Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

orionx.oradea

cred ca vcds-ul meu este una dintre acele clone care nu reuseste sa faca BS 003 sau 011 (nu am acele optiuni active pentru a alege testele si daca scriu 003 la canal dupa ce dau on im apare ceva despre brake on iar motorul nu se tureaza). Am atasat totusi cateva poze cu modulul EGR pe output test.

 

Si ca sa nu mai pierd timpul am fost la un service si mi-au facut un test cei de acolo. Dupa test s-au uitat pe sub masina si m-au pus sa tot accelerez la diverse turatii au spus ca turbina lucreaza foarte bine (au spus ca se vede ca nu agata... ca "iese" cat trebuie ... si alte chestii din care nu am inteles nimic). Concluzia a fost ca la turatii mari turbina se incalzeste si geometria variabila ramane blocata si baga prea multa presiune, motorul intrand in limp mode. Motivele ori murdarie pe trubina (90% sanse dupa cel de la service), restul de 10% fiind alte defecte ...

 

Maine duc masina la o curatare turbina (250 lei) si apoi voi reface testul in mers ca sa vad diferentele. Sper sa nu trebuiasca sa schimb toata turbina ...

Modificat de orionx.oradea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai suprapresiune - in majoritatea cazurilor este vorba de geometrie murdara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@orionx,

 

"Concluzia a fost ca la turatii mari turbina se incalzeste si geometria variabila ramane blocata si baga prea multa presiune, motorul intrand in limp mode"

 

In formatia este foarte corecta!  este vorba despre calamina care se depune in capatul vanelor, acolo unde curentul de gaze este foarte redus si conditiile de depunere sunt excelente.

Datorita dilatarii materialelor aceste depune sunt continuu presate pana ajung la o consistenta extrema si reusesc sa blocheze miscarea vanelor.

Un turbo care sufera de acest fenomen( si cam toate ajung mai devreme sau mai tarziu) se comporta impecabil la rece, de aici dilema multora care testeaza turbo la rece, sau cand turbo nu e chiar la temperatura lui de lucru, si apoi sustin  ca geometria este perfecta  si este imposibil ca devierele de presiune/ overboostul sa vina de la o geometrie ancrasata, ei bine realitatea este alta.

Cum sesizezi acest fenomen? cu un log 011 unde daca curba presiunii masurate daca dupa overboost face underboost e mai mult ca sigur o geometria ancrasata( atat timp cat  lungimea tijei este reglata corect si nu este scurtata ca masura de tuning!)

De multe ori, la masinile care stau mult in parcare blocarea geometriei poate apare de la oxidarea/ruginirea parghiei  geometriei  acolo unde strapunge peretele turbo.

Blocarea geometriei se mai remarca printr-un scartait specific,la miscarea geometriei, ca si cum ai freca 2 bucati de carbune.

 

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragi colegi, dupa o munca de 4 zile am reusit sa fac rocada cu un alt motor la masina mea. Poate va a va amintiti din postarile mele din urma cu  vreo saptamana si ceva, patzania cu turbo si motorul blocat...

Deci dupa 4 zile de lucru (cu pauze si cate o bere :) ) am reusit sa schimb motorul. Nu poat sa zic ca a fost usor dar nici greu in exces. Binenteles desfacut si turbo curatat verificat, schimbat filtre, curea compresor si alternator etc, motorul arata acum ca nou din fabrica Am avut un vecin care m-a ajutat, mai strangea un surub, mai dadea o cheie la mana, ma acompania cand injuram o natzie vest europeana ce pune suruburi si piulite de 12, 14, 16 si tot felul de torsuri in cele mai intortocheate locuri... dar pana la urma am reusit. Bine ca urmele se vor cunoaste inca vreo saptamana doua si ma refer la urmele de pe maini ca arata mainile mele de parca eu lucrez la gradina zoologica si car puii de tigru dintr-o parte in alta de trei ori pe zi... 

 

Dupa montarea motorului am schimbat si distributia. Aici am avut un pic de emotii in sensul ca n-aveam cale, am mers doar dupa semne si atentie/verificare tripla dar mi-a iesit un "syncro angle" pe "0" la verificarea ulterioara pe VCDS. Ce nu-mi da pace este (si aici rog colegii care se pricep  si cunosc situatia sa-mi dea cateva lamuriri) este faptul ca pistonul/tija amortizorului de vibratii este iesita destul de mult. Din ce am vazut pe net distanta de iesire a acestei tije ar fi undeva intre 4-6mm..la mine este cca.1,5-1.7cm..as zice ca-i iesit de tot sau aproape de tot. Cureaua am tensionat-o bine. (am mai avut diesel si schimbat curele de distributie l si stiu cam cum si cat trebuie, in plus aveam si motorul meu vechi spre comparatie) Dar chestia cu amortizorul ala n-am elucidat-o. De apasat sa intre tija in el probabil ca in menghina (n-am incercat) dar cu inbus in rulment sau apasat direct pe tija cu altceva nu merge. Stiu ca de nou are o siguranta, ca grenada si se foloseste mai apoi scula aia pentru blocare,etc dar e depasit momentul...asa ca va intreb: inafara de vibratii mai face ala ceva p'acolo? cu tija asa in "erectie maxima" poate strica ceva ? 

