Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Se poate face un test dinamic (gen log in mers) a lui N108, cu vag-com-ul ?

Bineînţeles, se poate face log (în mers sau pe loc) pe orice canal inclusiv pe 000 (cel din measuring blocks nu cel din basic settings). În cazul tău selectezi grupul 004 şi urmăreşti valorile din căsuţa 4. Corelând valorile din câmpul 4 cu cele din câmpul 2 (începutul injecţiei specificat) şi câmpul 3 (începutul injecţiei măsurat) poţi trage o concluzie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e ok log-ul tau. 

 

 

Nu inteleg, se impart placinte sau mai stiu eu ce functie de nr de raspunsuri pe forum? Observ ca este un obicei in a furniza raspunsuri eronate.

Poate daca cei ce nu inteleg corect logurile s-ar abtine, ar fi si topiculasta mai aerisit si informatiile corectte mai usor de gasit.

Stiu sunt offtopic.

Si ca sa nu mai fiu, cum poti sustine ca este ok logul cand valorile maf sunt la mama naiba fata de specificat, fara ca cele turbo sa fie mult sub cele cerute.

Interpreatrea logurilor este ceva mai mult decat a citi presiunile turbo de pe ultima coloana. De asta se si logheaza 3-10-11, altfel am loga doar 11.

 

Spre deosebire de RUNE care vad ca s-a abtinut sa nu te apostrofeze, eu nu vreau/nu pot sa o fac. Poate reusim totusi sa nu punem colegii de forum la costuri/munci inutile de dragul de ne afla in prima linie la raspunsurile pe topic-uri.

Postez si eu 2 loguri si 2 BS la un passat AVB. Mentionez ca am curatat MAF. Multumesc.

Indraznesc sa spun ca maful trebuie schimbat. Geometria turbinei lucreaza corect. din bs 3 parerea mea este ca egr inchide, astfel ca scaderea cantitatii de aer masurate de catre maf nu poate fi pusa decat pe seama imbatranirii lui. Totusi pentru a putea fi sigur 100% ca egr este inchis complet se poate obtura cu o saiba plina si reface logul, insa dau sanse maxime ca maful sa fie cel vinovat.

Daca gresesc imi pun urechile la dispozitia lui rune de pe acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru ajutor. Mi-a mai zis si Rune de MAF. Am incercat sa il resuscitez dar vad ca trebuie altul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Postez si eu doua log-ouri, motorul clentane in accelerare scoate fum si nu trage.

n1082.xls

n1081.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ursachicatalin

Am obs ca dupa ce se incalzeste motorul...si dupa ceva mers...masina parca e mai puturoasa. Am facut un log la intake air temparature de la pornirea la rece timp de vreo 15 min de mers. Viteza medie de 90-100 km/h. Din cate am citit temperatura aerului care intra in motor ar trebui sa fie in jurul temperaturii exterioare ( sau putin mai mare). Din log-ul meu se observa ca temperatura aerului care intra in motor creste destul de mult, dubland valoarea temperaturii exterioare. Afara erau 24 grade. Intake Air Temperature ajunge si la 50 de grade. Intercoolerul este ok. Ar putea fi MAP sensorul defect?

post-90679-0-35568500-1403963092_thumb.p

Modificat de ursachicatalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@passat19tdi

Deoarece acest topic se ocupă cu interpretarea log-urilor pe partea de turbină-debitmetru-egr, pentru elucidarea problemei avansului postează log-urile în topicul

http://vwforum.ro/topic/281-importanta-avansului-injectiei/page-78#entry2392135

pentru lămuri cât de cât problema este nevoie de:

- un printscreen cu Basic settings grupul 000, sau graficul TDI-timing

- un log cu Basic settings grupul 004, aşa timp de vreun minut

- un log cu Measuring blocks grupul 004 la ralanti

- un log în mers cu Measuring blocks grupul 000 şi grupul 004. Logul se face în acelaşi fel ca şi pentru turbo, adică de pe la 1800 până pe la 3500 talpa la podea.

 
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Rune

Sunt in Bacau, in oras, de ce, esti prin apropiere?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

catalin ursachi

 

deci temperatura in tubulatura este masurata de senzorul de presiune( deci are 2 functii) el se verifica comparant temperatura afisata dimineata ( fara a porni motorul!!!)   deci dupa o noapte de stat afara  sa se racesca motorul  complet  acesta temperatura indicata  trebuie sa fie aproximativ cu temperatura mediului, clar ca mai sunt si alte metode de a verifica plauzibilitatea senzorului.

