Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

@adizz.

Spuneam de maf pt.ca nu am vazut ca valoarea sa treaca de 850 min.la 3000 turatii dar...nici tu nu ai ajuns la 3000, probabil ca daca ai fi trecut de turatia asta MAF ar fi ok(ma uit pe tel.si e mai greu de interpretat).

Zolak a vrut sa spuna sa verifici la capatul furtunului daca ai vaccum pt.a trage tija geometriei(pt.restul rasp.lui...ii dau dreptate).

@zolak.

M am referit strict la MAF(am si explicat de ce) cu restul ai dreptate.

Off topic.

Zolak"de Craciun fi mai bun..."poate nu toti stiu totul dar...precum ai spus"informatii sunt destule".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru rabdare!

Am verificat absolut toate furtunurile de vacuum, pentru ca am citit despre problemele pe care le creaza, si sunt toate in conditie foarte buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu furtunasele sa fie in regula(te cred ca le ai verificat)ci daca in capatul furtunului ce intra in acctuator este vaccum pt.ca, capsula sa si faca treaba(sa traga tija ce misca geometria).

Sau uita te daca in momentul in care faci un BS tija geometriei se misca.

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se vede destul de clar ca valoarea MAF masurata sta constant in jurul  la 500  dar in acelasi timp si Duty Cycle MAP  nu misca prea mult, sta constant in jurul la 25%,  deci intai trebuie controlata starea geometriei si apoi mai departe MAF EGR ce mai este.

 

Romy,  Zoli nu a gandit-o asa chiar daca a spus-o asa  dar are si el dreptate  prin faptul ca multi useri , din nestiinta, induc mult in eroare, lucruri pe care si tu le stii destul de bine.

 

@ adizz daca intradevar esti ambitios, nu trebuie numaidecat sa detii o masina VAG, dar daca tot ti-ai luat un VCDS  vei gasi multe informatii aici pe forum cum sa il lfolosesti si sa il pui in valoare..

 

Un diagnostic ptr lipsa de putere, lucru cel ma ides intalnit la masinile din grupul VAG,  incepe cu Logurile Basic Setings: 003 ptr EGR  si 011 ptr turbo,  si logul in mers cupland canalele 003, 010, 011.

Iti garantam ca vei gasi toate informatiile necesare, cum se executa aceste loguri, cum se prelucreaza, cum se posteaza ( deci nu in forma PDF deoarece e mai greu de interpretat) si cum se interpreteaza, dar cum spune si Zolac trebuie sa investesti ceva timp...si daca nu reusesti sau daca nu intelegi ceva sigur cineva de pe acest forum te v-a ajuta cu siguranta.

 

Seara placuta baieti si Sarbatori fericite!

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare din nou!

 

Multumesc mult pentru raspunsuri! Intru imediat la rasfoit ;)

 

Sarbatori fericite tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna seara,am facut 2 log uri la masina din semnatura,daca aveti timp sa aruncati o privire.masina se comporta binisor ,deci fara probleme majore.merci mult

LOG-01-003-010-011(1).zip

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Am facut si eu 2 log-uri, sper ca am reusit sa le fac ok.

Primul l-am facut in treptele 1,2 si 3 cand apare fenomenul de surge si celalt in treptele  3 si 4.

As vrea, daca se poate, sa imi spuneti ce anume este defect la masina.

Octavia II 1.9tdi 105cp bjb 

 

Multumesc!

O seara buna!

Logs.zip

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lungimea tijei e buna (994.5 mbar) Vezi daca clapeta geometriei atinge surubul de stop.Daca atinge surubul,mai infileteaza cate o tura si repeta BS 011 pana cand  la ON nu depaseti 1200mbar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mario20vest,

 

 

Dar inainte de a te atinge de  reglaje verifica  comanda turbo ( N75, vacuum, actuator) si verifica starea geometriei deoarece ai variatii si la presiunea mare si la presiunea mica.

 

Dupa ce te asiguri ca atat comanda geometriei precum si geometria functioneaza corect poti reface logul BS011 si gandi mai departe daca este necesar sau nu corectia reglajelor...

 

Cel putin asa asi face eu, a regla(deregla) cele 2 reglaje de la turbo e foarte simplu

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Am facut si eu 2 log-uri, sper ca am reusit sa le fac ok.

Primul l-am facut in treptele 1,2 si 3 cand apare fenomenul de surge si celalt in treptele  3 si 4.

As vrea, daca se poate, sa imi spuneti ce anume este defect la masina.

