Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Poate fii si vacuum-ul si EGR cu probleme? sa incep cu vacuum-ul si pe urma sa dau jos EGR?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incepe cu vacuumul   si apoi dupa ce gasesti defectiunea revii cu acelesi pachet nou  de loguri.

 

Daca cauti ajutor la Cluj ai un baiat priceput  " Dementor"    daca nu ii dai de capat singur,  incerca sa apelezi la el .....daca are timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As merge la cineva priceput, sigur face treaba mai bine ca mine, dar momentan sunt in germania [emoji17] . O sa merg maine la service unde au schimbat turbina, pt ca au zis ca au schimbat si furtunele de vacuum.

sa nu credeți ca nemtii fac doar lucruri bune! In aceste situatii as prefera sa fiu acasă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti multumesc oricum pentru ajutor. Eu consider de folos raspunsurile tale si acest forum.

O seara buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Runne

 

Sorin,aici sunt de acord cu tine ca Dolfin are o rata de recirculare destul de mare dar cred ca stim amandoi de ce are aceasta valoare(presiune mare=recirculare mare) si pot spune ca dintr-un reglaj impusca doi iepurii de odata si aici poate confirma un coleg de al nostru care il cunosti si tu care a mers multi ani cu egr-ul anulat.

 

Iar referitor la a doua problema cea ca inca ii lipseste vacuum nu prea cred sa aibe vreo pierdere de vacuum,tot sistemul de vacuum a fost verificat si para verificat...prima data si eu am avut impresia asta,dar la cererea lui Dolfin m-am apucat sa fac un test de masurare vacum pe masinile echipate cu bloc de valve si credema ca am masurat la 12-13 masini si absolut la nici o masina la actuator nu ajungea mai mult de 620mbar iar cea mai mica valoare inregistrata a fost 530mbar in conditile in care am verificat,cat vacuum face pompa tandem,cat ajunge in blocul de valve cat iese din blocul de valve,cat ajunge la actuator etc  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna Vali,

 

Daca tu spui ca asa stau lucrurile atunci nu ramane decat speranta corectiei reglajelor turbo!

 

Deja daca te uiti la Bs 011 se vede clar ca prima treapta de corectie la presiunea turbo ON este undeva la 1162, deci deja din acest punct actuatorul a adus geometria unde trebuie dar apoi mai are  de munca deoarece  continua sa creasca pana la 1213 mbar.

 

Daca tu  esti absolut sigur ca nu exista nici un fel de pierderi la instalatia vacuum, si cei -620 mbar sunt corecti ptr acest tip de turbo/actuator, atunci nu ramane decat posibilitatea de a modifica reglajele ptr a reduce munca actuatorului.

 

La urma urmei sun numai niste reglaju pre care le poti  readuce oricand in forma initiala! asa ca eu asi incerca , cel putin ptr o proba  sa scad presiunea  turbo ON sub 1150  si sa cresc presiunea OFF la 980..

 

Nu pot sa dau o garantie ca logul v a iesi perfect ( ca cel  postat de tine..stii tu care)   dar incet  se termina ideiile ptr masina lui Dolfin.

 

O zi buna Vali!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare ! 

 

Am refacut logourile pentru ca nu le facusem in basic setings , le facusem in mers 

 

Sper sa aveti timp sa va uitati la ele si sa imi dati niste idei 

 

Pun iarasi de la inceput ce mi sa cerut 

 

Logoul 003,010,011 nu reusesc sa il fac in format xls sa il pot urca pe forum asa ca lam facut in pdf ca sa il pot urca sa numai pun link de download 

 

Daca aveti timp sa va uitati la ele va raman recunoscator  :D

 

O zi buna ! 

post-143357-0-36079500-1423558043_thumb.

post-143357-0-99728300-1423558050_thumb.

LOG-01-003-xxx-xxx.xls

LOG-01-004-xxx-xxx.xls

LOG-01-011-xxx-xxx.xls

LOG-01-003-010-011.pdf

Modificat de Scuze
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa fim cat mai aproape de realitate trebuie sa ne dai valorile cand motorul se afla la temperatura de lucru,adica 87-90 grade.Altfel ne pierdem timpul cu totii si la urma....nu merge domnule...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 90 de grade am facut logourile .. cel putin atat indica acul din bord :) Acea poza care arata 54 am urcato din greseala o sterg acum :)

Modificat de Scuze
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Daca cineva ma poate ajuta sa interpretez aceste log-uri as ramane recunoscator! Am un 2.5 tdi 151 cp,care nu vrea sa mai traga de pe treptele 3 in sus! 

