Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Te asteptam maine

Te asteptam maine,fa un bs si pt 003 nu numai 011,si lasa-le sa faca vreo 5 cicluri de on si tot la fel de off.atentie cu motorul cald,si eventual pt bs011 ca sa fie turbo fierbinte,faci o tura cu masina sau ii dai niste turatii pe loc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ataseaza logul in format xls sau daca nu vrei sa il convertesti,lasa-l original in "csv".

Mai fa si bs 003 si bs 011.

Pe grupul 004,campul 4 torsion value ce val ai?

Compensari injectoare pe 013 cu motor la 90°C.vezi ce valori ai.

Posteaza astea aici si o sa te ajutam.

 

Aici sunt logurile care leam facut astazi   :icon_confused:  sper sa le fi facut bine , Insa cateva nu am reusit sa le fac din csv in  xls si nu le pot urca pe forum in formatul csv nu imi da voie asa ca leam uploadat  

 

Precisez ca inainte sa fac logurile am facut un auto scan si am urmatoarele erori :(

 

Address 01: Engine        Labels: 038-906-019-AVF.lbl
   Part No: 038 906 019 GS
   Component: 1,9l R4 EDC 0000SG  1525  
   Coding: 00002
   Shop #: WSC 05314  
   VCID: 6ED328332A62DE6E76F-4A9C
   WVWZZZ3BZ3E158830     VWZ7Z0B6026865
 
1 Fault Found:
18263 - Powertrain Data Bus 
            P1855 - 35-00 - Software Version Monitoring
Readiness: 0 0 X X X 
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes        Labels: 4B0-614-517.lbl
   Part No: 4B0 614 517 G
   Component: ABS/ESP front       1728  
   Coding: 04255
   Shop #: WSC 05311  
   VCID: 2541171FBF14DD36C75-5072
 
1 Fault Found:
00526 - Brake Light Switch-F 
            36-10 - Open Circuit - Intermittent

 

http://fisierulmeu.ro/25IRO7UQDONS/LOG-01-003-010-011-CSV.html

 

Daca puteti arunca un ochii  in logouri sa imi dati un sfat ceva .. Multumesc o zi buna ! 

LOG-01-003-xxx-xxx.xls

post-143357-0-96589800-1423485222_thumb.

post-143357-0-98938000-1423485229_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Injectoarele sunt bune,unghiul de torsiune e bun,ramane sa descarc cand ajung acasa fisierul uploadat,sau poate raspunde altcineva mai repede,

Schimba switchul de la frana daca eroarea este sporadica.

Modificat de lupo_bv
Nu mai cita mesajul anterior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vă rog să nu mai citaţi mesajul anterior. Lângă butonul de Quote (citat) este cel de Reply, pe acesta din urmă trebuie să-l folosiţi :rules: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! De curand mi-am cumparat o interfata ELM327,merge binisor ,am facut cateva loguri cu ia ,dar problema este cu interpretarea valorilor debitmetrului ,deoarece valorile sunt date in m/s ,iar eu eram invatat cu mg/str.Nu am valori de referinta,daca ma poate ajuta cineva cu transformarea .Sau daca are cineva loguri facute cu o astfel de interfata,sa am un model dupa care sa ma pot orienta.Sau ce valoare trebuie sa arate debitmetrul in g/s? Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune un log aici să vedem cum arată.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Dolfin,

 

Scuza-mi viteza dar daca ar fi sa spun cum merge asi putea formula " ca cizma"

 

Vor sari multi si vor spune ca MAF-ul e varza (sau cum altul spunea ca e muci ..nu stiu ce vrea sa spuna) si intradevar valoarea MAF masurat cade urat tare sub  valoarea specificata dar!! atentie ce face si turbo si vei vedea ca valoara masurata e foarte scazuta.

 

 Verifica geometria turbo sa nu fie blocata , nu costa nimic, o poti face cu un Log BS 011 ori prin demontarea tijei si verificarea la mana, dupa ce ai certitudinea ca geometria este perfect libera si comanda turbo functioneaza corect atunci putem suspecta MAF ul pana atunci concentreazate asupra geometriei.

Bafta

 

Am revenit cu log pentru BS 03 si 11, precum si log de la 1.500rot/min pe 03,10,11.

 

Te rog Rune uita-te pe noile date si exprima-ti o parere.

