca motorul diesel este mai agresiv si produce vibratii mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sebastian0W0

Salut!revin dupa ceva timp...in ultimele log-uri pe care le-am postat in bs011 reiesea ca geometria mea agata.

Ieri am avut ceva timp liber si m-am apucat de desfacut..surpriza actuatorul meu era vinovat..l-am dat jos am aplicat vacuum si acesta se oprea din cand in cand iar cand aplicam vacuum mai puternic sarea cu un sunet de zdranganit(gen arc) .Momentan nu am bani de unul nou si nici timp sa ma duc la service asa ca m-am apucat sa il cutar cu spray..zis si facut acum merge foarte liniar si fara suturi dar cand fac log in bs011 presiune maxima pe care o am cand tija e pe surubul de limitare e maxim 1029.Am zis ca nu e vacuum suficient dar am facut vacuum cu o seringa si in acelasi timp apasam cu mana pe tija sa o ajut..am tinut o pe surub dar presiunea e aceiasi 1029.Am mai observat ca dupa 10 15 minute de mers cu masina nu poti sa tii mana pe N75 e foarte incins.

Ar trebui sa umblu la surubul de limitare ?sa mai maresc cursa?precizez ca nu am umblat la tija actuatorului si mi se pare ciudat ca acesta e tensionat(in sensul ca atunci cand il montez tine tija turbinei impinsa foarte tare in sus)mai precizez ca masina e in posesia mea de aproape 2 luni adusa din franta si nu stiu daca s-au facut interventii la turbo.Acum am boost pe o plaja mai  larga te turatie aprope de 3500 fata de cum aveam inainte maxim 2500-2600 dar lag mare si s-a pastrat under boost.Am curatat maf cu un spray special si am valori la 3000rmp de 500-600mg iar la turaii mai joase maxim 750mg.Desi o calc la podea cand am 2000 de ture in trapta 2 nu scoate fum..foate putin(a mers un prieten in spatele meu).

Modificat de sebastian0W0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

evolkswagen

Care sunt efectele negative la functionarea masinii in cazul in cate presiunea furnizata de turbina este mai mica,respectiv mai mare decat cea specificata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mario20vest
acum o oră, evolkswagen a scris:

Care sunt efectele negative la functionarea masinii in cazul in cate presiunea furnizata de turbina este mai mica,respectiv mai mare decat cea specificata?

UNDER BOOST CONDITION

,rezultatul este lipsa puterii,iar daca ne referim strict din pctul de vedere al lipsei vacuumului la actuator(ca o fi membrana fisurata,ca o fi furtunas fisurat,sau n75 blocat pe inchis),rezultatul este unul dezastruos.geometria se blocheaza catre turbo off.

tot aici ar intra si un underbost din cauza unei fisuri/gauri in tubulatura turbo sau in IC.la fel ,rezultatul este dezastruos: map vede lipsa presiunii din tubulatura si comanda geometria sa stea inchisa pt a compensa respectiva pierdere de presiune  pe la presupusa fisura.Una la mana ,axul turbo se invarte mult mai repede decat e normal,deci uzura prematura.

Doi la mana,amestecul AF este dat peste cap,stim cu totii ca un furtun spart se lasa in general cu fum in spate.

Si fumul ala.....se depune pe geometrie,si apar probleme.

OVER BOOST  CONDITION,

In cele mai multe cazuri datorat geometriei blocate,ancrasata sau care agata,sau cum vreti sa se numeasca ...

sa nu ne asteptam ca o sa beneficiem de un tuning gratuit ,atata timp cat turbina face mai multa presiune decat trebuie.intra in functiune  torque limiter,cel care ne protejeaza transmisia si in plus ,dupa cateva valori consecutive de x% duty cycle ,este indus limp mode,tocmai in vederea protejarii motorului.

dar totusi si cu acest limp,se ajunge in timp ,sa se distruga turbina.

cum?!pai la fiecare accelerare,turbina furnizeaza o presiune mai mare decat in mod normal. Presiune mai mare ,insemnand ca axul turbo se invarte mai repede.si chestia asta se intampla si la accelerarile partiale ,chiar daca nu se ajunge la limp mode.

Si azi asa maine asa ,pana incepe sa piște ulei turbina si etc.

Dar daca defectiunea este remediata in cel mai scurt timp,de ordinul a cateva zile...cu atat mai bine...pt ca nu se mai ajunge la ancrasarea geometriei.

daca se merge mult timp,chiar si dupa detectarea defectiunii....ca o fi de natura underboost sau overboost......in ambele cazuri se ajunge la demontarea turbine si curatarea geometriei.

dar dupa parerea mea ,underboost condition e mai de preferat.....pt ca nu uzeaza axul turbo precum overboost condition,si e mai greu sau imposibil sa se intample si fenomenul "a luat-o pe ulei".

iar alte efecte negative ,pot fi multe,de ambele situatii: cine isi doreste sa arunce niste bani in vant,pt o curatare de geometrie sau reconditionare totala turbo....plus alte probleme ce pot aparea pe parcurs.iti mai rupe mecanicu un surub,o clema....te vaiti apoi (si nu ma refer la tine) ca zdrangane nu stiu ce pe acolo si etc.