Sau un link cu felul in care trebuie interpretate ar fi util! 

Aceiasi problema o am si la bora,am postat log-urile cu ceva timp in urma,insa nu am primit niciun raspuns de la voi si ma tarasc cu ea pe drum!

Sa auzim de bine!

LOG-01-003-010-011.xls

LOG-01-003-010-012.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara,

Atasez ultimele log-uri facute dupa scoaterea saibei cu diametru micsorat de la egr si dupa reglarea actuatorului si a surubului limitator. Am intampinat niste probleme deoarece cu actuatorul demontat, reglam presiunea cu geometria trasa la surubul limitator la 1100 mbar iar dupa ce montam actuatorul aceasta scadea la 1030-1040. Pana la urma am facut reglajul cu actuatorul montat, mai greu dar am reusit. Daca credeti ca se poate obtine mai mult decat am reusit eu astept sfaturi, bineinteles trebuie luat in calcul si vechimea masinii.. :D

LOG-01-011.xls

LOG-01-003-010-011.xls

LOG-01-003-1400rot.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rune, in afara de mersul cu masina 1-2 zile am respectat aproape tot de acolo, singura abatere a fost la presiune, care am ales-o din exemplele alea 3 care mi le-ai dat tu...nu inteleg de ce ma trimi inapoi la "biblioteca"... :))

Am uitat sa precizez ca logul in mers contine 3 probe, cea de jos e dupa ultimul reglaj, le-am lasat asa sa se observe directia parcursa....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deja intram in offtopic!

 

Ti-ar fi facut mai mare placere sa iti spun ca l-ai reglat ca pe o cizma de cauciuc ? Nu cred...

 

De aceea  nu am spus nimic, am mai facut inca un efort  ptr a prelucra logurile si posta graficele deoarece se intelege mai usor comportamentul, si ti-am postat din nou linkul cu reglajul.

 

 

PS.  citeste ceva despre BS 011  si ce semnifica variatii in linia orizontala de jos!!!  Si iti garantez eu ca pe acest forum gasesti  destule informatii despre " lucru bine facut" decat pe multe alte forumuri!!

 

Cu placere!

 

 

Bafta

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incerc eu sa te ajut. Sa ma corecteze cei priceputi daca gresesc.

 

Variatii intre cicluri in:

- partea superioara a graficului (adica la presiune mare) arata catre comanda geometriei, adica comanda electro-pneumatica (vacuum,N75, actuator)

- partea inferioara a graficului (la presiune mica) arata catre excutia geometriei, adica geometria in sine, se mai stie si dupa numele geometrie ancrasata (vanele nu misca libere, ci agata)

 

SAU

 

- reglaj turbo gresit = valorile turbo on si off trebuie sa fie aprox. 950 (980) si 1150. Adica diferenta de 150 la rece si 180 la cald

 

La tine reglaj turbo gresit se potriveste in primul rand (deoarece ai 1080 si umpic la ON) si apoi se poate determina ce e cu geometria si comanda ei.

Modificat de cuibusel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cuibusel,

Mersi de implicare dar daca citesti cu 2-3 pagini in urma, Rune a dat exemplu 3 tipuri de motoare Alh cu diferite reglaje ale turbinii, in functie de ecu. Din cele 3 exemple, eu ma incadrez la cel cu presiunea maxima de 1080 mbar, asta am incercat sa reglez...problema e ca presiunea mica ar fi trebuit sa o reglez la 990 mbar dar am preferat sa reglez lungimea tijei cu ajutorul pompei de vacuum(nu zic ca e corect)...

Rune,

Am specificat ulterior ca logul in mers contine 3 probe, grafucul facut de tine cred ca e dupa primele masuratori.. am scurtat tija de 2 ori dupa aceea. Inca o chestie, variatiile de turatie intre On si Off pot cauza si ele mici variatii de presiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, acesta ete logul unui prieten la o VW BORA AGR.

Se limpeaza si nu stie ce sa schimbe, sau daca trebuie curatata turbina.

As vrea o parere.

