Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Acest abur apare in general atunci cand evacuarea este rece si motorul incepe sa se incalzeasca, el are deja apa la 90 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Darkdante,

 

ai schimbat turbina recent?  unde?

Am schimbat-o luni la Brady. De fapt reconditionata. 1550 a costat. Mi-au zis ca nu era stricata tare. Oricum acum trage bine, deci e eltceva de vina cred. Cred ca mi-au completat din ulei fara sa imi spuna, ca am 1 cm peste maxim la joja. Poate e din cauza asta, dar ma indoiesc ca poate scoate atata fum doar de la ceva ulei in plus (500 mg)

 

@ceilalti :)   - Nu e abur sigur, la cum miroase. Si in parcarea subterana de la AFI tot asa facea. 

 

Ma duc acum sa imi cumpar vag com. Poate postez seara niste log-uri

Modificat de darkdante
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca uleiul peste limita poate duce la anumite anomalii.de ex daca niv. Uleiului din baie depaseste nivelul tevii de retur ulei al turbocompresorului,se creaza presiune pe sistemul de ungere turbo si poate duce la scapari mai mari de ulei pe langa axa turboului,si automat acesta poate ajunge in admisie si apoi in motor.Asta e o varianta.mai pot fi si altele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

darkdante,

 

Eu iti recomand sa lasi vcds ul si sa mergi la cei ce ti-au reconditionat turbo si sa le spui ca turbo scapa ulei pe la axa turbinei..

 

Sfaturi bune poti primi  dela userul  " Tacanel"  cauta  printre postarile lui ceva informatii despre turbo sivei afla adevarull despre turbo-ul tau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Postarea mea cred ca s-a ratacit printre altele :D sau sunt gresit facute logurile?? Multumiri!

 

 

Salutare. O interpretare si la mine va rog, sa va in ce stadiu se prezinta agregatul :D

1.9 TDI BLS 85k km

 

Multumesc!

 

Nu are tuning.

BS 01-003-xxx-xxxbs3.CSV.txt

BS 01-011-xxx-xxx BS11.CSV.txt

MB 01-003-010-011 tr III.csv.txt

MB 01-003-010-011 tr IV.CSV.txt

(MB 01-004-008-010 tr III).CSV.txt

Modificat de cuibusel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa il vizualizezi logul  il deschizi cu Microsoft excel si ca sa poata fi citit, trebuie sa il aranjezi in pagina.
Pentru aranjarea in pagina trebuie sa:
- Deschizi fisierul .csv cu excel;
- Selectezi prima coloana A (coloana, NU rand);
- Click pe meniul Data
- Click submeniul “Text to columns”;
- Bifezi “delimited” > Next;
- Bifezi DOAR “comma” > Next;
- Bifezi “text” pentru fiecare din coloanele care iti apar in fereastra mica; > Finish.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut asstea. Sunt salvate cu aceste modiificari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rune,

 

Am facut un log astazi. Injectoarele sunt in parametri normali din ce am discutat cu un prieten, doar ca au gradul lor de uzura.

Am salvat intr-un fisier log-ul de pe fiecare canal, cel automat mi-a salvat o mare porcarie, nu stiu de ce. Atasez si cateva fotografii cu parametrii injectoarelor si basic settings la motor.

 

Cred ca ramane varianta lui Rune, sa nu fi montat ei turbina bine si sa arunce ulei pe la ax, pe evacuare. Scoate din ce in ce mai mult, ma inecam ...

 

Garantie am un an la reparatie ( la Brady am reconditionat turbina ). Ar trebui sa intre si montajul in garantie? Asta daca nu or fi facut-o intentionat ... Oricum ii sun, e inacceptabil sa scoata mai mult fum decat atunci cand am dus-o la ei.

 

Sau o fi alta problema, un furtun ceva ? 

Am dat jos furtunul mare care intra in EGR, sunt doar cativa stropi de ulei acolo. EGR este curat, supapa functioneaza ok ... Nu stiu ce sa-i mai fac. Si acum mi se pare ca tremuratul aproape imperceptibil de dinainte s-a acutizat un pic. 

