Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

O stiu forate bine inca, si daca cauti de atunci nu am mai recomandat vreodata meseriasul, si te-am dat de multe ori exemplu..

 

Stiu ca sufli si in iaurt de atunci, eu nu ti-am luat o in nume de rau deoarece am banuit exact de ce ai sustinut acesl lucru, dar ai vazut ca un rand mai sus am suspectat si eu geometria, deci  daca  asi fi avut si in BS si in Logul in mers suspiciunea  asi fi spus  da e geometria, dar asa am preferat sa fiu putin tolerant deoarece am luat si suturi ca sunt prea exigent..

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorine dar la ce log-uri va referiti poate intru si eu in hora voastra cu o parere daca se poate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca ceva....

 

Pentru cei ce aveti nelamuriri cu privire la tunarea software a masinilor voastre, faceti va rog un efort si comparati logurile voastre cu cele ale altor motoare cu acelasi cod despre care se spune ca sunt stock.

 

E simplu, se compara aerul aerul, presiunea ceruta si daca inca mai sunt dubii, log pe grupul 8 si se vede cantitatea de motorina injectata (edc 15) sau cuplu (edc 16- aici chiar este mura in gura, se vede limitatorul de cuplu si se compara cu cuplul pe care stiti ca trebuie sa il dezvolte masina voastra- mici abateri in plus sunt posibile ).

 

Advanced id nu garanteaza ca pe masina se afla soft de putere. El inregistreaza nr de scrieri nu si tipul lor...

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca ceva....

 

Pentru cei ce aveti nelamuriri cu privire la tunarea software a masinilor voastre, faceti va rog un efort si comparati logurile voastre cu cele ale altor motoare cu acelasi cod despre care se spune ca sunt stock.

 

E simplu, se compara aerul cerut, presiunea ceruta si daca inca mai sunt dubii, log pe grupul 8 si se vede cantitatea de motorina injectata (edc 15) sau cuplu (edc 16- aici chiar este mura in gura, se vede limitatorul de cuplu si se compara cu cuplul pe care stiti ca trebuie sa il dezvolte masina voastra- mici abateri in plus sunt posibile ).

 

Advanced id nu garanteaza ca pe masina se afla soft de putere. El inregistreaza nr de scrieri nu si tipul lor...


e o poveste mai veche cu 3 turbouri reconditionate la..........

 

Doar doua... :icon_thumleft:

Modificat de tzacanel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi bine Taca   acest lucru lipseste aici , nimeni nu posteaza un Log de la o masina care merge in parametri ptr a avea o masura de comparare, mai mult nimeni nu postaeaza dupa rezolvarea un feedback ptr a te putea controla daca diagnoza data a fost ok sau nu.

 

Mai trebuie mult, speram ca Werner v a rezolva cat mai multe probleme, pana sa fim  competitivi ca SGAF.de  sau Dieselschrauber Comunity

 

 

Ok Ok 2 reconditionate si una SH  deci tot 3

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

spunemi un cod de motor Sorine nu conteaza fie el PD sau CR

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci Rune sa inteleg ca ai fost tolerant? :) incepusem sa ma bucur ca nu are nimic geometria chiar daca teoretic stiu ca ar fi greu sa fie ancrasata.nu merg cu masina subturat...des vede peste 3000 rpm. Merg inca pe reglarea tijei actuatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma refeream la compararea parametrilor ceruti de softurile a doua motoare cu acelasi cod, in care sa stim sigur ca unul e stock. Ex un log cu parametrii ceruti de softul sharanului tau cu cei ai unui coleg ce are acelasi cod motor si nu stie daca are sau nu soft.

