Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Corect. Asa cum ti-am zis aseara, daca ar fi sa iti imaginezi un ceas desenat pe partea superioara a actuatorului, cu limbile infipte pe stutul de vacuum, in sens invers acelor de ceasornic... :-)

Modificat de tzacanel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

piulita de reglaj o poti invarti la mana ,dar pt piulita blocatoare ar fi bine sa tai o cheie inelara ,adica sa tai din inel cam 7 ,8 mm cat sa intre pe tija aia filetata,asta in care faci reglajul cu actuatorul pe masina...bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On Friday, February 26, 2016 at 19:09, p.romulus a scris:

buna seara

ma puteti ajuta cu interpretarea unui log la un passat 2009 b6 2000cm 103kw

LOG-01-003-010-011.csv

Stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce aveti ma.....si piulita de blocare si cea randalinata au filet normal....ca la dopul de coca cola....putina imaginatie ..si veti descoperi indiferent de situatie/pozitie,cum trebuie invartit de randalinată pt nevoia dumneavoastra.

ca daca avea filet pe "invers" ....ne duceam la "ca o apa cristalina" sa ne reguleze,pardon regleze actuatorul.

ce dreaq ma....credeam ca suntem avansati cat de cat...iar o luam de la facerea lumii?! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare domnilor,

Vin cu rugamintea sa ma ajutati cu interpretarea unor log-uri. Masina e golf 4 1.9 ALH imi intra limp mode pe la 2800 de ture in a 3-a.

Chestia interesanta este ca atunci cand am vrut sa fac logul masina a tras bine. :P  si a iesit log-ul t3_1

LOG-01-003-010-011_T3_1.xlsx

Apoi a intrat limp in treapta a 4-a. Am continuat drumul si am facut logurile cu T3 si T4.

LOG-01-003-010-011_T3.xlsx

LOG-01-003-010-011_T4.xlsx

Cineva imi spunea ca ar fi debitmetrul ca "taie pedala". Altii ca ar fi de la turbo.

Va rog un sfat ca sa stiu in ce parte a portofelului sa ma uit. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este de la debitmetru, probabil geometria de la turbo. Ca să afli exact revino cu BS003 şi BS 011 (citeşte paginile anterioare ca să vezi ce şi cum)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut colegi , am schimbat softul masinii,am mai facut niste upgradeuri , masina trage de rupe , merge brici de tot , mai trebuie facut ceva modificari la actuator ? @ClaudiuM @Emy D  

LOG-01-003-010-011.zip

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@persan Poti te rog preciza daca ai facut ceva la masina sau doar vrei sa verifici in ce stare este....

Graficul turbo arata ok, debitmetrul fara probleme. Reglajele turbinei in sine sa zicem ca nu sunt asa cum ne plac noua, sau mai bine zis nu mai respecta valorile initiale, pentru ca nici turbina nu mai este noua si a inregistrat deja uzuri (presupunand ca este neumblat la ea). Daca crezi ca te descurci sa refaci reglajele imbunatatiri o sa resimti. Daca nu, si nici nu abuzezi de masina, sunt convins ca te va multumi destul de acum incolo....

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am schimbat furtunasele de vacum si a fost curtata turbina acu o luna si ceva. acu vre doua saptamani am luat niste limp mode-uri si mi se pare k la bs 11 e cam mare presiuna pe on si de asta m postat din nou. la turbina nu s-a umblat la reglaje.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tipic pentru multi "curatitori". Este mare intr-adevar, ar mai trebui infiletat surubul de stop. Daca inteleg eu bine ai luat limp dupa curatare?

Cred ca nici curatarea nu a iesit cum trebuie in situatia asta....

Modificat de tzacanel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum o oră, kalin1205 a scris:

Salut colegi , am schimbat softul masinii,am mai facut niste upgradeuri , masina trage de rupe , merge brici de tot , mai trebuie facut ceva modificari la actuator ? @ClaudiuM @Emy D  

LOG-01-003-010-011.zip

Salut. 2-3 mici variatii mai vad in partea de sus a graficului din BS011. Deci, ceva mai e pe la vacuum. Dar nu e rau. Altii ar vrea sa aiba asa cum ai tu. Din valorile gasite in Bs11, se pare ca turbina e reglata cat de cat (Diferenta dintre off si on =~ 160mbar - tu ar trebui sa ai 180 mbar.  Ai si un lag la inceput, ceea ce imi sugereaza ca ai tija putin cam scurta. As mai lungi tija putin si apoi as modifica si surubul de stop incat sa ajunga la o diferenta de 180 mbar fata de OFF. 

