Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Eu sunt de parere ca e doar o curatare superficiala care in scurt timp va cauza din nou probleme...sper sa ma insel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot se discuta despre injectoare, am o intrebare.

La mine doar la rece (sub 0°C ) am o valoare aproape maxima la injectorul 1. Dupa 2-3 min de mers iti revine . La 90°C apa in motor, toate 4 au o valoare aproape de 0.

Ce ar putea fii, injector sau cilindru , segmenti, din moment ce la cald se dilata si revine la normal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

jangabriel.drind

Nu am demontat turbina.

Am desfacut furtunul de aer dupa filtru aer, am pornit masina am pus testerul pe engine, bs 11, si am dat cu spray continuu in admisie doar cand deschidea turbina,cand inchidea faceam pauza, pana am terminat cele 2 sprayuri.

Dupa ce am terminat de montat totul la loc am forjato putin iar la incaput scotea fum negru precum cosu de la casa, dupa aceea nu a mai scos pic de fum.

Mentionez ca am pus in rezervor si un aitiv pt curatat injectoare dura lube.

Succes celor care vor sa faca o curatare a turbinei fara sa o dea jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai exact ce val ai? Eu stiu ce zici tu,dar procedura zice ca injectoarele(compensarile) se masoara asa:"""Inaintea citirii parametrilor de functionare a injectoarelor PD, este indicat ca motorul sa functioneze la ralanti cel putin 2 minute."" Acum vad ca nu zice de temp motorului dar eu stiam ca trebuie la 90°c

Asa scrie in acel pdf postat de mine.

App tot de aici de pe forum il am si eu.deci nu e scris de mine

Nu am demontat turbina.

Am desfacut furtunul de aer dupa filtru aer, am pornit masina am pus testerul pe engine, bs 11, si am dat cu spray continuu in admisie doar cand deschidea turbina,cand inchidea faceam pauza, pana am terminat cele 2 sprayuri.

Dupa ce am terminat de montat totul la loc am forjato putin iar la incaput scotea fum negru precum cosu de la casa, dupa aceea nu a mai scos pic de fum.

Mentionez ca am pus in rezervor si un aitiv pt curatat injectoare dura lube.

Succes celor care vor sa faca o curatare a turbinei fara sa o dea jos.

Am intrat si eu pe youtube sa vad ce face acest spray.ceva ceva face dar nu stiu in ce masura.dar daca la tine s-a rezolvat inseamna ca nu e degeaba.acum sa vedem cat tine si operatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fumul il scoate doar la rece?

Fa o filmare sa vedem ce fel de fum e.

Salut fumul il scoate la pornire atunci cand motorul e rece si persista pana ce se incalzeste motorul si ajunge la o temperatura de vreo 50 de grade,fumul are o culoare alb-albastrui si miroase a motorina nearsa asemanator ca atunci cand ai turna motorina peste jarul incins fara flacara nu am momentan o filmare dar am gasit pe net una asemanatoare cu problema mea https://www.youtube.com/watch?v=RNS-5K8Gacg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@jangabriel

Aceasta asa zisa curatare este frectie la picior de lemn care nu este de lunga durata si o sa vezi pe pielea ta...in nici un caz nu se compara cu o curatare traditionala ca sa ii zic asa...mai sunt si alte modalitati de a curata turbina tot asa de superficiale dar in nici un caz nu ca a ta....eu zic sa curatam si egr-ul tot asa si de ce nu si galeria de admisie sa vezi ce poate iesi..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit si eu acel pdf si de aceea am intrebat pt ca acolo nu am gasit raspunsul.
Am testat injectoarele fara sa las motorul sa mearga 2 min pt ca trepideaza si scoate fum alb pana cand ajung injectoarele in parametrii. + 1.88 primele 2 min, dupa care incet ajunge aproape de 0.

Dacă e cald afara sau masina a mai fost pornita in ziua redpectiva totul e ok.

Modificat de alex68aex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa stranga mufele injectoarelor.