P.s. Nu chiar nimeni nu posteaza feedback dupa rezolvare .... :-)

Modificat de tzacanel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt rune....da am schimbat egr cu unul nou.....turbina am schimbat o tot cu una sh...dar nu am rglat actuatul...furtunele le am verificat...o sa postez primul log inaint de schimbare egr si unul dupa....


singura diferenta  ca nu mi mai apare eroarea....si ca masina nu mai grage asa cum tragea.....inca din turatii mici ...desi avea eroare stocata

LOG-01-003-010-011.xls

LOG-01-003-010-01122333.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Tacanel,

 

In multe cazuri Taca iti dai seama daca e softata sau nu de la anumite valori, exemplu un MAF masurat care sta continuu la 4.8% ( la un edc 15) este ptr mine o masura de suspendare din soft a EGR ului, alt exemplu daca  EDC nu induce  modul de protectie dupa 3, 4 valori consecutive de 94% D cycle si daca Maf ul nu cade la 550   e clar umblat la soft, la  Limitatoare canalul 008  daca vezi limitatorul de fum sau cel de cuplu care sta peste limitatorul de driver la WOT   e clar e soft modificat...etc etc etc  deci in principiu  trebuie sa cunosti comportamentul standard  si tot ce iese din standard , in cele mai  multe cazuri, este modificare de soft.

 

Asa ar fi ideal!! m-ar ajuta si pe mine personal enorm sa imi corectez/imbunatatesc anumite teorii, dar din pacate e rar, majoritatea sunt aici la mica ciupeala sa economiseasca un ban...


pt rune....da am schimbat egr cu unul nou.....turbina am schimbat o tot cu una sh...dar nu am rglat actuatul...furtunele le am verificat...o sa postez primul log inaint de schimbare egr si unul dupa....


singura diferenta  ca nu mi mai apare eroarea....si ca masina nu mai grage asa cum tragea.....inca din turatii mici ...desi avea eroare stocata

 

 de la ce vine primul log?

 e de la turbina veche?  si de ce ai schimbat si turbina?

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

primul log e cu egr vechi si cu eroare ....al doilea cu egr nou...fara eroare....ambele cu aceeasi turbina...cea schimbata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

primul log  cel facut pe 12 arata mai bine decat al doilea cel facut pe 21

 

eu personal daca ar trebui  sa fac ceva ar fi lungirea tijei actuatrului ( daca este un garrett!!) pas cu pas cate o jumatate de tura pana cand  overboostul scade si linia pres masurata se apropie de pres specificata.

 

Ptr  linistea mea daca poti fa te rog BS urile 003    si 011  sa vedem  ce spune EGR ul si turbo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da este un garret...inca ceva la relanti valorile egr actuale sunt cele specificate...dupa cateva minute cresc la 490  si nu mai scad decat daca apas acceleratia indiferent cat las masina la relantii...sa fie cumva n75?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este absolut normal ce se intampla la EGR deoarece  EGR ul deschide inchide si la relanti daca stai mai mult timp!

 

Deci trebuie sa te uiti si la D cycle ce face   cand vei vedea 490  d cycle e sigur 100%  adica inchis  si cand e 250-300 d cycle e mai mic  deci a deschis EGR ul.

 

N 75  e electrovalva de turbo, N18 e vea de EGR

 

linistit e normal!

 

 daca crezi ca te depaseste reglarea geometriei si ai nevoie de ajutor  apeleaza la gctinvalentin e din Bucuresti

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa o maresc maine cate jumatate de pas pana nu o sa mai vad overboost si o sa postez logul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi zice si mie cineva ce pot sa fac sa scad consumul agregatului?

pe aceleasi loguri in mers unul zice ca e ok altul ca nu astfel incit nu mai inteleg nimic...

avansul este unde trebuie, am facut update de soft la motor, am schimbat termostatul si tot degeaba...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Cand ai timp fa un BS 003  si un Bs o11 sa aflam ceva despre EGR Turbo,  si daca nu stii cat de vechi este MAF ul fa si un log in mers 003 010 011