Pare destul de complicat.

attachicon.gifLOG-01-003-010-011.xls

attachicon.gifLOG-01-011-xxx-xxx.xls

attachicon.gifLOG-01-003-xxx-xxx.xls

 

 

 

@Dolfin,

 

Frumos!  vrei sa fii in rand cu cei buni.

 

LA grafice trebuie sa mai vb putin cum poti face  sa ai scala cu turatia motorului in dreapta.

 

Ptr BS 003 si 011 gasesti ceva explicatii in postarea # 6490, ambele fiin destul de ok,  la 003 ai ambele valoari  scazute  dar  sa spunem ok , la 011  se vede o anumita intarziere  dar nu justifica totul.

 

Cel mai relevant este logul in mers, si foarte interesant este randul  31 unde:

 

3045 PRM  /  850 mg/str MAF specific / 725 mg/str MAF masurat /  2040 mbar  pres Turbo specific / 1625 mbar  pres Turbo masurat / 39.5 %  cyclu N75

 

Eu asi spune  MAF , deoarece geometria nu pare asa de blocata ,  de aceea daca ai posibilitatea inlocuieste MAF ul cu unul garantat bun si refa acest log cu maful schimbat.

 

Bafta

 

 

Revin cu noi loguri.

Operatii efectuate intre timp:

- curatare EGR la gctinvalentin;

- verificat geometrie cu turbina fierbinte, nu agata deloc gctinvalentin;

- schimbat bloc de valve pentru ca vacuum spre actuator turbina era 520mbar si pentru ca la oprire motor zbarnaia foarte tare, se auzea departe de masina. Acum vacuumul spre capsula turbina este ~580-600mbar. tot la gctinvalentin.

 

Aceasta este ultima operatie efectuata si nu am avut timp cu Vali sa mai facem loguri sa vedem cum este cu noul bloc de valve.

 

Intre timp le-am facut si le pun in discutie.

 

Obs:

- rata de recirculare mare a EGR, totusi atunci cand nu fac BS3 si stau pe loc rata de circulare nu scade sub 215mg/str. De ce in BS3 se duce mai jos?

- la BS11 diferenta presiunii dintre ON si OFF este dincolo de ecart. In stationare presiunea atm este 1020mbar iar in BS11 presiunea minima este 968mbar, cum este posibil acest lucru.

 

 

Please comment!

LOG-01-003-xxx-xxx.xls

LOG-01-011-xxx-xxx.xls

LOG-01-003-010-011.xls

LOG-01-003-008-011.xls

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rata de recirculare mare a EGR, totusi atunci cand nu fac BS3 si stau pe loc rata de circulare nu scade sub 215mg/str. De ce in BS3 se duce mai jos?

 

Cand stai pe loc  motorul merge la relanti deci +/-900 rpm, cand faci logul BS 003 motorul se accelereaza la 1400 rpm,  ei bine  pompa de vacumm la relati face o idee mai putin vacuum dact atunci cand este accelerata la 1400 rpm, astfel  ca la relanti  valoarea vacuum fiind mai mica  rata recircularii este mai mica (asta in cazul cand stai mult la relanti si incepe sa recircule,  stiu ca tu incerci toate variantele posibile si imposibile...si e corect asa)  iar atunci cand motorul  vine accelerat la 1400 rpm  vacuumul  este mai mare  respectiv deschide  EGR ul mai tare lucru ce duce la scaderea valorii masurata ceea ce inseamana ca rata recircularii creste.

 

Ptr a te convinge  masoara  valoarea vacuum la 900 rpm si  compara cu valoarea la 1400 rpm, daca sunt diferente  poate ( nu numai dacat) sa fie o informatie precum  pompa de vacuum e pe duca  ori scapa ceva  care nu trebuie numai decat  sa fie la stut  poate fi si in interior la axa pompei de vacuum.

Ptr mine o pompa buna de vacuum tre sa scoata cel putin -750 mbar la relanti.

Ar fi o idee daca ai o pompa electrica de vacuum  sa o cuplezi suplimentar la instalatie ( ca un ajutor ptr pompa ta, si sa  refaci logurile cel putin cele BS )

 

La adresa presiunii pot spune ca daca motorul trage aer mai tare decat poate trece prin  Filtru, compresor, intercooler atunci  in tubulatura se creeaza , pe un interval,  vacuum.