BS003- Recirculare cam mare. 50%.... Trebuia sa ai cam pana in 40, ceea ce imi confirma ca tija e putin cam scurta si mai merge putin lungita. Daca tija e scurta, turbina face presiune mai mare decat specificul, backpressure creste ...si nu are pe unde altundeva sa intre decat prin EGR. 

Log in Mers... Lag , urmat de Overboost, apoi de Underboost. Daca mai energie si chef, continua reglajele pana obtii ce trebuie :) 

@persan:

BS003- recirculare cam mare! 59% gaze recirculate. 

BS011- Reglajele actuatorului sunt vraiste! Pai tu ai diferenta dintre OFF si ON de 300 Mbar. Trebuia 180! Apoi, In partea de jos a graficului, inca se mai vad niste probleme: Ori n-a fost curatata bine geometria, ori actuatorul e cu arcul tasat si imbatranit/ruginit. Ca lungime a tijei, pare aproape de ce trebuie, dar surubul de stop este mult prea desfiletat. 

Logul in mers. Turbo corecteaza destul de bine, dar ai un lag (datorita reglajelor). Mai ai ceva de lucru pentru a fi asa cum trebuie! 

Spor! 

 

@Planetara

Mie mi se pare cam mare cantitatea injectata. Nu stiu la cat trebuie sa fie pusa distributia la modelul asta, dar poate de acolo e problema. 

 Logul in mers - Ai un Underboost mare si ajunge cam greu la 4000 rpm. 

BS003-  Recircularea e ok - 52%, presupunand ca acest model este EDC16. 

BS011 - Geometria vad ca nu agata, insa banuiesc acel underboost ca fiind din cauza actuatorului electronic (parca asta asa are). Ca lungime tija pare ok, surubul de stop pare putin cam desfiletat, dar aici vorbim despre EDC16... 

Mai asteapta si o alta parere de la colegii mai experimentati: @tzacanel, @mario20vest, etc 

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reuşit sa fac BS003 si BS011

BS011-2.CSV

 

BS 003-2.CSV.  

Tzacanel mă poti ajuta cu citirea BS-urilor?

Modificat de deutu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, kalin1205 said:

Salut colegi , am schimbat softul masinii,am mai facut niste upgradeuri , masina trage de rupe , merge brici de tot , mai trebuie facut ceva modificari la actuator ? @ClaudiuM @Emy D  

LOG-01-003-010-011.zip

Salut, 

Nu mai ramane nimic de spus decat sa fiu deacord cu EmyD. In caz ca faci modificarile tu, te rog sa ne tii la curent cu cat ai modificat surubul respectiv tija.

Multa bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru interpretare!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tzacanel curatare am facut.o personal si am facut.o bine mergea foarte usor geometria nu agata de loc. inainte de curtare agata foarte rau. limp mode am luat dupa curatare

Modificat de persan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 hours ago, deutu said:

Am reuşit sa fac BS003 si BS011

BS011-2.CSV

 

BS 003-2.CSV.  

Tzacanel mă poti ajuta cu citirea BS-urilor?

Trebuie sa le refaci. De regula in timpul bs vcds ridica singur turatia la 1400 rpm si dupa aceea da el comnada on/off la supapele de la egr sau turbo. La tine observ ca ramane la relanti, nu-i problema se mai intampla din auza label file. Acum ideea este ca va trebui sa tii tu motorul fix la 1400 rpm din acceleratie in timp ce dai basic settings. O sa ai nevoie de ceva practica pentru asta dar iti va reusi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Planetara: 

Mie mi se pare cam mare cantitatea injectata. Nu stiu la cat trebuie sa fie pusa distributia la modelul asta, dar poate de acolo e problema. 

 Logul in mers - Ai un Underboost mare si ajunge cam greu la 4000 rpm. 

BS003-  Recircularea e ok - 52%, presupunand ca acest model este EDC16. 

BS011 - Geometria vad ca nu agata, insa banuiesc acel underboost ca fiind din cauza actuatorului electronic (parca asta asa are). Ca lungime tija pare ok, surubul de stop pare putin cam desfiletat, dar aici vorbim despre EDC16... 

Mai asteapta si o alta parere de la colegii mai experimentati: @tzacanel, @mario20vest, etc 

 

Nu are actuator electronic. Nu ne-a spus insa nimic despre filtrul de particule.....daca are. De regula masinile cu dpf au o cantitate de motorina injectata mai mare, precum si durata a injectiei mai mare. Avansul este ok la valoarea asta. Pare mai cu dichis problema lui. Deocamdata as lasa investigatiile pe parte de aer si m-as concentra pe parte de carburant sau evacuare, asta daca are dpf. As vrea sa vad o poza si cu fulia de la axul cu came, respectiv pozitia celor 3 suruburi, desi nu cred totusi sa fie asa prost montata distributia.....