Octavia II 1.9tdi 105cp bjb 

 

Multumesc!

 

Logurile in mers nu se fac in treptele inferioare!   aryes explica ! http://vwforum.ro/topic/69486-modalitatea-de-efectuare-a-unui-log-in-mers-la-tdi/

 

"Surge" apare cand iei piciorul de pe acceleratie sau cand esti in accelerare?  citeste bine definitia cuvantului "Surge" si apoi mai vb despre....

 

 

Daca ma uit la Logurile facute de tine, si banuiesc ca primul este tr. a-4-a  si al doilea este  tr. a-3-a ( este recomandat sa logezi si canalul 003!!) banuiesc ca ai o problema  cu geometria turbo.

 

Daca vei posta si logurile Basic Setings 003 si 011 ar fi posibil sa definesti mai bine daca problema este in comanda geometriei ( Vacuum, N75, actuator) ori  pur si simplu geometria este ancrasata si nu mai executa corect.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Rune

Atunci cand iau piciorul de pe acceleratie apare un sunet de genul: https://www.youtube.com/watch?v=qPCixRCtVi8

 

si am incercat sa surprind il log momentul cand se aude sunetul respectiv post-98081-0-88004700-1419840966_thumb.p.

Iar celalat log banuiesc ca e bun doar pentru treapta 3 post-98081-0-32014100-1419841133_thumb.p

Am si un log in basic settings 011, dar e cu motorul rece post-98081-0-28621900-1419841510_thumb.p

Multumesc pentru ajutor. O sa incerc sa fac un log asa cum trebuie, dar cand o sa fie vremea buna.

Modificat de rares_b93
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci daca  fenomenul se produce atunci cand iei piciorul de pe acceleratie nu este surge deoarece surge se produce in accelerare atunci cand presiunea dupa compresor depaseste presiunea din compresor  aerul compresat scapa spre filtru de aer.

 

Surging of turbocharger occurs when the air pressure after the compressor is higher than the pressure compressor can internally maintain. This means, when the pressure of the air delivered by the compressor is higher than the pressure inside the compressor a reverse flow of air is created towards the impeller and inlet of the compressor, which reduces the speed of the turbine shaft and creates noise and vibration.

 

Deci Surge se produce in accelerare  si se manifesta precum turbo incepe sa pompeze https://www.youtube.com/watch?v=nCj6Spwl1CU

 

Daca vrei sa vezi in log cand se produce acest fenomel se observa bine intre  cele doua loguri  unde presiunea masurata( linia verde) are nevoie de tim sa scada la nivelul liniei specifice.

 

 

Logurile nu arata bine nici in tr a-3-a unde ai suprapresiune ( dar e acceptabil 200 mbar overboost), si nici in treapta a-4-a unde ai   laag , overboost, underboost, in general ptr mine  un overboost urmat de un underboost este un semn de geometrie ancrasata dar avand in vedere ca e iarna si elasticitatea membranei actuatorului nu e ca vara...poate veni si de la frig, dela o membrana rigida.

 

In logul postat de tine se vad niste variatii in liniile orizontale,  cea de sus  spaune ca ai probleme la comanda  geometriei deci trebuie verificata partea care comanda geometrie ( Vacuum, n75, actuator),  iar linia orizontala de jos , daca are variatii intre cicluri , spune ca ai probleme cu geometria care poate fi ancrasata. Incerca sa faci un BS 011 cu motorul rece  si apoi dupa ce vii de la un drum mai lung  faci un nou log BS 011 apoi le compari si poti spune ceva despre starea actuatorului turbo.

 

La intrarea in sezonul rece sunt foarte multe turbouri ce refuleze la decelerare  si acest fenomen vine de la actuatorul turbo, el nefiind lipit de motor are nevoie de mult timp pana se incalzeste!! membrana din actuator este destul de rigida  cand este rece si de aceea sincronizarea geometriei nu este corecta pana la incalzirea  actuatorului, clar si varsta actuatorului poate fi un motiv in plus precum si geometria daca este ceva ancrasata.

 

Ptr a te convinge incerca sa preancalzesti Actuatorul turbo cu un feon, ori fa o comparatie intre comportamentul imediat dupa portnire si dupa ce vii de la un drum lung unde actuatorul se incalzeste bine.

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult pentru ajutor! O sa incerc sa fac logurile asa cum zici. 