 

Imaginile sunt aici, iar log-ul atasat.

Canal 3: aici

Canal 4: aici

Canal 13: aici

Iarasi 13: aici

Canal 18: aici

 

Ce ziceti ?

 

Merci

LogFile_AllChannels.txt

Modificat de darkdante
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Injectoarele in prima poza sunt aproape de 1...nu e motiv de panica sau ceva,dar cum se spune ce este sub 1 este perfect,ce trece de 1 este un motiv de intrebare,ce trece de 2 ...deja ar putea fi stricat.In a doua poza sunt foarte bune deci nu e de la injectoare.

 

Uleiul de la EGR vine de la turbina,nu e motiv de ingrijorare,dar NU din cauza injectoarelor si EGR-ului scoate fum masina ta,asta e clar.In primul rand eu zic sa te duci repede la un service sa scoti tu uleiul acela peste maxim,asta e cel mai urgent zic eu,sau sa te duci chiar la cei care ti-au montat turbina si le spui si de ulei si de verificarea axului de la turbina.

Modificat de BazavanFlo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut.

Am masina din semnatura si in ultimul timp am avut ceva probleme cu ea si la efectuarea catorva teste de log a intrat in limp mode. La sugestia colegilor de pe forum am verificat furtunul s de la turbo si am remediat  problema partial pentru ca dupa aceasta , asa cum reiese din log-uri , facea suprapresiune.

Astazi i-am modificat putin cursa actuatorului de la turbina si  vad ca acum este mai bine, in ultimele loguri. Am verificat geometria variabila si este ok, nu agata. Turbina nu are joc in ax dar am multu ulei pe traseul de admisie si in interculer.

Poate sa fie doar de la recuperatorul de gaze, sau provenienta acestuia in cantitate mai mare este doar de la turbina.

Va rog sa va uitati si voi pe loguri si sa-mi spuneti parerea voastra daca parametri sunt ok. ultimele trei loguri sunt facute dupa ce am modificat cursa actuatorului, iar masina nu a mai intrat in limp mode , insa parca s-a poticnit odata asa, pret de 1-2 secunde dupa care a mers normal. inainte sa modific cursa actuatorului masina tragea mai sus, la 2300-2500/ture, acum intra mai bine in sarcina pe la 1900-2300.

multumesc.

Niste sfaturi sa incarc log-urile care sunt in excel, pentru ca nu-mi permite!

Modificat de pytacu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune si fisierele excel!!!

 

@darkdante

 

Daca zici ca in furtunul de admisie nu ai ulei, poti sa faci o incercare sa scoti furtunul din EGR, pornesti motorul si vezi daca scoate fum, daca nu atunci e turbo, daca da atunci surplusul de ulei si/sau simeringurile de la supape

Modificat de zolak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune si fisierele excel!!!

 

@darkdante

 

Daca zici ca in furtunul de admisie nu ai ulei, poti sa faci o incercare sa scoti furtunul din EGR, pornesti motorul si vezi daca scoate fum, daca nu atunci e turbo, daca da atunci surplusul de ulei si/sau simeringurile de la supape

 

Am facut asta ieri si scoate la fel de mult fum. Deci clar turbo ... Cum l-or fi "reconditionat"/montat ... nu stiu ...

Ma duc cu masina la ei luni. Ar putea sa imi ceara bani in plus daca ei nu si-au facut treaba bine (garantia e de un an) ? (asta pana la proba contrarie)

 

Multumesc pentru raspunsuri

Modificat de darkdante
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu,nu ar indrazni,poate o sa incerce sa zica ca nu a fost de la turbo...ai grija cu hotii astia de mecanici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu,nu ar indrazni,poate o sa incerce sa zica ca nu a fost de la turbo...ai grija cu hotii astia de mecanici

Eu am facut cam 90 de km cu ea de cand am iesit cu ea din service si curios parca nu imi pare ca a scazut nivelul de ulei, ca am verificat acum la masina. Oricum 90 de km am forjat-o si scoate mai mult fum decat atunci cand am scos-o de la ei.

