Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Pai și dacă nu am soft, de ce nu îmi dădea limp? Oricum nu am unde sa dau jos actuatorul, ma duc luni sa o verific direct la service și dacă agata o sa o curat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva păreri la BS-urile mele de mai sus va rog,dacă are cineva bunăvoință.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

n ultima vreme (1-2 ani) simt ca mi s-a marit destul de mult turbo-lag-ul in special cand motorul este bine incins! 

 

Aflandu-ma pe Transfagarasan, am oprit pentru a ma bucura de peisaj iar cand am vrut sa plec de pe loc, am pornit motorul, introdus in Drive (am cutie automata) si masina s-a pus in miscare dar f.f. incet. Pedala spre fund, urca f. greu in turatii... Dupa 7 secunde a ajuns la 2200 cand am auzit cum a intrat turbina si a accelerat exploziv cu mult fum negru in spate. Din acel moment am sesizat ca turbina nu intra sub 2000 rpm in urcare, motorul fiind bine incins.

 

Facand niste teste am sesizat ca daca apas brusc pe aceleratie am 2-3 secunde moarte in care practic nu intra turbina. De asemenea daca vreau sa un urc un deal mai abrupt si masina e sub 2000 rpm pur si simplu urca greu, cerand o retrogradare. Daca ii ofer acest lucru accelereaza fara probleme. Intre 1400-2000 actioneaza ca si cum turbina ar fi moarta. 

 

Este destul de enervant, mai ales ca, in rest, acceleratia pare normala.

 

Precizez ca inca nu am facut Log in mers, deoarece nu am avut ocazia, dar apelez inainte la ajutorul vostru. 

 

Am masina de 9 ani, cunosc cum mergea si in niciun caz nu avea acest turbo-lag imens. Masina are acum 185.000. 

 

Mai precizez ca unul din injectoare imi apare cu +2 pe tester, nu stiu daca are vreo relevanta. 

Turbina este neumblata la ea, debitmetru original, 1 injector schimbat acum 3 ani. Furtunele de vacuum schimbate, insa fara rezultat.

 

Cam acestea sunt problemele mele. Am inteles sa fac un log in mers pe canalele 003, 010, 011. Imi poate explica si mie cineva rapid cum se efectueaza cel "BS003" si "BS011"? Multumesc frumos!

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intri pe Engine si se face în BASIC SETTING o pui pe canalul 3 respectiv 11 și se va tura singura pana la 1400rpm, tu dai log și ea va face cicluri de on/off, lasă un minut sa inregistreze. Dar vezi ca motorul trebuie sa fie la 90 grade și turbina foarte încinsă, înainte de aceste log.uri da.I niște forje cu schimbat peste 3000rpm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baieti ceva pareri? Am prea scurtat tija?:D

Da ,e prea scurta.mai lungeste-o.fa un log calumea si dai wot pe la 1500-1700rpm.sa vedem acel duty cycle de 19.9%.

Modificat de mario20vest
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, când ajung la Vcds îl refac.. Apropo la Bs 011 la on și off cat ar trebuii sa fie diferența în general?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

150 la rece si 180 la cald

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca îi 173 la mine(cald)... Când ajung la vcds acasă o sa refac log-urile și lungesc o tură tija.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da sa fi foart incinsa turbina, dupa catva forj

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Danny ,cu bs 011 sau cu pompa de vacuum,obti un reglaj aproximativ al tijei turbo.

Reglajul final il faci cu ajutorul logului in mers.si se merge in incremente de cate 1/2 tura.

Cum e cazul tau.

Mai lungesti tija cu 1/2 tura ,mergi 2 zile cu masina,apoi iar log si vazute diferentele.si tot asa.

Cand o sa obti un duty cycle n75=19.9%,corespunzator primei valori de wot(intre 1500-1700rpm),atunci o sa sti ca ai reglat tija bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci am lungit tija aproximativ o tură jumate și merg câteva zile până ajung acasă la tară și o să fac log-urile. În privința log-ului trebuie de la 1500 rpm și wot sau intre 1500 și 1700 pot începe?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un log corect se face asa:

Te pui in miscare,apoi tr3 la 1500rpm.dai start logului si mergi cst la 1500rpm cateva secunde,apoi wot.deci vrem sa prindem in log si mersul cst la 1500 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, ms frumos am înțeles. Miercuri ajung acasă și îl fac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi am fost sa imi curete turbina si....nimic. s-a uitat un nene la ea m-a pus sa accelerez, eu ca un domn ce sunt i-am pus laptopu si i-am dat pe bs 11 si a zis ca turbina face cursa completa si ca e ok asta dupa ce am schimbat actuatorul ala mic si negru de la calpeti aer(era fisurat si pierdea vacuum) i-am zis sa-mi dea actuatorul jos si sa verificam geometria la mana si m-a refuzat pentru ca am actuatorul capsat pe suportul ala si caz sa il dea jos nu poate decat daca da turbina jos. o sa pun niste log-uri cu ea in momentul de fata. a mers si el cu masina si a zis ca trage foarte bine. voi ce ziceti sa schimb debitmetrul? log-ul in treapta 3 este facut de doua ori la rand, am dat wot pana la 4000, am dat pauza am redus si apoi resume si din nou wot.

treapta 3 in 2 serii.xls

bs11 actuator clapeta aer schimbat.xls

Modificat de eu_markhu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Am incercat sa fac cateva log-uri in BS03 si BS011 dar din pacate nu au iesit complete. Cand accelerez masina mi se deconecteaza interfata si imi da eroare de conexiune.

