Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Vai....ce-i aici...

1. @kypa

BS-ul tau arata groaznic! Geometria agata si ai probleme mari cu vacuumul. Apoi, dupa ce geometria e curata, putem spune daca reglajele sunt bune sau nu. (curata geometria si verifica instalatia de vacuum!).

vacuum-geometriekypa.thumb.jpg.1af70b2bc kypa.thumb.jpg.503375b0d1d63318eca8d4fcf

2. @Dolfin, Eu zic ca geometria iti agata si ai probleme si cu vacuumul. Vezi BS011 - variatii si in partea de sus, si in partea de jos a graficului. Rata de recirculare la EGR pare cam mare, deci si acolo ti-ar prinde bine o curatare. Si dupa toate astea, verificate reglajele actuatorului. 

3.

în urmă cu 3 ore, persan a scris:

@Emy D actuatorul nu a fost schimbat si cum pot scadea presiuna scurtand sau marind tija??

Daca e vorba de presiunea mica (turbo off) - o scazi lungind tija. Daca e vorba de presiunea mare (Turbo on) acesta il scazi infiletand surubul de Stop. 

 

4. Dragi colegi, sunt doar cativa oameni care interpreteaza loguri,(cu vieti personale, familii, servicii, etc) va rog fiti rabdatori. :) 

Ps: se lucreaza la un fisier care sa interpreteze logurile cu probleme mai usoare pentru a ne usura munca si pentru ajutorul vostru...dar si asta necesita timp. 

Drumuri bune. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@p.romulus

Dat fiind faptul ca tie turbina ti-a aruncat tot uleiul pe evacuare, ma gandesc la un catalizator infundat. Sau senzorul MAP dus...Verifica firele acestuia si incearca cu unul de schimb. 

@evolkswagen, schimba N75 cu N18 si vezi daca iti face la fel. Cel mai bine ar fi sa schimbi cu unul de imprumut, de pe o masina care merge ok si apoi sa masori vacuumul. App: Acul trebuie sa se miste, evident, atunci cand ECU da comanda de Turbo on si Turbo off (0mbar -750mbar ), sau respectiv, EGR on, EGR off.. DE MAF nu am putut sa iti zic nimic, pana nu aveai reglata corect (este influentat e cat de mult sau putin baga turbo).

In log, se verifica daca la peste 3000 rpm citeste mai mult sau cel putin egal cu specificul. 

electronic, trebuie sa aiba o rezistenta de 14-20 Ohm. 

@deutu, Tu ai probleme cu firele acolo sau cu senzorii. Verifica conexiunile la Senzorul MAP si la N18,dupa ce te asiguri ca sunt ok si tot nu scapi de erori, inlocuiesti senzorii , respectiv N18 cu piese de proba, (imprumuti de la cineva) si dupa ce totul este ok, faci logurile pe care le fac si ceilalti. 

@Sebastian Cirnu, Ori ai o problema de Vacuum ori actuatorul are arcul tasat si nu se mai duce pana spre capat.  In plus, Diferenta dintre on si OFF este de doar 70 mbar. - La rece trebuia sa ai 150mbar/. la cald 180 mbar. 

Turbo off trebuie sa fie egal cu campul al doilea din grupul 10 (presiunea atmosferica) si turbo on trebuie sa fie egal cu turbo off + 180 mbar. Dar asta dupa ce te asiguri ca ai vacuumul cum trebuie si ca actuatorul stie sa mearga pana la capat. Dai jos actuatorul si misti de geometrie sa vezi daca merge pana la capete. 

vad ca si geometria iti agata. 

