Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

33 minutes ago, tzacanel said:

 @alynxsAm incercat sa ii explic ca mare lucru nu se schimba dar a ales doar reglare.

Tzacanel,Ce reglaje si cum ai făcut mai exact,să știm și noi poate ne este de ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 minutes ago, Emy D said:

Da, se pare ca intradevar, nu ai cine stie ce depuneri. Partea de jos a graficului arata chiar foarte bine. In schimb, partea de sus a graficului nu arata prea bine. Ai niste pierderi de vacuum. Poti sa le cauti in timp si sa le rezolvi. In rest, drumuri bune!

@evolkswagen, ia resfoieste putin forumul si vezi care-s cauzele unei recirculari marite. Uite, doar aici, un post destul de lung despre asta. 

 

Nu am nicio pierdere de vacum. A verificat tzacanel si poate confirma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei bine, in cazul asta, ai fi avut nevoie si de o curatare de geometrie. Sau totusi, N75 face figuri dupa ceva timp de functionare... Dar, daca tie iti place asa. 

alynxs.thumb.jpg.e4399852b9786e3242a9610

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conform topicului de reglaje, nu e nimic secret.

Culmea este ca vacuumul este ok, cca 620 mbari la capsula. Se ridica instantaneu de la zero la turbo on. Micile oscilatii sunt datorate racirii turbinei, map etc.Totusi vorbim despre abateri pe care nu le putem masura exact. Map nu stie sa masoare, sau ecu nu stie sa interpreteze sub 12 mbari sau cat naiba vine. Noi practic nu stim daca oscilatia este de 1mbar sau 12mbari.

Cu toate ca linia in partea de jos pare ok sunt convins ca la o demontare de actuator s-ar putea simti mici agatari...., insa daca situatia nu este "critica" lasam asa deocamdata. Exista si posibilitatea ca ecu sa invete sa corecteze functie de noul reglaj si situatia sa se amelioreze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

53 minutes ago, alynxs said:

Totusi eu sunt multumit, macar acum stiu ca turbina e reglata si presiunea la relanti e ok.

Acum ca o mai fi ceva rugina dupa cum a zis si tzacanel, asta e, masina are 240.000, limp nu ia, de tras trage foarte ok. Tzacanel a zis ca nu ar fi multa depunere de funingina pe turbina, ci doar rugina. Mi-a aratat si poze cu alte turbine, cei care vorbesc de curatare prin talpa vorbesc prostii.

Recomand acest user pentru orice inspectie/rezolvare la turbina unui VAG.

Legat de turbina mea, cand va veni timpul si nu voi mai avea alta solutie, o voi curata. Dar cred ca deocamdata nu e in stare critica.

Eu mi.am curatat turbina din lipsa de timp cu mr muscle, am schimbat racordul flexibil si am bagat pe acolo "spuma minune" cat si pe teava care merge spre egr, o sa atasez si graficele, per total pt 10euro solutia sunt super multumit cu toate ca nu se compara cu o curatare ca la carte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 
salut,ce ziceti si in cazul meu se impune o reglare a turbinei?la cald am turbo on off 245 mbari...masina nu trage in treapta 1 si 2 ,dar in 3 si 4 trage bine...si 5...
vaccum de peste 600 mbari la actuator,maf si map noi de un an...
 

bs 011 motor rece.CSV

LOG-01-003-010-011(2).xls

LOG-01-003-xxx-xxx.xls

LOG-01-011-xxx-xxx.xls

pres atm 928 mbari...

reglajele actuale sunt de fabrica...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 9 ore, Emy D a scris:

Da, se pare ca intradevar, nu ai cine stie ce depuneri. Partea de jos a graficului arata chiar foarte bine. In schimb, partea de sus a graficului nu arata prea bine. Ai niste pierderi de vacuum. Poti sa le cauti in timp si sa le rezolvi. In rest, drumuri bune!

@evolkswagen, ia resfoieste putin forumul si vezi care-s cauzele unei recirculari marite. Uite, doar aici, un post destul de lung despre asta. 

 

 

în urmă cu 13 ore, Emy D a scris:

La EDC 15, trebuie sa ai recirculare pana in maxim 40%. Banuiesc ca pana acum ai vazut cum se calculeaza. 

ValMax........100%

ValMin..........x 

X=ValMin * 100 / ValMax. 