LOG-01-0032222.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor , am revenit cu logurile legate de 16618 - Boost Pressure Regulation 

            P0234 - 006 - Limit Exceeded (Overboost Condition) - Intermittent

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 00000001

                    Fault Priority: 5

                    Fault Frequency: 1

                    Reset counter: 70

                    Mileage: 192526 km

                    Time Indication: 0

                    Date: 2000.00.00

                    Time: 11:44:58

 

             Freeze Frame:

                    RPM: 3552 /min

                    Text:    272    Nm            

                    Speed: 91.0 km/h

                    Text: 72.3    %               

                    Voltage: 14.13 V

                    Text:   2208    hPa           

                    Text:   2993    hPa  

Salut tuturor am revenit cu logurile 003 si 011 rog un coleg binevoitor sa ma ajute . 

https://www.dropbox.com/s/4m9ujl21lkeeeck/Scanare.rar?dl=0

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara, revin cu cateva informatii in legatura cu problema care o intampin (Consum ridicat dupa demontat-reconditionat turbo-montat):

 

-Dupa ce am postat un log dl. Rune (Nu-i cunosc numele.scuze:d) mi-a spus ca geometria nu este reglata corespunzator. Am fost la baietii care s-au ocupat de masina si ei mi-au spus ca nu au umblat la geometria variabila ci i-au facut doar o echilibrare. Sustin ca totul este in regula si nu stiu ce sa ii faca.

-Am ridicat masina pe elevator si cu ajutorul unul vacuumetru am facut cateva masuratori:

*Daca scot mufa de la maf la mers in gol valoarea indicata de VCDS este 550mg/str, cu mufa pusa in jur de 300 mg/str.

*Cand pornesc masina bratul de la geometria variabila se lipeste de surubul de relgaj.

*Capsula vacuumatica trage pana la 18 in/hg sau aprox  610 milibar (moment in care loveste de surubul de reglaj.)

*Depresiunea maxima creata de valva N75 este putin mai mica decat cea a capsulei vacuumatice.

*Furtunul de admisie in motor indiferent cat de turat este motorul nu se umfla puternic asa cum era inainte de reconditionare (inainte la 2500-3000 rot/min nu puteai sa il strangi cu mana, acum este moale catre mediu)

*Cand masina este la 3000 rot/min tija de la capsula revine catre destins cam pana la jumatatea cursei.

*Am incertcat cu ajutorul vacuumetrului sa modificam pozitia capsulei, implicit a geometriei astfel presiunea sa creasca, nu am reusit,am actionat asupra capsulei de  la maxim tras la maxim deschis pentru a vedea daca se modifica presiunea iar cand depaseam jumatatea catre 0, presiunea era din ce in ce mai mica.

 

Va rog, recomandati-mi pe cineva in Bucuresti care poate rezolva, platesc, numai sa ii dea de cap.

 

Va multumesc mult,

 

P.S. mai atasez odata logul poate isi mai arunca cineva o privire.

 

http://www.fileshare.ro/e31280366

Modificat de cana.liviu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, acesta ete logul unui prieten la o VW BORA AGR.

Se limpeaza si nu stie ce sa schimbe, sau daca trebuie curatata turbina.

As vrea o parere.

LOG-01-0032222.xls

Baieti din cate stiu eu 1.9 AGR are wastegate,nu VNT,ASA CA ....e din capsula vacumatica care nu deschide pt a ajusta presiunea Modificat de mario20vest
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai fa-ma sa inteleg, ce sa ii spun omului sa schimbe?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara,

 

Vin cu o problema catre colegii mai experimentati:

 

In urma cu cateva saptamani am avut surpriza sa constat ca masina nu mai tragea, de fapt tragea cand vroia ea, o zi da , doua zile nu. Plus ca se auzea un zgomot suspect din motor. Am fost cu ea in service si s-a constatat ca 2 tacheti sunt sparti si axa cu came prezenta uzura. Am dat comanda de piese, s-au inlocuit iar motorul merge frumos acum dar din pacate nu vrea sa mai traga de nicio culoare. Cei de la service mi-au zis ca e problema de la turbina. Am facut 2 loguri in mers, pe care le atasez aici, poate primesc ajutor in deslusirea cauzei. Motorul este ARL 150CP, 2001.

 

Am mai descoperit si o eroare inainte sa fac log-urile in mers, eroare pe care am sters-o si nu a mai aparut.

 

1 Fault Found:
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation 
            P1556 - 35-10 -  -  - Intermittent

 

Multumesc.

treapta 3.xls

trapta 4.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@22euu  chiar si un coleg neexperimentat ,ca mine, poate sa vada un actuator spart...la debitmetru nu dau pot da un pronostic ca e si presiunea mica...


sau lipsa vacuum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • versus_rmd
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!