 

Cand reglezi turbo  se zice ca 1150  cu 950-980 , ceea ce nu este gresit, eu personal prefer ca presiunea mica sa nu fie mult sub presiunea atmosferica, dar astea sunt deja lucruri de finete, si daca continuam sa discutam vin altii care le intorc pe dos si le rastalmecasc pana te doare capul  asa ca  stop.

 

Am dat un ochi si pe loguri acum.

 

  1. inca inti lipseste vacuum, se vede in logul Bs011  in partea de sus la pres mare linia junge in trepte la press maxima.
  2. 1200 press maxima la BS 011  cred ca e putin cam mult 240 mbar ( diferenta trebuie sa fie la rece de 150 si la cald de 180)   eu personal asi mai insuruba  surubul limitator, pana press ar   scade   sub 1150  si apoi asi mai scurta tija pana  presiunea mica creste la 980.
Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi spuneti va rog si mie o parere despre log urile de la postul #8544?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi spuneti va rog si mie o parere despre log urile de la postul #8544?

 

 

Curata EGR ul  si fii atent sa degripezi axa valvei egr bine

 

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

 

Ma poate ajuta si pe mine cineva sa inteleg geva din acest log?

 

       LOG-01-003-010-011.xls              

 

nu inteleg de ce in treapta a 2a nu trage pana in 3000rpm. am facut un log in mers, dar nu prea inteleg mare lucru.

Va rog sa ma ajutati.   Multumesc

Modificat de alex68aex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alex,

 deoarece iti banuiesc EGR ca ramane deschis, ori inchide tarziu,  fa si logurile BS003   si BS 011

 

In logul in mers se vede un laag la inceputul logului care poate veni ori de la EGR  ori de la geometrie.

 

 

Geometria  cred sa se poate exclude deoarece nu ai underboost, dar nu e mare lucru sa faci un BS011, asa ca  daca tot te apuci de treaba  executa ambele BS uri

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

il pot face si acum daca imi explici cum  :unsure:  am vag com si masina in parcare. multumsc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

citeşte câteva pagini mai în urmă , si vei găsi explicaţia ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

il pot face si acum daca imi explici cum :unsure: am vag com si masina in parcare. multumsc

Bs 003 si 011 intri la basic setings ,apoi selectezi canalul 003, apoi dai go sau on/off/next,motorul o sa se tureze singur la 1407 si o sa faca cateva cicluri de on cateva de off(lasa sa faca cate 5 de caciula cu motor la 90°c).in timp ce el incepe sa faca aceste cicluri apesi in dreapta jos pe butonul "log" ca sa iti inregistreze ciclurile de on si off.lasa cum am zis vreo 5 de caciula si apoi dai stop sau cum apara acolo close etc.o sa salveze logulbpt bs003.

La fel si pt 011 dar intri la basics setings ,nu unde ai intrat tu sa faci logul in mers.

Bafta

Modificat de mario20vest
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intri pe modulul motor. selectezi Basic Settings. scrii canalul 003 dai ON/OFF si apoi LOG (s-ar putea sa trebuiasca LOG prima data si apoi selectia canalului, nu mai retin)

 

La fel faci si pt canalul 011

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

aceste loguri sunt facute astazi, sunt doua randuri de loguri , a se observa diferenta destul de mare intre cele doua randuri de loguri!..., va multumesc tuturor! 

 

O dovata mai concreta ca MAF ul e dus nu poti avea.

Zig-zagul  liniei  press turbo masurat  apare din 2 motive   MAF  ori Geometrie ancrasata, in cazul tau ziga-zagul limitatorului de fum coincide cu Presiunea masurata , deci clar.

In logul 008  se vede ca limitatorul de Fum(MAF) este cel mai de jos  deci   o limitare clara  la injectie.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ptr a te convinge  masoara  valoarea vacuum la 900 rpm si  compara cu valoarea la 1400 rpm, daca sunt diferente  poate ( nu numai dacat) sa fie o informatie precum  pompa de vacuum e pe duca  ori scapa ceva  care nu trebuie numai decat  sa fie la stut  poate fi si in interior la axa pompei de vacuum.

Ptr mine o pompa buna de vacuum tre sa scoata cel putin -750 mbar la relanti.

