Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Turbina cumparata (reglata) de la Cipos ,furtunase noi...si cam atat.Nu s-a intamplat nimic ,am schimbat-o pt.ca masina are 400.000de km si vreau sa o mai tin.

Pana in 2000 rpm e lenesa rau  si la fel era si cu turbina veche si cred ca ceva nu e ok,nimic grav oricum :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi permit sa scriu si eu o recomandare pentru cei care se lovesc de probleme turbo ce necesita mai mult decat o curatare de geometrie sau o inlocuire de actuator. Dupa aproape o luna de zile de stres zilnic si ceva bani cheltuiti, plus munca mea le care nu o cuantific in bani, insa cei care bat calea atelierelor auto cred ca stiu ce inseamna, VA RECOMAND sa nu va ganditi nici macar o secunda la varianta reconditionarii turbinei. Daca sunteti stramtorati cu banii si nu puteti face efortul financiar necesar unui turbo nou si a carui provenienta sa va poata fi demonstrata cu acte

alegeti varianta second. Daca nu sunteti intr-atat de priceputi sa evaluati un turbo second, luati cu voi un mecanic in care aveti incredere si bateti drumul parcurilor cu piese din dezmembrari.

Poate ca unii vor spune ca inclusiv cele "noi" din magazine sunt reconnditionate, DA este adevarat in unele cazuri insa cel putin in cazul turbinelor garrett ele sunt reconditionate chiar de catre garrett, puteti cauta pe google " reman by garrett" si va veti convinge. Niciodata micile ateliere, oricat de priceputi si de bine intentionati sunt oamenii care lucreaza acolo, nu vor avea acces la piesele originale cu specificatiile necesare exacte celor existente in turbinele originale si niciatat la masinariile necesare verificarii acestor ansamble. Un turbo second hand fara mari probleme tottimpul va avea performante net superioare unuia reconditionat de unknown.

Scriu aceste randuri in speranta ca macar unuia dintre voi ii vor fi de folos. Personal inainte de a incepe aventura turbo am incercat sa ma documentez foarte mult insa se pare ca nu a fost suficient si pana nu am dat cu caput de prag nu mi-am invat lectia.

Nu o sa intru in polemici, acest mesaj se adreseaza celor care au probleme si nu stiu ce sa aleaga si tin la masina lor, urmarind sa functioneze cat mai bine.

Scriu si aici si sper sa nu te superi, dar poate iti va prinde bine. Ai grija unde trimiti la Bucuresti la refacut turbina pentru ca eu am avut o experienta tare neplacuta cu Cipos. Mai bine ori iei o turbina second dar originala ori una noua originala.

 

Si la cum arata turbina ta cred ca ar fi intelept sa cureti tot traseul admisie/intercooler pentru ca e foarte probabil sa ai span pe acolo. Tu stii mai bine ce vrei sa faci cu banii tai dar nu ii arunca la gunoi reconditionand turbina pe te miri unde. ( sau chiar la pomul laudat)  :icon_thumleft:

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

He he, mi am luat o in freza pentru ca nu am bagat in seama postul colegului cand ar fi trebuit. Din categoria:"de al dracu si de inimos" ca alt motiv nu gasesc acum:))).

Scuze de off topic!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Tony

 

multi vor spune ca e bine, dar eu ii rog sa isi spuna si parearea asupra ultimelor 3-4 valori  D.Cycle MAP

 

 

 

@ fff

 

Conform Ross Tech diferenta dintre presiunea turbo ON si turbo OFF tebuie sa fie de minimum 80 mbar, cat este la tine? logurile BS mai lungi va rog, cel putin 5-10 cicluri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tony

 

Cum bine a observat @Rune parca ai scurtat tija o idee prea mult, jumatate de tura?. Si ar fi bine sa faci logul de la 1600 rpm nu de la 2000.

 

@fff

 

probabil la montaj nu ai pus bine furtunele de vacum sau nu sunt etanse sau furtunele de admisie nu sunt bine strinse etc. mai verifica, eventual masoara vacumul la turbo. iar diferenta in bs011 cred ca se datoreaza unei tije un pic prea scurte, mi se pare ca minimul este mai sus  cu vreo 30 mbar.