 

Apoi In mers  constant la 100 km/h , dar nu imediat cand ai ajuns la 100,  ci mergi putin pana temperatura se stabilizeaza si apoi compari cu temperatura exterioara , ei bine daca  diferenta de tem intre intake temp si temp mediu  este mai mare  de 10 °C  semnifica ca intercoolerul nu este eficient .

 

Intercoolerul trebuie curatat pe exterior si pe interior, la interior  cateodata , daca depunerile de ulei sunt vechi, este destul de dificil de a le curata si in acest caz numai inlocuirea intercoolerului aduce ceva.

 

Foarte multi subestimeaza intercoolerul, si cantitatea injectata este determinata  de masa de aer ce intra -> valoarea MAF masurat, dar si de temperatura  deoarece temp  modifica volumul, si cu cat aerul ce trece spre motor este mai cald cu atat cantitatea injectata este redusa, si reducerea cantitatii injectate = lipsa putere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ursachicatalin

Cu motorul rece am inceput. Afara erau 24... Intake air arata 27. Apoi a crescut aproape de dublu. Nu stiu daca mai crestea daca continuam sa merg. Intercoolerul tocmai ce l-am schimbat. Sh ce-i drept ...dar l-am curățat pe exterior. Pe interior n-am apucat. Dar totusi nu e cam mare diferenta? Si pt un intercooler mai murdar sa zic? Tot un Fmic si un resoft e rezolvarea la intercoolerul asta pacatos de mic. Un MAP defect care nu citește temperatura cum trebuie cum se manifestă? Exista posibilitatea ca temperatura indicata sa nu fie cea reala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,
 
Am facut si eu o inregistrare, dar nu stiu cum sa citesc valorile.
Ma poate ajuta cineva?

(Am schimbat debitmetrul de aer de curand. Dupa schimbare, merge ceva mai bine, dar tot intra in limp mode)

Temperatura motorului ~ 82grade, ca nu am putut mai sus. Cred ca am si termostatul cu problema.

 

Multumesc mult.

post-14187-0-34248300-1403986112_thumb.j

LOG-01-003-010-012.xls

Modificat de Viorel_C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Viorel,

 

la tine ste o problema la turbo, sigur vei gasi stocata o eroare "Negativ deviation"

 

Deci trebuie sa verifici instalatia vacuul de la pompa tandem, N75 , Actuator turbo, daca totul este ok atunci mergi mai departe si verifica geometria turbo sa nu agate, si un furtun spart  poate duce la  lipsa presiunii, verifica  senzotul de presiune MAP.

 

Pune motorul in BS 011 si verifica vizual daca parghia geometriei face o cursa de 1 cm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ursachicatalin De ce zici ca intercooler-ul e mic ? La motorul tau intercooler-ul nu este cat tot radiatorul la raciere, adica nu este lipit de el ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ursachicatalin

Nu. Este in lateral. Daca era ca radiatorul era boierie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Viorel,

 

la tine ste o problema la turbo, sigur vei gasi stocata o eroare "Negativ deviation"

 

Deci trebuie sa verifici instalatia vacuul de la pompa tandem, N75 , Actuator turbo, daca totul este ok atunci mergi mai departe si verifica geometria turbo sa nu agate, si un furtun spart  poate duce la  lipsa presiunii, verifica  senzotul de presiune MAP.

 

Pune motorul in BS 011 si verifica vizual daca parghia geometriei face o cursa de 1 cm.

 

Rune,

 

Multumesc.

O sa sap. MAF-ul l-am schimbat acum 1 luna.

O sa verific ce ai zis si revin.

 

Negativ deviation nu am gasit. Am doar intermitent diferenta de presiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog frumos sa-mi dati si mie un sfat referitor la logul meu de mai jos, pe grupurile 3-10-11.

 

Am un Passat 1.9TDI de 101cp motor AVB cu cutie automata in 4 trepte, 184.000km, neschimbat nimic pana acum legat de senzori,valve, turbo.

Am condus-o cam batraneste 100.000km, de cand am luat-o SH din Germania in 2008.