sebi.jpg.15c7e87109678fdab6045407bd41b8c

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Emy D, m-am exprimat gresit in sensul ca am vrut sa zic ca acul nu variaza nici atunci cind este pe of si nici cand este pe on dar,cand trece de la of la on este de la 0 la ~740 mb.Am vazut un videoclip pe forum, referitor la actuator, unde la oprirea motorului mai este vacuum pe furtun cam2-3 secunde dupa care tija revine la pozitia extinsa.Asa trebuie? La mine coboara instantaneu.Si ref. la val maf mi se par cam mici , daca va uitati si pe ultimul log,dupa 3000rpm scade si sub 800.Insist pe asta pt ca l-am luat nou ,Bosch, si daca nu e in parametrii optimi il dau inapoi.Ce parere aveti?Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Salutare. am doua masini, un seat de 1.9 care merge ok si un audi de 2.0 si are niste valori prea mari. Ce sa ii fac la turbina asta sa mearga cum trebuie? o pare despre ambele masini e binevenita. Multumesc

Log A4 B7- 2.0 BLB 140cp.xls

BS - A4 B7.xls

 

 

 

LOG-01-003-010-011.xls

Modificat de petrica loud
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 hours ago, evolkswagen said:

Emy D, m-am exprimat gresit in sensul ca am vrut sa zic ca acul nu variaza nici atunci cind este pe of si nici cand este pe on dar,cand trece de la of la on este de la 0 la ~740 mb.Am vazut un videoclip pe forum, referitor la actuator, unde la oprirea motorului mai este vacuum pe furtun cam2-3 secunde dupa care tija revine la pozitia extinsa.Asa trebuie? La mine coboara instantaneu.Si ref. la val maf mi se par cam mici , daca va uitati si pe ultimul log,dupa 3000rpm scade si sub 800.Insist pe asta pt ca l-am luat nou ,Bosch, si daca nu e in parametrii optimi il dau inapoi.Ce parere aveti?Multumesc !

Salut, 

Daca atunci cand opresti mororul tija de la turbo iti pica instant in jos (pozitia OFF) inseamna ca rezervorul de vacuum(acea bila de plastic) nu isi mai face treaba. Ori e sparta, ori furtunul care duce vacuumul la ea este fisurat, ori valva unisens s-a transformat in bi-sens SAU furtunele de vacuum nu sunt conectate cum ar trebui -> vezi AICI

Tot odata valva SHUT OFF comandatata de N239 nu isi mai face treaba - Motorul tremura/smuceste la orire.

-inainte de atuator trebuie sa ai 0 pt turbo OFF si -750 pt turbo ON. O altametoda de a verifica valva unisens : conectezi vacuumetrul imediat dupa valva (pe partea cu alb) printr-un T si in timp ce masina e la relanti calci pedala de frana de mai multe ori. Acum nu trebuie sa se miste absolut deloc.

 

numai bine!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 17 ore, lupo_bv a scris:

.

salutare tuturor.

lupo-bv ai avut dreptate am scos tubulatura ca sa traga aer direct nu prin intercoler, dar valoarea a ramas aceas.

am pus tubulatura inapoi, scos mufa din MAP si valoare aratata in coloana 3 era aceas ca si in coloana 2(presiune atmosferica).

intrebarea este daca nu mai conectez mufa la MAP ca valorile sa fie la fel CE SE INTAMPLA?

si daca poate sa imi spuna cineva cum pot sa verific cu WAG-COM starea catalizatorului si al sondei lambda.

mentionez ca WAG-COM este VCDS ROJ 14.10

Emy D cum verific daca catalizatorul este infundat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are cum să meargă bine fără map. Valoarea cu mufă scoasă este o valoare generică care va fi constantă si nu în funcție de presiune. Nu este procedură de verificare a catalizatorului cu vag com la mașină ta. Există doar la benzinarele care au a doua sondă lambda după catalizator.

Nueste obligatoriu să ai catalizatorul înfundat. A pățit un coleg ceva asemănător, i-a mai rămas mai puțin de 1l ulei în motor, i-a fumegat un timp până s-a ars uleiul, dar acum merge bine.Rezolvă prima dată cu Map-ul

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

41 minutes ago, p.romulus said:

salutare tuturor.

lupo-bv ai avut dreptate am scos tubulatura ca sa traga aer direct nu prin intercoler, dar valoarea a ramas aceas.

am pus tubulatura inapoi, scos mufa din MAP si valoare aratata in coloana 3 era aceas ca si in coloana 2(presiune atmosferica).

intrebarea este daca nu mai conectez mufa la MAP ca valorile sa fie la fel CE SE INTAMPLA?

si daca poate sa imi spuna cineva cum pot sa verific cu WAG-COM starea catalizatorului si al sondei lambda.

mentionez ca WAG-COM este VCDS ROJ 14.10

Emy D cum verific daca catalizatorul este infundat?