Modificat de zolak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am umblat si la tija si la surubu, problema e ca ma-m chinuit mult sa reglez turbo off la valoarea 950 si tot nu am putut, galeria are ceva, scapa  gaze pe linga miezul turbo poate si in alta parte si nu imi dau seama, M aduc acuma sa dau cu apa si sapun acuma cat e rece poate se observa pe unde scapa si revin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut un bs 11 acum si difera valorile la presiunea mare fata de cele de dimineata, putin este ulei chiar linga surubele care tin galeria prinsa de chiulasa, poate pe acolo sufla, de la egr nu are cum sa fie ca este nou, furtunele sunt etanse.....

log bs 11111.xls

Modificat de tonytony
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fara a umbla la lungimea tijei mai desurubeaza surubul limitator inca o jumatate de tura sau pana presiunea turbo ON ajunge la 1150mbar, si apoi fa din nou un log BS011

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am incercat si asa dar daca desurubez surubul scade turbo off la 918, ,......turbo on urca spre 1138-1145

fac si asa cum ai zis un bs 11

Modificat de tonytony
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bs 11, am desfiletat o tura surubul de stop, doar asa ama juns la 1150 +-

Am dat o tura asa , merge, accelereaza, dar sunt unele momente daca schimb din 1 in 2 si incerc sa accelerez, nu am pedala, las acceleratia si o apas din nou si merge, se aude si acel suierat de aer la schimbarea vitezelor

o sa strang inapoi surubul ca alta solutie nu am 

bs o tura.xls

Modificat de tonytony
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau daca aveti voi vreuna spuneti-o

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Din teorie...dupa un reglaj la surubul de stop..nu trebuie automat sa reglezi si tija dupa noua pozitie a limitarii?

PS...ce noroc aveti voi cu amplasamentul actuatorului...aveti acces foarte bun...sa te tot joci la reglaj...

Modificat de Lawrentzyu_86
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca maximul de 1150 e prea mult, acum la Cluj ai 963 mbar deci 1100-1120 mbar max.

 

Si presiunea minima nu-ti scade datorita neetansietatii la galeria de admisie ca in exterior ai presiune mai mare, deci nu iese aerul

Modificat de zolak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acuma are cam 1111,8-1122


Din teorie...dupa un reglaj la surubul de stop..nu trebuie automat sa reglezi si tija dupa noua pozitie a limitarii?

PS...ce noroc aveti voi cu amplasamentul actuatorului...aveti acces foarte bun...sa te tot joci la reglaj...

 din teorie da, da sa vezi ce fain te distrezi la sharan, 2 arsuri am la mana dreapta de ieri si azi, cu toate ca am avut grija si tot am atins 


asa cum e reglata acuma trage bine, dar turbo off e tot 928,8 on 1111,8-1122

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am mai facut un bs 11 acum, cred ca ramane asa, ma duc sa dau o tura sa vad cum merge, daca reusesc fac si un log

diferenta intre off si on la cald ar fi 173,4, deci sub 180 


Eu cred ca maximul de 1150 e prea mult, acum la Cluj ai 963 mbar deci 1100-1120 mbar max.

 

Si presiunea minima nu-ti scade datorita neetansietatii la galeria de admisie ca in exterior ai presiune mai mare, deci nu iese aerul

galeria  a fost curatata la inceputul anului si are garnitura noua

log bs acum.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic sa o lasi asa si sa mergi cateva zile cu ea asa.

 

Dupa valori acum ar trebui sa mai scurtezi puitn tija, dar tu ai frica sa o scurtezi deoarece apare sunettul  la schimbarea vitezelor, dar eu banuiesc ca sunetul vine de la altceva si nu de la tija prea scurta, dar cand nu ai masina in fata e greu sa te bazezi pe presupuneri.

 

Una peste alta trebuie sa fii constient ca  masina/turbo nu mai sunt la prima tinerete asa ca nu trebuie sa astepti de la ea sa se comporte ca una noua, stii tu ca nimic/nimeni nu este perfect ...nici macar eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa cum am zis, mai fac un log, daca pot si e drum liber, si asa ramane, batranetea ei isi spune cuvantul, dar inca tot mai merge...... :D

 

 

si logul ...

log marti 2.xls

Modificat de tonytony
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da cel mai intelept este sa o lasi asa si sa mergi putin cu ea , sa vezi cum e cu consumul, eventual sa mai verifici cu motorul accelerat la 2000 rpm eventualele pierderi de presiune admisie/evacuare, apoi ar fi interesant de citit temperatura admisiei la 100 km/h ( dar sa stii si temperatura de afara in acel moment)  si asa pe saptamana viitoare sa faci din nou un BS011  si un log in mers.

 

DE ce temp admisie? deoarece o explicatie la presiunea mica care nu creste peste 928 pate fi un intercooler obturat, vezi bine presiunea  turbo este masurata in admisie (  senzorul MAP)   deci pe o parte  compresorul baga pe o parte motorul trage, ei bine la 1400 rpm  poate fi un punct unde motorul trage aer mai mult decat poate impinge compresorul, sau mai mult decat poate trece prin  intercooler, apoi cand turatia creste presiune este cat incape si nu se mai simte acesta obturare.