 

Atasez si un log cu primul drive test imediat dupa finalizarea montarii motorului. Niste pareri obiective ar fi de mare ajutor...MAF-ul  mi se pare mie sau vrea sa dezerteze ? 

Sincer la cata aventura am avut nu-mi sta capul deloc la interpretari asa ca va rog pe voi....

LOG-01-003-010-011.xls

Modificat de RO-VW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAF-ul este ok, ai suprapresiune pe turbina - ai umblat la actuator cumva ? daca geometria lucreaza bine, acum ca e curatata, N75-ul e ok, atunci regleaza actuatorul.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am modificat nimic la turbo, tija a ramas asa cum era, doar curatat...O sa incerc sa inlocuiesc senzorul de presiune si vad dupa aceea... daca indica la fel o sa incerc si reglaj din tija ca cine stie cine o fi mesterit la ea de-a lungul timpului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

 

Ma poate ajuta si pe mine cineva cu o interpretare pentru un log??? (Golf 4, 1.9 TDI, cod motor ALH, an 2001)

Am facut un log in mers pentru blocurile 03, 10 si 11.

As vrea sa stiu daca e ceva in neregula cu masinuta asta pe partea de EGR, MAF, turbina.

 

Multumesc anticipat!

post-128639-0-43238100-1403712002_thumb.

Modificat de AdryanVW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, e ok, lasa-l asa cum e. Cati km are masina ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

~220k, dar  fost schimbat cam de un an.. dar dc isi schimba valoarea si nu ii ramane constanta?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca variaza presiunea => variaza si masa de aer care intra in motor.

LE: Daca te referi la linia specificata, nu am ideea de ce variaza. Normal ar trebui sa fie "lina", dar nu stiu sigur daca asa e si la motorul tau.

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmmm ... Uitandu-ma la loguri mai vechi, era parca valoarea mai mare si constanta..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De log-ul meu puteti spune ceva?

O interpretare va rog mult!

post-128639-0-19522300-1403716360_thumb.

Modificat de AdryanVW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e ok log-ul tau. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi, mie nu prea imi pare ca se mai "infige" asa cum facea la inceput, de aia am facut log si l-am postat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut. Se da un golf 4 2002 ALH. 

Simptome:

- cateodata, accelerata in treptele 1 si 2 de pe la 1500... pe la 1800 se plafoneaza si se duce lent pana pe la 2500 de ture oricat de tare as accelera, apoi isi da drumu si trage normal.

- consumul este maricel.

- a avut 2 erori inmagazinate: 17964/P1556 - Charge Pressure Control: Negative Deviation si 16485/P0101/000257 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal

- propietarul mi-a zis ca nu a luat limp niciodata

- am dat cu spray de contacte la mufa debitmetrului si nu a mai reaparut eroarea, cel putin momentan.

- am testat EGR facand vacuum cu gura: am observat ca nu se misca tija, el tinand vacuum.

 

 

Acum va intreb pe voi ce se observa in log-uri? Au vreo logica cele mentionate de mine? Multumesc.

Golf 4 ALH tr 3.xls

Golf 4 ALH tr 4.xls

Modificat de Planetara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Planetara

 

Presiune face, N75 misca , MAF constant 555mg/str  =>  MAF defect

 

 

 

AdryanVW   ce valoare are MAF ul masurat  dupa 3000 rpm?

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rune

E in scadere de la 750 spre 665

Oricum nu prea stiu sa citesc datele alea, si nici nu prea stiu ce reflecta

Modificat de AdryanVW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, si asta ce ar insemna, ca e defect MAF-ul sau ce, ca nu prea imi dau seama? 

 

P.S. sunt nou in chestia asta cu log-uri/scanari/diagnoze :D

Modificat de AdryanVW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ziceti, MAF-ul e pe duca?

 Pune valorile MAF specific si cele masurate in grafic si spune ce observi, eu vad ca linia  MAF masurat urmareste linia specificata perfect!!  ce ai tu cu MAFu l nu stiu eu zic lasa masina in pace si bucurate de fiecare km

@Adryan   daca citesti  cateva pagini inapoi te vei plictisi de cate ori s a discutat  precum ca daca valoarea MAF masurat scade dupa 3000 rpm  sub 850 mg/str ( cu conditia ca geometria sa functioneze corect) semnifica ca MAF ul e de schimbat.

Nu e in scadere  e in cadere libera, cauta un amic cu o masina identica si pune MAF ul lui pe masina ta  si te vei convinge.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Rune

 

Am pus alt MAF, de la un prieten, si am mai facut un log in mers, nu stiu ca de bine mi-a iesit ca se cam grabea  :)

Spune-mi te rog ce parere ai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAF ul tau arata 740 la 3000 rpm  Maful prietenului arata 775, parerea mea aste ca Maful prietenului ete mai nou cu jumatate de an decat al tau, cu alte cuvinte ambele de schimbat.

 

De unde esti din Bacau?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate face un test dinamic (gen log in mers) a lui N108, cu vag-com-ul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!