Si app:

sa nu uitam ca in cele mai multe cazuri de overboost condition,un maf uzat a dus la toate cele.

sau cum am patit eu :a venit cineva sa facem log in mers cu un G4,ALH,abia ce ii adusese cineva masina de o saptamana.

si in timpul logului,ne-am trezit ca a luat-o pe ulei.era geometria blocata ,facea suprapresiune si a antrenat uleiul strans in intercooler...si direct in motor....a fost bine (sa zicem).....

turbina a rezistat ,nu a crapat axul,dar s-a dereglat avansul(s-a dus pe la vreo 5700 rpm motorul,omul nebun a scos-o pe liber cand a vazut ca isi lua avant singura in treapta 3,eu ii ziceam "las-o in vit si calca frana" si el nu intelegea nimik,noroc ca s-a oprit cand i-a luat contactul),si "putin" mai grav o biela stramba la pistonul 3. avea o bataie fina,si un mic tremurat cand o accelerai.si plus de asta compensarea pe injectorul 3 ,era de +1.2.... ceva ce nu se prea intalneste la VE.

asta e  soarta.

Modificat de mario20vest
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

evolkswagen
în urmă cu 8 ore, mario20vest a scris:

UNDER BOOST CONDITION

,rezultatul este lipsa puterii,iar daca ne referim strict din pctul de vedere al lipsei vacuumului la actuator(ca o fi membrana fisurata,ca o fi furtunas fisurat,sau n75 blocat pe inchis),rezultatul este unul dezastruos.geometria se blocheaza catre turbo off.

tot aici ar intra si un underbost din cauza unei fisuri/gauri in tubulatura turbo sau in IC.la fel ,rezultatul este dezastruos: map vede lipsa presiunii din tubulatura si comanda geometria sa stea inchisa pt a compensa respectiva pierdere de presiune  pe la presupusa fisura.Una la mana ,axul turbo se invarte mult mai repede decat e normal,deci uzura prematura.

Doi la mana,amestecul AF este dat peste cap,stim cu totii ca un furtun spart se lasa in general cu fum in spate.

Si fumul ala.....se depune pe geometrie,si apar probleme.

OVER BOOST  CONDITION,

In cele mai multe cazuri datorat geometriei blocate,ancrasata sau care agata,sau cum vreti sa se numeasca ...

sa nu ne asteptam ca o sa beneficiem de un tuning gratuit ,atata timp cat turbina face mai multa presiune decat trebuie.intra in functiune  torque limiter,cel care ne protejeaza transmisia si in plus ,dupa cateva valori consecutive de x% duty cycle ,este indus limp mode,tocmai in vederea protejarii motorului.

dar totusi si cu acest limp,se ajunge in timp ,sa se distruga turbina.

cum?!pai la fiecare accelerare,turbina furnizeaza o presiune mai mare decat in mod normal. Presiune mai mare ,insemnand ca axul turbo se invarte mai repede.si chestia asta se intampla si la accelerarile partiale ,chiar daca nu se ajunge la limp mode.

Si azi asa maine asa ,pana incepe sa piște ulei turbina si etc.

Dar daca defectiunea este remediata in cel mai scurt timp,de ordinul a cateva zile...cu atat mai bine...pt ca nu se mai ajunge la ancrasarea geometriei.

daca se merge mult timp,chiar si dupa detectarea defectiunii....ca o fi de natura underboost sau overboost......in ambele cazuri se ajunge la demontarea turbine si curatarea geometriei.

dar dupa parerea mea ,underboost condition e mai de preferat.....pt ca nu uzeaza axul turbo precum overboost condition,si e mai greu sau imposibil sa se intample si fenomenul "a luat-o pe ulei".

iar alte efecte negative ,pot fi multe,de ambele situatii: cine isi doreste sa arunce niste bani in vant,pt o curatare de geometrie sau reconditionare totala turbo....plus alte probleme ce pot aparea pe parcurs.iti mai rupe mecanicu un surub,o clema....te vaiti apoi (si nu ma refer la tine) ca zdrangane nu stiu ce pe acolo si etc.

Si app:

sa nu uitam ca in cele mai multe cazuri de overboost condition,un maf uzat a dus la toate cele.

sau cum am patit eu :a venit cineva sa facem log in mers cu un G4,ALH,abia ce ii adusese cineva masina de o saptamana.

si in timpul logului,ne-am trezit ca a luat-o pe ulei.era geometria blocata ,facea suprapresiune si a antrenat uleiul strans in intercooler...si direct in motor....a fost bine (sa zicem).....

turbina a rezistat ,nu a crapat axul,dar s-a dereglat avansul(s-a dus pe la vreo 5700 rpm motorul,omul nebun a scos-o pe liber cand a vazut ca isi lua avant singura in treapta 3,eu ii ziceam "las-o in vit si calca frana" si el nu intelegea nimik,noroc ca s-a oprit cand i-a luat contactul),si "putin" mai grav o biela stramba la pistonul 3. avea o bataie fina,si un mic tremurat cand o accelerai.si plus de asta compensarea pe injectorul 3 ,era de +1.2.... ceva ce nu se prea intalneste la VE.

asta e  soarta.

O tija actuator,reglata prea lunga,  poate avea ca efect under boost in log?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!