Vezi aici : Scenariul 14: http://www.secondchancegarage.com/public/186.cfm

Legi imediat dupa pompa tandem un vacuumetru cu ajutorul unui T si accelerand usor de la relanti vezi comportamentul acului. Daca scade usor spre 0 odata cu cresterea turatiei -> voila exhaust infundat (nu obligatoriu catalizator). Sunt mai multe metode. Desfaci toba din colierul de sub masina si astfel izolezi Catalizatorul de restul tobei in cazul in care experimentul mentionat mai inainte are rezultatul pozitiv.

Salutari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 1 oră, ClaudiuM a scris:

Salut, 

Daca atunci cand opresti mororul tija de la turbo iti pica instant in jos (pozitia OFF) inseamna ca rezervorul de vacuum(acea bila de plastic) nu isi mai face treaba. Ori e sparta, ori furtunul care duce vacuumul la ea este fisurat, ori valva unisens s-a transformat in bi-sens SAU furtunele de vacuum nu sunt conectate cum ar trebui -> vezi AICI

Tot odata valva SHUT OFF comandatata de N239 nu isi mai face treaba - Motorul tremura/smuceste la orire.

-inainte de atuator trebuie sa ai 0 pt turbo OFF si -750 pt turbo ON. O altametoda de a verifica valva unisens : conectezi vacuumetrul imediat dupa valva (pe partea cu alb) printr-un T si in timp ce masina e la relanti calci pedala de frana de mai multe ori. Acum nu trebuie sa se miste absolut deloc.

 

numai bine!

 

Valva SHUT OFF functioneaza,rezervorul de vacuum functioneaza(l-am probat si tine vacuum),valva unisens functioneaza,furtunele sunt ca in schema insa, dupa oprire motor vacuum 0 pe furtunul de la actuator.Sa fie probleme cu n75?Motorul nu smuceste la oprire,cateodata la pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina are doar 2 ani este seminouă dar un mecanic şi-a băgat nasul trebuie să încerc eu să vad ce pot face mulțam pentru sfaturi 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

22 hours ago, mario20vest said:

kypa,in bs011 ai 1040/1091. plus ca iti agata si geometria(variatiile de la turbo off).pres atm in log e de 969 mbari.si turbo on e cam mic.

 

cum as proceda eu daca ar fi masina mea: as da jos actuator sa fiu sigur 100 % ca geometria nu agata(verifica la mana).apoi daca totul este in regula,trebuie sa lungesti tija,aprox pana turbo off este egal cu pres atm(iar reglajul final il faci in fctie de logul in mers).sper ca nu cumva geometria sa fie blocata catre turbo off.sper doar sa fie tija scurta.

sunt tentat sa cumpar turbina noua, ca sm inteles ca vine gata reglata cu actuatorul ei, plus ca asta noua nu agatza nimik. turbina noua e 1500 ron plus montatul inca ceva! problema e ca aici in alba iulia nu gasesc un service de doamne-ajuta care sa se priceapa bine, iar la cluj sau brasov sa merg cu asta sa o reglez/curaț e cam peste mana ca nu pot din cauza serviciului si nu stiu daca ma rezolva pe mine cineva intr-o zi! trebuie sa merg la servici cu ea! ma doare capul cu problemele astea. sunt dispus sa iau noua, nu stau in 2000 de ron cat ma costa poate totul dar scap de grija o vreme! apropo, una noua cat ma tine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kypa,turbina noua cu 1500 lei ?!? poate reconditionata...nu merita sa iei alta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc ptr sfaturi. Dar cu sonda lambda? Cum o verific?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Mario20vest.eu sunt din bv dar sunt în spania eu am cumpărat turbina de pe www.ebay.de   cu 360€ şi era gata reglata eu am montat-o nu e chiar aşa de complicat baftă

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 minutes ago, p.romulus said:

..Dar cu sonda  lambda? Cum o verific?