Cam cat ulei ar fi trebuit sa imi arunce afara in 90 de km? Oricum e cu mai mult de 1cm peste, maine scot 5-6 sute de ml din el.

Later edit:

Iar nu porneste... Nici macar sa ii misc alimentarea de la injectoare. N-o fi altceva ?

Nu ajunge motorina la injectoare(nu scoate nimic pe esapament). Exclus pompa de motorina si filtre, verificate ..

Daca as porni cu sprei ar lua-o, dar nu mai vreau sa pornesc asa. Ceva problema cu pornirea e, si poate e legata si de turbina.

M-am saturat, i-as da foc:(

Am scanat cu testerul, nu are nicio eroare...

Habar nu am ce sa mai verific.

Modificat de darkdante
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut baieti am si eu o problema cu masina poate ma puteti ajuta 

 

am un golf 4 1.9 tdi pd 74 kw din 2002

am facut un drum de bucuresti si deodata masina nu mai trage si porneste greu si la rece si cald si se scutura motorul cand il opresc, check engine este aprins

am curatat egr sperand ca el este de vina dar fara succes problema este ca siguranta cu nr 34 era arsa am inlocuito si se arde iar

 

va rog daca aveti cunostinta necesara sa ma ajutati ca m-am saturat de dat bani pe la toti :meseriasii:

 

atasez si log si diagnoza

 

 

nu pot afisa log ul mai incerc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fara scan e dificil dar uitandu-ma in globul meu de cristal .... incearca sa scoti mufa de la shut off si vezi daca ti-o mai arde .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

yyyyy.pdf

cred ca am reusit?


am probat si cu mufa de shut off scoasa, si cu cea de la debitmetru,tot se arde siguranta...imi vine sa ii dau foc


si aceasta este diagnoza

19tdipd74k.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@darkdante

 

Tu ai citit ce am scris? Daca scoate la fel de mult fum si cu furtunul mare scos din EGR atunci NU e de la turbo!

 

Si pornirea n-are treaba cu turbina!

Modificat de zolak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

@darkdante

Tu ai citit ce am scris? Daca scoate la fel de mult fum si cu furtunul mare scos din EGR atunci NU e de la turbo!

Si pornirea n-are treaba cu turbina!

Am citit, și nici nu credeam că are treaba cu turbina, de asta am și scris despre mufa de la injectoare. Pe testare cu motorul pornit parametrii lor erau buni, deci nu sunt ele, ci ceva până în ele. Motorina ajunge la filtru, deci e ceva după filtru. Filtrul are un surub care e defect si e pus cu saiba si nu prea cred ca tine pt ca se invarte in gol. E posibil sa traga aer pe acolo ?

Pe testare acum cu motorul oprit nu îmi dă nicio eroare.

Iar cu fumul, din ce am vb cu un prieten mecanic și din ce mai spunea cineva pe forum, poate fi de la turbină, adică să scape ulei pe la axul turbinei, pe evacuare...

Până aici mi-am putut da cu părerea. Mai departe nu mai știu...

Merci

Modificat de darkdante
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Darkdante,

 

Citeste acest topic http://vwforum.ro/topic/9890-turbina-pierde-ulei/page-6

 

Axa turbo vine etansata cu ajutorul a  doua "visco simeringuri" simeringul este normal din cauciuc  dar datorita faptului ca temperatura in turbo poate atinge lejer 800°C, deci la acesta temperatura cauciucul nuv a rezista sub nici o forma...

  

Ei bine aceste visco semeringuri sunt facute din metal,  deci este  sa zicel un segment ( deci forma este ca la un segment)  acest segment intra intru-un canal pe axa turbinei distanta intre segment si peretele canalului precum si peretele miezului turbineidin miezul turbinei este esentiala, deoarece etansarea este realizata numai atunci cand acest segment se invarte antrenat de pelicula de ulei.