Dar ar trebui sa fie stocata eroare pe engine,daca ar fi de natura el.problema acelui injector

Si din cate stiu eu un injector isi inrautateste comportamentul odata cu cresterea temperaturii.deci eu zic sa verifice mufele injectoarelor, sa bage spray de contact in mufa mare ce intra in chiulasa.iar daca nu se remediaza asa sa inverseze injectorul nr 1 cu un altul sa vada daca problema migreaza si ea odata cu injectorul.daca nu ,poate fi axa cu came.pe canalul 018 ce iti arata la cil1 in ralanti?

Salut am mai facut alte loguri tot la pornirea la rece pe mai multe canale:

 

LOG-01-001-007-004.xls

LOG-01-013-018-004.xls

LOG-01-013-018-007.xls

LOG-01-013-018-015.xls

LOG-01-013-018-020.xls

Am mai gasit un video "Adaptare VAG-COM Pornire grea cand motorul este cald" https://www.youtube.com/watch?v=biHFHFtfw1g

Oare o functiona si la mine?Mi se pare ca injecteaza prea multa motorina conform logului LOG-01-001-007-004.xls 

O seara buna tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@jangabriel

 

pulverizand pe admisie tu ai curatat  compresorul turbo, dar din pacate geometria  este pe partea de esapament, asa ca ceea ce tu ai pulverizat in admisie a ars in motor, deci cu alte cuvinte nu e frectie la piciorul de lemn cum spune vali ci  ai ars banii  degeaba.

 

Ce inventivi sunt unii...incet se poate explica de ce atatea turbouri ologite pe aici!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

jangabriel.drind

@jangabriel

Aceasta asa zisa curatare este frectie la picior de lemn care nu este de lunga durata si o sa vezi pe pielea ta...in nici un caz nu se compara cu o curatare traditionala ca sa ii zic asa...mai sunt si alte modalitati de a curata turbina tot asa de superficiale dar in nici un caz nu ca a ta....eu zic sa curatam si egr-ul tot asa si de ce nu si galeria de admisie sa vezi ce poate iesi..

Momentan la mine merge foarte bine masina.

Daca incepe sa faca figuri, dau turbina jos de pe masina, o desfac bucata cu bucata , curat fiecare piesa si daca trebuie inlocuit ceva cumpar un chit de reparatie turbina care este cam 800ron si o fac noua; nu cumpar turbina la mana a doua pt ca nu am nici o siguranta ca va tine mult , poate sa fie la fel de uzata ca a mea plus ca este cam 1200-1500 ron

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@jangabriel

pulverizand pe admisie tu ai curatat compresorul turbo, dar din pacate geometria este pe partea de esapament, asa ca ceea ce tu ai pulverizat in admisie a ars in motor, deci cu alte cuvinte nu e frectie la piciorul de lemn cum spune vali ci ai ars banii degeaba.

Ce inventivi sunt unii...incet se poate explica de ce atatea turbouri ologite pe aici!!

Rune,poate o fi vreo substanta minune ce nu arde si ajunge acel lichid in geometrie:)::)):):).glumes...se vede clar pe youtube ca motorul se tureaza cand este pulverizat acel spray.deci concluzia e simpla.acel spray se transforma in lucru mecanic,iar in turbo ajung rezidurile acelui spray(+ale motorinei).... deci caca maca

Sa stranga mufele injectoarelor.

Dar ar trebui sa fie stocata eroare pe engine,daca ar fi de natura el.problema acelui injector

Si din cate stiu eu un injector isi inrautateste comportamentul odata cu cresterea temperaturii.deci eu zic sa verifice mufele injectoarelor, sa bage spray de contact in mufa mare ce intra in chiulasa.iar daca nu se remediaza asa sa inverseze injectorul nr 1 cu un altul sa vada daca problema migreaza si ea odata cu injectorul.daca nu ,poate fi axa cu came.pe canalul 018 ce iti arata la cil1 in ralanti?

Salut am mai facut alte loguri tot la pornirea la rece pe mai multe canale:

LOG-01-001-007-004.xls

LOG-01-013-018-004.xls

LOG-01-013-018-007.xls

LOG-01-013-018-015.xls

LOG-01-013-018-020.xls

Am mai gasit un video "Adaptare VAG-COM Pornire grea cand motorul este cald"

Oare o functiona si la mine?Mi se pare ca injecteaza prea multa motorina conform logului LOG-01-001-007-004.xls

O seara buna tuturor!