Axul cu came, compensatorii in ce stare sunt? Sper sa nu cumva sa ai dpf, sa ti se fi belit axul si sa ai montat ax cu came pt motor fara dpf.

Cam zgarcit colegul cu informatiile........log,log,log....voodoo magic.....:scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

coleasageorge
5 hours ago, tzacanel said:

@Planetara: 

Mie mi se pare cam mare cantitatea injectata. Nu stiu la cat trebuie sa fie pusa distributia la modelul asta, dar poate de acolo e problema. 

 Logul in mers - Ai un Underboost mare si ajunge cam greu la 4000 rpm. 

BS003-  Recircularea e ok - 52%, presupunand ca acest model este EDC16. 

BS011 - Geometria vad ca nu agata, insa banuiesc acel underboost ca fiind din cauza actuatorului electronic (parca asta asa are). Ca lungime tija pare ok, surubul de stop pare putin cam desfiletat, dar aici vorbim despre EDC16... 

Mai asteapta si o alta parere de la colegii mai experimentati: @tzacanel, @mario20vest, etc 

 

Nu are actuator electronic. Nu ne-a spus insa nimic despre filtrul de particule.....daca are. De regula masinile cu dpf au o cantitate de motorina injectata mai mare, precum si durata a injectiei mai mare. Avansul este ok la valoarea asta. Pare mai cu dichis problema lui. Deocamdata as lasa investigatiile pe parte de aer si m-as concentra pe parte de carburant sau evacuare, asta daca are dpf. As vrea sa vad o poza si cu fulia de la axul cu came, respectiv pozitia celor 3 suruburi, desi nu cred totusi sa fie asa prost montata distributia.....

Axul cu came, compensatorii in ce stare sunt? Sper sa nu cumva sa ai dpf, sa ti se fi belit axul si sa ai montat ax cu came pt motor fara dpf.

Cam zgarcit colegul cu informatiile........log,log,log....voodoo magic.....:scratch:

Salut tzacanel, este vorba despre masina mea, nu are filtru de particule.

Distributia nu s-a montat chiar asa de bine tind sa cred, avand unghiul de avans la injectie initial de 7,4...(am folosit o cale de blocare care nu era corespunzatoare) si am invartit pana la urma motorul cu cheia la vilbrochen sa nu agate. Apoi unghiul a fost reglat din fulie, dus la -2, iar suruburile alea de pe fulie sunt indreptate spre partea stanga a gaurilor (se vede un spatiu destul de mic in partea stanga intre surub si gaura), nu sunt centrate perfect pe gaurile ovale.

Am inteles ca o parte din vina pentru consumul ala crescut in relanti de 0.8l ar avea-o si termostatul care nu functioneaza cum trebuie.

Axul cu came a fost schimbat si pus unul de la B6 de 131 cai(in stare perfecta), inlocuit tacheti, cuzineti, simering ax.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

B6 audi ,pentru ca passat B6 nu are motoare de 130cp ;la 130 cp(AWX,AVF) terminatia codului e R la 115 (BKE,BRB,..) terminatia e AF ,deci nu stiu cat sunt de "identice" dar eu inclin sa cred ca nu ; de aici si toate datele "pe campii" .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am încercat să înlocuiesc pentru probă N75 cu N18,ca să scot din ecuație funcționarea defectuoasă a lui N75,dar la Audi B6, nu se pot înlocui între ele datorită faptului ca nu se potrivesc mufele.Ele sun identice,dar la mufe diferă,una având canalul de ghidaj sus cealaltă mufă jos.Am trecut la verificarea lor cu aparatul de măsură.Pe ambele mufe cu contactul pus am tensiune de 12,3 V,deci electrovalvele sunt alimentate corect cu curent.Am verificat stare lor electrică prin măsurarea rezistenței.La N18,am o valoare de 23,3 ohmi,la N75,am o valoare de 26,5 ohmi.Conform Autodata,rezistența lor trebuie să fie cuprinsă între 14-20 ohmi.Tind sa cred ca fluctuatiile alea care se vad si in log si in Bs,03,011,sunt de la cele doua electrovalve,cred ca se incalzesc foarte tare si nu mai fac treaba calumea.Ceva păreri.

verificare n18.xps

verificare n75.xps

Modificat de gabi_74
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, coleasageorge said:

Salut tzacanel, este vorba despre masina mea, nu are filtru de particule.