In anumite cazuri cand acest segment se blocheaza: datorita folosirii unui ulei ce nu respecta norma si  de aceea uleiul se coxeaza pe segment blocandul, datorita opririi bruste a motorului fara a lasa sa se racesca turbo etc etc

In alte cazuri segmentul se poate uza si distanta dintre miez si axa fiind prea mare pelicula de ulei nu mai poate etansa..

 

Deci in toate cazurile cand acest segment  se blocheaza, uzeaza ori este montat gresit stansarea sistemului de ungere al axei turbine v-a avea de suferit, deci vor aparea pierderi de ulei.

 

Multe reparatii ptr a fi ieftine se bazeaza pe curatare, inlicure a ce se poate dar miezul nu se demonteaza, deoarece demontarea miezului  cere reechilibrarea axei turbinei..operatie pe care o poti face numai daca ai masina de schilibrat care costa destul de mult.

 

La echilibrarea  axei apar problemele deoarece multi cred ca se poate si fara....

 

Problemele pot apare si in alte parti  de exemplu folosesti o axa noua, segmenti noi, dar miezul vechi  care poate avea uzura si deoarece pelicula de ulei este mai groasa decat trebuie  poate scapa.

 

Reconditionarea turboului este cu cantec mereu si  scapari de ulei la axa sunt foarte frecvente la turbouri reconditionate... deci in viitor  daca vei mai apela la turbouri reconditionate asigura-te ca cel putin miezul turbinei este schimbat complet si are un certificat de echilibrare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am probat si cu mufa de shut off scoasa, si cu cea de la debitmetru,tot se arde siguranta...imi vine sa ii dau foc

Mai ţine bricheta în buzunar puţin :D

Mai întâi trebuie să rezolvi problema cu siguranţa pentru că eu cred că în jurul ei este problema. Cred că ai un scurt pe undeva. Siguranţa asta alimentează aşa:

  • motoraşul de la clapeta de pe admisie
  • actuatorul turbo
  • electrovalva de la EGR
  • electrovalva de la bypass-ul de la răcitorul EGR
  • MAF
  • senzorul de la arborele cu came

adică o parte din elementele pe care ai eroare.

Scoate mufele de la toate elementele pe care le-am menţionat mai sus şi vezi dacă se mai arde siguranţa când pui contactul.

 

Având în vedere că aici este offtopic discuţia eu zic să o continuăm aici

http://vwforum.ro/topic/43572-problema-la-golf-4-axr/page-12

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Darkdante,

 

Citeste acest topic http://vwforum.ro/topic/9890-turbina-pierde-ulei/page-6

Reconditionarea turboului este cu cantec mereu si  scapari de ulei la axa sunt foarte frecvente la turbouri reconditionate... deci in viitor  daca vei mai apela la turbouri reconditionate asigura-te ca cel putin miezul turbinei este schimbat complet si are un certificat de echilibrare.....

 

Merci Rune. O sa citesc topicul.

 

In legatura cu pornirea, crezi ca ar putea fi pompa tandem ? Cum sa imi explic ca o ia cu sprei, apoi daca sta masina o perioada, cateva ore sau 1 zi doua, nu mai porneste decat iarasi cu sprei ... ?

 

Zi faina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa lasi masina astfel incat spatele sa fie mai ridicat. Iar in legatura cu acel surub, nu imi dau seama exact la care te referi, dar daca e posibil sa traga aer fals pe acolo, atunci categoric poate fi unul din motivele pt care nu porneste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

darkdante,

 

Dupa cum se stie  aer pe instalatia de alimentare la motoarele diesel este o mare problema ptr pornire, deci pompa tandem e pe lista pieselor/ansamblurilor instalatiei de alimentare.

 

Un alt aspect care nu trebuie niciodata  scapat din vedere, la acest tip de motor, este faptul ca injectia este data la liber numai dupa ce motorul atinge 280 rpm in momentul cand dai la demaror.

 

Deci o mare implicare la pornire o are si bateria, demarorul, cablurile de alimentare a demarorului.

 

Sunt cateva discutii despre pornirea greoaie la rece/cald unde poti gasi informatii interesante despre ce si cum trebuie efectuata diagnoza/reparatiile in caz de probleme la pornire.

 

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!