Acel injector vad ca face figuri cand e rece in comparatie cu restul.are +2.99, iar restul il compenseaza.poate fi vorba de o problema interna a injectorului sau ....

Controlul balansului pe cilindri Calculatorul motor evalueaza debitul injectat pentru fiecare cilindru in functie de semnalul de regim motor. Dupa fiecare injectie, ECM-ul verifica eficienta arderii in functie de acceleratia arborelui cotit. In cazul aparitiei unor diferente intre cilindrii, ECM-ul creste sau reduce debitul injectat, pentru a echilibra functionarea motorului. Semnalele de baza necesare acestei evaluari, sunt:- regimul motor [rpm]- senzorul de faza [axa came] Valori de control ale injectoarelor PD Injectoare PD cu ventil electromagnetic ( solenoid ) Rezistenta interna a solenoidului PD, masurata la capetele injectorului: 0.3 – 0.5 (OHM) Inaintea citirii parametrilor de functionare a injectoarelor PD, este indicat ca motorul sa functioneze la ralanti cel putin 2 minute. Cei mai importanti parametrii vizualizati cu testerul, necesari diagnosticarii Injectoarelor PD, sunt:- Debitul de carburant injectat - <Amount of fuel injected cylinder > Valoarea maxima admisa este de 2.8 mg/H . Valorile pozitive si mai mari indica un defect intern in injector sau de mecanica motor ( cama de actionare injector sau cilindru motor).

Nu pot sa zic ceva fix .poate fi si o problema a acelui injector pe perioada cat este rece,sau poate fi si altceva.fa rocada intre injectorul nr 1 si alt injector,si vezi daca migreaza si val de 2.99 .si daca da,inseamna ca acel inj are o problema interna pe timpul functionarii la rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc mario20vest ptr explicatia data ,am mai învățat cate ceva,injectorul a fost schimbat cu un altul si nu cu cel care lucrează în paralel acuma nu știu care e ordinea de lucru a injectoarelor inj 1 cu inj3 si inj 2 cu inj 4 cert e ca mecanicul mi-spus ca a înlocuit acel injector cu un altul si aceeași valoare o arata pe tester.

Sa măsurat și compresia pe fiecare cilindru si au 20 bar pe cilindru, ulei nu papa deloc ,nici antigel am doar am mai completat acum după ce au înlocuit chiulasa ca sa mai pierdut ulei .

Oare o fi senzorul de turație defect sau senzorul de faza (axa came)?

O sa mai incerc cu tratament cu ulei 2T ,sa dau cu spray de contact in mufa de la injectoare și o sa mai strâng papuci la injectoare cu toate că ultimele 2 operații le-am mai făcut...

Mulțumesc inca o dată si mai aștept și alte păreri și o sa revin cu noutăți in caz ca mai descopăr ceva. O zi buna domnilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Octo_oty

Deci sa inteleg ca valoarea de 2.99 e permanenta pe cil.1 indiferent daca schimbi injectorul de acolo in alta parte?poate ai mai zis chestia asta dar nu mai stiu si nici nu mai caut in urma.

Fumul il scoate doar la rece?

Fa o filmare sa vedem ce fel de fum e.

Salut fumul il scoate la pornire atunci cand motorul e rece si persista pana ce se incalzeste motorul si ajunge la o temperatura de vreo 50 de grade,fumul are o culoare alb-albastrui si miroase a motorina nearsa asemanator ca atunci cand ai turna motorina peste jarul incins fara flacara nu am momentan o filmare dar am gasit pe net una asemanatoare cu problema mea
Fumul imediat la pornirea motorului nu vine neaaparat de la o eventuala infiltrare de ulei pe la semeringurile valvelor, in cele mai multe cazuri vine de la uzura unui ventil/valva unisens ce se gaseste la interiorul elementului Pumpe Düse, si dupa oprirea motorului lasa sa curga ceva diesel in camera de ardere aici ai constructia PDE ului si niste schite si trebuie sa cauti Fig.2 ansamblu 35 cu arcul 36 bila 37 si scaunul valvei 38, uzura acestul ansamblu 35 duce la infiltrarea motorinei dupa oprirea motorului in camera de ardere.