Distributia nu s-a montat chiar asa de bine tind sa cred, avand unghiul de avans la injectie initial de 7,4...(am folosit o cale de blocare care nu era corespunzatoare) si am invartit pana la urma motorul cu cheia la vilbrochen sa nu agate. Apoi unghiul a fost reglat din fulie, dus la -2, iar suruburile alea de pe fulie sunt indreptate spre partea stanga a gaurilor (se vede un spatiu destul de mic in partea stanga intre surub si gaura), nu sunt centrate perfect pe gaurile ovale.

Am inteles ca o parte din vina pentru consumul ala crescut in relanti de 0.8l ar avea-o si termostatul care nu functioneaza cum trebuie.

Axul cu came a fost schimbat si pus unul de la B6 de 131 cai(in stare perfecta), inlocuit tacheti, cuzineti, simering ax.

Exact cum banuiam......trantiti loguri si va asteptati sa descurce altii problemele.

B6 ce? presupun ca vrei sa spui Audi a4 b6? 131 cai, adica awx sau avf, cele mai uzuale motoare, poate ca mai sunt si alte coduri motor de 131, dar nu pe b6 si nici nu stau acum sa le caut.

Ideea e ca ati montat in inteligenta mecanica maxima un ax nepotrivit, nu,nu sunt la fel. Nici nu stiu daca sa ma mai omor sa explic.....Cred ca prea bunul nostru coleg eexcalade spunea undeva pe forum ca piesele se inlocuiesc dupa coduri. Am incheiat subiectul. :argue:

1 hour ago, gabi_74 said:

Am încercat să înlocuiesc pentru probă N75 cu N18,ca să scot din ecuație funcționarea defectuoasă a lui N75,dar la Audi B6, nu se pot înlocui între ele datorită faptului ca nu se potrivesc mufele.Ele sun identice,dar la mufe diferă,una având canalul de ghidaj sus cealaltă mufă jos.Am trecut la verificarea lor cu aparatul de măsură.Pe ambele mufe cu contactul pus am tensiune de 12,3 V,deci electrovalvele sunt alimentate corect cu curent.Am verificat stare lor electrică prin măsurarea rezistenței.La N18,am o valoare de 23,3 ohmi,la N75,am o valoare de 26,5 ohmi.Conform Autodata,rezistența lor trebuie să fie cuprinsă între 14-20 ohmi.Tind sa cred ca fluctuatiile alea care se vad si in log si in Bs,03,011,sunt de la cele doua electrovalve,cred ca se incalzesc foarte tare si nu mai fac treaba calumea.Ceva păreri.

verificare n18.xps

verificare n75.xps

Colegu, a mea are 17 ohmi, am masurat de curioazitate si in ideea de a te ajuta. Temperatura de lucru in compartimentul motor. Am banuiala ca spre rece valoarea creste. Nu stiu cum ai masurat tu. Autodata cateodata tinde sa greseasca si el, nu stiu daca e piatra de hotar ce zice.

3 hours ago, floro_st205 said:

B6 audi ,pentru ca passat B6 nu are motoare de 130cp ;la 130 cp(AWX,AVF) terminatia codului e R la 115 (BKE,BRB,..) terminatia e AF ,deci nu stiu cat sunt de "identice" dar eu inclin sa cred ca nu ; de aici si toate datele "pe campii" .

Ma scuzi colegul, nu am vazut postul tau. Deja eram croit pe scris pentru ca eram convins de la postul meu de data trecua ca asta este problema.....

Parca sunt intrebari capcana....."ia sa vedem daca se prinde cineva ce prostie am facut..."

Modificat de tzacanel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, tzacanel said:

 

Colegu, a mea are 17 ohmi, am masurat de curioazitate si in ideea de a te ajuta. Temperatura de lucru in compartimentul motor. Am banuiala ca spre rece valoarea creste. Nu stiu cum ai masurat tu. Autodata cateodata tinde sa greseasca si el, nu stiu daca e piatra de hotar ce zice

Pai 17 ohmi,este ok ,te încadrezi în intervalul 14-20 ohmi,nu? Eu tot la temperatura de lucru al motorului am măsurat,pentru ca atunci mă interesează să văd valorile. Eu știam ca,cu cât rezistența este mai mare cu atât trece mai puțin curent.Pai după ce altceva să ne luăm dacă nici Autodata nu este cât de cât un punct orientativ,plus ca în Elsa Win ,sunt aceleași valorile.Acuma poate greșesc eu.

Modificat de gabi_74
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!