 

O sa atasez aici ce mi-a iesit pana acum. poate este ceva relevant.

 

In bs011 nu ma reusit deloc. La 1400 ture se intrerupe conexiunea.

 

LOG in mers incerc sa fac maine.

 

Salut,

 

Am reusit sa fac un BS si in 11.

Se intelege ceva din el ?

log bs11.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi am fost sa imi curete turbina si....nimic. s-a uitat un nene la ea m-a pus sa accelerez, eu ca un domn ce sunt i-am pus laptopu si i-am dat pe bs 11 si a zis ca turbina face cursa completa si ca e ok asta dupa ce am schimbat actuatorul ala mic si negru de la calpeti aer(era fisurat si pierdea vacuum) i-am zis sa-mi dea actuatorul jos si sa verificam geometria la mana si m-a refuzat pentru ca am actuatorul capsat pe suportul ala si caz sa il dea jos nu poate decat daca da turbina jos. o sa pun niste log-uri cu ea in momentul de fata. a mers si el cu masina si a zis ca trage foarte bine. voi ce ziceti sa schimb debitmetrul? log-ul in treapta 3 este facut de doua ori la rand, am dat wot pana la 4000, am dat pauza am redus si apoi resume si din nou wot.

Avem asa : pres atmosf.conform logului=1009.8mbar.

In bs011 ai 1132/999,6-989,4 mbari.

Daca pui sub forma de grafic bs-ul,o sa vezi ca in partea de jos apar zig-zag-uri.am putea zice ca e geometria.eu ma iau si dupa tine si dupa log si o sa zic ca e prea lunga tija.

Logul in mers e foarte liniar,aproape ca nu exista acel spyke,acel overboost la inceput de log.ea merge liniar in prima parte a logului,iar in a2-a parte face un mic mic underboost.

Concluzia mea:geometria nu are nimik,ci doar tija e prea lunga.

Asa reiese si din log,si din bs011.

Ar trebui scurtata.

Dar ia-o in incremente de cate 1/2 tura.ca poti trece de reglajul optim.

O scurtezi o juma de tura,mergi o zi ,doua,apoi log in mers .pana obtinem la duty cycle 19,9% ,corespunzator primei valori de wot.deci graba struca treaba.ii faci o setare,mergu cy ea 2 zile si abia apoi faci log sa vezi schimbarile.bine asta e influentata de multe(cant injectata,etc etc).uneori nu se ajunge la valoarea aia de 19.9.

Despre maf pot zice doar ca e fix pe fix.ar merge o proba cu unul bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

post-123601-0-68297200-1438625046_thumb.cum se scurteaza tija aia? ca se uita mecanicul ca la turbina de avioane, intradevar actuatorul e mai ciudat, in sensul ca nu e ca cele vazute de mine pana acum, tija consta intr-un singur surub simplu(nu are acea piulita pe mijlocul lui cum am vazut la altele, este capsat pe suport(deci foarte greu de dat jos.) si nu cred ca am loc de reglaj acolo. :-((


din ce am vazut eu acolo, si mai mult din ce se simte la mana este cam ca acesta

Modificat de eu_markhu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am incercat sa fac cateva log-uri in BS03 si BS011 dar din pacate nu au iesit complete. Cand accelerez masina mi se deconecteaza interfata si imi da eroare de conexiune.

O sa atasez aici ce mi-a iesit pana acum. poate este ceva relevant.

In bs011 nu ma reusit deloc. La 1400 ture se intrerupe conexiunea.

LOG in mers incerc sa fac maine.

Salut,

Am reusit sa fac un BS si in 11.

Se intelege ceva din el ?

Daca facem grafic,in partea de jos a graficului se cam vad zig -zaguri.

Turbina a fost f bine incinsa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

attachicon.gifimages.jpgcum se scurteaza tija aia? ca se uita mecanicul ca la turbina de avioane, intradevar actuatorul e mai ciudat, in sensul ca nu e ca cele vazute de mine pana acum, tija consta intr-un singur surub simplu(nu are acea piulita pe mijlocul lui cum am vazut la altele, este capsat pe suport(deci foarte greu de dat jos.) si nu cred ca am loc de reglaj acolo. :-((

din ce am vazut eu acolo, si mai mult din ce se simte la mana este cam ca acesta

Actuatorul din imagine nu e de la turbina cu geometrie variabila ci de la cele wastegate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai eu cam de ala am :-D

Ma duc acum la masina si ii fac nistepoze

post-123601-0-35246500-1438626139_thumb.

Modificat de eu_markhu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Actuatoare asemanatoare sunt si pe edc 16.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poza proaspata....calduta

Deci asta cum se regleaza?

Sa inteleg ca lungesc tija(adica mut piulitele mai sus cu jumatatede tura, sa creasca valoarea mare, dar valoarea mica, cum o sa o micsorez?j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce cod motor ai markhu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!