Intrebarea este daca ai sonda lambda, zi ce cod are motorul ca sa verific daca Are

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cod motor ATJ 19TDI PD 115cai

KYPA o turbosuflanta noua este foarte scumpa, eu acuma am avut probleme cu ea si m-am interesat.

am rezolvato aici aproape, 1350 ron curatat carcasa si inlocuit cu piese noi inclusiv geometria, echilibrata centrata pe banc special si dupa logurile facute si postate aici nu mi-au spus sa am probleme cu ea. am mai gasit in sibiu care au inspirat incredere,garantie, reconditionata in franta, si o trimit cu curierat. daca vrei iti dau nr lor de telefon

Modificat de p.romulus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu loguri noi,refacute din nou.Cred ca ceva nu este in regula cu senzorul MAP.Atasez si cateva screen-uri cu valorile citite de MAP la relanti.Pozele sunt facute la cateva secunde una dupa alta.Astept pareri.

Untitled.png

Untitled1.png

Untitled2.png

Untitled3.png

LOG-01-003-xxx-xxx.CSV

LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite aici de exemplu

http://turbosuflanta.com.ro/turbosuflante-volkswagen/129-turbosuflanta-volkswagen-golf-4-19-tdi.html

scuze dar nu vreau sa fac reclama dar si la mine un alba e o firma care aduce cam la aceleasi preturi 1500-1600 ron, pkus ca am mai gasit inca cel putin 3 firme care distribuie tot cam la pretul ala!

scuzati-ma dar la pretul asta nu merita sa-mi bat capul cu reconditionari! apropo, una noua vine gata reglata? am vorbit cu unii azi sa vad ce si cum si ziceau ca doar se monteaza pe masina, ca reglajele le are facute din fabrica! asa sa fie?

Modificat de kypa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asa este. Cand turbina e luata de noua, vine cu actuator pe ea, reglat. Ar trebui sa fie Bolt on. O pui pe masina si pleci. :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@p.romulus m-am tot uitat şi pe schema electrică şi pe schema evacuării, dar nu am zărit nicio sondă lambda pe acolo. Poate nu m-am uitat eu bine, ai văzut-o tu?

@kalin1205 situaţia este mult îmbunătăţită, mai departe este chestie de fineţe şi aici eventual dacă te ajută colegii mai pricepuţi.Ceva cred că mai trebuie lucrat pe acolo pentru că nu văd spike-ul ăla la începutul logului în mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoarele de generatie euro 3 care incep cu "A _ _" nu au filtru de particule si nici sonda lambda, sau orice alta sonda pe traseul evacuarii. Au decat un simplu catalizator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 21 ore, kalin1205 a scris:

Salut , am revenit cu toate logurile . @mario20vest , @lupo_bv @ClaudiuM @Emy D .   

LOG-01-003-010-011 tr 3 , loc 3-11

 

kalin,conform logului....turbo corecteaza super liniar,dar in schimba nu exista pic de spike la inceput de log.

si din log si din bs011 reiese ca tija e prea lunga.

in log pres atm o ai de 999 mbari iar la turbo off in bs011 ai 979 mbari.

deci clar tija ta mai trebuie scurtata. ia-o in incremente de 1/2 tura.ca esti foarte aproape de optim.scurtezi juma de tura,mergi 1 sau 2 zile cu masina si abia apoi faci log(memoria ecu) ca sa vezi exact schimbarea.ca daca te apuci sa dai 2 ture odata sigur sari peste reglajul optim.

bs003, rata de recirculare putin cam mare.trebuie verificate cele 4 cauze de le tot scriem mereu.

maf-ul cam moare dupa 3500 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!