Ar fi o idee daca ai o pompa electrica de vacuum  sa o cuplezi suplimentar la instalatie ( ca un ajutor ptr pompa ta, si sa  refaci logurile cel putin cele BS )

 

...Cand reglezi turbo  se zice ca 1150  cu 950-980 , ceea ce nu este gresit, eu personal prefer ca presiunea mica sa nu fie mult sub presiunea atmosferica, dar astea sunt deja lucruri de finete, si daca continuam sa discutam vin altii care le intorc pe dos si le rastalmecasc pana te doare capul  asa ca  stop.

 

Am dat un ochi si pe loguri acum.

 

  1. inca inti lipseste vacuum, se vede in logul Bs011  in partea de sus la pres mare linia junge in trepte la press maxima.
  2. 1200 press maxima la BS 011  cred ca e putin cam mult 240 mbar ( diferenta trebuie sa fie la rece de 150 si la cald de 180)   eu personal asi mai insuruba  surubul limitator, pana press ar   scade   sub 1150  si apoi asi mai scurta tija pana  presiunea mica creste la 980.

 

 

Am inteles explicatiile, logice, multumesc.

 

Precizari:

- vacuum la iesire stut pompa tandem la relanti este 970-990mbar, nu s-a masurat la turatie mai mare sa vedem daca variaza;

- furtunele au fost verificate si sunt bune, rezervorul de vacuum nu este fisurat;

- actuatorul turbinei are reglajul original, nu s-a umblat la ea niciodata;

- km actuali 89.000Km.

 

Poate un reglaj original al actuatorului sa nu mai corespunda in timp?

Inainte de a umbla la reglaje incerc sa elimin si sa scot din ecuatie orice alte cauze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dolfin,

 

Daca la stutul pompei tandem ai aceste valori  semnifica ca pompa de vacuum este in perfecta stare!  intrebarea este de ce nu ajunge la actuatorul turbo la fel de mult ( clar exact la fel e imposibil  dar nici o diferenta asa de mare)

 

Da reglajele turbine se modifica in timp datorita, imbatranirii membranei, tasarea arcului, uzura pe care o suporta inelul de comnada al geometriei ( trebuie sa te gandesti ca parghiile vanelor vin in contact cu inelul de comanda si nu exista nici o ungere, deci metal pe metal la o temperatura de 5-800 °C!!)

 

Verifica  comanda pneumatica, cu vacuumetru bucatica cu bucatica pana identifici unde se pierde vacuumul.

 

Un actuator poate sa fie de schimbat dupa 10 ani, mai mult la  passatuiri cu euro 4 ( cred)  sa dovedit ca un actuator poate tine chiar mai putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc colegilor pentru ajutor si explicatii, am reusit sa fac log la BS 003 si BS 011

 

 

 

LOG-01-003-xxx-xxx.xls         LOG-01-011-xxx-xxx.xls

 

 

 

anul trecut s-a dus turbina si a aruncat mult ulei un intrercooler si galerie cred, au curatat bine ( au zis cei din service) si au pus turbina noua si de atunci am aceste probleme. 

 

Sper ca se poate rezolva. Multumesc

Modificat de alex68aex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Alex,

 

 

 Bingo!


 

 

EGR

 

Valorile la EGR  trebuie sa fie  250  /   450 mg/str

 

Turbo

 

Valorile la turbo  trebuie sa fie   950-980   / 1150  mbar

 

Cred ca ai ceva pierderi de vacuum, nu ai luat inca Limp Mode  Negativ Deviation??

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca logurile mele 003 si 004 nu leam facut bine ? eu am procedat in felul urmator grupul 003/004 de la 1500 rpm pedala blana pana la 4000 rpm 

 

Trebuie sa le refac ? o seara buna !!

Modificat de Scuze
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Limp Mode nu am luat, in schimb merg doar 2 km pe zi la munca cu masina doar in oras si sigur e infundata toata.

 

Mi-ati fost de mare ajutor!  :salut:  zilele astea ma apuc de treaba.

Modificat de alex68aex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Alex,

 

Cauta un Vacumetru, si verifica  dela pompa tandem  ( atentie stut  neetans)  pana la actuatorul turbo , bucata cu bucata pana gasesti unde ai pierderea de vacuum.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • versus_rmd
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!