Schema nu o mai am

A da am gasit unde ai zis ca ai inversat injectorul,compresie zici ca e de 20 pe fiecare cilindru,deci verifica lobii axei cu came la cilindrul nr.1 si mai strange mufele injectoarelor.banuiesc ca uleiul motorului e pd.ca uleiul normal are alta conductivitate electrica si poate duce la anomalii(mufele sunt imersate in ulei-dar nu prea vad asta la tine-ai fi primit cod eroare), nu stiu ce sa mai zic,poate ne ajuta si altii.

Poate gresesc uneori,poate nu.am puterea sa imi recunosc greselile,daca cineva ma acuza.nimeni nu e perfect.eu doar incerc sa ajut,atat cat ma pricep.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In speranta ca va ajuta informatia, la fosta mea masina, un A4 115 cp AJM aveam exact aceeasi problema cu fumul alb la prima pornire care disparea odata cu incalzirea motorului. La sfatul mecanicului am fost de acord sa schimbe O-ringurile de la injectoare dar cand a desfacut motorul, surpriza: 3 injectoare rupte, uzura la axa cu came si la chiulasa. Am schimbat o-ringurile, s-au chinuit baietii sa regleze injectoarele asa cum erau si am vandut masina pe baza de urgenta deoarece ma saturasem de investit in ea. Dupa inlocuirea o-ringurilor s-a mai domolit putin fumul dar nu a disparut de tot iar cand era frig afara mergea 1-2 minute in 3 pistoane...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la ce va referiti cu uzura la chiulasa? uzura in lagarele unde sta prins axul cu came?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la ce va referiti cu uzura la chiulasa? uzura in lagarele unde sta prins axul cu came?

Cuibusel,

Eu din cate stiu se uzeaza chiulasa in locasul unde intra injectoarele.injectoarele avand o fixare laterala(care in timp s-a dovedit ca e cam problematica),in timp datorita vibratiilor,injectorul se zbate si freaca de chiulasa(daca ai ocazia sa desfaci o sa vezi ca se vad semne de frecare si pe injector pe laterala lui,si in locasul destinat lui din chiulasa.eu la asta cred ca se refera.

Una e o prindere latera a injectorului cu pana aceea si una e o prindere tip de jur imprejur cu o clema(care il tine mai bine fixat).

Dar banuiesc ca din lipsa de spatiu au recurs la metoda cu fixare laterala a injectorului

Modificat de mario20vest
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact mario, asa a fost si in cazul meu, in locasul injectoarelor s-au format niste umeri datorita vibratiilor. In aceste cazuri chiar daca schimbi o-ringurile acestea se vor ciupi ori la introducerea injectoarelor ori dupa o perioada scurta de functionare a motorului...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha am inteles  ;) Dar o fi legatura cu fumul alb? Pe langa injector daca s-ar prelinge ulei, ar fi albastru fumul ma gandesc. Alb e cu antigel ceva.

Oricum ar trebui sa scape compresie pe acolo, nu? Deci cu o masurare de compresie s-ar exclude problema ma gandesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rdn,

Asa e.uzura aia face minuni dupa ceva timp,chiar daca ai schimbat oringurile la injector.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha am inteles ;) Dar o fi legatura cu fumul alb? Pe langa injector daca s-ar prelinge ulei, ar fi albastru fumul ma gandesc. Alb e cu antigel ceva.

Oricum ar trebui sa scape compresie pe acolo, nu? Deci cu o masurare de compresie s-ar exclude problema ma gandesc

Daca injectoarele se misca poate scapa si motorina(alimentarea se face din chiulasa prin acel canal).

Sau cum zici tu si ulei.sa ne gandim logic:peste noapte(sau timp indelungat) poate trece motorina pe langa oring-uri strangandu-se in capul pistonului.cand ai dat cheie,apare fum.dupa pornire ma gandesc ca ptesiunea din cilindru nu mai lasa sa se infiltreze motorina pe langa injector.