 

Masina nu face probleme, nu am nici o eroare la motor, doar ca se aude un fasait cand apas pe acceleratie la turatii mici si parca e cam puturoasa.

Logul a fost facut cu schimbatorul pus pe pozitia 3 (ca sa nu schimbe automat in viteza 4).

M-ar interesa daca ar trebui sa inlocuiesc/repar ceva la ea in perioada urmatoare, ca mentenanta preventiva.

 

Am ajuns cu cititul topicului cam la jumatate, bag mare, ca sunt multe de invatat :icon_bounce: .

 

Logul are 3 secvente, va rog sa alegeti care credeti ca este mai concludenta.

 

 

loguri turbo 30.06.2014.xls

Modificat de comosicus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gctinvalentin

daca zici ca se aude un fasait probabil trage aer fals pe undeva, verifica traseu de aspiratie si nu strica sa vezi  si starea egr-ului ptr ca valoarea maf-uli nu este tocmai ce trebuie,daca nu gasesti nimic incearca cu alt debimetru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da cum spune  si Vali  valoarea MAF ului este putin cam scazuta  dupa ce motorul trece de 3000 rpm, ceea ce spune ca trebuie sa te pregatesti de schimbarea  MAF ului.

 

Dar inainte de schimbarea MAF ului , daca spui ca auzi un fasait cand dai gaz  si pe mine ma duce cu gandul la " trage aer fals"  si acest lucru se poate intampla numai la tubul dintre filtru de aer si turbo, mai exact  la imbinarea dintre acest tub si turbo deoarece etansarea in acel punct se face cu un O-ring  care datorita temperaturii ridicate  poate etansa prost  si datorita  aerului fals care intra pe langa O-ring  sa iti arate MAF ul mai putin.

 

Asa ca verifica intai atansarea tubului si daca valoarea continua sa fie sub 850 cand motorul trece de 3000 rpm atunci gandestete la inlocuirea MAF ului.

 

Bafta

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sarumana pentru observatii, voi verifica traseul de aspiratie (tubulatura si o-ringul) si fac dupa aceea log din nou.

 

EGR-ul si galeria care intra in el l-am curatat acum vreo 2.000 km (erau mizerabile rau) si am pus atunci pe EGR doua furtunase pentru drenaj ulei (ca transpira pe la cele doua gaurele). Actuatorul EGR era in stare de functionare.

 

Cu stima, dragi colegi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am gasit ultimele loguri. mi le poate intrepreta careva, va rog?

weekendul asta am de gand sa curat egr-ul si maf-ul (valorile vad ca sunt mai mari decat cele specificate - chiar mai mari de 850 cand sare de 3000 rpm.)

masina isi pierde puterea pentru o fractiune de secunda intre 1800-2300 de ture. cu senzorul de la debitmetrul de aer scos urca liniar in ture, fara intreruperi.

presiunea la turbo vad iar ca scade fata de cat e specificat. sa caut si un furtun spart? care din ele?

3 10 11.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna tuturor,

  Am si eu o problema cu un audi a6 2.5TDI 2001. Nu vrea de multe ori sa se tureze mai mult de 2500 si cate odata isi revine reusesc sa prind vreo 160km/h si deodata parca mar frana cineva din spate si scade pana la vreo 100km/h si nu mai trage, ca sa isi revina o scot pe liber o turez pana ajunge la vreo 3500 si dupa bag in viteza si dupa vrea cativa km isi revine(parca ar intra in limp mode negativ).Am facut  2 log-uri unul in treapta a 3 a dar pana la 2500 ca nu mai tragea si scadea turatia iar unul tot in a 3 a dar pana in 3400 ca tot la fel mai mult nu se duce cu pedala la fund.

Aici este o scanare la motor cu urmatoarele erori:

 

Address 01: Engine Labels: 059-907-401-AKE.clb
Part No: 4B0 907 401 AE
Component: 2.5l/4VTEDC G000SG D70 
Coding: 01012
Shop #: WSC 02325 
VCID: 61C3D420EB52B56
WAUZZZ4BZ1N028811 AUZ7Z0Y1505770

3 Faults Found:
18259 - Powertrain Data Bus 
P1851 - 35-10 - Missing Message from ABS Controller - Intermittent
00550 - Start of Injection Regulation 
17-10 - Control Difference - Intermittent
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71) 
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
Readiness: N/A

 

De problema cu abs cred ca e de la modul ca nu mai dispare din bord semnul se la abs si asr.( nu e asa de important mai intai vreau sa stiu ce are motorul)

 

http://imageshack.com/a/img853/3122/l2cv.png

http://imageshack.com/a/img843/4235/jnx6.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@catalinbryan Incepe prin a schimba/verifica cablajul senzorul/ui care masoara presiunea aerului admis Intake Manifold Pressure Sensor (G71). Dupa ce rezolvi eroarea asta mai vedem, refaci testele si vedem ce mai trebuie.