Din ce am observat eu, acest fenomen apare mereu, dar cu o intensitate putin mai mica atunci cand se incazeste, chiar si vara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rares,

 

In prima faza trebuie verificata geometria si comanda geometriei si daca  nu inregistrezi imbunatatiri  poti merge mai departe cu lungirea tijei  actuatorului, si daca nici acesta masura nu reduce acest fenomen atunci poti pune pe lista de cumparaturi un actuator nou.

 

Actuatorul in timp se "uzeaza" adica membrana pierde din elasticitate si arcul se taseaza, eu sunt de parere ca un actuator dupa 10 ani si-a facut treaba, intrebarea este cum arata restul turboului dupa 10 ani? merita sa schimbi numai actuatorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca intelege cineva logul precedent ,dar a fost singura modalitate pe care am reusito ,pina in prezent,de a posta un log.Am facut 9 loguri din care 3 au iesit cam ca cel de sus iar celelalte au iesit bine. Daca ma poate ajuta cineva cu interpretarea logului .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam dificil de interpretat un log astfel...

 

Incerca cu ajutorul Basic Setings 011  sa vezi daca parghia geometriei face o cursa de 1cm  de la un captat la celalant, clar nici valorile MAF nu arata bine dar pana nu ai certitudinea ca geometria lucreaza nu poti spune nimic despre MAF

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pirghia geometriei face cu siguranta cursa de peste un centimetru. Despre MAF nu stiu ce sa zic .Poate ma ajuta si pe mine cineva cu verificarea MAF -ului .Proba cu alt MAF am facuto ,dar a fost o inbunatatire nerelevanta, in plus MAF-ul l-am luat de pe o masina a unui prieten ,deci tot vechi.Turbo l-am rectificati ,geometria am curatito cu ultrasunete,EGR-ul l-am curatit,catalizatorul la fel,valva N75 am schimbato,senzorul de presiune de pe admisie l-am schimbat si pe el .Nu mai stiu ce sa fac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna seara,postez 2 log uri in treapta a 3a ,masina merge bine dar cred ca ar putea si mai bine.maf,map ul  si debimetru noi., axa cu came noua.merci mult


uitasem sa pun log ul in bs 11 cu motorul incins...merci


log ul in bs 11 e mai vechi e facut in franta la 800 de  m altitudine....iar celelalte in romania

 


turbina are reglajele de origine,credeti ca ar mai trebui atinse un pic?

log-01-003-010-011.XLS

log-01-011-xxx-xxx.XLS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are nimeni curajul sa dea o parere...multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionut,

 

Nu trebuie curaj!! ci trebuie  putina rabdare...

 

Da o privire  la valoarea MAF actual/masurat,randul 18 si 36 cand motorul trece de 3000 rpm, si spune tu care este problema in aceste 2 loguri in mers.

Dupa logul BS 011  verifica comanda electropneumatica , deci este posibil sa ai o pierdere de vacum ori un N75 ce nu merge corect.

 

Lasa reglajele turbo asa!!

 

Cu placere

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maf ul scade dupa 3000 de turatii,eu nu stiu din ce cauza,de asta am apelat la bunavointa voastra,eu ma gandeam sa nu agate geometria,dar vad ca mergi pe alta pista adica pe blocul de electrovane pneumatic .am sa ma uit sa nu am pierderi pe undeva ,ideal ar fi sa incerc al bloc de pe alta masina.merci mult


dupa 3000 de turatii presiunea facuta e mai mica,credeti ca s ar datora lipsei de vaccum ,eventual o pierdere?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Maful scade  dar cat??  care este valoarea minima la trecerea de 3000 rpm, ia  treci matale la putina lectura  si vei gasi printre postarile mai vechi informatii garla..

 

 

Problemele de geometrie se vad clar in BS 011, si din nou daca citeai stiai ca  variatii ale liniilor orizontale din partea de sus a graficului( valoare press mare)  indica probleme in comanda geometriei iar variatii in liniile orizontale de jos ( valoare press mica) indica probleme de executie a geometriei , adica geometrie ancrasata....toate aceste explicatii le gasesti aici pe forum garantat si sigur sunt scrise de mai multe ori, dar ce sa facem daca bravii Administratori/moderatori ai acestui forum nu au inventat inca un tool care sa afiseze informatia necesara in ultima postare....asta este.. ne chinuim asa si mai explicam inca o data in plus...

 

Ideal ar fi sa inlocuiesti MAF ul  si sa cauti un vacuumetru si sa verifici valoarea dupa pompa tandem si la actuatorul turbo, si daca sunt diferente mari sa o iei pe segmente ptr a identifica unde exact se petrece acesta pierde vacuum , daca intredevar ai o pierdere.

 

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!