 

O idee ar fi sa pui un tub intre furtunul ce intre in intercooler si cel care iese din intercooler, deci sa suspenzi intercoolerul ptr a vedea daca fara intercooler presiunea mica mai creste la BS 011,( deci nu trebuie sa mergi cu masina deoarece fara intercooler nu merge bine sigur) si daca intradevar creste atunci ai alb pe negru ca intercoolerul este obturat, si asta ar justifica si cresterea valorii N75spre sfarsitul logului, a fost un baiat pe aici care nu mai stia ce sa ii faca si la urma a descoperit o carpa in intercooler.

Intercoolerul este o piesa destul de importanta la masinile supra-alimentate si foarte multi subestimeaza acel parlit de radiator.

 

Iar ti-am dat ideii :icon_rendeer: , iar ma injura nevasta ta :mop:

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, intercoolerul meu,  stii ca are un loc unde umed cu ulei, o sa incerc si faza cu teava, chiar am o bucata de aluminiu, am tinut si mana pe langa galerie, tubulatura, nu se mai simt scapari, am pus garnituri noi....... o sa urmaresc si consumul binenteles ca iar am un drum la sfarsitul saptamanii..............., doamna ma intelege si participa la fiecare log, mai cu emotii ca e fricoasa de sprinturile astea pe strazi dar sa mai domolit..

 

va multumesc tuturor pt timpul acordat, o seara placuta

........

Modificat de tonytony
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.stie cineva sa interpreteze logurile pentru turbina si ceva legat de injectoare daca au iesit vreunul din ele bine..am gasit eroarea 17965 la testare si mi-a dat limp mode cred.multumesc

LOG-01-013-xxx-xxx.xls

LOG-02-003-010-011.xls

LOG-03-003-010-011.xls

Modificat de ytza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe canalul 13 se vad injectoarele, care arata bine, dar in schimb turbo miroase a geometrie blocata.

Asta la prima vedere, dar pentru o diagnoza mai buna trebuia sa faci si un BS003 si 011, si logul in mers de la 1600 rpm.

Dupa asta si o verificare a parghiei cu turbo cald.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ma puteti ajuta cu interpretarea acestui log? Problemele care le am cu masina din semnatura sunt : Pornire greoaie si scoate mult fum alb-albastrui la pornire dupa ce se incalzeste motorul nu mai scoate,tind sa cred ca este o problema la circuitul de vacum sau la turbina deoarece intr-o zi in mers am observat ca masina nu mai tragea si scoate mult fum cand era motorul cald 90 de grade si a 2 a zi a pornit la cheie fara sa tin la automat 7-10 secunde pana sa porneasca.am deschis capota si un futunas era crapat si iesit  dintr-o valva l-am pus la loc si in urmatoarele zile a revenit la aceeasi problema fara a scoate fum dupa ce sa inaclzit motorul...am facut mai multe scanari si nu-mi da nici o eroare....A mai patit careva asa ceva?

LOG 003 010 011.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ma puteti ajuta cu interpretarea acestui log? Problemele care le am cu masina din semnatura sunt : Pornire greoaie si scoate mult fum alb-albastrui la pornire dupa ce se incalzeste motorul nu mai scoate,tind sa cred ca este o problema la circuitul de vacum sau la turbina deoarece intr-o zi in mers am observat ca masina nu mai tragea si scoate mult fum cand era motorul cald 90 de grade si a 2 a zi a pornit la cheie fara sa tin la automat 7-10 secunde pana sa porneasca.am deschis capota si un futunas era crapat si iesit dintr-o valva l-am pus la loc si in urmatoarele zile a revenit la aceeasi problema fara a scoate fum dupa ce sa inaclzit motorul...am facut mai multe scanari si nu-mi da nici o eroare....A mai patit careva asa ceva?

Nu e facut bine logul.trebuie cu pedala de accel. La max (100% apasata).

Nu e facut bine logul.trebuie cu pedala de accel. La max (100% apasata).

Nu e facut bine logul.trebuie cu pedala de accel. La max (100% apasata).

Nu e facut bine logul.trebuie cu pedala de accel. La max (100% apasata).

Nu e facut bine logul.trebuie cu pedala de accel. La max (100% apasata).

Nu e facut bine logul.trebuie cu pedala de accel. La max (100% apasata).

Nu e facut bine logul.trebuie cu pedala de accel. La max (100% apasata).

Nu e facut bine logul.trebuie cu pedala de accel. La max (100% apasata).

Deci de la 1600 rpm pana la 3500 rpm in treapta 3 dar cu accel la max.sa ai la coloana "k" 100% in tabelul cu log pe toata durata acceleratiei de la 1600 pana la 3500

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!