Uite aici niste cauze ale diferitelor culori de fum(am gasit pe un site).

Trageti si voi concluzii.

FUMUL ALB:

-Fumul alb, aproape fara miros sau doar miros de motorina/benzina, care apare in conditii normale, la pornirea la rece sau cand este foarte frig, si dupa incalzirea motorului dispare.

Cauza: vaporii de apa de formati normal in cilindri condenseaza in toba de esapament rece. Dupa incalzirea acesteia, vaporii nu mai condenseaza si sunt invizibili, dispare fumul alb. Este functionarea normala.

-Fumul mult alb gros, persistent si dupa incalzire, cu un evident miros distinct, iritant, intepator sau dulceag.

Cauza: antigelul, lichidul de racire, patrunde in ulei si in camera de ardere. Defectiunea cea mai probabila: garnitura de chiulasa crapata, sau chiulasa crapata, camasa crapata, sau mai rar, fisura in blocul motor.

Verificare: nivelul de antigel, daca scade sau daca in vasul de expansiune bolboroseste la turarea motorului. Verificare ulei: daca creste nivelul sau uleiul este mat, decolorat, sau pe capacul de la ulei sau joja apare o mazga, spuma alburie, e clar, uleiul se amesteca cu antigelul si neaparat service urgent!

Alte cauze pentru fum alb:

-Valva PCV blocata deschis, murdara, infundata.

-La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.

-De asemenea prea mult ulei, poate produce fum alb dar dupa un timp dispare. Insa mirosul este diferit, nu iritant-intepator. Verificati joja pentru nivelul uleiului.

Remediu, reparatie: schimbare dupa caz: garnitura de chiulasa, valva PCV, sudare chiulasa, bloc, schimbare camasa cilindru

FUMUL ALBASTRU:

Cand masina scoate fum albastru sau fum albastrui:

Uleiul ajunge in camera de ardere. Fumul este albastrui si poate mirosi a ulei.

Cauze: segmenti uzati, garnituri, semeringuri uzate la supape, ghidajele de la supape uzate, si/sau motor uzat si uleiul este aspirat prin valva PCV.

Ca defectiune, poate fi inselator, cateodata masina trage mai bine, datorita arderii uleiului.

Fumul albastrui doar la pornire: segmentii pe terminate dar inca functionali.

Remediere, reparatie: segmentare, schimbare semeringuri supape, ghidaje

FUMUL NEGRU:

Masina scoate mult fum negru: Prea mult combustibil, amestec prea bogat, prea putin aer.

Cauze probabile: probleme cu alimentarea, injectoare, carburator, prea putin aer la alimentare, filtre, turbo, etc.

FUMUL GRI (rar):

Probleme la servofrana, lichidul de frana este aspirat. Verificati nivelul lichidului de frana.

La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.

Verificare: nivelul lichidului de frana, al uleiului din cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asta am zis si eu. Ca fum alb = ceva cu antigel. Daca s-ar prelinge motorina in capul pistonului (din cauza uzurii chiuloasei), fumul ar trebui sa fie negru. Eu cel putin asa inteleg :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Văd că de o pagină discutaţi tot despre turbină, egr, debitmetru :rules:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lupo_bv,

Ce sa facem si noi:)),e bine ca masinile noastre s-au oprit o perioada din a mai face figuri.

Asteptam noi loguri ,probleme :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, dar aici nu este loc de chat, sunt topic-uri dedicate pentru pornire, fum, etc. Aşa că standby până la noi log-uri :icon_thumright: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, dar aici nu este loc de chat, sunt topic-uri dedicate pentru pornire, fum, etc. Aşa că standby până la noi log-uri :icon_thumright: .

Pai am postat și acolo la secțiunea nu pornește si nu sa îngrămădit nici unul sa ma sfătuiască... asa aici am postat niște loguri si niste oameni amabili m-au lămurit in privinta la mai multe chestii,deci suportul l-am primit de aici Mulțumesc baieti! Modificat de octo_oty
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!