X este procentajul de aer proaspat masurat de MAF cand EGR este ON. Pt a afla cat la % sunt gaze arse, faci diferenta: 

100 - rezultatul X= procentaj de gaze recirculate. 

In cazul EDC15, procentajul trebuie sa fie sub 40. 

La EDC 16, acesta poate ajunge pana la 60. 

 

 

La multi ani de ziua barbatului!!!!

Ca sa ajung la o rata a recircularii sub 40% nu se pot face modificari ale valorii egr cu vcds ul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde daca iti accepta modificarea. Incearca sa modifici putin cate putin. Am intalnit sa nu accepte valoarea maxima conform rosstech, dar a acceptat ceva mai jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau pune o șaibă cu orificiul mai mic. Vezi ca se găsește pe original.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cod saiba diametru redus egr 028131547b.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceea este o saiba de 9mm, dar ETKA o mentioneaza doar pentru motorul AAZ!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 10 ore, tzacanel a scris:

Depinde daca iti accepta modificarea. Incearca sa modifici putin cate putin. Am intalnit sa nu accepte valoarea maxima conform rosstech, dar a acceptat ceva mai jos.

Am reusit sa cresc la relanti val la 310 mg.Ma gandesc ca daca egr on este 480,in bs003, la un calcul ar iesi recirculare de ~36%.Si sa va zic ce mi s-a intamplat astazi.De dimineata , in drum spre serviciu,dupa ce s-a incalzit motorul,am facut un log si pe bs003....ce credeti?Turbo on 1009 si turbo of 989.Care sa fi fost cauza?Am verificat actuatorul si facea cursa normala de la on la of.Acum am mai facut iarasi log pe bs003 si am valorile ca si in zilele anterioare : turbo on 1122 su turbo of 958.Ce s-o fi intamplat de dimineata?Mentionez ca masina mergea ok, niciun simptom...Ce credeti ?

Modificat de evolkswagen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, MAF-ul citeste mai putin de pe la 3000 si ceva de ture in plus, dar, trebuie sa iei in calcul ca tu ai underboost exact cam de la aceleasi ture. 

Acum, dupa ce am vazut BS011 - pot zice 2 lucruri; ca geometria iti agata rau de tot, sau inca ai probleme mari de vacuum. Diferenta dintre on si OFF e de doar 20 mbari. Este foarte posibil sa ai vreo problema si pe partea electropneumatica (N75). Asa ca, spor! 

Inainte de orice reglaje, asigura-te ca vacuumul functioneaza corect. (ti-am mai zis asta). verifica si actuatorul. 

Apoi, asigura-te ca geometria este in regula. 

Si in final, reglaje la actuator. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

54 minute în urmă, Emy D a scris:

da, MAF-ul citeste mai putin de pe la 3000 si ceva de ture in plus, dar, trebuie sa iei in calcul ca tu ai underboost exact cam de la aceleasi ture. 

Acum, dupa ce am vazut BS011 - pot zice 2 lucruri; ca geometria iti agata rau de tot, sau inca ai probleme mari de vacuum. Diferenta dintre on si OFF e de doar 20 mbari. Este foarte posibil sa ai vreo problema si pe partea electropneumatica (N75). Asa ca, spor! 

Inainte de orice reglaje, asigura-te ca vacuumul functioneaza corect. (ti-am mai zis asta). verifica si actuatorul. 

Apoi, asigura-te ca geometria este in regula. 

Si in final, reglaje la actuator. 

Din cate log uri am facut atunci a fost singura data cand am avut astfel de valori.Aseara,de dimineata am facut iarasi bs011si au iesit valori ca si pana acum on 1122mb iar of 958 mb!!! Ieri,cand am avut valorile din log, m-am uitat la tija actuatorului si facea cursa completa de la on la of fara sa agate.De asta am ramas surprins de valorile ce mi-au iesit pe vcds.Stiu ce va zic cand spun ca la actuator si geometrie nu erau probleme.Daca era N75 ma gandesc ca macar turbo of sa fi indicat undeva la 960mb, asa cum arata dupa ce am reglat surubul de stop si, de fapt cum imi arata acum .Asa cum am mai scris in postarea anterioara , masina nu a avut niciun simptom de functionare anormala.Sa fi fost o eroare in vcds, desi am facut doua verificari,la interval de ~ doua ore, cu aceleasi valori eronate?Stiu ca ma repet dar, cursa actuatorului se facea normal sus/jos fara sa agate.deci la acuator si geometrie nu sunt probleme.O sa mai verific si deseara, dar daca ies val normale ce sa fac?