 

 

@dodooopassat La tine e altceva (nu tine faza cu 850-ul) pentru ca tu ai 2.0 TDI si 2.0 are alta capcitate cilindrica si alte presiuni in turbina => mai mult aer intra in motor. La MAF nu pare nimic in neregula, dar la turbina ai putin zig-zag si o intarziere in raspuns mai mare. 
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

meMyselfAndI

  Salutare, am si eu niste nelamuriri legate de loguri pe maf, map si n75. 

Tija de la actuator lucreaza ok, turbina a fost curatata anul trecut, insa inca am overboost in turbina(chiar si cu soft original). La resoftare am scazut duty cycle in full load cu pana la 30% - 40% din valorile initiale(de la 35-40 am redus pe la 15 20 valori actuale ) si inca eu cer 2.3 bari si-mi urca uneori la 2.45 apoi face spike si scade pana pe la 2 bari + mult fum.

 

  Curiozitatea mea e : pe MAF la 2.3 bar am 1300 1400 mg aer, nu e prea mult? O fi vorba de un boost leak? Adica nu stiu daca sa ma gandesc la asta pentru ca daca deschid n75 mai mult, presiunea actuala = presiunea requested..adica ajunge acolo in admisie nu pierde pe traseu.

 

  Adica nu cred ca un boost leak ar putea cauza overboost..sa ajunga atata presiune in admisie. Furtunele is ok toate, intercoolerul nu l-am verificat dar nu cred sa fie spart..ca totul era ok pana sa elimin catalizatoarele, de-aici a inceput overspinul.

  De altfel..in loguri N75 in full load eu am valori gen 35 - 40% desi in mapa n75 in soft in full load am puse valori intre 15 si 20 ..desi in low-load logurile urmeaza mapa..de unde aceste diferente? 

Modificat de meMyselfAndI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

despre ce motorizare vorbim, ca nu imi dau seama din profil....

 

adrian - ca-i 1.9Tdi sau 2.0 Tdi, un MAF bun in sarcina maxima, trebuie sa sara de 1000mg.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

meMyselfAndI

e un 2.0 diesel de la bmw de 136 cai, dar fiind membru vechi aici pe forum cu un 1.6 AZD, stiu ca aici as putea gasi ajutor, in alta partea cam slaba tehica :)

Motorul e unul simplu cu pompa rotativa exact pe ideea lui ALH si ASV, acelasi principiu, injectorul cu fir, turbina gt1549v, actuator vacuum, n75-ul, ecu bosch edc15, cam aceeasi mancare de peste doar ca la mine daca pierd vacuum, tija VNT se lungeste, vanele se deschid iar turbo nu mai face boost, deci e invers ca la VW care face overboost.

Aceste 2 chestii nu mi-s clare..am un boost leak? Daca da, cum pot sa-l diagnostichez  fara sa incep sa demontez tot in prima faza, iar partea 2, de ce in full load logurile N75 nu urmeaza mapa n75, isi baga nasul PID controllerul prea des ?

Modificat de meMyselfAndI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dodooopassat

De la ce poate sa fie intarzierea de raspuns a turbinei si zig-zag-ul?

Ce operatiuni imi puteti sugera sa incerc pentru remedierea problemei?

 

Se poate face o lista cu valori bune pentru maf si turbina care sa precizeze totodata care ar fi problemele daca cifrele sunt mai mici sau mai mari decat cele specificate?

 

De exemplu: (nu zic ca e corect ce scriu) - la motoare mai mici de 2.0, maf-ul cu valori mai mici de 850 la 3000 de ture = maf stricat sau (il citez pe florin) - ca-i 1.9Tdi sau 2.0 Tdi, un MAF bun in sarcina maxima, trebuie sa sara de 1000mg.

Modificat de dodooopassat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!