 

poate pui si niste print scrrenuri sa vedem ceva despre avans, compensatii injectoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foto:

post-1792-0-70137600-1419229877_thumb.jppost-1792-0-37856700-1419229886_thumb.jp

post-1792-0-07823200-1419229893_thumb.jppost-1792-0-85999700-1419229899_thumb.jp

post-1792-0-15773400-1419229906_thumb.jppost-1792-0-96336600-1419229911_thumb.jp

si loguri (sper sa fi iesit corect):

LOG-01-003-010-011passatel.xlsLOG-01-011-passatelxxx-xxx.xls

LOG-01-003-xxx-xxx111.xlsLOG-01-003-xxx-xxx.xls

 


La temperatura asta am ajuns dupa ce am fugarit masina putin pe centura, putin pe DN, tot timpul asta am monitorizat temperatura apei din motor (afara 1 grad conform bord).

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logurile BS nu sunt OK  cand faci logul BS motorul trebuie sa se accelereze la 1400 rpm, cateoadata  VCDS ul nu reuseste de aceea  trebuie sa tii tu acceleratia la 1400   constant...

 

Cred ca tu ai cuplat canalul  003 de masurare si nu canalul Basic Setings   deci atentie mai citeste inca o data cum se fac BS urile

 

In logul in mers ai prins 2  Wot-uri  din care reiese un laag la inceputul wot ului, un overboost  urmat de un underboost, deci  EGR  dat jos  curatat, degripat, verificat sa culiseze valva usor si sa inchida daca  faci EGR ul e recomandat si galeria de admisie de curatat.

 

 

In grafic am incercuit cu negru  cele 3 probleme care apar, poti compara graficul cu  alte grafice din urma ptr a intelege mai bine care este problema

 

Overbostul urmat de underboost in cele mai multe cazuri este geometria ancrasata  deci  turbo jos si la curatat..

 

Daca reusesti sa faci BS la 1400 rpm  sa le postezi

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut un test in basic settings si turbina la 1400  fiind of are preiunea de 948 iar duty cycle de 10% iar cand este on presiunea este de 1224 iar duty cycle de 91.2% iar egr ul cand este on are 335mg/str cu duty cyle la 35.5% iar cand este off 595mg/str iar duty cycle la 65.7%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alphonso,

 

 daca nu e prea mult asi dori sa le si vad  dar daca nu le-ai inregistrat e ok

 

La BS 003  ai o rata de recirculare de 43% deci nu trebuie sa iti faci grija, EGR pare sa functioneze corect

 

La BS011  ai o diferenta de 276 mbar intre cele 2 presiuni, normal ar fi undeva la 180 mbar la motor cald si  150 la un motor rece.

 

Deci trebuie sa te concentrezi la reglarea surubului limitator si a tijei actuatorului.

 

Cele 2 reglaje au legatura intre ele , daca modifici reglajul surubului limitator ( valoarea mare 1200)  se modifica si reglajul tijei ( presiunea mica 950)

 

In cazul tau ptr a scade presiunea mare trebuie sa infiletezi surubul limitator, ptr a deschide vanele, pana presiunea  scade in jurul valorii 1150 dar insuruband surubul limitator vei constata ca presiunea mica v a scade si ea de aceea v a trebui sa scurtezi tija.

 

Daca ma vei intreba cate ture exact nu pot sa iti raspund, cel mai corect este cu VCDS pe masina si din aproape in aproape, in pasi de jumatate de tura pana cand ajungi la valorile recomandata adica  valoarea mica 950-980 mabar  si valoarea mare 1150 mbar,  tolereante de 10-20 mbar sunt ok atat tim cat  diferenta se incadreaza in cei 150 mbar la motor rece  sau 180 mbar la motor cald, citeste postarea despre reglarea surubului si a tijei si daca sunt neclaritati intreaba.

 

Cel mai corect este sa incepi cu reglarea surubului limitator, se poate face fara actuator!! deoarece cu actuatorul montat este aproape imposibil sa reglezi surubul limitator.

 

Si inca ceva noteaza orice modificare aduci reglajului , in asa fel  daca nu reusesti sa poti pune surubul  si tija la reglajul initial.

 

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!