Pe partea de vacuum am verificat si manual si cu vacuumetrul.Ce valoare pleaca de la pompa tandem ~720 mb, atat alunge si la intrarea in n75.La intrarea in actuator ~600mb.Am verificat si valvele unisens si sunt ok.Ce sa mai fac?

Cum sa verific N75?La rezistenta are ~17ohm iar la mufa ajung 10.88 v.Este ok?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Datorita faptului ca aveam o rata de recirculare gaze mare pentru EDC 15(63%),am incercat sa reduc lucrul asta,atasez un BS03,pentru studiu,sper ca am reusit,pentru moment.Mai cercetez cauzele unei recirculari mari,in cazul meu.

BS03,rata recirculare redusa..CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, am facut cateva loguri in mers (2 in treapta 3 si 2 in treapta 4) daca ma poate ajuta cineva cu un sfat, motorul nu trage.

Din ce am simtit eu la volan cel mai relevant ar trebui sa fie primul log din a 4 a unde pedala era la podea si nu tragea absolut deloc, am tras pe dreapta, oprit motorul, repornit apoi am facut al 2 lea log in treapta 4 unde a tras bine motorul doar parca cu putina intarziere (ceva electronic? Se restarteaza cand opresti motorul).

Aaaa si inca ceva in a 4 a la peste 2000 rpm incepe motorul sa vibreze tare, f tare, zici ca stoarce masina de spalat.

Am gasit si doua erori prima cu presiune turbo, o sa atasez o poza, a 2a ceva cu debitmetru dar am uitat sa o salvez.

Motor 2 tdi 140 ps BKD

1zpl5xy.jpg

LOG-01-003-010-011-a3aLOG1.CSV

LOG-01-003-010-011-a3aLOG2.CSV

LOG-01-003-010-011-a4aLOG1.CSV

LOG-01-003-010-011-a4aLOG2.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11.03.2016 at 17:42, gabi_74 a scris:

Datorita faptului ca aveam o rata de recirculare gaze mare pentru EDC 15(63%),am incercat sa reduc lucrul asta,atasez un BS03,pentru studiu,sper ca am reusit,pentru moment.Mai cercetez cauzele unei recirculari mari,in cazul meu.

BS03,rata recirculare redusa..CSV

cum ai reusit sa reduci rata de recirculare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

evolkswagen-cu o saiba, cu orificiu de 9 mm aplicată între galerie și țeavă care duce la Egr.Nu înțeleg de ce am o rată de circulare măricică.Dacă aș scurta tija de la actuator aș crește Turbo off și implicit Turbo on,asta însemnând ca vanele se închid mai bine,de aici rezultând o recirculare mare,greșesc cumva?

Modificat de gabi_74
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Întreb și eu dacă este permis ?...Dacă se dorește micșorarea volumului de gaze reciclate nu ar fi mai ușor direct din soft adică citești softul din ecu și modifici harta egr ului? Mă gândesc ca poți sa mergi pana la anulare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare colegi. revin si eu dupa un lung interval in care nu am mai intrat aici cu voi cu problemele unui prieten, la o bora 1.9 tdi ALH CU CIP-TUNING facut in germania la 130cp care ia limp pe la 3000-3200rpm momentan nu am salvat si bs dar la egr are ~150 cu ~490 iar la bs 11 are ~1060 cu ~1220 valori predominant stabile fara oscilatii(avand in vedere ca am accelerato la picior)

LOG-01-003-010-011STELI4.xls

mai pun un log facut tot in seara asta poate este putin mai concludent.

LOG-01-003-010-011S5.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vladc7 ai suprapresiune si intra in limp, cand o repornesti merge bine pana cand intra iar in limp mode, fa si bs3 si bs11 cu turbin incinsa bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Masina MK5 2.0 TDI 140 cp( BKD).

Masina are soft si EGR off ( atat soft cat si fizic). 

Turbina "hibrid" mai mare care suporta undeva la 2 bari. 

Nu sunt multumit de cum trage. Cu turbina stoc tragea mai bine si liniar.

Log turbina.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mare lag . Pana la 2300rpm turbina nu face presiunea ceruta . O turbina mai mare trebuie alimentata cu mai mult aer . De unde te-ai gandit ca motorul o sa-i bage mai multe gaze ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!